Téma: Jawablázni
BUDOUCÍ AKCE JAWABLÁZNŮ

JARNÍ JAWAJÍZDA 2018 - SOBOTA 24.3.2018

Návrhy od Verdoma:

Trasa 1: Jawa a traktoriáda v Janovicích . Trasa 172 km – 3:08 h
Bude-li Béďa ochoten půjčit traktor.

Trasa 2: Severovýchodní trasa 201 km – 3:52 h
Kuks je takový komorní, byl jsem tam loni . V Nové Pace to bývá dost zavřený, muselo by se to i tak obvolat všechno, proto jsem přihodil Šestajovice, který beru v ČR jako TOP, kdyby ta Paka padla. Byl jsem tam taky a pecka.

Trasa 3: Týnec a MotoveloMuzeum Trasa 147 km – 3:14 h
Tradičně k fabrice a cestou zpátky MotoVelo muzeum v Přerově . Ano i tam jsem byl , když jsem jel z podzimní a taky celkem hezký.

Návrhy od Čmouda

Trasa 4: severo-východní.Podívat se do Hořic na okruh (třeba společné foto na cílové rovince) pak Kuks veterán muzeum Sice maji v tuto roční dobu zavřeno,ale dalo by se to domluvit.Pak to vzít do automoto musea v Pace.Pak oběd u Tomáše v Kopidlně.Rest mi byl doporučen a osobně jsem se přesvědčil,že to je ok,ale je to pár let zpět. Celkem okruh cca 175 km a když se budeme courat, tak jízda cca 4-5h + muzea a oběd cca 3h. Světlo bude od 6 do 18h takže času dost.

Trasa 5: K fabrice a do Neveklova na dlabanec a do cukrárny 180 km - 4:00 h

OSTATNÍ ZAJÍMAVÉ AKCE

Veterán kalendář 2018

*************************************************************************************************************************************

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Domácí pecen výjezd Zbečno - neuskutečněno,bude náhradní termín organizuje Vlasťák
1.víkend v červnu Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou asi zde s mezipřistáním na Skautovně.Po cestě dát někde oběd,třeba zde ,prověřené.Trasa tam a trasa zpět
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

TRASY
101 Pražský aglomerační okruh 151 km
Okolo Čechtic 100 km

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.

Naposledy editováno 13.03.2018 21:46:42

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Návrhy na trasu jarní Jawajízdy 2018
Trasa 1: Jawa a traktoriáda v Janovicích . Trasa 172 km – 3:
30%
3
Trasa 2: Severovýchodní Trasa 201 km – 3:52 h
0%
0
Trasa 3: Týnec a MotoveloMuzeum Trasa 147 km – 3:14 h
70%
7
Trasa 4: Do Hořic na okruh, muzea. Trasa 175 km - 4-5h
0%
0
Trasa 5: Fabrika a Neveklov (jidlo a dort) Trasa 180km - 4h
0%
0
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 2354
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.2.2011 v 22:11 | Nahoru | #1
kdy už přestanou posmrtné křeče

Jawablázni

9.2.2011 v 22:25 | Nahoru | #2
Myslim že chodíš akorát s dřívim do lesa ... 90% lidí tady který aspoň trochu věděj něco o českejch motorkách taky zná aspoň hrubej příběh jawy,toho kde byla a toho jak skončila. Máš už o tom všude x desítek článků, publikací, dokumentů takže se spíš zaměř na ně a inspiruj se už existujícíma materiálama ...

Jawablázni

9.2.2011 v 22:27 | Nahoru | #3
No například z historie firmy by mě zajímalo, jak se stalo, že se vedoucí firma státu vyrábějícího v 60-ých letech minulého století kvantitativně nejvíce motorek na světě
(kvalitativně ne, JAWA nikdy - ani na vrcholu - neměla top model, top model nebyla ani ta 500 OHC, fandové prominou) dostala do pr..le. Odborného konzultanta ti doporučuji BabuJežibabu, sice mám na leccos jiné názory než on, ale zdá se, že on byl tehdy u toho...i když dnes vybírá japonský SS...

Naposledy editováno 09.02.2011 22:27:44

Jawablázni

9.2.2011 v 22:37 | Nahoru | #4
Zkus se třeba zeptat proč se nezačlo vyrábět enduro Tramvaj/Divišov. Potom se zeptej kolik bývalých agentů STB je zapsáno ve firmě, na koho jsou psány akcie a kolik miliard v nich je.

pak se ještě můžeš zeptat kolik firma dostala státních dotací a co za ně předvedla

To bude pro začátek stačit k tomu aby jsi pochopil a začal práci o něčem jiném

Naposledy editováno 09.02.2011 22:39:17

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.2.2011 v 23:46 | Nahoru | #5
Že to ani ve zběrně už neberou, proč?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2011 v 09:56 | Nahoru | #6
Fakt díky...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2011 v 11:53 | Nahoru | #7
Sem to nemá cenu psát, tady jsou ochotnější lidi: JAWAMANIA .

Jawablázni

10.2.2011 v 17:30 | Nahoru | #8
No nez bych se do neceho pustil, tak by bylo dobry vedet, jestli ucitele maj vubec o neco takovyho zajem. Podle toho bych to pak tvoril, jestli je to trosku zajima, tak by jsi urcite nemel vynechat nejaky zajimavosti a pod, pokud jim je naka JAWA ukradena, tak bych se moc do podrobnosti nepoustel, ale to je mimo . Jak jsem rekl, me by treba potesilo povidani o mene znamejch prototypech jako treba 637 a podobne. Zajimave by mohlo bejt i povidani co se tam deje a dit bude/nebude, ale to je bohuzel nemozny, protoze kazdej rika neco jiynho a pak si vyber.... Napsat by jsi mohl i o dosahnutejch trofejich a o ucasti v soutezich. Moc me toho jinak nenapada.

Jawablázni

10.2.2011 v 17:43 | Nahoru | #9
Maatess=> díky moc taky tam napisu:)
karlos.=>dobrej napad o tech prototypech určitě se na ně zeptam. O tom co se deje a dit bude/nebude se pak tedy taky zeptam, no nejlip tobude vedet asi nejaky vedouci či tak, se kterym se až to budu dělat pokusim nějak dohodnout na tom zmínenem rozhovoru ve videu do te publikace tohle asi psat nebudu jen co se deje teď. Ty soutěže jsou dobrej nápad do publikace:) Díky moc aspoň, že někdo normálni se najde, kdo by odepsal něco slušného:) Jinak je to bude příští rok moje maturitní práce a s ředitelem sem o tom mluvil a jeho to zaujalo, použije to pak prý jako podklady do semináře vědy a techniky:)

Jawablázni

10.2.2011 v 19:48 | Nahoru | #10
třeba nějakou statistiku prodeje od roku 1989-2010 a země kam vyváží.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2011 v 21:55 | Nahoru | #11
Tak jsem si udělal čas a mohl by si se zmínit třeba o "bajném 5q" zde , jinak tady se dočteš docela zajímavé věci , modely ! Tak ať se Ti prácička povede !

Naposledy editováno 10.02.2011 21:58:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2011 v 22:29 | Nahoru | #12
maateess> Když se zajímáš o atypické Jawy větších kubatur tak si dobře prohlédni motor téhle z roku 74 ! Buhužel lepší fotku nemám a motorku jsem dávno prodal.¨

[URL=

Naposledy editováno 10.02.2011 22:30:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2011 v 23:13 | Nahoru | #13
babajezi> tos měl na osmičkovým karteru půllitrový válce???

(reakce na) Jawablázni

10.2.2011 v 23:46 | Nahoru | #14
Prusa #94> Správně máš bludišťáka byly trošičku jiný. Prototyp.

Naposledy editováno 10.02.2011 23:47:13

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.2.2011 v 11:41 | Nahoru | #15
babjezi> to byla 400, ne?

Jawablázni

11.2.2011 v 12:57 | Nahoru | #16

(reakce na) Jawablázni

11.2.2011 v 13:09 | Nahoru | #17
maateess> byla to skutečně plnoobjemová čtyřstovka. Myslím, že existoval jen jeden motocykl a dva motory. Kam přišel ten druhý netuším. V tom Kladivu to ale nešlo zastavit. Jelo to sice hezky ani to nemělo vibrace jenže ty bubny to prostě vůbec nestíhaly. Max. pokud se pamatuju byla kolem 160km. Prodal jsem to někdy v r.75 na nějakým srazu v Týnci kde to na mě vyloudil nějakej cca 18 letej kluk s holkou.Celou noc kolem toho chodil a nespal. Tak se mi ho ráno zželelo a nechal jsem mu to.

Jawablázni

11.2.2011 v 13:28 | Nahoru | #18
sylšel jsem že existovalo pár kousků čz 472 s objemem 400ccm, (motor 633) ale to byly spíš nějaký úpravy na pár kusech co se dostaly ven náhodou...

jednu měl prej známej, vyměnil to za cb500

Jawablázni

11.2.2011 v 13:44 | Nahoru | #19
Vida. Co ještě vyplave na povrch? Bájná originální pětirychlostí 639 už je na povrchu. Jaké překvapení nás čeká teď?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.2.2011 v 14:50 | Nahoru | #20
Myslím, že velmi zajímavý byl v tomhle ohledu už tady zmiňovaný neplnoobjemový půllitr 630 ! Horizontální kartery, pětikvalt a výkon 50 PS ! Byla to pěkně vzteklá potvora a hezky se s tím na silnici plašili lidi. Věčně to bylo na zádech

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.2.2011 v 15:13 | Nahoru | #21
co by mě zajímalo o Jawě?
jak říkali kluci - o továrně bylo popsáno milión věcí.
o prototypech bylo napsáno víc, než o řadovejch modelech.

mě osobně by zajímaly nevšední příběhy, kde hrála Jawa roli (expedice, kluby atd.)
třeba zmapovat, kolik Jawa klubů je aktivních po celým světě - to by mohlo být zajímavější, než se na první pohled zdá.

(reakce na) Jawablázni

11.2.2011 v 17:44 | Nahoru | #22

callowsick píše: co by mě zajímalo o Jawě?
jak říkali kluci - o továrně bylo popsáno milión věcí.
o prototypech bylo napsáno víc, než o řadovejch modelech.

mě osobně by zajímaly nevšední příběhy, kde hrála Jawa roli (expedice, kluby atd.)
třeba zmapovat, kolik Jawa klubů je aktivních po celým světě - to by mohlo být zajímavější, než se na první pohled zdá.



má pravdu ten chlapec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.2.2011 v 18:31 | Nahoru | #23
babajezi> neměl jeden z těch prototypů hlavy na šest šroubů???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.2.2011 v 19:20 | Nahoru | #24
Prusa #94> Myslím že ne ale je to už 35 let. Už si taky prd pamatuju

Naposledy editováno 11.02.2011 19:21:20

Jawablázni

11.2.2011 v 23:46 | Nahoru | #25
Ty kluby a všení den s Jawou atak je zajimavé, no vida:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.2.2011 v 11:45 | Nahoru | #26
babajezi>
Nespletl ses o 10 let soukmenovče?
"Osmička" přišla na trh v 1984 ještě s "čtyřkovým" podvozkem a komponenty!
Ta té fotce je také desing z roku 1987 - takže jsi měl na mysli tak rok (když budu uvažovat testovací) řekněme 1985-86.

Mimochodem o tom 400ccm se hodně povídalo stejně jako o 2xOHC 400ccm ze Strakonic. Vždy se to točilo okolo roku 1986-88! Je pravda, že já tedy Jawa 400 Twin viděl konstrukčně s jiným motorem - řekl bych, že měl 3-hřídelovou 5-ti rychlostní převodovku a neměl nic společného s "osmičkou"...?!
Nakonec tady v článečku z mojí minulosti jsem se zmínil o obou modelech - a že jsme tenkrát hltali jakékoli informace=nejlépe tajné
http://www.rikimotoracing.cz/clanek.doc

KAŽDOPÁDNĚ JÁ BYCH NAVRHOVAL ZPRACOVAT PRÁCI O JAWĚ PO ROCE 1989!!!
TO BY MNE ZAJÍMALO - JAK TO BYLO S VYROBENÍM DODÁVKY PRO SSSR A KDO A KDY ROZHODL (1989-JARO 90), ŽE VYROBENÉ MOTOCYKLY RUSKU NEDÁME (NA PARKOVIŠTI MOTOTECHNY CO STOJÍ DNES AUTO JAROV BYLY TEHDY VYSKLÁDANÉ TISÍCE MOTOCKYLU JAWA 350/632-MOTOR 634) - CHODIL JSEM OKOLO A NECHÁPAL!
STEJNĚ TAK HISTORIE VLASTNICTVÍ OD ROKU 1989 A KDO, KDY A KOLIK (POKUD VŮBEC?!) ZA TUHLE FABRIKU ZAPLATIL/NEZAPLATIL. NEZAPOMENOUT, ŽE K FABRICE PATŘIL BYTOVÝ FOND, REKREAČNÍ ZAŘÍZENÍ (TUŠÍM, ŽE I VE VYSOKÝCH TATRÁCH MĚLA JAWA), PRVNÍ NEBO JEDNU Z PRVNÍCH UMĚLÝCH LEDVIN U NÁS MĚLA FINANCOVAT TAKÉ FABRIKA A BUDE TOHO MNOHEM VÍCE-TAKÉ TYHLE MAJETKY SE NĚKAM PODĚLY-ALE KAM A ZA JAKÝM PODMÍNEK??
K TOMU PŘIDAT POSKYTNUTÉ DOTACE A ZVÝHODNĚNÍ NOVÝM "KLAUSO-MAJITELŮM" A JAK S NIMI ZATOČILI.

DNES JEŠTĚ MŮŽEŠ VYUŽÍT TAKÉ SVĚDECTVÍ ŽIJÍCÍCH PAMĚTNÍKŮ A ZAMĚSTNANCŮ = TAKŽE KDY JINDY, KDYŽ NÉ NYNÍ A KDO JINÝ, KDYŽ NÉ TY!!! DRUHÁ MOŽNOST PATRNĚ JIŽ NEBUDE!

MUSÍM PŘIZNAT, ŽE TI DRŽÍM PALEC A SKORO ZÁVIDÍM (POŽÁDAT O ROZHOVOR TEHDEJŠÍHO ŘEDITELE, MILANA CHALUPNÍKA-DRÍVE MCH HONDA... ATD.) - POKUD SE ROZHODNEŠ TOHLE ZREALIZOVAT, PROTOŽE SE BUDE JEDNAT O SPOUSTU ZAJÍMAVÉ PRÁCE.
POKUD TO MYSLÍŠ VÁŽNĚ PAK TO NEBUDE JEN NĚCO NAJÍT A PŘEKOPÍROVAT Z INTERNETU!

TROCHU BYCH SE I BÁL, ŽE TO BUDE ZŘEJMĚ O HODNĚ "ŠPINAVÉ ZRCADLO" DOBY.
"PŘÍPAD PELIKÁN"

Naposledy editováno 12.02.2011 11:51:47

(reakce na) Jawablázni

12.2.2011 v 12:05 | Nahoru | #27
Franky> Díky za názor dal si fakt dost nápadů a námětů. Jinak ano vážně to budu dělat jako maturitní práci, ke které budu dělat i krátkou video dokumentaci. CHci se do toho pustit koncem června:)

Jawablázni

12.2.2011 v 13:37 | Nahoru | #28
Možná by to chtělo vyzkoumat, jestli Jawa opravdu měla potenciál na to vyrobit ještě jiný motor po 638... Bájné prototypy 4T sice prototypovaly.. ale je otázka, jestli jawa ve skutečnosti měla potenciál vytrvat na trhu s moderním, nejspíš vodou chlazeným motorem a případně vstřikováním, aby žila doteď, ale upřimně řečeno, mám motor Gilera RC 600, výroba koncern Piagio, je to motor, který nepřežil (jinak myslím docela dobrý) a něco takového by u nás zřejmě nebyl nikdo schopný vyvinout a vyrábět.. Protože ony ty zlatý český ručičky jsou tak trochu mýtus - jsou, ale ne tolik. O technologiích ani nemluvím.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.2.2011 v 13:49 | Nahoru | #29
To, o čem mluví Franky, by bylo perfektní téma, ale bojím se, že pro středoškoláka je to příliš velké sousto - tohle by byla práce minimálně pro kriminálku Miami. Pokud se do toho i přesto zkušíš pustit, máš můj obdiv. Jinak mě by třeba zajímalo, kam všude se dnes vyvážejí třindy a jaký tam mají úspěch. Každopádně Ti fandím, nenech se odradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.2.2011 v 14:09 | Nahoru | #30
Pecuchen> tak tohle tema palnuju urcite zjistit kam vyvazeji ted a jaky maji uspech odradit se nenecham no pustim se do toho,otazkou je co vseh cno se mi poradri vybadat:)
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 2354
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém se seřízením karburátoru Jawa 100/587 Robby Fichtloš 11 26.6.2018 v 10:34 Deyva
Jawa 50 Robby, nejdou světla+přistr... Jawa 50/588 Robby, Jawa 100/587 Robby DjShock 14 26.11.2015 v 19:14 rancher
nemôzem nastartovat jawu mustang Jawa 100/587 Robby jgj 8 27.8.2014 v 17:21 keymaker
Těsnění pod hlavu Jawa Robby Jawa 100/587 Robby mischa638 7 15.8.2011 v 18:37 Filip103
Větší tryska v karburátoru Jawa 100/587 Robby Coax 14 26.7.2011 v 07:19 Matess727x

TOPlist