Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:30 | Nahoru | #1
 

Anti píše: Aby to bylo fér,stačí mi údaj na,pátý rychlostní stupeň.


OK, na takto jednoduchou otázku jednoduchá odpověď:

Na pětku u NC 750 S/X s mechanickou převodovkou od cca 1900-2000 do 6500 ot/min (od 50 do 170 km/h, reálných, ne tachometrových).

 

Anti píše: Zajímá mně to když se tady majitelé rozplývají nad širokým spektrem použitelných otáček...


K tomu druhýmu - jestli to mělo být na mne, tak jsem si jen lehce dovolil porovnat nikoliv nějaký zázračný (nadprůměrný), ale PRŮMĚRNÝ rozsah otáček NCčka s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (jasně není to dvouhrnek, ale velkoobjmový jedndobuch) - obě mašiny jsem jezdil a vlastnil. Tam u toho podle mne spíš neprávem glorifikovanýho malýho GS Báwa, pokud si to ještě dobře pamatuju, to bylo prakticky nepoužitelné pod 3000 ot/min. A končilo to někde pod 7 tisíci. Opět jestli si to ještě pamatuju, snad nikomu a ničemu nekřivdím...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 13:54 | Nahoru | #2

Dovi píše:  .... tak jsem si jen lehce dovolil porovnat nikoliv nějaký zázračný (nadprůměrný), ale PRŮMĚRNÝ rozsah otáček NCčka s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (jasně není to dvouhrnek, ale velkoobjmový jedndobuch) ..... 


Co si tak matně pamatuji, tak v jiném vlákně jsi se bil za to, že NC-čko má právě onen zázračný rozsah použitelných otáček. Tuším, že to byl zase elabaroát na půl stránky s podporou několika vzorců a výpočtů.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:08 | Nahoru | #3
Dovi> No vidíš,a můj koncepčně cca 30 let starý jednoválec má spektrum použitelných otáček o dva tisíce širší Takže žádný zázrak.Za 2,7 nejezdí,ale na těch 3,8 jsem se taky dostal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:20 | Nahoru | #4
Dovi> to znamená že reálně využitelný spektrum je pouze 4500 ot/min??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 10 29.5.2024 v 13:23 pallous
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist