globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis
Ahoj, sotva končí sezona, začínám se pomalu poohlížet po nástupci mojí XJ 600. Jsem rozhodnutý pro jednoválec. Chci něco jednoduchého, univerzálního a hlavně levného, co se týče provozu a servisních nákladů s potenciálem cestování a ježdění i třeba mimo cesty, na čem bych si toho hodně mohl udělat sám. Napřed jsem se poohlížel po DR 650, XT 600, XT 600Z, KLR 650 atd. Teď mi ale padlo do oka BMW F 650 GS Dakar, což je asi ve všech ohledech (bohužel i cenou) někde jinde než ty předchozí. Nevím ale, jak moc jde dohromady s mými požadavky na levný provoz a servis. Co jsem se dočetl, tak Dakar by měl být minimálně stejně spolehlivý jako ty ostatní. Můj dotaz tedy zní:
V čem konkrétně může být servis a provoz Dakaru dražší než u ostatních? Co se reálně může stát, aby mě to vyšlo výrazněji dráž než u ostatních? Co si na cestě na rozdíl od ostatních neopravím sám? Třeba podle srovnávače tady na motorkářích je na tom v případě cen servisu a náhradních dílů hůř, tak by mě zajímalo, co konkrétně se pod tím skrývá.

2 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 15:40 | Nahoru | #1
No, musím uznat, že třeba ten Transalp by pro mě byl možná vhodnější, ale prostě se mi vůbec nelíbí Chápu, že to pro někoho možná není argument, ale nechce se mi dávat desetitisíce Kč za pro mě "škaredou" motorku. O Bigovi jsem taky přemýšlel, ale působí na mě celkem zastarale a navíc bude, asi celkově těžkopádnější + taky ta spotřeba. Každopádně to plánuji řešit až na jaře, takže času na sbírání informací mám ještě dost.
Dovi: díky za pohled z druhé strany. Co jsem měl možnosti si zatím přečíst, tak snad na žádnou tuto vlastnosti jsem nikde nenarazil. Ohledně třeba vibrací se naopak všude píše, že ve srovnání s jinými jednoválci to nevibruje skoro vůbec. Ta baterka a další věci jsou asi nepříjemnosti, ale na druhou stranu nevěřím, že existují motorky, co jsou úplně bez problémů. Jinak nějaký ten servis navíc ("složitější" výměna oleje demontáž vačky atd.) mi zas tak nevadí. To GS fórum budu určitě průběžně procházet.

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.10.2015 v 17:36 | Nahoru | #2
nilgiri> Zdar. Mám dakara roč.2002 najeto 50 t. mnou asi 22t. žena má malé gs najeto 40t. km náma asi 28 t. taky ročník 2002 zatím bez jediné opravy jen oleje filtry svíce. baterka 4 roky. Start na první otočení a to i po měsíční odstávce. Jje duležité počkat až zhasnou kontrolky a při startu nesahat na plyn. Loni Albánie letos Chorvatsko Itoška spotřeba 3,8. Vibrace minimální . Jen dálniční přesuny jsou trochu utrpení.

(reakce na) BMW F 650 GS Dakar - provoz a servis

13.11.2015 v 16:26 | Nahoru | #3
nilgiri> pokud nejsi zapálený veteránista tak biga nekupuj, bmw olej nežere a benzinu taky oo neco míň
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 11 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30


TOPlist