globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 353 půlbuben a spínačka
14.2.2016 v 13:21
Čau. .hale mohla existovat jawa 250 353 v celobubnu a se spínací skříňkou v nádrži? ? Myslel jsem ze se do 58 vyráběla v pulbubnu a pak v celobubnu a se spinackou v masce. ..
Dík borcí. .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

16.2.2016 v 20:29 | Nahoru | #1
jawarmaniak>
hele s tím nesouhlasím, že byla spínačka do r. 59 v nádrži, protože za mlada jsem měl k dispozici 2 jawy r. 57, 58 (nepojízdné)
a obě měly skříňku v masce a normální nádrž bez té hrozné díry.

z internetu
JAWAČZ 250 Typ 353/04 (Kývačka) se vyráběla od roku 1957. Na motoru byl změněn jen karburátor, který již byl nové monoblokové konstrukce. Karburátor už nenasával vzduch z hliníkového filtru ukrytého pod hliníkovým víkem karburátoru jako u předchůdce, nýbrž sál vzduch přes filtrační vložku uloženou v plastikové baňce v přední části pod sedlem. Další změnou byly přední teleskopické tlumiče, u nichž byly pružiny vně nosných trubek (dosud byla pružiny uvnitř nosných trubek). Tím bylo umožněno použití většího průměru pružin. Zadní tlumiče se daly nastavit podle tvrdosti, což se provádělo nadzvednutím dolního krytu na druhou volnou drážku, do níž se přendal opěrný kroužek. Tyto tlumiče nevyžadovaly časté doplňování oleje, jen při ujetí 10 až 15 tisíc km bylo doporučeno olej vyměnit. To, co na první pohled prozradilo tento motocykl, byly nové výfuky. Byly doutníkového tvaru oproti předchůdcům, kteří měli koncovky ve tvaru rybiny. A nakonec tou nejzásadnější změnou byla elektro soustava. Spínací skřínka dříve umístěná na nádrži byla přemístěna v podobě třípolohového bošáku na přední masku reflektoru. S ní byly přesunuty i kontrolky dobíjení a neutrálu, které byly umístěny v tachometru. Nádrž tak získala bez spínací skřínky o jeden litr benzínu navíc. JAWA ČZ 250 typ 353/04 se vyráběla do roku 1962, kdy ji nahradila JAWA 250 typ 559.

Postupná modernizace no nevím... na J559 byly na některých verzích přední mělké hranaté blatníky, pak přišla J592 s předním blatníkem b obdobě kývačky a od r cca 70 byl na J592 přední bl. zase hranatý.

Naposledy editováno 16.02.2016 20:39:44

(reakce na) Jawa 250 353 půlbuben a spínačka

17.2.2016 v 05:30 | Nahoru | #2
mira592> Popravdě, je mi úplně jedno, jestli se mnou souhlasíš, nebo ne. K dispozici je informací dost, můžeš si svou teorii ověřit sám..

1. uzavřené sání se začíná montovat oficiálně od 22.11.1957. Ovšem toto zlepšení se v prvé řadě montuje na motocykly pro export. Valuty byly pro národní hospodářství důležitější, než koruny.
2. Spínací skříňka Bosch se začíná montovat od 1.4.1958. Takže už tímto potvrzuji tvou teorii o tvé kývačce z roku 57 s Bosch skříňkou. Úprava se týkala v prvé řadě opět vývozu.
Mezi listopadem 57 a polovinou roku 59 se montuje motor (353) s drážkou pro klapku sání, ale v souběžné montáži je jak otevřené, tak i uzavřené. Stejně i spínačky a výfuky rybiny/doutníky. Během roku 58 je podíl rybinovek a doutníkovek cca 50/50 a v roce 59 postupně klesá v neprospěch rybinovek. Poslední rybinovky mám doložené v roce 60, ale to jsou dle mého názoru pouze vrácené reklamace ze zahraničí.

Ano, text z internetu umí zkopírovat každý, ale relevantní informace si asi dohledat umí málokdo. Jen si ze srandy projdi kývačky tady na serveru od uživatelů. Ber jen dochované patinovky a pak se můžeme začít o něčem bavit.

A k té modernizaci - ono je opravdu lehké napsat to o bouchání ze skladu, pro některé později narozené je opravdu problém se vcítit do 60. let, ale tenkrát bylo nutné plnit plán a hlavně nezdržovat export. Když se došlo na zlepšovací návrh, bylo nutné pro nové díly vyčlenit v centrálně plánovaném hospodářství výrobní kapacity, které měly již své úkoly zadané předem pětiletkami. Nemohlo se ze dne na den začít jen tak vyrábět plastové výlisky filtrboxu, nové spínačky, atp. Stejně tak i samotná Jawa nemohla jen tak ze dne na den zastavit výrobní linku, aby instalovala nové výrobní stroje pro nové díly (lisovací formy nádrží, podsedláky,..) Vše muselo běžet za pochodu a nesmělo dojít k poklesu produkce. Proto nemohla továrna ze dne na den přestat vyrábět jeden typ a pak začít chrlit hned jiný. Musela se nejdřív předzásobit díly staršími a a pak postupně rozjet výrobu dalšího. Při zavádění nových technologií vznikají vždy problémy, výluky a opoždění, které se vyplňovaly montáží starších typů.

Takže prosím, nebuď ovce, která opakuje 100x řečený mýtus, který se stává postupně všeobecně uznávanou pravdou, a zkus si najít opravdu kvalitní informace, pak se spolu můžeme na dané téma začít konstruktivně bavit.. AMEN

http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html

Naposledy editováno 17.02.2016 18:16:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3887, 3888] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116611 Dnes v 20:26 pech.
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist