globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 353 půlbuben a spínačka
14.2.2016 v 13:21
Čau. .hale mohla existovat jawa 250 353 v celobubnu a se spínací skříňkou v nádrži? ? Myslel jsem ze se do 58 vyráběla v pulbubnu a pak v celobubnu a se spinackou v masce. ..
Dík borcí. .
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 13:26 | Nahoru | #1
Pulbuben se delal max. do roku 55 pak uz jen celobuben.A spinacka v nadrzi se delala na celobuben do roku 58 ale je i par kusu z roku 59 - holt se to kompletovalo co zbylo na sklade ......

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 13:54 | Nahoru | #2
Ano to souhlasí, mám sice 354, 1958, spínačka v nádrži, doutníky + 3.dílné UZAVŘENÉ sání

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 15:04 | Nahoru | #3
Dokonce jsem ji kdysi měl. Spínačka byla v nádrži, plné bubny, rybinové výfuky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 17:42 | Nahoru | #4

Fananek-Jarda píše: ...holt se to kompletovalo co zbylo na sklade ......



Prosím, nech si takové poznámky od cesty. Nic takového nebylo a každý, kdo o tom ví kulový se jen s touto říkankou vymlouvá.. Žádné dojíždění skladových zásob, ale postupná modernizace..

Jinak spínačka v nádrži je až do roku 59, Půlbubny končí v listopadu 55. Půlbubny měly spínačku bakelitovou, celobubny v hliníku.

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 18:00 | Nahoru | #5
jawarmaniak> Nebylo ale funguje tak v jawe pořád že uklízí sklady

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 18:48 | Nahoru | #6
Souhlasím s jawarmaniakem, ty řeči o dojíždění skladů jdou napříč všemi fory opakovaně až tomu každý věři. Ono je jednodušší použít zaklínací větičku než se pídit po původním stavu. Taky jsem si vyslechl kecy znalců na strazech že spínačka v nádrži s doutníkama nikdy nebyla na kývačce a 3.dílné sání s "chobotem" je nesmysl. Vycházel jsem z dobových fotek a srovnání s identickými stroji, které jsem našel na srazech třeba v Luhačkách a jinde. Odborníkům typu jawarmaniak 3x zdar!

Dotaz na jawarmniaka: vidím že jseš Brňák, máš nějakou zkušenost s renovátorskou dílnou mezi Zvonařkou a Rondem? Klidně do SZ. Díky.

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 20:23 | Nahoru | #7
Jo třídílné sání s chobotem je v pohodě. Ono se také jakože prodávalo Mototechnou jako "tuning" pro stávající motorky. Mám k tomu nachystanou tak nějak knihu,...ale nějak chybí síla to dodělat a popravdě čím toho mám víc, tak mám více otázek,....a nějak ne zrovna moc zdrojů pro odpovědi.

Dokonce jsem viděl i o hodně zajímavější fabrické fotky!!! Myslím tedy jako kombinace sání a výfuku.....

Kecy o tom co je na skladech je taková blbost že až,..... Ctěl bych vidět, jak by to mnohdy napasovali že?

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

14.2.2016 v 21:04 | Nahoru | #8
Ty hodnotné fotky rarit a třeba prototypů některým možná zavdají někomu ke spekulacím a bodou určitě zajímavé. Opakované nesmysyl se na forech stávájí bernou mincí a mlaďoši náchylní senzacím jsou na koni, stačí se podívat na přehnané leštění. Knize určitě fandím, zdrojů ubývá a pamětníků šmahem taky.
To že bylo 3 dílné uzavřené sání jako tuning pro otevřené sání je mi známo a viděl jsem i podivný bastl, v r.58 lze chobot předpokládat jak standartní, viděl jsem před i po testaci několik stejných strojů z r.58. Z testací jsem byl dost doplašený aby mi to sedělo. U panelky na bílých už ortodoxní nejsem a připouštím vratné úpravy k obrazu svému.

Naposledy editováno 14.02.2016 21:17:13

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

15.2.2016 v 03:08 | Nahoru | #9
Ok díky kluci; )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

16.2.2016 v 18:34 | Nahoru | #10
panela> Jestli myslíš Vladimíra, tak OK, dělá poctivě a pěkně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

16.2.2016 v 20:29 | Nahoru | #11
jawarmaniak>
hele s tím nesouhlasím, že byla spínačka do r. 59 v nádrži, protože za mlada jsem měl k dispozici 2 jawy r. 57, 58 (nepojízdné)
a obě měly skříňku v masce a normální nádrž bez té hrozné díry.

z internetu
JAWAČZ 250 Typ 353/04 (Kývačka) se vyráběla od roku 1957. Na motoru byl změněn jen karburátor, který již byl nové monoblokové konstrukce. Karburátor už nenasával vzduch z hliníkového filtru ukrytého pod hliníkovým víkem karburátoru jako u předchůdce, nýbrž sál vzduch přes filtrační vložku uloženou v plastikové baňce v přední části pod sedlem. Další změnou byly přední teleskopické tlumiče, u nichž byly pružiny vně nosných trubek (dosud byla pružiny uvnitř nosných trubek). Tím bylo umožněno použití většího průměru pružin. Zadní tlumiče se daly nastavit podle tvrdosti, což se provádělo nadzvednutím dolního krytu na druhou volnou drážku, do níž se přendal opěrný kroužek. Tyto tlumiče nevyžadovaly časté doplňování oleje, jen při ujetí 10 až 15 tisíc km bylo doporučeno olej vyměnit. To, co na první pohled prozradilo tento motocykl, byly nové výfuky. Byly doutníkového tvaru oproti předchůdcům, kteří měli koncovky ve tvaru rybiny. A nakonec tou nejzásadnější změnou byla elektro soustava. Spínací skřínka dříve umístěná na nádrži byla přemístěna v podobě třípolohového bošáku na přední masku reflektoru. S ní byly přesunuty i kontrolky dobíjení a neutrálu, které byly umístěny v tachometru. Nádrž tak získala bez spínací skřínky o jeden litr benzínu navíc. JAWA ČZ 250 typ 353/04 se vyráběla do roku 1962, kdy ji nahradila JAWA 250 typ 559.

Postupná modernizace no nevím... na J559 byly na některých verzích přední mělké hranaté blatníky, pak přišla J592 s předním blatníkem b obdobě kývačky a od r cca 70 byl na J592 přední bl. zase hranatý.

Naposledy editováno 16.02.2016 20:39:44

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 05:30 | Nahoru | #12
mira592> Popravdě, je mi úplně jedno, jestli se mnou souhlasíš, nebo ne. K dispozici je informací dost, můžeš si svou teorii ověřit sám..

1. uzavřené sání se začíná montovat oficiálně od 22.11.1957. Ovšem toto zlepšení se v prvé řadě montuje na motocykly pro export. Valuty byly pro národní hospodářství důležitější, než koruny.
2. Spínací skříňka Bosch se začíná montovat od 1.4.1958. Takže už tímto potvrzuji tvou teorii o tvé kývačce z roku 57 s Bosch skříňkou. Úprava se týkala v prvé řadě opět vývozu.
Mezi listopadem 57 a polovinou roku 59 se montuje motor (353) s drážkou pro klapku sání, ale v souběžné montáži je jak otevřené, tak i uzavřené. Stejně i spínačky a výfuky rybiny/doutníky. Během roku 58 je podíl rybinovek a doutníkovek cca 50/50 a v roce 59 postupně klesá v neprospěch rybinovek. Poslední rybinovky mám doložené v roce 60, ale to jsou dle mého názoru pouze vrácené reklamace ze zahraničí.

Ano, text z internetu umí zkopírovat každý, ale relevantní informace si asi dohledat umí málokdo. Jen si ze srandy projdi kývačky tady na serveru od uživatelů. Ber jen dochované patinovky a pak se můžeme začít o něčem bavit.

A k té modernizaci - ono je opravdu lehké napsat to o bouchání ze skladu, pro některé později narozené je opravdu problém se vcítit do 60. let, ale tenkrát bylo nutné plnit plán a hlavně nezdržovat export. Když se došlo na zlepšovací návrh, bylo nutné pro nové díly vyčlenit v centrálně plánovaném hospodářství výrobní kapacity, které měly již své úkoly zadané předem pětiletkami. Nemohlo se ze dne na den začít jen tak vyrábět plastové výlisky filtrboxu, nové spínačky, atp. Stejně tak i samotná Jawa nemohla jen tak ze dne na den zastavit výrobní linku, aby instalovala nové výrobní stroje pro nové díly (lisovací formy nádrží, podsedláky,..) Vše muselo běžet za pochodu a nesmělo dojít k poklesu produkce. Proto nemohla továrna ze dne na den přestat vyrábět jeden typ a pak začít chrlit hned jiný. Musela se nejdřív předzásobit díly staršími a a pak postupně rozjet výrobu dalšího. Při zavádění nových technologií vznikají vždy problémy, výluky a opoždění, které se vyplňovaly montáží starších typů.

Takže prosím, nebuď ovce, která opakuje 100x řečený mýtus, který se stává postupně všeobecně uznávanou pravdou, a zkus si najít opravdu kvalitní informace, pak se spolu můžeme na dané téma začít konstruktivně bavit.. AMEN

http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html

Naposledy editováno 17.02.2016 18:16:15

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 08:08 | Nahoru | #13
mira592 - na základě čeho tvrdíš to o těch panelkách 559 - 592 a předním blatníku? Poprosím o relevantní info a zdroje k 592 s blatníkem z kývačky. A prosím nikoliv foto renovovaných mašin z internetu. neberu ani fotky nálezovek.
A to že jsi měl jednu motorku z roku 1957 nedokazuje to, že v roce 1957 montovali Bosch spínačku. Za to bych byl ochoten tak nějak se i pohádat, že v roce 1957 sériová produkce spínačky v masce neměla! Nezapomínej že i měsíc/dva/půl roku/rok... nové motorky se TUNILY!!! Pochop, že dnes je těžké tomu nějak věřit, ale je to tak. A v roce 1954/1957/1958/1960/1963 či kdykoliv jindy vytuněné motorky je dnes těžké poznat!! Mám několik fotek, kde je majitel na nové motorce (popiska vzadu "naše nová motorka 1956") a pak další snímek z roku 1959, kde je ta samá motorka (SPZ) a už má místo rybin doutníky. sání místo otevřeného a drátěnky má chobot a podobně,... Kdybys tu motorku dnes našel tak se se mnou do krve hádáš, že v roce 1956 vyrobili moto s doutníkama a uzavřeným sáním.

Jawarmaniak má pravdu. Představ si, že máš linku kde je já nevim 100 ženských a chlapů jako montéři a montují motorky se spínačkou v nádrži......a jen jedna, dvě, deset, dvacet...by bylo náhle se spínačkou v masce.... Řekneš, že to je prkotina. Ale vem si že v montáži je jinak nádrž, jiný postupu už při montáži káblů a eletriky!!! Jinak montovaná ta spínačka a postup skládání masky,..jinak eletrika v osvětlení tachometru,....a x dalších kroků a úkonů......

Věř tomu že se i v roce 1952 dělaly generálky třebas péráků (viz dobové inzeráty)......dnes se pak dosti těžko bez informace o historii dozvíš více info. Proto je těžké se bránit "raritkám". Sám jsem měl krásný oranžový blatník péráka s krásnýma linkama,....když sem ho umyl, tak bylo jasné že byl přeaovaný z původní červené,...ale zezačátku jsem byl přesvědčen, že museli někdy takové dělat. No nedělali!

Proto se snažím dohledávat historii mých strojů a původní majitele oslovovat s tím, jestli by neměli původní foto nového stroje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 13:06 | Nahoru | #14
592 - kniha A. Pavlůsek Jawa historie vývoje nebo něco v tom smyslu. Jinak moje panelka 592 r69 měla prapůvodně obrovský přední blatník v zásadě velmi pdobný kývačce, a třeba i zpěvák Dalibor Janda to v pořadu retro ČR měl u prezentované j592 také tak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 13:43 | Nahoru | #15
A jsme doma... Pavlůsek...

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 15:16 | Nahoru | #16
mira592> Knihu od Pavlůska mám taky je tam hodně nepřesností !! Taky jsem se podle toho řídil a časem jsem zjistil že realita je jiná.Ještě vyšla o kývačkách od Grady a tam jsou chyby podobné.
Každopádně podle info co má na netu Jawarmaniak je to ok
Takže jak píšou ostatní,1957-59 je sporné období,byla spínačka v nádrži+uzavřené sání(chobot)/doutníky v roce 57-58,taky bylo i v těchto letech spínačka v nádrži+otev.sání/rybiny.
Já mám 353/03 rok 58,origo otevřené sání+rybiny,takže to podle knih vůbec nesedí!

Jawarmaniak: uplně všechny půlbubny měli spínačku bakelitovou?? já měl za to že v 55 poslední kusy měli už hliníkovou..Dík za upřesnění.

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 15:18 | Nahoru | #17
jawarmaniak> Hele, když jsi tady. Jawa 250 special r.v. 1939 měla brzdové bubny chromované a nebo stříbrné, či obě možnosti ? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 17:03 | Nahoru | #18
hele chlapi já měl půlený motor 353ky když mě bylo cca 16 let a je to opravdu už dost dávno.
a blbej nejsem, prostě jsme jezdili na 353ce z r. 58, doutníky, bošák a spínačku v masce
a normální nádrž bez díry, jestli to byl vývozní typ nevím, ale spíš hádám český štítek a
motor z ní mám ještě doma a pamatuju, že chytal luxusně. Co mě mate, myslím si, že tam byly řídítka s hrazdou. Fotky spíš nemám.
Ano Pavlůsek = hodně nepřesností.
Docela obdivuju jawara, že jen on je jediný ten, kdo má nejpřesnější info z roku 57-58 !!!!!
Podle mě se koncem 50 let dojížděla výroba se spínačkou v nádrži a zároveň
už běžela výroba novějšího typu (modernějšího).

Od r.62 už jel typ panelka, ta už měla spínačku zase novější (černou), kdyby vyráběly kývačky od r. 59 se spínačkou "bosch" od r. 59, v zásadě by se tak tato verze vyráběla jen 3 roky . . .

Naposledy editováno 17.02.2016 17:56:16

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 17:59 | Nahoru | #19

jawarmaniak píše: panela> Jestli myslíš Vladimíra, tak OK, dělá poctivě a pěkně.



jawarmaniak:Toho jsem myslel, vím že dělal jinde, chci si tam nechat udělat nějaké věci, dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 18:15 | Nahoru | #20

mira592 píše: ...Docela obdivuju jawara, že jen on je jediný ten, kdo má nejpřesnější info z roku 57-58 !!!!! . . .



Nic takového jsem nikdy netvrdil a konstruktivní kritice se nebráním, ale dokud mi neukážeš relevantní informace, neberu tvé argumenty v potaz. Na tuto problematiku jsem už nastudoval dostatek informací z mnoha na sobě nezávislých zdrojů a mám i některé dokumenty z archívu. Proto si za svým stojím. Basta.

PajaZR píše: Jawarmaniak: uplně všechny půlbubny měli spínačku bakelitovou?? já měl za to že v 55 poslední kusy měli už hliníkovou..Dík za upřesnění.


Ano, máš pravdu. Poslední půlbubny mohou mít i hliníkovou spínačku, protože se začíná objevovat cca od poloviny roku 55.

PEPAFJR píše: jawarmaniak> Hele, když jsi tady. Jawa 250 special r.v. 1939 měla brzdové bubny chromované a nebo stříbrné, či obě možnosti ? Díky.


Nemohu to tvrdit s naprostou jistotou, ale přikláním se pouze k chromu.

Naposledy editováno 17.02.2016 18:45:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 19:26 | Nahoru | #21
jawarmaniak> kývačky se snad nevyráběly jen v jedné fabrice v celé ČSSR, tak snad mohly jet najednou třeba dvě typové řady, jedna končící a druhá rozbíhající se.

Po 1. dubnu 1958 se upustilo od montáže spínací skříňky kombinované s ampérmetrem a umístěné na nádrži. Tato skříňka byla nahrazena spínací skříňkou automobilního typu, která byla montována do horního dílu krytu světlometu těsně za tachometr a ampérmetr byl nahrazen kontrolkou dobíjení, která byla společně s kontrolku zařazení neutrálu mezi 1. a 2. převodovým stupněm umístěna v průhledu tachometru. Také původní boční kaslíky otvírané klíčkem zapalování i kterýmkoliv šroubovákem byly těsně před rokem 1960 zaměněny za kaslíky s FAB vložkou. Nový tlumič sání, zavedený v únoru 1957.

http://www.jawamania...il.aspx?historyid=57

Naposledy editováno 17.02.2016 19:44:04

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 19:42 | Nahoru | #22
mira592> dneska se to moc řeší. dřív tam každej fláknul,co se mu povedlo sehnat,tak se to holt trošku promíchalo dneska se šílí z blbýho imbusu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 19:47 | Nahoru | #23
je pravda, že dobovej tunning byl šlágr doby, a když mě tu někdo píše o patinovce
tak se mě fakt plašej kladiva, je to docela blbost, na každé kývačce se dá předpokládat
nějaká změna uživatele v té době 50 - 60 let, mj. díly odcházely a tak se musely měnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 19:55 | Nahoru | #24
mira592> nikdo se tím nezabejval,prorazil nádrž,tak bafnul tu,co měli zrovna v mototechně,nebo kterou mu někdo dal z vraku a jelo se dál. já zase nechápu,že vyhodí někoho od testace za imbus v nakopávačce což se stalo kamarádovi. už je to tak prolezlý důležitejma,že mě to nebaví

Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 20:05 | Nahoru | #25
Z veteránskýho hlediska jsou nepřítelem dvě věci.První je použití dílů na montážní lince -fungovalo to tak že došly chromovaný mřížky klaxonu ale ve skladě byly ještě červený tak se montovaly červený než dovezli z galvanovny zase chromovaný.A za druhé to je ten dobový tunning z řad motorkářů kteří měli touhu stejně jako dneska mít motorku jinou(lepší) než ostatní.Ten druhý případ je ten horší protože fantazie některých jedinců má obrovské rozměry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 20:10 | Nahoru | #26
nemako> Já mám výhodu že mě to nikdo testovat nebude protože já to mám pro radost a nostalgický vzpomínky.Mimochodem bloky k sobě šroubuju imbusama už od 17-ti let protože se mě osvědčily a považuji je za lepší variantu než ohlodaný šlic pro šroubovák.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 20:12 | Nahoru | #27
Tak to je asi báchorka o kamarádovi a vyhození zkrz jeden imbus M7, který tam opravdu nemá co dělat a pokud je na páce zespodu a není ani vidět, kdoví jak to opravdu bylo a co mu ješte nesedělo. Taky jsem dostal po uších za 4 šrouby s pevnostním značením ale V mám.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 20:15 | Nahoru | #28
Bikerr3979> taky to neřeším. mám čz 125t v maskovací barvě každýmu tvrdím,že je to armádní verze a docela překvapivě dost lidí to žere. vadí mi nevratný zásahy flexou,jinak jsem schopnej všeho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 20:17 | Nahoru | #29
panela> mě nikdy nijak extra nebuzerovali,ale tohle se fakt v plzni děje. chápal bych to u nějaký vzácnosti,ale u čízy ze šedesátýho roku?

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 20:36 | Nahoru | #30
nemako>
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3876, 3877] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116293 Včera v 21:30 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist