paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni

Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.

Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 09.07.2024 09:43:20

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2011 v 20:33 | Nahoru | #1
Muzeum Tynec n. Labem
Letaček je tam i číslo. V připadu nutnosti zařidim je to na tobě kafi

Ochutnávka teď je to trošku předělaný majtel mi říkal snažim se přitahnou 2 motorky ročně a jedno auto

Na druhý staně jsou auta.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2012 v 19:58 | Nahoru | #2
Na srazu jsme projednávali jeden Výlet a to na Třeboňsko a předběžně jsme navrhli víkendový termín ještě před prázdninama 22. - 24.6.2012 kdy je větší šance,že ještě nebude každý někde na dovče.Samozřejmě na motodovolený

Kdo má zájem,tak se připisujte citací a na začátku a na konci vymažte celou tu závorku s [/quote]

Předběžný zájemci:

oldajawa500
shaman.fan
Kafi
berja
Škodovák
Čmoud

Naposledy editováno 13.05.2012 20:00:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2012 v 21:36 | Nahoru | #3
Kafi> však na tom přece nic neni, ty si na to nepamatuješ když jsem ti to o půlnoci u ohňa vysvětloval?
nastavíš píst do úvratě a mezi kladivkama nastavíš 0,3 mm jako odtrh- posuneš pevný kladivko.
opakuješ na druhým pístu.
nastavíš píst o požadované předstih před úvrať, připojíš na kladivka žárovku, zapneš zapalování a posunem desky proti vačce nebo zpátky nastavíš desku do místa dotyku, do místa kde ti začne vačka kladivko zvedat- poznáš žárovkou. dotáhneš a jdeš na druhé válec, a te´d běž do garáže a u kladivek spytuj svědomí



Naposledy editováno 15.05.2012 21:36:43

(reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2012 v 22:56 | Nahoru | #4
Kafi> Jedeme sem
Sraz na náměstí na Zbraslavi nebo tam někde na benzínce.Po 102 do Krásný hory dál pak po 118 do Petrovic.Pak po 105 přes Milevsko do Bernartic.Tam to znám tak bych měl pár tipů na přespání.Ráno přes Bechyni a 135+159 do Dráchova za Veselím po 24 do Třeboně a pak dál do Suchdola.To je jen návrh,pokud by jste se chtěli podívat po cestě i jinám,tak to tam nějak zakomponujeme
V pátek by jsme mohli přespat třeba tady Kousek je taková správná klasická vesnická hospoda.Tak jestli se nic nezměnilo,tak si trošku loknem,pivo tam maji dobrý

Hospoda ve Zběšičkách

Naposledy editováno 01.06.2012 18:21:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2012 v 22:01 | Nahoru | #5
Dobré tábořište je na Lužnici u obce Dráchov hlavně jsem třeštil oči na cenník. Později přidám pár dalších, taky mám radši drobet samotařiny.


Naposledy editováno 05.06.2012 22:02:27

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2012 v 23:34 | Nahoru | #6
spolehlivá metoda:
1. vyšroubuj svíce
2. protoč klíčem kliku a sleduj pohyb kladívek
- obě kladívka musí mít zdvih cca 0.35-0,4 mm (to je odtrh)
- pokud ne, uprav vzdálenost po povolení šroubku, bacha strhneš ho 1-2, dobrý šroubovák
- vzdálenost by měla být maximální po najetí vačky na kladívko, některé vačky mají různé patvary = upravit, vyměnit vačku
3. vezmi šupleru, najdi si polohu pro ni na dosedací ploše svíčky a změř horní úvrať na pravém válci
4. k tého hodnotě přidej hodnotu předstihu, která chceš nastavit. Mě vychází 25.5 +2,8-3,0= 28.5, Pokud máš aretaci na šupleře, zaaretuj hodnotu
5 Zapni zapalování a otáčej klíčem klikou, až se rozpojí kontakty a přeskočí jiskra na pravé svíci, kterou si položíš na hlavu, aby měla kostru.
6. když přeskočí jiskra, zastav a změř hodnotu. Pokud nesedí, uvolni šroubky přitahující spodní desku a otoč jí podle potřeby: proti směru otáčení kliky zvětšíš předstih, po směru zmenšíš. Nastav potřebnou polohu a zaaretuj. S odtrhem už nic neděláš.
7. Změř levou horní úvrať, zjisti kdy pálí levá svíce (to i slyšíš), přidej míru, uprav stejným způsobem, akorát neotáčíš spodní deskou, ale menší horní. najdeš polohu a zajistíš.
To je vše.
V podstatě otáčíš klikou a držíš šupleru a požadovaným předstihem a cítíš, kdy o ni tukne píst, v tom okamžiku musí přeskočit jiskra. Před a po je špatně.

Každopádně pokud jde pískot od dynama, sundal bych ho pro kontrolu, jestli něco nedře. Pak předstihy. Můžeš předem poměřit současný stav.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2012 v 09:35 | Nahoru | #7
Kafi, obrázek jsi udělal hezkej ale jsou tam strašlivý bludy až obludy. zjednodušeně a polopaticky - dáš píst do horní úvratě , mezi kontakty kladívek pro příslušný válec nastavíš odtrh - cca 0,3mm. Poté pootočíš pomocí klíče číslo 10 klikou a tím i pístem proti směru točení motoru (proti směru hodinových ručiček) a to tak že si hlídáš aby ti píst sjel o požadovaný předstih ( 2,7 - 3 mm )tam v té poloze si kliku podržíš oním klíčem aby se ti to nehejbalo a destičkou základovou pro příslušný válec (pravej velká, levej malá) otočíš tak aby ti kontakty kladívka mezi sebou udržely cigaretovej papírek. Znovu raději skoukneš na měrce či šupléře jesli máš píst nastaven o požadovaný předstih, pokud jo, dotáhneš šrouby základový desky. Dáš píst znovu do horní úvratě a ještě jednou pro sichr koukneš jestli máš mezi kontakty kladívek požadovaný odtrh 0,3 mm, pokud je to tak, necháš to bejt a uděláš druhej válec. Nemáš-li cigaretovej papírek, tak prostě na začátek doteku kontaktů kladívka nebo pomocí žárovičky na krokosvorce (či žárovičková zkoušečka).

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2012 v 22:57 | Nahoru | #8
Bohajeho ty závody a vejlet s Endym do dojčlandu jsou příští víkend, svatej Václav je pátek před přespříštím víkendem. Psaný je všecko tady na fóru a úplně jasně. Se vrať pár stránek zpět a najdeš to tam.

Co a kde a kdy je tam taky jasně - na Václava ráno u Václava na Čmoudově přeci. Nezapomeň něco pro Bohouše jinak tě slupne jak malinu i s motobotama. Bohouš totiž hlídá toho Václava. Celoročně, nejen o státních svátcích. Kapišto?

Naposledy editováno 16.09.2012 23:03:30

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2012 v 09:58 | Nahoru | #9
Mišák - to si dohodni s Kafírnou kam pofrčíte. Koneckonců mohli by jste třeba na pokec za Endym a zbytkem tlupy k Ohři ne? No a setkání na Václava u Václava taky není vyhlášený jako čistě jawa akce To jenom my co máme převážně českou produkci nejezdíme na jinejch značkách.

Kafi - no na Václava je to programově jednoduchý - pozdravit se s Václavem, podrbat důkladně Bohouše, ošetřit drobné oděrky, dát kafe a fajfku či cigáro nebo doutnáče, případně sežrat nějakou buchtu ( makovou ) a pak se pod vedením Čmouda vytlupit směr křivoklátsko a Rozvědčík. Tam by (stále doufám že jo) mohl z druhé strany republiky dojet Endy (vem Končíta ) a třeba i Kehaj a Olda (ten je jistej že přijede) byl by tam takový obědovací pokec. Další plány tlupy neznám, Velimsko-Cerhenická klika plánuje přespat někde pod smrkem u hradeb Křivoklátu, já od Rozvědčíka jedu zase domů za Maxíkem případně pro Filipsa na vlak (zatím nevíme zda a kdy přijede). Nic přesnějšího mi není známo.

Naposledy editováno 17.09.2012 10:12:35

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2012 v 20:38 | Nahoru | #10
Kafi - dobře vaří za rozumný ceny a s pěknejma porcema v motorestu ve Vlkavě. Je to tak na půl cestě mezi Nymburkem a Boleslaví. Od Starý Boleslavi to odhaduju tak nějak ke třiceti kilometrům asi. Odtam se pak dá jet na Jabkenice kde bydlel Bedřich Smetana a na zámek Loučeň, z tam blízkého Patřína je krásně vidět celé polabí od Svinibrodu snad až po Mělník.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2013 v 14:07 | Nahoru | #11
bimbo750> Větší .
No, tryskovat dvoutakt se musí od veliké k malé.
Třeba - origo je 100. Dáš tam 120 a zkusíš.
Pokud motorka nejde na plný plyn a uchlastává se (čtyřtaktuje), dáš tam menší.
A zkusíš.
Až to jede na plný plyn (všecko se zkůšá zahřáté), je to hotové.
Potom musíš doladit přechody jehlů a volnoběh...
Dyž néni karbec vyšlahaný a šoupátko v něm nelítá jak kolek v gumáku, všecky seřiditelné prvky reagujů jak majů. Aj u Jikova.
Držím palce .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2013 v 16:45 | Nahoru | #12
Pánové menší nabídka na možné přespání.Jedná se o dědinu Horní Polubný.



(reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2013 v 21:30 | Nahoru | #13

Kafi píše: nejde mi o madla spíš o držáky blinkrů :)


Máš tady Ty fotky. První je Ederovka- pak Keliška. Délka zadních blikačů - ta růrka je 110mm.






































(reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2013 v 15:31 | Nahoru | #14
Kafi>

http://www.mapy.cz/#...85&z=12&l=15

Horní Věstonice, Dolní Věstonice a cesta kolem nádrže Nové Mlýny je hezká! Dá se tam jet i lodí po vodě,...
Dobré víno koupíš (taky z mnou dodaných hroznů)ve sklepě..eee..... (jméno pána ti zjistím to sem zapoměl) tu : http://www.mapy.cz/...75&z=17&l=15
Mikulov zámek : http://www.mikulov....prohlidkove-objekty/
http://www.rmm.cz/index.html

Pokud máš čas a náladu tak Lednicko-Valtický areál :
http://www.lednicko-...al.cz/tri-gracie.php

Břeclavsko obecně : http://www.kam-na-v...l-okres-breclav.html

Jestli tě zajímá tak : http://www.kvh-breclav.cz/muzeum.htm přímo zde :
1 bunkr zde : http://www.mapy.cz/...17&l=15&p=-1
2 bunkr + zámeček + hraniční závora zde : http://www.mapy.cz/...17&l=15&p=-1

Jestli stíháš tak : http://www.kvh-brec...reclav1938/index.htm

Jinak kdybys chtěl tak potřebuju helfnout budu řezat dřevo, rukavice ti pučim,..

Naposledy editováno 16.05.2013 15:32:16

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2017 v 22:56 | Nahoru | #15
Zpráva pro Kafiho ...
Sme tak o tem špekulovali, jak ty křivé konzoly narovnat...
1. kladivem - oproti, na svaru u rámu to podržet kladivem pětikilovým, do ďůry dat šrůfek dvanáctku hlavou ven (abys tu trubku kladivem nedokurvil) a patřičně velikým (kilo plus) druhým kladivem se to snažit narovnat,
2. dat mezi trubky rámu festovní rozpěrku, do dír po šroubech tlumičů vsunout kus závitové tyče a ty ohlé bazmeky proti sobě stáhnout a tím je srovnat.
A že to budeš mět na kusu železa, tak to bude aj vedené.
Když se to ohlo enom takovým lehkým přetížením (mě stačilo odskočit enom stružku na poli), tak by to mělo jít bez párání.

No a pokud bys na tem verglu nekdy v budoucnu chtěl jezdit motokros, tak si vyrob podobné "domečky", jak sů na fotce.
Plech musí byt tloušťky 2,5mm (2 je málo, tři moc, fakt) a přiškvařit se to dá vším, co bude po ruce.
Napřed se udělajů šablony z papíru (ten lehce přizpůsobíš) a podle nich se to z teho pléšku vystřihne.
Enom se při ohybání nesmí zapomět, že ty úchytky sů k sobě zrcadlově .

Naposledy editováno 25.10.2017 23:00:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2018 v 14:06 | Nahoru | #16
Kafi> 1) auto musí být v naprosto původním stavu, bez jakýchkoliv předělávek, dodělávek, vylepšení. 2) Oslov klub nejbližší tvému bydlišti ( i když děláme to i my ) , seznam je na stránkách Federace klubů historických vozidel, po domluvě přistavíš auto na určené místo, oni si ho vyfotí, příp. si fotky musíš vyřídit sám a auto prohlédnou podle určitých pravidel. Pokud auto vyhoví, klub vystaví Protokol o historické původnosti ( pozor, není to klasická testace na V značky ) , s tím si dojdeš do pojišt'ovny ( pozor, nedělá to každá, ale např. Česká ano ) a tam ti na základě Protokolu nebo Průkazu na historickou původnost dají slevu 1/12 z roční pojistné částky.
To je celý postup. Finančně existuje doporučení FKHV, kolik by si klub měl účtovat, ale v praxi je to tak, že každý klub si účtuje jinou částku ( cca od 2000 korun )
Tolik odpověd' na dotaz.

Nu a já dnes byl s Astrou na TK. Nejdřív jsem dával do pořádku papíry, úředník byl velmi vstřícný a mám nový TP se správnými údaji. Samotná STK byl trochu problém , auto má nové brzdiče, kotouče, destičky, ale brzdí mizerně. Má to dokonce posilovač řízení - já měl zato, že ho mají jen luxusní auta - ale ten moc neposiluje, Čepy jsou pevné, ale zatuhlé. Líbilo se jim, že auto je absolutně bez koroze, má suchý motor, převodovku, čistý spodek - a to jsem ho nemyl, prostě je málo jeté , jak u mně, tak u předchozího rakouského důchodce. Ted' ho můžu klidně prodat.
K motorkám: o automatickém prodloužení TK na 4 roky vědí, stačí přinést velký TP. Ptal jsem se i na to, že u pionýra mám malou SPZ, jestli je nutná výměna za novou lisovanou. . Prý ne, sice se měnit mají, ale nemůžeme být přece tak důslední, jsme lidi... takový přístup se mi líbí. Tak s malou mojí rukou malovanou SPZ budu klidně jezdit dál. I s tou malou knížečkou ( jakoby TP ) na STK.

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 22.8.2019 v 22:02 | Nahoru | #17
K té převodovce - je tam "klínek" na trojce nebo čtyřce - už nevím - ten se rád ustřihl. Takže udělat z lepšího matroša.
Další úskalí bylo velké kolo jedničky - to se rádo zadřelo, když se pospíchalo na pětku a nebo nekdo - nedejbože - sjížděl kopec na neutrál.
V těchto případech tam byl velký rozdíl rychlostí a to byla ta příčina. Páč tam šla ocel na ocel.
Takže nejjednodušší bylo uložení uvolnit (fest, klidně vůli okolo desetiny) a nebo tam dat plovoucí bronzové futro - a po ptákách.
Spojka - když se trochu vymačkaly lamelama důlky v koši, tak se to řešilo třeba navařením tvrdokovu na radličky v místním JZD .
Další věc - přítlačák.
Základ byl - přidat pod něho plechovů lamelu, páč ináč aj on přenášel krouťák a z boku tlačil na pružiny v miskách - tím způsoboval váznutí a dělal prokluz spojky větší, než bylo zdrávo. Nekeří jedinci taky dělali přítlačák z kusu duralu...
Tyjó, Kafi, to si taky budu muset najít nejaký notes...abych na nic nezapomněl .

Naposledy editováno 22.08.2019 22:05:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2022 v 08:08 | Nahoru | #18
Verdom> Vyhrál nejlevnější EUROL 5W-40,
2. SUNOCO SYNTURBO GOLD
3. -4. SHELL HELIX HX7
3.-4.. VW special G
5. Castrol Edge(ten je zajímavý tím, že přestože neplní ofiko normu pro DPF, tak dle výsledků je jako mjedíný z testu vhodný i pro DPF motory)
6. ORLEN platinum max expert
7-8. CARLSON (nejlepší mazivost, ale nejvyšší odparovost)
7-8. MOL essence

Naposledy editováno 09.03.2022 08:09:58

7 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2024 v 21:19 | Nahoru | #19
Důležité pro chod vlákna

Zdravím všechny ve spolek. Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje. Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu. Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat. Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých, jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral. Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci. Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí. Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě. Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům. To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova. Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce. Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet. V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ, ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban. Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí . Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod. Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ. Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít. Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali. Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět. V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.

Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

(reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2024 v 21:44 | Nahoru | #20
Kafi> Dík, že sis dal tu práci. Třeba to k něčemu bude.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2024 v 22:51 | Nahoru | #21
Kafi> Dobře. Mluvili jsme spolu asi čtvrt hodiny, psali si, předpokládám, že i s ostatními "původními" Jawablázny - těmi, kdo sem přispívali před řekněme 10 lety - taky. Výsledek je velmi dobrý. Jak se uplatní v praxi, uvidíme.
Sema : postupnou inkarnací Jawy 350 ( nevylepšoval jsem ji ) jsem došel k Jawě 650, myslíc si, že jsem si polepšil. No - přiznávám, že tak úplné zlepšení to nebylo. Tak následovalo další polepšení - k Jawě 660. To už je citelné polepšení si, ale stejně by to ještě něco chtělo - aby výrobce tu motorku víc dotáhl do konce. A polepším-li si dál, k Jawě 1200, nevím. Předpokládaná cena prý 450 000 je dost vysoká, budou-li k ní díly nikdo neví, bude-li na 100 % spolehlivá taky ne, tak za sebe - uvažuju o polepšení si i k jiné značce.
Vážně : když jsem vezl Adenium do servisu, dal jsem se do řeči s mechaniky. Výsledkem je, že ani uznávaná značka BMW není tak úplně bez chyb. Říkali mi, že model RT ( snad se nepletu ) má problémy s předním kolem a osou kola, jednomu majiteli tento celek vydržel 12 tisíc km a musel se měnit, jiný model s brzdami...škodolibě musím poznamenat, že tedy nejen Jawa 660 potřebuje servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2024 v 23:27 | Nahoru | #22
Kafi> Ahoj, skvele sepsano Je prima ze jsi to nezarizl a mas chut to koucovat dal.

Mne znacka Jawa nikdy nevadila a ani neoslovovala svou novodobou produkci. Spise mne vadi jal pises ty obecne jeji management a jednani s lidmi kteri ji veri a maji chut si ji koupit i na ni jezdit.

Mne velmi oslovila nejmenovana Italska znacka a to ze mne pani v ND dilech neco objedna je to tu vetsinou driv a i z baleni o nekolika kusech mne to tkzv. rozbali. Nikdy jsem si tam novou moto nekoupil a vzdy prochazim pres prodejnu a vsici v poho.

Nevzdavejte to tu.

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2024 v 08:18 | Nahoru | #23
Důležité organizační sdělení k jarní jawajízdě.

Jelikož se na podzim nevědělo, že někteří budou mít Enduro závody, zahajovačky a podobně,
tak se termín Jarní jawajízdy nastřelil na třetí víkend v dubnu.

Já i spousta dalších může i o týden dřív, někteří ne
a tak jsem nechal na Kafim, který taky něco má v původně dohodnutém termínu,
ať to rozsekne.

Odepsal mi toto:
...z moci mě svěřené forem Jawablázni je můj rozsudek následující...
Jarní Jawajízda se posouvá o víkend dříve a pojedeme do Poděbrad.
K tomuto rozsudku není možné odvolání

Není co dodat, opravte si to v kalendářích, díky všem, co odepsali.
Jak kdo napsal že může níže, více se v tom asi nemá cenu babrat:

12-14.4.2024
Verdom
Falco
Bimbam
Béďa
Kehaj
Sema (jen pátek)
Vlasťák1973 (sobota/neděle)
Miraz
oldajawa500
marauderZLoun
Smrkos
Zdenal
Grošák
JirkaS na pokec večer

19-21.4.2024
Verdom
Falco
Bimbam
Kehaj
Sema
Vlasťák1973
Miraz250
Milan1963
oldajawa500
marauderZLoun
JirkaS na pokec večer

Ani jeden termín nemůžou:
Sharp

Nahoře v hlavičce už jsem to opravil, odepíšu to všem co mi psali i ve zprávě, že to bude o týden dřív,
protože tady to rychle zapadne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka vasik006 8 19.7.2024 v 08:47 vasik006
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka Tom350354 1 16.7.2024 v 22:17 Drak1
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 13 13.7.2024 v 12:13 Tom350354
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 4 13.7.2024 v 12:10 Tom350354
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ Tom350354 6 25.6.2024 v 10:06 krokoš


TOPlist