globalmoto_kveten





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?


Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 11:56 | Nahoru | #811

D-fens píše: NCčkaři

už jste se domluvili na provedení soukromo-veřejného testování strojů pana x a pana guga ?

Podle mě je to úplně nejvíc fér nabídka co můžete dostat, poježdění, vyměnění strojů, poježdění, dáte kafe, soupis pro a proti a jde se od válu

Škoda že nemám NC, srabi



Toto by to vyřešilo !!!

3 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 11:56 | Nahoru | #812
 

Anti píše: Jaký je rozsah použitelných otáček u toho zázraku, že se nad tím tak rozplýváte?


Anti píše: Já taky ještě jednou: Obhájci a vlastníci NC, jaké jsou použitelné otáčky u tohoto zázraku?



O zázraku tady snad nikdo nic neříkal. Jinak ale rozsah použitelných otáček resp poměr nejvyšších otáček k nejnižším použitelným otáčkám se stejně jako u jiných motorek, aut a dalších vozidel mění podle zatížení motoru.

Horní hranice je u NCčka (stejně jako u většiny jiných motorek) neměnná a daná řekněme pevným omezovačem (pevným = vzhledem k maximálce nezávislým na zařazeném rychlostním stupni a okamžité rychlosti jízdy). Spodní hranice je pochopitelně pohyblivá - záleží na zařazeném kvaltu (na lehčí převod se dá jít s otáčkama níž než na těžký převod), na hmotnosti jezdce (plus event. spolujezdce a zavazadel) a hlavně na tom, jestli se akceleruje (navíc třeba ještě do kopce) nebo zda se jede ustálenou rychlostí po rovině nebo z kopce či se motorem brzdí atd.

U Hondy NC 750 (o něco slabší NC 700 s menší kubaturou má i trochu jiné zpřevodování) ten rozsah použitelných otáček vychází od 1:5 až 1:4.5 u nejnižších dvou kvaltů přes 1:4 u trojky, mezi 1:3.5 až 1:3 u čtverky a pětky až po cca 1:2.5 u té rychloběžné dálniční "sedmičky".

Čili na jedničku se v případě nutnosti dá jet v rozmezí asi od 12 nebo 13 km/h (bez spojkování) do 62 km/h
- na dvojku se dá jet v rozmezí od cca 20 do 92 km/h
- na trojku od 30 do 120 km/h
- na čtverku od 40 do 145 km/h
- na pětku od 50 do 169 km/h
- na šestku tak od 70 výš km/h
(skutečné, ne tachometrové rychlosti)

Tady je když tak křivka krouticího momentu (u NC 750 červená):

postimg.org/image/l9xzwxrzb/][img]http://s31.postimg.org/l9xzwxrzb/Honda_NC_700_750_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

postimg.org/image/519hyq293/][img]http://s31.postimg.org/519hyq293/Honda_NC_700_750_detail_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

 
A tady pilový diagram:

postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)

Rychlosti jízdy jsou skutečné, přesné (tachometrové by byly vyšší).
Spodní hraniční hodnoty otáček motoru a jízdních rychlostí (modrá barva) jsou pochopitelně subjektivní, plus minus. Vyznačil jsem je podle svých zkušeností s tímto strojem a platí pro jízdu s malým zatížením (např. sólo jízda ustálenou rychlostí po rovině).

Nicméně třeba na ten nejtěžší 6. kvalt tak nízko ani u své mechanické převodovky nechodím, lepší jsou vyšší otáčky. I když zase na druhou stranu - u alternativního a trošku jinak zpřevodovaného DCT automatu to má výrobce nastaveno v režimu D tak, že na tu šestku se jezdí tuším i skoro už při 60 km/h.
 

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:09 | Nahoru | #813
Dovi> ja ti uplne vklidu na 3 radky napisu ze me vsechny motorky zraly o 1-2 litry vic nez prumeru na m.cz (kdyz jsem to tak obcas sledoval)

nemyslim ze bych jezdil az takovej extrem, spis lidi desne kecaj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:12 | Nahoru | #814
Dovi> Dovi> Jo pořád dokola spotřeba, spotřeba, spotřeba... A dál? To je spotřeba fakt to jediný co vás u motorky zajímá?? Asi je to nějakej svatej grál NCčkařů viz tady . To si fakt můžu koupit skůtra a libovat si že jezdim za 2l/100km. řešilo se tady spoustu dalších věcí ale na to Vám asi docházej argumenty....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:13 | Nahoru | #815

Dovi píše:  

O zázraku tady snad nikdo nic neříkal. Jinak ale rozsah použitelných otáček resp poměr nejvyšších otáček k nejnižším použitelným otáčkám se stejně jako u jiných motorek, aut a dalších vozidel mění podle zatížení motoru.

Horní hranice je u NCčka (stejně jako u většiny jiných motorek) neměnná a daná řekněme pevným omezovačem (pevným = vzhledem k maximálce nezávislým na zařazeném rychlostním stupni a okamžité rychlosti jízdy). Spodní hranice je pochopitelně pohyblivá - záleží na zařazeném kvaltu (na lehčí převod se dá jít s otáčkama níž než na těžký převod), na hmotnosti jezdce (plus event. spolujezdce a zavazadel) a hlavně na tom, jestli se akceleruje (navíc třeba ještě do kopce) nebo zda se jede ustálenou rychlostí po rovině nebo z kopce či se motorem brzdí atd.

U Hondy NC 750 (o něco slabší NC 700 s menší kubaturou má i trochu jiné zpřevodování) ten rozsah použitelných otáček vychází od 1:5 až 1:4.5 u nejnižších dvou kvaltů přes 1:4 u trojky, mezi 1:3.5 až 1:3 u čtverky a pětky až po cca 1:2.5 u té rychloběžné dálniční "sedmičky".

Čili na jedničku se v případě nutnosti dá jet v rozmezí asi od 12 nebo 13 km/h (bez spojkování) do 62 km/h
- na dvojku se dá jet v rozmezí od cca 20 do 92 km/h
- na trojku od 30 do 120 km/h
- na čtverku od 40 do 145 km/h
- na pětku od 50 do 169 km/h
- na šestku tak od 70 výš km/h
(skutečné, ne tachometrové rychlosti)

Tady je když tak křivka krouticího momentu (u NC 750 červená):

postimg.org/image/l9xzwxrzb/][img]http://s31.postimg.org/l9xzwxrzb/Honda_NC_700_750_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

postimg.org/image/519hyq293/][img]http://s31.postimg.org/519hyq293/Honda_NC_700_750_detail_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

 
A tady pilový diagram:

postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)

Rychlosti jízdy jsou skutečné, přesné (tachometrové by byly vyšší).
Spodní hraniční hodnoty otáček motoru a jízdních rychlostí (modrá barva) jsou pochopitelně subjektivní, plus minus. Vyznačil jsem je podle svých zkušeností s tímto strojem a platí pro jízdu s malým zatížením (např. sólo jízda ustálenou rychlostí po rovině).

Nicméně třeba na ten nejtěžší 6. kvalt tak nízko ani u své mechanické převodovky nechodím, lepší jsou vyšší otáčky. I když zase na druhou stranu - u alternativního a trošku jinak zpřevodovaného DCT automatu to má výrobce nastaveno v režimu D tak, že na tu šestku se jezdí tuším i skoro už při 60 km/h.
 



pripada to jenom me, ze tyhle sahodlouhe prispevky nic nerikaji ? nebo to tak maji i ostatni ????

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:23 | Nahoru | #816
gugo> No je fakt že na jednoduchou otázku na využitelný spektrum otáček dostaneš elaborát s převodovejma poměrama

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:31 | Nahoru | #817

gugo píše: pripada to jenom me, ze tyhle sahodlouhe prispevky nic nerikaji ? nebo to tak maji i ostatni ????


Ale vždyť je to klasický projev lidí, kteří se tak hnidopiší v detailech, že jim uniká celek.
Už jenom ten vytvořený diagram ve mně (tedy spíš v převodovce, řetězu a uložení rozety) budí hrůzu. To musí být mechanické žůžo drtit to ve dvou tisících na vysoké kvalty. O jiných příjemných pocitech, než jen pohledu na ukazatel spotřeby, se v tomto režimu asi nedá hovořit.

Naposledy editováno 04.07.2016 12:33:34

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:34 | Nahoru | #818

petrumr píše: Recenzenti čtou spotřebu okamžitou, kdežto vlastníci si to počítají podle tankování versus najetý km.



Ano, jen petrumr má vždy pravdu a novináři jsou určitě všichni paka a neumí si spočítat spotřebu. Takže se všichni pletou, když jim vychází stejnej výsledek. Namátkou pár odkazů, co jsem v rychlosti vygooglil, posuďte sami:

...Spotřeba paliva i pod 4 l/100 km...

...výrobce nelže a i přes hodně razantní jízdu neustále na plný plyn se mi nepodařilo dostat nad 5 litrů! Většina majitelů tak může počítat s jistotou spotřeby do 4 litrů...

...se spotřebou pod 4 litry benzínu...

...Pokud pojedete pohodovou plynulou jízdou bez zbytečného tahání za plyn, dostanete se na hodnotu 3,4 litru. Na druhou stranu, když za ten plyn vezmete, tak se bez problémů přiblížíte k pěti litrům...

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:38 | Nahoru | #819
vilemx> Ještě jsi zapoměl neocenitelnej faktor případnýho automatu....

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:42 | Nahoru | #820
Zlesa> No jo, vlastně, pak máš možnost si lépe vychutnat jízdu a je to bezpečnější, protože ti řazení neodvádí pozornost. Takhle nějak to v tom prospektu bylo, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:51 | Nahoru | #821
vilemx> I když měl jsem kolegu kterej chtěl hrozně jezdit na motorce a bál se že nebude umět řadit. Pro něj by to třeba smysl mělo.... Ale jinak je to hnus... Asi jsem špatnej motorkář když nekoukam na spotřebu, bezpečnost (myslím ABS atd) ale hlavně na zábavu....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:52 | Nahoru | #822
Dovi> To snad není možný.Takovej elaborát...Kdyby ses zeptal na můj stroj,napíšu že na poslední kvalt se dá od dvou do osmi tisíc.Ty sem vylepíš X obrázků a půl stránky textu,ale není v tom jediné číslo.
Ještě jednou:V jakém rozsahu jsou použitelné otáčky u tohoto stroje?Myslím samozřejmě poslední kvalt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:00 | Nahoru | #823
Anti> Pochop, že NC má poslední kvalt vlastně jako další kvalt po posledním kvaltu, kdyby byla převodovka běžně odstupňovaná. No a protože není, tak to nemůžeme vztahovat na poslední kvalt, ale na nějaký imaginární mezikvalt mezi 5. a 6. rychlostí .................
Už chápeš, proč to nejde napsat v jedné větě?

Naposledy editováno 04.07.2016 13:01:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:05 | Nahoru | #824

Zlesa píše: vilemx> I když měl jsem kolegu kterej chtěl hrozně jezdit na motorce a bál se že nebude umět řadit. Pro něj by to třeba smysl mělo.... Ale jinak je to hnus... Asi jsem špatnej motorkář když nekoukam na spotřebu, bezpečnost (myslím ABS atd) ale hlavně na zábavu....



ja bych to nahodou dneska ocenil... ma svoje uzasne botky garne, ale moc nejsem schopnej snima na nahaci radit

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:06 | Nahoru | #825
vilemx> ty ty ty, jsi zlya osklivy posmevacek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:07 | Nahoru | #826
vilemx> Aby to bylo fér,stačí mi údaj na,pátý rychlostní stupeň.Zajímá mně to když se tady majitelé rozplývají nad širokým spektrem použitelných otáček...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:09 | Nahoru | #827
Anti>

Tak to promiň, že jsem Tě tím obtěžoval a že jsem si s tím dal tu práci.

Domníval jsem se, že by Tě mohl právě průběh krouťáku a zejména ten okomentovaný pilový diagram (mj. dokumentující tu rychloběžnou "sedmičku") uspokojit víc, než když Ti sem někdo jen tak flákne dvě čísla možná vytažený z paty.

Nicméně i to, na co ses teď naposledy ptal, si z toho příspěvku jistě dokážeš sám zjistit.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:12 | Nahoru | #828
hlavne neodpovedet jasne a jednoduse

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:30 | Nahoru | #829
Dovi> Predvedu ti jasnou a rychlou odpoved jo

U LC4 640 co je v duke jsou pouzitelny otacky od 2,3334 do 8 tis. 1,2 na zadni pruplachem , kdyz jedes na 5ku 130 toci to cca 6,5-7 a dlouhodobese to tomu motoru nelibi.

Jenom takovej priklad

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:30 | Nahoru | #830
 

Anti píše: Aby to bylo fér,stačí mi údaj na,pátý rychlostní stupeň.


OK, na takto jednoduchou otázku jednoduchá odpověď:

Na pětku u NC 750 S/X s mechanickou převodovkou od cca 1900-2000 do 6500 ot/min (od 50 do 170 km/h, reálných, ne tachometrových).

 

Anti píše: Zajímá mně to když se tady majitelé rozplývají nad širokým spektrem použitelných otáček...


K tomu druhýmu - jestli to mělo být na mne, tak jsem si jen lehce dovolil porovnat nikoliv nějaký zázračný (nadprůměrný), ale PRŮMĚRNÝ rozsah otáček NCčka s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (jasně není to dvouhrnek, ale velkoobjmový jedndobuch) - obě mašiny jsem jezdil a vlastnil. Tam u toho podle mne spíš neprávem glorifikovanýho malýho GS Báwa, pokud si to ještě dobře pamatuju, to bylo prakticky nepoužitelné pod 3000 ot/min. A končilo to někde pod 7 tisíci. Opět jestli si to ještě pamatuju, snad nikomu a ničemu nekřivdím...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:31 | Nahoru | #831
gugo> Nesmíš jezdit v přeskáčích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:38 | Nahoru | #832
Zlesa> jezdim no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:54 | Nahoru | #833

Dovi píše:  .... tak jsem si jen lehce dovolil porovnat nikoliv nějaký zázračný (nadprůměrný), ale PRŮMĚRNÝ rozsah otáček NCčka s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (jasně není to dvouhrnek, ale velkoobjmový jedndobuch) ..... 


Co si tak matně pamatuji, tak v jiném vlákně jsi se bil za to, že NC-čko má právě onen zázračný rozsah použitelných otáček. Tuším, že to byl zase elabaroát na půl stránky s podporou několika vzorců a výpočtů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:55 | Nahoru | #834
gugo> Univerzal.. v létě na mašinu a v zimě na prkno

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:57 | Nahoru | #835

Zlesa píše: Dovi> Dovi> Jo pořád dokola spotřeba, spotřeba, spotřeba... A dál? To je spotřeba fakt to jediný co vás u motorky zajímá?? Asi je to nějakej svatej grál NCčkařů viz tady . To si fakt můžu koupit skůtra a libovat si že jezdim za 2l/100km. řešilo se tady spoustu dalších věcí ale na to Vám asi docházej argumenty....

To spíš tobě docházejí....NC může právě skutra dobře nahradit. Má úložný prostor, žádný skůtr nepojede při stejné jízdě jako jedeš na NC za 2 litry. A NC je pořád motorka, sedíš na ní obkročmo, je bytelná, má pořádný rám, klidně ji můžeš vzít na dovolenou, jet po dálnici....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:59 | Nahoru | #836
Zlesa> takovou zhovadilost jako jezdit na prkne nedelam.,,,,dost ze jsem pod natlakem musel povolit jednomu ditku aby se timhle sportem zaclo zabyvat.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:01 | Nahoru | #837

Tech píše: To spíš tobě docházejí....NC může právě skutra dobře nahradit. Má úložný prostor, žádný skůtr nepojede při stejné jízdě jako jedeš na NC za 2 litry. A NC je pořád motorka, sedíš na ní obkročmo, je bytelná, má pořádný rám, klidně ji můžeš vzít na dovolenou, jet po dálnici....



muzes na ni jet na dalnici o 140 kmh pak te odfoukne virtr... , coz se tak na velkym skutru moc nedeje (ze jo), a 2 litry to pri 140 khm zrat nebude.
Zasejc porad stejna pisnicka nesmyslne poskladanych + teto motorky. Pak se divte ze vam nikdo nic neveri, kdzy si blafete do kapsy.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:06 | Nahoru | #838
Tech> Tak pokud ma nahradit skutra tak to je potom jina. Ja myslel ze se bavime o motorkach

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:06 | Nahoru | #839

Tech píše: To spíš tobě docházejí....NC může právě skutra dobře nahradit. Má úložný prostor, žádný skůtr nepojede při stejné jízdě jako jedeš na NC za 2 litry. A NC je pořád motorka, sedíš na ní obkročmo, je bytelná, má pořádný rám, klidně ji můžeš vzít na dovolenou, jet po dálnici....



Ano, tuto výhodu jsme doposud v žádném tématu nezmínili, na NC se dá opravdu sedět obkročmo. Fakt! Nedělám si prdel!

Jen tedy drobná výtka, pokud by NC jelo se spotřebou 2 l/100 km, pak na dálnici nesmí, protože minimální rychlost na tom, čemu se u nás říká dálnice, je 50.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:08 | Nahoru | #840
Dovi> No vidíš,a můj koncepčně cca 30 let starý jednoválec má spektrum použitelných otáček o dva tisíce širší Takže žádný zázrak.Za 2,7 nejezdí,ale na těch 3,8 jsem se taky dostal...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 Včera v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1


TOPlist