Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

3 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 11:56 | Nahoru | #1
 

Anti píše: Jaký je rozsah použitelných otáček u toho zázraku, že se nad tím tak rozplýváte?


Anti píše: Já taky ještě jednou: Obhájci a vlastníci NC, jaké jsou použitelné otáčky u tohoto zázraku?



O zázraku tady snad nikdo nic neříkal. Jinak ale rozsah použitelných otáček resp poměr nejvyšších otáček k nejnižším použitelným otáčkám se stejně jako u jiných motorek, aut a dalších vozidel mění podle zatížení motoru.

Horní hranice je u NCčka (stejně jako u většiny jiných motorek) neměnná a daná řekněme pevným omezovačem (pevným = vzhledem k maximálce nezávislým na zařazeném rychlostním stupni a okamžité rychlosti jízdy). Spodní hranice je pochopitelně pohyblivá - záleží na zařazeném kvaltu (na lehčí převod se dá jít s otáčkama níž než na těžký převod), na hmotnosti jezdce (plus event. spolujezdce a zavazadel) a hlavně na tom, jestli se akceleruje (navíc třeba ještě do kopce) nebo zda se jede ustálenou rychlostí po rovině nebo z kopce či se motorem brzdí atd.

U Hondy NC 750 (o něco slabší NC 700 s menší kubaturou má i trochu jiné zpřevodování) ten rozsah použitelných otáček vychází od 1:5 až 1:4.5 u nejnižších dvou kvaltů přes 1:4 u trojky, mezi 1:3.5 až 1:3 u čtverky a pětky až po cca 1:2.5 u té rychloběžné dálniční "sedmičky".

Čili na jedničku se v případě nutnosti dá jet v rozmezí asi od 12 nebo 13 km/h (bez spojkování) do 62 km/h
- na dvojku se dá jet v rozmezí od cca 20 do 92 km/h
- na trojku od 30 do 120 km/h
- na čtverku od 40 do 145 km/h
- na pětku od 50 do 169 km/h
- na šestku tak od 70 výš km/h
(skutečné, ne tachometrové rychlosti)

Tady je když tak křivka krouticího momentu (u NC 750 červená):

postimg.org/image/l9xzwxrzb/][img]http://s31.postimg.org/l9xzwxrzb/Honda_NC_700_750_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

postimg.org/image/519hyq293/][img]http://s31.postimg.org/519hyq293/Honda_NC_700_750_detail_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

 
A tady pilový diagram:

postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)

Rychlosti jízdy jsou skutečné, přesné (tachometrové by byly vyšší).
Spodní hraniční hodnoty otáček motoru a jízdních rychlostí (modrá barva) jsou pochopitelně subjektivní, plus minus. Vyznačil jsem je podle svých zkušeností s tímto strojem a platí pro jízdu s malým zatížením (např. sólo jízda ustálenou rychlostí po rovině).

Nicméně třeba na ten nejtěžší 6. kvalt tak nízko ani u své mechanické převodovky nechodím, lepší jsou vyšší otáčky. I když zase na druhou stranu - u alternativního a trošku jinak zpřevodovaného DCT automatu to má výrobce nastaveno v režimu D tak, že na tu šestku se jezdí tuším i skoro už při 60 km/h.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:12 | Nahoru | #2
Dovi> Dovi> Jo pořád dokola spotřeba, spotřeba, spotřeba... A dál? To je spotřeba fakt to jediný co vás u motorky zajímá?? Asi je to nějakej svatej grál NCčkařů viz tady . To si fakt můžu koupit skůtra a libovat si že jezdim za 2l/100km. řešilo se tady spoustu dalších věcí ale na to Vám asi docházej argumenty....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:13 | Nahoru | #3

Dovi píše:  

O zázraku tady snad nikdo nic neříkal. Jinak ale rozsah použitelných otáček resp poměr nejvyšších otáček k nejnižším použitelným otáčkám se stejně jako u jiných motorek, aut a dalších vozidel mění podle zatížení motoru.

Horní hranice je u NCčka (stejně jako u většiny jiných motorek) neměnná a daná řekněme pevným omezovačem (pevným = vzhledem k maximálce nezávislým na zařazeném rychlostním stupni a okamžité rychlosti jízdy). Spodní hranice je pochopitelně pohyblivá - záleží na zařazeném kvaltu (na lehčí převod se dá jít s otáčkama níž než na těžký převod), na hmotnosti jezdce (plus event. spolujezdce a zavazadel) a hlavně na tom, jestli se akceleruje (navíc třeba ještě do kopce) nebo zda se jede ustálenou rychlostí po rovině nebo z kopce či se motorem brzdí atd.

U Hondy NC 750 (o něco slabší NC 700 s menší kubaturou má i trochu jiné zpřevodování) ten rozsah použitelných otáček vychází od 1:5 až 1:4.5 u nejnižších dvou kvaltů přes 1:4 u trojky, mezi 1:3.5 až 1:3 u čtverky a pětky až po cca 1:2.5 u té rychloběžné dálniční "sedmičky".

Čili na jedničku se v případě nutnosti dá jet v rozmezí asi od 12 nebo 13 km/h (bez spojkování) do 62 km/h
- na dvojku se dá jet v rozmezí od cca 20 do 92 km/h
- na trojku od 30 do 120 km/h
- na čtverku od 40 do 145 km/h
- na pětku od 50 do 169 km/h
- na šestku tak od 70 výš km/h
(skutečné, ne tachometrové rychlosti)

Tady je když tak křivka krouticího momentu (u NC 750 červená):

postimg.org/image/l9xzwxrzb/][img]http://s31.postimg.org/l9xzwxrzb/Honda_NC_700_750_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

postimg.org/image/519hyq293/][img]http://s31.postimg.org/519hyq293/Honda_NC_700_750_detail_torque.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)

 
A tady pilový diagram:

postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)

Rychlosti jízdy jsou skutečné, přesné (tachometrové by byly vyšší).
Spodní hraniční hodnoty otáček motoru a jízdních rychlostí (modrá barva) jsou pochopitelně subjektivní, plus minus. Vyznačil jsem je podle svých zkušeností s tímto strojem a platí pro jízdu s malým zatížením (např. sólo jízda ustálenou rychlostí po rovině).

Nicméně třeba na ten nejtěžší 6. kvalt tak nízko ani u své mechanické převodovky nechodím, lepší jsou vyšší otáčky. I když zase na druhou stranu - u alternativního a trošku jinak zpřevodovaného DCT automatu to má výrobce nastaveno v režimu D tak, že na tu šestku se jezdí tuším i skoro už při 60 km/h.
 



pripada to jenom me, ze tyhle sahodlouhe prispevky nic nerikaji ? nebo to tak maji i ostatni ????

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 12:52 | Nahoru | #4
Dovi> To snad není možný.Takovej elaborát...Kdyby ses zeptal na můj stroj,napíšu že na poslední kvalt se dá od dvou do osmi tisíc.Ty sem vylepíš X obrázků a půl stránky textu,ale není v tom jediné číslo.
Ještě jednou:V jakém rozsahu jsou použitelné otáčky u tohoto stroje?Myslím samozřejmě poslední kvalt.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 16 Včera v 20:05 Malp
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist