Téma: Jawablázni
9.2.2011 v 21:57
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
16
Jezdim pořád.
10
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kdy už přestanou posmrtné křeče
Myslim že chodíš akorát s dřívim do lesa ... 90% lidí tady který aspoň trochu věděj něco o českejch motorkách taky zná aspoň hrubej příběh jawy,toho kde byla a toho jak skončila. Máš už o tom všude x desítek článků, publikací, dokumentů takže se spíš zaměř na ně a inspiruj se už existujícíma materiálama ...
No například z historie firmy by mě zajímalo, jak se stalo, že se vedoucí firma státu vyrábějícího v 60-ých letech minulého století kvantitativně nejvíce motorek na světě
(kvalitativně ne, JAWA nikdy - ani na vrcholu - neměla top model, top model nebyla ani ta 500 OHC, fandové prominou) dostala do pr..le. Odborného konzultanta ti doporučuji BabuJežibabu, sice mám na leccos jiné názory než on, ale zdá se, že on byl tehdy u toho...i když dnes vybírá japonský SS...
Naposledy editováno 09.02.2011 22:27:44
(kvalitativně ne, JAWA nikdy - ani na vrcholu - neměla top model, top model nebyla ani ta 500 OHC, fandové prominou) dostala do pr..le. Odborného konzultanta ti doporučuji BabuJežibabu, sice mám na leccos jiné názory než on, ale zdá se, že on byl tehdy u toho...i když dnes vybírá japonský SS...
Naposledy editováno 09.02.2011 22:27:44
Zkus se třeba zeptat proč se nezačlo vyrábět enduro Tramvaj/Divišov. Potom se zeptej kolik bývalých agentů STB je zapsáno ve firmě, na koho jsou psány akcie a kolik miliard v nich je.
pak se ještě můžeš zeptat kolik firma dostala státních dotací a co za ně předvedla
To bude pro začátek stačit k tomu aby jsi pochopil a začal práci o něčem jiném
Naposledy editováno 09.02.2011 22:39:17
pak se ještě můžeš zeptat kolik firma dostala státních dotací a co za ně předvedla
To bude pro začátek stačit k tomu aby jsi pochopil a začal práci o něčem jiném
Naposledy editováno 09.02.2011 22:39:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Že to ani ve zběrně už neberou, proč?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Fakt díky...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sem to nemá cenu psát, tady jsou ochotnější lidi: JAWAMANIA .
No nez bych se do neceho pustil, tak by bylo dobry vedet, jestli ucitele maj vubec o neco takovyho zajem. Podle toho bych to pak tvoril, jestli je to trosku zajima, tak by jsi urcite nemel vynechat nejaky zajimavosti a pod, pokud jim je naka JAWA ukradena, tak bych se moc do podrobnosti nepoustel, ale to je mimo . Jak jsem rekl, me by treba potesilo povidani o mene znamejch prototypech jako treba 637 a podobne. Zajimave by mohlo bejt i povidani co se tam deje a dit bude/nebude, ale to je bohuzel nemozny, protoze kazdej rika neco jiynho a pak si vyber.... Napsat by jsi mohl i o dosahnutejch trofejich a o ucasti v soutezich. Moc me toho jinak nenapada.
Maatess=> díky moc taky tam napisu:)
karlos.=>dobrej napad o tech prototypech určitě se na ně zeptam. O tom co se deje a dit bude/nebude se pak tedy taky zeptam, no nejlip tobude vedet asi nejaky vedouci či tak, se kterym se až to budu dělat pokusim nějak dohodnout na tom zmínenem rozhovoru ve videu do te publikace tohle asi psat nebudu jen co se deje teď. Ty soutěže jsou dobrej nápad do publikace:) Díky moc aspoň, že někdo normálni se najde, kdo by odepsal něco slušného:) Jinak je to bude příští rok moje maturitní práce a s ředitelem sem o tom mluvil a jeho to zaujalo, použije to pak prý jako podklady do semináře vědy a techniky:)
karlos.=>dobrej napad o tech prototypech určitě se na ně zeptam. O tom co se deje a dit bude/nebude se pak tedy taky zeptam, no nejlip tobude vedet asi nejaky vedouci či tak, se kterym se až to budu dělat pokusim nějak dohodnout na tom zmínenem rozhovoru ve videu do te publikace tohle asi psat nebudu jen co se deje teď. Ty soutěže jsou dobrej nápad do publikace:) Díky moc aspoň, že někdo normálni se najde, kdo by odepsal něco slušného:) Jinak je to bude příští rok moje maturitní práce a s ředitelem sem o tom mluvil a jeho to zaujalo, použije to pak prý jako podklady do semináře vědy a techniky:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
maateess> Když se zajímáš o atypické Jawy větších kubatur tak si dobře prohlédni motor téhle z roku 74 ! Buhužel lepší fotku nemám a motorku jsem dávno prodal.¨
[URL=
Naposledy editováno 10.02.2011 22:30:55
[URL=
Naposledy editováno 10.02.2011 22:30:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi> tos měl na osmičkovým karteru půllitrový válce???
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
babjezi> to byla 400, ne?
maateess> byla to skutečně plnoobjemová čtyřstovka. Myslím, že existoval jen jeden motocykl a dva motory. Kam přišel ten druhý netuším. V tom Kladivu to ale nešlo zastavit. Jelo to sice hezky ani to nemělo vibrace jenže ty bubny to prostě vůbec nestíhaly. Max. pokud se pamatuju byla kolem 160km. Prodal jsem to někdy v r.75 na nějakým srazu v Týnci kde to na mě vyloudil nějakej cca 18 letej kluk s holkou.Celou noc kolem toho chodil a nespal. Tak se mi ho ráno zželelo a nechal jsem mu to.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Myslím, že velmi zajímavý byl v tomhle ohledu už tady zmiňovaný neplnoobjemový půllitr 630 ! Horizontální kartery, pětikvalt a výkon 50 PS ! Byla to pěkně vzteklá potvora a hezky se s tím na silnici plašili lidi. Věčně to bylo na zádech
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
co by mě zajímalo o Jawě?
jak říkali kluci - o továrně bylo popsáno milión věcí.
o prototypech bylo napsáno víc, než o řadovejch modelech.
mě osobně by zajímaly nevšední příběhy, kde hrála Jawa roli (expedice, kluby atd.)
třeba zmapovat, kolik Jawa klubů je aktivních po celým světě - to by mohlo být zajímavější, než se na první pohled zdá.
jak říkali kluci - o továrně bylo popsáno milión věcí.
o prototypech bylo napsáno víc, než o řadovejch modelech.
mě osobně by zajímaly nevšední příběhy, kde hrála Jawa roli (expedice, kluby atd.)
třeba zmapovat, kolik Jawa klubů je aktivních po celým světě - to by mohlo být zajímavější, než se na první pohled zdá.
callowsick píše: co by mě zajímalo o Jawě?
jak říkali kluci - o továrně bylo popsáno milión věcí.
o prototypech bylo napsáno víc, než o řadovejch modelech.
mě osobně by zajímaly nevšední příběhy, kde hrála Jawa roli (expedice, kluby atd.)
třeba zmapovat, kolik Jawa klubů je aktivních po celým světě - to by mohlo být zajímavější, než se na první pohled zdá.
má pravdu ten chlapec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi> neměl jeden z těch prototypů hlavy na šest šroubů???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Prusa #94> Myslím že ne ale je to už 35 let. Už si taky prd pamatuju
Naposledy editováno 11.02.2011 19:21:20
Naposledy editováno 11.02.2011 19:21:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
babajezi>
Nespletl ses o 10 let soukmenovče?
"Osmička" přišla na trh v 1984 ještě s "čtyřkovým" podvozkem a komponenty!
Ta té fotce je také desing z roku 1987 - takže jsi měl na mysli tak rok (když budu uvažovat testovací) řekněme 1985-86.
Mimochodem o tom 400ccm se hodně povídalo stejně jako o 2xOHC 400ccm ze Strakonic. Vždy se to točilo okolo roku 1986-88! Je pravda, že já tedy Jawa 400 Twin viděl konstrukčně s jiným motorem - řekl bych, že měl 3-hřídelovou 5-ti rychlostní převodovku a neměl nic společného s "osmičkou"...?!
Nakonec tady v článečku z mojí minulosti jsem se zmínil o obou modelech - a že jsme tenkrát hltali jakékoli informace=nejlépe tajné
http://www.rikimotoracing.cz/clanek.doc
KAŽDOPÁDNĚ JÁ BYCH NAVRHOVAL ZPRACOVAT PRÁCI O JAWĚ PO ROCE 1989!!!
TO BY MNE ZAJÍMALO - JAK TO BYLO S VYROBENÍM DODÁVKY PRO SSSR A KDO A KDY ROZHODL (1989-JARO 90), ŽE VYROBENÉ MOTOCYKLY RUSKU NEDÁME (NA PARKOVIŠTI MOTOTECHNY CO STOJÍ DNES AUTO JAROV BYLY TEHDY VYSKLÁDANÉ TISÍCE MOTOCKYLU JAWA 350/632-MOTOR 634) - CHODIL JSEM OKOLO A NECHÁPAL!
STEJNĚ TAK HISTORIE VLASTNICTVÍ OD ROKU 1989 A KDO, KDY A KOLIK (POKUD VŮBEC?!) ZA TUHLE FABRIKU ZAPLATIL/NEZAPLATIL. NEZAPOMENOUT, ŽE K FABRICE PATŘIL BYTOVÝ FOND, REKREAČNÍ ZAŘÍZENÍ (TUŠÍM, ŽE I VE VYSOKÝCH TATRÁCH MĚLA JAWA), PRVNÍ NEBO JEDNU Z PRVNÍCH UMĚLÝCH LEDVIN U NÁS MĚLA FINANCOVAT TAKÉ FABRIKA A BUDE TOHO MNOHEM VÍCE-TAKÉ TYHLE MAJETKY SE NĚKAM PODĚLY-ALE KAM A ZA JAKÝM PODMÍNEK??
K TOMU PŘIDAT POSKYTNUTÉ DOTACE A ZVÝHODNĚNÍ NOVÝM "KLAUSO-MAJITELŮM" A JAK S NIMI ZATOČILI.
DNES JEŠTĚ MŮŽEŠ VYUŽÍT TAKÉ SVĚDECTVÍ ŽIJÍCÍCH PAMĚTNÍKŮ A ZAMĚSTNANCŮ = TAKŽE KDY JINDY, KDYŽ NÉ NYNÍ A KDO JINÝ, KDYŽ NÉ TY!!! DRUHÁ MOŽNOST PATRNĚ JIŽ NEBUDE!
MUSÍM PŘIZNAT, ŽE TI DRŽÍM PALEC A SKORO ZÁVIDÍM (POŽÁDAT O ROZHOVOR TEHDEJŠÍHO ŘEDITELE, MILANA CHALUPNÍKA-DRÍVE MCH HONDA... ATD.) - POKUD SE ROZHODNEŠ TOHLE ZREALIZOVAT, PROTOŽE SE BUDE JEDNAT O SPOUSTU ZAJÍMAVÉ PRÁCE.
POKUD TO MYSLÍŠ VÁŽNĚ PAK TO NEBUDE JEN NĚCO NAJÍT A PŘEKOPÍROVAT Z INTERNETU!
TROCHU BYCH SE I BÁL, ŽE TO BUDE ZŘEJMĚ O HODNĚ "ŠPINAVÉ ZRCADLO" DOBY.
"PŘÍPAD PELIKÁN"
Naposledy editováno 12.02.2011 11:51:47
Nespletl ses o 10 let soukmenovče?
"Osmička" přišla na trh v 1984 ještě s "čtyřkovým" podvozkem a komponenty!
Ta té fotce je také desing z roku 1987 - takže jsi měl na mysli tak rok (když budu uvažovat testovací) řekněme 1985-86.
Mimochodem o tom 400ccm se hodně povídalo stejně jako o 2xOHC 400ccm ze Strakonic. Vždy se to točilo okolo roku 1986-88! Je pravda, že já tedy Jawa 400 Twin viděl konstrukčně s jiným motorem - řekl bych, že měl 3-hřídelovou 5-ti rychlostní převodovku a neměl nic společného s "osmičkou"...?!
Nakonec tady v článečku z mojí minulosti jsem se zmínil o obou modelech - a že jsme tenkrát hltali jakékoli informace=nejlépe tajné
http://www.rikimotoracing.cz/clanek.doc
KAŽDOPÁDNĚ JÁ BYCH NAVRHOVAL ZPRACOVAT PRÁCI O JAWĚ PO ROCE 1989!!!
TO BY MNE ZAJÍMALO - JAK TO BYLO S VYROBENÍM DODÁVKY PRO SSSR A KDO A KDY ROZHODL (1989-JARO 90), ŽE VYROBENÉ MOTOCYKLY RUSKU NEDÁME (NA PARKOVIŠTI MOTOTECHNY CO STOJÍ DNES AUTO JAROV BYLY TEHDY VYSKLÁDANÉ TISÍCE MOTOCKYLU JAWA 350/632-MOTOR 634) - CHODIL JSEM OKOLO A NECHÁPAL!
STEJNĚ TAK HISTORIE VLASTNICTVÍ OD ROKU 1989 A KDO, KDY A KOLIK (POKUD VŮBEC?!) ZA TUHLE FABRIKU ZAPLATIL/NEZAPLATIL. NEZAPOMENOUT, ŽE K FABRICE PATŘIL BYTOVÝ FOND, REKREAČNÍ ZAŘÍZENÍ (TUŠÍM, ŽE I VE VYSOKÝCH TATRÁCH MĚLA JAWA), PRVNÍ NEBO JEDNU Z PRVNÍCH UMĚLÝCH LEDVIN U NÁS MĚLA FINANCOVAT TAKÉ FABRIKA A BUDE TOHO MNOHEM VÍCE-TAKÉ TYHLE MAJETKY SE NĚKAM PODĚLY-ALE KAM A ZA JAKÝM PODMÍNEK??
K TOMU PŘIDAT POSKYTNUTÉ DOTACE A ZVÝHODNĚNÍ NOVÝM "KLAUSO-MAJITELŮM" A JAK S NIMI ZATOČILI.
DNES JEŠTĚ MŮŽEŠ VYUŽÍT TAKÉ SVĚDECTVÍ ŽIJÍCÍCH PAMĚTNÍKŮ A ZAMĚSTNANCŮ = TAKŽE KDY JINDY, KDYŽ NÉ NYNÍ A KDO JINÝ, KDYŽ NÉ TY!!! DRUHÁ MOŽNOST PATRNĚ JIŽ NEBUDE!
MUSÍM PŘIZNAT, ŽE TI DRŽÍM PALEC A SKORO ZÁVIDÍM (POŽÁDAT O ROZHOVOR TEHDEJŠÍHO ŘEDITELE, MILANA CHALUPNÍKA-DRÍVE MCH HONDA... ATD.) - POKUD SE ROZHODNEŠ TOHLE ZREALIZOVAT, PROTOŽE SE BUDE JEDNAT O SPOUSTU ZAJÍMAVÉ PRÁCE.
POKUD TO MYSLÍŠ VÁŽNĚ PAK TO NEBUDE JEN NĚCO NAJÍT A PŘEKOPÍROVAT Z INTERNETU!
TROCHU BYCH SE I BÁL, ŽE TO BUDE ZŘEJMĚ O HODNĚ "ŠPINAVÉ ZRCADLO" DOBY.
"PŘÍPAD PELIKÁN"
Naposledy editováno 12.02.2011 11:51:47
Možná by to chtělo vyzkoumat, jestli Jawa opravdu měla potenciál na to vyrobit ještě jiný motor po 638... Bájné prototypy 4T sice prototypovaly.. ale je otázka, jestli jawa ve skutečnosti měla potenciál vytrvat na trhu s moderním, nejspíš vodou chlazeným motorem a případně vstřikováním, aby žila doteď, ale upřimně řečeno, mám motor Gilera RC 600, výroba koncern Piagio, je to motor, který nepřežil (jinak myslím docela dobrý) a něco takového by u nás zřejmě nebyl nikdo schopný vyvinout a vyrábět.. Protože ony ty zlatý český ručičky jsou tak trochu mýtus - jsou, ale ne tolik. O technologiích ani nemluvím.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To, o čem mluví Franky, by bylo perfektní téma, ale bojím se, že pro středoškoláka je to příliš velké sousto - tohle by byla práce minimálně pro kriminálku Miami. Pokud se do toho i přesto zkušíš pustit, máš můj obdiv. Jinak mě by třeba zajímalo, kam všude se dnes vyvážejí třindy a jaký tam mají úspěch. Každopádně Ti fandím, nenech se odradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pecuchen> tak tohle tema palnuju urcite zjistit kam vyvazeji ted a jaky maji uspech odradit se nenecham no pustim se do toho,otazkou je co vseh cno se mi poradri vybadat:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
karburátor Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 3 | 3.11.2024 v 21:37 1100Virago |
matice na hlavu Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 3 | 2.11.2024 v 08:39 kokoška. |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 0 | 1.11.2024 v 19:42 Drsnak007 |
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |