bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Ahoj, sotva končí sezona, začínám se pomalu poohlížet po nástupci mojí XJ 600. Jsem rozhodnutý pro jednoválec. Chci něco jednoduchého, univerzálního a hlavně levného, co se týče provozu a servisních nákladů s potenciálem cestování a ježdění i třeba mimo cesty, na čem bych si toho hodně mohl udělat sám. Napřed jsem se poohlížel po DR 650, XT 600, XT 600Z, KLR 650 atd. Teď mi ale padlo do oka BMW F 650 GS Dakar, což je asi ve všech ohledech (bohužel i cenou) někde jinde než ty předchozí. Nevím ale, jak moc jde dohromady s mými požadavky na levný provoz a servis. Co jsem se dočetl, tak Dakar by měl být minimálně stejně spolehlivý jako ty ostatní. Můj dotaz tedy zní:
V čem konkrétně může být servis a provoz Dakaru dražší než u ostatních? Co se reálně může stát, aby mě to vyšlo výrazněji dráž než u ostatních? Co si na cestě na rozdíl od ostatních neopravím sám? Třeba podle srovnávače tady na motorkářích je na tom v případě cen servisu a náhradních dílů hůř, tak by mě zajímalo, co konkrétně se pod tím skrývá.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 17:27 | Nahoru | #1
Co se spotřeby týče, tak tohle malý starý GS s Rotaxovým motorem je naprosto nedostižný. Já s tím jezdil běždě kolem 3,6 litru. Trochu mi hůře startoval (r. 2000 - jednosvíčka). Tuším že od r. 2003 se dělala dvojsvíčka a ten startoval lépe. Pak trochu víc nepřesná převodovka. Občas bylo obtížnější najít i neutrál. A přední jednokotouč jsem párkrát "zmodral" v Alpách - moc některé pasáže nedával. Ovšem jako celek to byla skvělá motorka a nemohu proti ni říct křivého slova.
Že by se na tom něco konkrétního sralo co by zvyšovalo riziko dražšího servisu - to bych rozhodně neřekl. Já ji měl pár let a nikdy mi mě nic nenechalo u cesty. A že je oficiální servis BMW dražší než servis Chunlanu - to asi ano. Pokud chceš měnit olej v oficiálním servisu.

Naposledy editováno 12.10.2015 17:28:36

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 18:11 | Nahoru | #2
Tak pokud přemýšlíš o GS, tak už dál přemýšlet nemusíš. Nic víc už nevymyslíš. Je to jednoznačně ve všech ohledech zatraceně nejlepší možnost. Spolehlivost, spotřeba, technika, pohodlí, jízdní vlastnosti, prostě vše je o level vejš. Oproti Tebou výše zmíněným "veteránům" je to bezúdržbovej stroj... Ber GS, je to prostě miláček...

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 18:16 | Nahoru | #3
Co ještě Yama 660Z Tenéré? Ale asi mimo rozpočet co?

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 18:38 | Nahoru | #4
Díky za odpovědi. Původně jsem plánoval něco z těch starších endur s tím, že si to budu postupně podle potřeby upravovat na cestování, ale pořád jsem si nebyl jistej. Pak jsem narazil na Dakara a přijde mi, že je to přesně to, co bych chtěl. Jenom se mi teda zdají často dost předražený, ale pokud by to měla být jediná nevýhoda, tak bych to ještě skousl. XT 660Z se mi koncepčně líbí, ale moc jsem se jí nezabýval, protože ta je opravdu mimo moje možnosti.

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 18:46 | Nahoru | #5
Dřív jsem GS hrozně chtěl (a třeba si ho ještě někdy pořídím), takže jsem si o tom přečetl kde co a nemůžu jinak, než souhlasit z výše zmíněnými příspěvky. Kvalitní, ještě relativně lehká, pohodlná, univerzální motorka. Kdybych na něj měl peníze byla by to jasná volba.
Jinak jak píše Seikos - originál servis bude vždycky drahý. Můžeš si zkusit porovnat ceny nějákých dílů s těmi ostatními motorkami - ono všeobecně, ať je Yamaha, Suzuki nebo cokoliv jiného za origo díly je vždycky raketa...

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 18:47 | Nahoru | #6

seikos píše: Co se spotřeby týče, tak tohle malý starý GS s Rotaxovým motorem je naprosto nedostižný. Já s tím jezdil běždě kolem 3,6 litru. Trochu mi hůře startoval (r. 2000 - jednosvíčka). Tuším že od r. 2003 se dělala dvojsvíčka a ten startoval lépe. Pak trochu víc nepřesná převodovka. Občas bylo obtížnější najít i neutrál. A přední jednokotouč jsem párkrát "zmodral" v Alpách - moc některé pasáže nedával. Ovšem jako celek to byla skvělá motorka a nemohu proti ni říct křivého slova.
Že by se na tom něco konkrétního sralo co by zvyšovalo riziko dražšího servisu - to bych rozhodně neřekl. Já ji měl pár let a nikdy mi mě nic nenechalo u cesty. A že je oficiální servis BMW dražší než servis Chunlanu - to asi ano. Pokud chceš měnit olej v oficiálním servisu.

Seikos,člověče,tak mně to nedalo a máš pravdu. Skutečně to byla jednosvíce. Nechápu,proč ten krok ,,zpět",když jeho karburátorový předchůdci jsou dvousvíce... Ehm,vlastě chápu- management ušetřil xy svíček... No,k tomu modrání brzd: Má žena asi nebude takový střelec jako Ty . A s tou převodovkou máš pravdu,ale dá se s tím naučit-ikdyž občas ten neutrál taky lovím,když se na tom očas svezu. Ale jinak skutečně nenáročná,sic ještě karburátorová motka s dlouhodobou spotřebou cca 4,2-4,3 l

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 18:58 | Nahoru | #7
Na BMW si uděláš sám to samé, co na těch ostatních motorkách, základní spotřební věci se stejně kupují v náhražkách, tak cenově to vyjde nastejno a do oficiálního BMW servisu asi jezdit nebudeš, tak ani práce se Ti neprodraží. Naopak s BMW ušetříš 1/3 na spotřebě, protože starší motorky víc žerou a tohle je asi nejúspornější enduro. Nic nezkazíš ani koupí normální nedakarské verze. Pokud je to první enduro, budou i tak limity motorky v terénu daleko za těmi řidičskými a máš podstatně větší výběr.

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 19:03 | Nahoru | #8
No, upřímně, když jsem u Yamahy sháněl pár dílů pro svou 16 let starou motorku, tak nevěřím, že může být něco ještě dražšího. Jinak takový ty základní věci si snad zvládnu udělat sám i tady. Díky

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

12.10.2015 v 19:11 | Nahoru | #9
Jediný problém je (pro někoho vzhled),a pak ta pořizovačka.To první se tě netýká,s tím druhým nic nenaděláš.BMW neprodává nic levně a i jetiny jsou prostě dražší než konkurence,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 08:54 | Nahoru | #10
nilgiri>

Čau, chtěl bych ti doporučit TOTO , krom všech nesporných výhod BIGu, jako je neskutečná trvanlivost a jednoduchost, má tento konkrétní kus přední masku s lepším světlem a taky je tam možnost domontovat funkční cestovní plexi. Prodávající je navíc velmi solidní chlapík.

Zjisti si co je BIG zač a popřemýšlej o tom.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 09:16 | Nahoru | #11
 
nilgiri>

Já si pro změnu zkusím sundat růžový brýle a uvedu snad trochu vyvažující pohled člověka (sebe), který si celkem zánovní F 650 GS od prvního majitele před lety pořídil a jezdil (i když ne přímo toho vyššího Dakara, ale motoricky a 99 % ostatních komponent je to stejný). Byla to už samozřejmě stříkačka (předchozí F650 měl karbec) a ten údajně lépe startující poslední model (dvojsvíce a nevím už kolikátá řídící jednotka), tuším r.v. 2004. Ale i tak byly starty skoro na heslo - sice to po pár sekundách točení chytlo, ale zase zdechlo. Takže znova, a někdy (záleželo na vlhkosti a teplotě) až napotřetí nebo napočtvrtý. A nebyl jsem sám - to je jedna z chronických bolestí u tohoto Báwa. Taky baterka trpící horkem a odcházející po jedné až dvou sezónách - je tam chuděra naražená prakticky hned na horkou hlavu motoru (palivová nádrž je pod sedlem). A přístup snad úplně ke všemu (včetně třeba i k žárovce v koncovém/brzdovém světle) je u tohoto malýho GS Báwa slovy jednoho kolegy "jako k penězům a místa je tam všude jak v kapesních hodinkách". Motor je pořádný vibrátor a navíc má poměrně malý rozsah provozních otáček. Z praktického hlediska taky třeba preventivní kontrola hladiny oleje je před spuštěním motoru a jeho zahřátím nemožná a i jeho výměna je vlivem zvolené koncepce (olej v rámu atd.) problematičtější než u konvenčních řešení s mokrou skříní. Chronickou bolestí u F 650GS/Dakar je jen tak namátkou volnoběžka, vodní pumpa, regulátor palubního napětí, vzduchová klapka a její rozštelovávání atd. Ventilové vůle jsou vymezeny podložkami a mám dojem, že pro jejich výměnu je u tohoto Rotaxu nutno demontovat vačkové hřídele. A ta trpící baterka, za to by měl dostat konstruktér záhlavec. Navíc je složitě oplastovaná a všude torxy, že dostat se k ní je práce na půl hodiny.

Můj názor je, že ono to malý GS Báwo (BMW F 650GS/Dakar) obestavěný okolo rakouského motoru Rotax se vstřikováním je jenom mírně inovovaným následovníkem předchozího BMW F 650 s karburátorem, a to vlastně bylo zase dvojčetem nic moc spolehlivého italského motocyklu Aprilia Pegaso. V podstatě - vyhodili karbec, dali vstřiky a hasily se postupně "vlastnosti" okolo spotřeby paliva prvních verzí a nespolehlivosti startování.

Předpokládám, že se na mě možná sesypete, ale co už... To malé GS Báwo je podle mne takovou směsicí italsko-rakousko-německé ekonomické "tvůrčí" invence, kterou soudruzi v BMW zaštítili svým jménem a navíc ještě motorkářsky chytlavým přídomkem "Dakar" u dražší verze s o něco vyššími zdvihy v atraktivnějším barevném provedení. S neomezenou reklamní masírkou v zádech to ze začátku slavilo prodejní úspěchy primárně mezi zazobanou západní klientelou, ale muselo to po roce po dvou letech procházet vynucenými inovacemi, aby pak byla výroba tohoto glorifikovaného stroje po tuším pouhých 5 nebo 6 letech ukončena - uživatelé postupně začali objevovat víc a víc nedostatků, nedomyšleností a vyloženě slabých a problémových míst. A později po ještě dalších úpravách zase pod jinými dobrodružně-exotickými názvy (tuším snad G 650 GS "Sertao" nebo tak nějak - viz jihoamerická poušť Sertao) zkoušeli Němci tu káru tlačit dál pro změnu zase v holportu s Číňanama.

To samozřejmě neznamená, že bys s ním nemohl být nějakou dobu spokojený (ostatně žádná motorka není bez chyb), ale jestli tu svoji další mašinu nekupuješ hned zítra, tak si raději ještě za dlouhých (pod)zimních večerů projdi na asi nejreprezentativnějším tuzemském baworáckém fóru zkušenosti uživatelů z provozu:

(skoro 1400 diskusních vláken a přes 20 tisíc příspěvků k 650 ccm Báwu s jednobuchem Rotax)
http://www.bmwgs.cz/...orum.php?forum_id=17
 

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 09:40 | Nahoru | #12
No s tím Bigem nevím nevím... Bez kontrol rozvodovýho řetízku ti oddělá hlavu, i když je v dobrým stavu vezme olej, velkej jednobuch - klepe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 09:47 | Nahoru | #13
mara.k>

Máš osobní zkušenost nebo čerpáš z informací od jiných?

Jako u každé motorky je třeba sem tam mrknout na olej, řetízek zkontrolovat 1x za 6000 km není moc práce ani času. Ta motorka je nesmrtelná, pokud se vyloženě nevykákneš na základní věci...

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 10:03 | Nahoru | #14
mame doma Scarver (v zasade je to motoricky iste ako GS650) - medzi 3 a 4500 otackami to ide fajn, inak to klepe (njn jednovalec), sily to ma subjektivne viac od spodku ako Diversion - na udrzbu je to fajn, ale oproti Diversionu nadavam vzdy ked musim nieco menit (baterku, sviecky) - u Scarvera rv 2003 mame jednu sviecku a vstrekovanie, dlhodoba spotreba 3,6-3,7. Z casu na cas najma na startovanie pomoze plna nadrz vervy 100 / pripadne polovica balenia Wynn`s petrol treatment do nadrze s obyc BA95

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 10:45 | Nahoru | #15

ST-M píše: nilgiri>

Čau, chtěl bych ti doporučit TOTO , krom všech nesporných výhod BIGu, jako je neskutečná trvanlivost a jednoduchost, má tento konkrétní kus přední masku s lepším světlem a taky je tam možnost domontovat funkční cestovní plexi. Prodávající je navíc velmi solidní chlapík.

Zjisti si co je BIG zač a popřemýšlej o tom.



plečku z roku 96 za 55 hadrů. K tomu "poctivých" 40tkm za téměř 20 let provozu, když má kufry na cestování. O hodně blbější údržba (řetěz, ventily - častěji), o hodně horší spotřeba (kolik 2 - 3 litry?) a technicky naprosto zastaralá motorka, která bude brzdit ještě o mnoho méně než bmw.
Sorry, ale ne pro srandu je tam ten krumpl už přes měsíc a furt je. Dokonce mu na to ani nikdo nenapsal.. Proč asi..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 10:49 | Nahoru | #16
ST-M> Kolega z dílny, první velká mašina po Jawce 350, maník ho trochu ojebal ale pak mu zaplatil půl opravy (naštěstí/naneštěstí kámoš jaho švagra). Ten kolega neměl nic nastudovanýho a dopadlo to takhle - od začátku mu to blbě,startovalo, hulilo a bralo olej (mysleli jsme že kolem gufera na klice, ale bylo to kolem ventilů). Finále bylo, že vinou koroze praskla u napínáku toho řetízku pružina, a oddělalo to hlavu. Bonus je, že vpředu má nějakou C od Mitasu, takže to vibruje a přešlapuje ve vinglech. Tak už do něj hučím nějakou dobu ať přezuje a uvidí to zlepšení, případně mi to na chvíli půjčí.

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 11:13 | Nahoru | #17

mara.k píše: ST-M> Kolega z dílny, první velká mašina po Jawce 350, maník ho trochu ojebal ale pak mu zaplatil půl opravy (naštěstí/naneštěstí kámoš jaho švagra). Ten kolega neměl nic nastudovanýho a dopadlo to takhle - od začátku mu to blbě,startovalo, hulilo a bralo olej (mysleli jsme že kolem gufera na klice, ale bylo to kolem ventilů). Finále bylo, že vinou koroze praskla u napínáku toho řetízku pružina, a oddělalo to hlavu. Bonus je, že vpředu má nějakou C od Mitasu, takže to vibruje a přešlapuje ve vinglech. Tak už do něj hučím nějakou dobu ať přezuje a uvidí to zlepšení, případně mi to na chvíli půjčí.



No, jsem rád, že jsi popsal, kolik chyb tam bylo způsobeno zanedbaným servisem... To ovšem není vlastnost motorky...

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 11:14 | Nahoru | #18
myty_fakta>

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 12:01 | Nahoru | #19
Asi takhle, maník (mimochodem garážovej, prej docela dobrej servisman) si jí měl chystat do Rumunska nebo kam. Můj názor byl, že se mu do toho nechtělo sypat. Ze srazu co sem zjišťoval info pro toho kolegu, kluk jí měl v dobrým stavu, ale pořád to baštilo olej. Takže nevím.
Jinak, já bych si Biga nevybral, to už spíš tu 650, na cestování líp Ta600. Můj názor, nikomu ho necpu

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 15:21 | Nahoru | #20
Dovi>Jen silná osobnost dokáže sdělit svůj názor,pokud je jiný než "obecně přijímaný". V podstatě proti BMW nic nemám,ale glorifikace některých značek tady občas nabývá obludných rozměrů

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 15:40 | Nahoru | #21
No, musím uznat, že třeba ten Transalp by pro mě byl možná vhodnější, ale prostě se mi vůbec nelíbí Chápu, že to pro někoho možná není argument, ale nechce se mi dávat desetitisíce Kč za pro mě "škaredou" motorku. O Bigovi jsem taky přemýšlel, ale působí na mě celkem zastarale a navíc bude, asi celkově těžkopádnější + taky ta spotřeba. Každopádně to plánuji řešit až na jaře, takže času na sbírání informací mám ještě dost.
Dovi: díky za pohled z druhé strany. Co jsem měl možnosti si zatím přečíst, tak snad na žádnou tuto vlastnosti jsem nikde nenarazil. Ohledně třeba vibrací se naopak všude píše, že ve srovnání s jinými jednoválci to nevibruje skoro vůbec. Ta baterka a další věci jsou asi nepříjemnosti, ale na druhou stranu nevěřím, že existují motorky, co jsou úplně bez problémů. Jinak nějaký ten servis navíc ("složitější" výměna oleje demontáž vačky atd.) mi zas tak nevadí. To GS fórum budu určitě průběžně procházet.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 16:23 | Nahoru | #22
ST-M> biga jsem mel, nekolikrat jsem byl i na srazu Bigu, ale zadnou mene znamou verzi bez zobaku neznam. Spis bych rekl, ze na to nekdo narouboval vrsek z DRka 650ky.
Big ma sice opravdu trvanlivej motor (teda pist vydrzi klidne 100 tisic km), ale to okolo zase zadna hitparada neni. Mne odeslo lozisko na hlavni hrideli prevodovky, volnobezka 2x, pak byl dojebanej starter a serizovani retezu vyvazovaku me znervoznovalo - bal jsem se, abych to nepo..kazil. Jinak olej zral tak 3 deci na tisic, benzinu tak kolem 6ti litru. Retez byl po 15ti tisicich v haji. Mel jsem tam ladak Laser, krasnej zvuk. Ale uz bych to asi nechtel...

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 16:43 | Nahoru | #23
"méně známá verze bez zobáku"

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 17:02 | Nahoru | #24
Tak teda za prvé "bezzobák" ZDE

Tu masku dělala fa Five-star ...

Naposledy editováno 13.10.2015 17:02:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 17:07 | Nahoru | #25

Slávek-TDM píše: ST-M> biga jsem mel, nekolikrat jsem byl i na srazu Bigu, ale zadnou mene znamou verzi bez zobaku neznam. Spis bych rekl, ze na to nekdo narouboval vrsek z DRka 650ky.
Big ma sice opravdu trvanlivej motor (teda pist vydrzi klidne 100 tisic km), ale to okolo zase zadna hitparada neni. Mne odeslo lozisko na hlavni hrideli prevodovky, volnobezka 2x, pak byl dojebanej starter a serizovani retezu vyvazovaku me znervoznovalo - bal jsem se, abych to nepo..kazil. Jinak olej zral tak 3 deci na tisic, benzinu tak kolem 6ti litru. Retez byl po 15ti tisicich v haji. Mel jsem tam ladak Laser, krasnej zvuk. Ale uz bych to asi nechtel...



Slávku, já teda na BIGu jezdil od 4,5 do 6,5 litru... ta vyšší mez, když jsem tomu dával fest za krk...

Že ti odešlo ložisko je specifická vlastnost typu motorky?

Volnoběžka je i u jiných motorek evergreen ( KTM LC8 i Rotax co má malý GS)...

Že se údržby bojíš nebo jsi u ní nervozní je specifická vlastnost BIGa?

Ale no tak.... nohama na zem...

EDIT: nejsem apriori proti malýmu GS, ale za ty koruny máš nesmrtelnýho BIGa, s jednoduchou konstrukcí, průměrně šikovnej motorkář na něm spraví kdekoli na cestě cokoli... a nechtějte mi tvrdit, že při stejné úrovni pravidelné údržby 650 GS bude větší držák než BIG...

PS: ten "bezzobák" z inzerátu jsem viděl, stavu na tachecu věřím...

Naposledy editováno 13.10.2015 17:12:56

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 17:34 | Nahoru | #26
ST-M> zkratka to ma druhovyrobni neoriginalni masku, coz muze byt pro nekoho plus, ale nechapu proc by to nekdo (pokud by ten kus nebyl bouranej) delal. Protoze se svetlem to muselo stat slusnej balik.
Co se tyce spotreby, 6 byl takovej lepsi prumer, spis jsem jezdil za vic. Ale nejezdil jsem na spotrebu, to je pravda.
Nohama jsem na zemi docela slusne, pisu jen o tom co znam. Big neni nesmrtelnej, zadna motorka neni (ani stary XJ900, co jsem mel pred par lety - viz muj profil). S GSem zadny zkusenosti nemam, takze o nem drzim pysk...
Jinak jsem se nedavno nasel na nejakych starych srazovych fotkach - z "turecka" jestli ti to neco rika... Ale uz nevim, kde ty fotky byly.

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 17:36 | Nahoru | #27
nilgiri> Zdar. Mám dakara roč.2002 najeto 50 t. mnou asi 22t. žena má malé gs najeto 40t. km náma asi 28 t. taky ročník 2002 zatím bez jediné opravy jen oleje filtry svíce. baterka 4 roky. Start na první otočení a to i po měsíční odstávce. Jje duležité počkat až zhasnou kontrolky a při startu nesahat na plyn. Loni Albánie letos Chorvatsko Itoška spotřeba 3,8. Vibrace minimální . Jen dálniční přesuny jsou trochu utrpení.

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 17:49 | Nahoru | #28
nilgiri>nechci Ti nic rozmlouvat ani nutit ale musí to být jednobuch?O bávu jsem taky uvažoval a nakonec přitáh KLE 500.Jede parádně,na kochačku i žihadlo na ten objem.Spotřeba cca 5l.Jenom sedlo by bylo dobrý nechat předělat,bo z něj bolí řiť jak sviň Já zatím upravoval samodomo.Doufám že nevyvolám bouři nevole(nebo spíše vole?)
Jinak kámoše kámoš na 650bávu nalítal cca 150tis km než ho zlomil pádem do menší propasti,ale netuším co všechno řešil za opravy a servis

Naposledy editováno 13.10.2015 17:54:16

BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 18:03 | Nahoru | #29
Dakara jsem vlastnil 4 sezonky a dával jsem plný offroad(celoročne vč. mrazů), po silnici prakticky jen přejezdy. Jednu sezonu na trati mx několik jízd. Tento stroj je pokud mu dáš co potřebuje naprosto suprový. Kámoš co jsme spolu jezdily vlastnil novou terenku Yamahu a když viděl co s tím Dakarem dávám litoval že si nekoupil jetého Dakara. Ano baterka každé dva roky výměna. S tím startováním- vždy nastartuješ ale někdy si musíš otočit dvakrát až třikrát. Ano občas po nastartování to samo chcíplo, ale potom ok.Nikdy mne nenechal nikde v lese- a to jsem jezdil opravdu osově radius kolem komína 50-80km jen terén a kratičké přejezdy silnice a sám-mnohdy. Pokud by byl Dakar špatný tak jistě vlastním Toyotu Hilux aby mě našla nepojízdného v lese (jiné auto by asi nemohlo) a nejezdil bych off tolik let. Nebyl jsem sám v republice co jsme ho toho času užívali výhradně jen k offroadovým účelům (toli, tomalien, atd.) Můžu jen doporičit a i dnes někdy uvažuju o něm jako druhém stroji.Takže Dakara glorifikuji a vychvaluji do v jeho třídě jako nejlepší volbu duální motorky . Jo a vibrátor je LC4 Ktm na to vem jed

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 18:09 | Nahoru | #30
Jezdil jsem xtz 660 a mám i xtz 750. A na cestování a i mimo silnice bych vzal transalp 650. Dvouvalec je prostě zásadní výhoda, jinak to bylo u přesunu jen utrpení.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist