globalmoto_kveten





Téma: Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
 
2.10.2015 v 10:41
Po změně zaměstnání jsem se rozloučil se služebním autem a potřeboval bych něco koupit. Cena tak do 180 tis. Kč, roční nájezd 20-25 tis. km, denně max. 60-100 km + letní, zimní dovolená (lyže). Je mi jedno nafta/benzín, na karoserii (kombi, sedan, hatchback, liftback) mi nijak zvlášť nezáleží, ale vzhledem k tomu, že jezdíme často ve čtyřech, potřeboval bych dostatečný kufr i na delší cesty. Něco od r.v. 2008, co bude vypadat celkem k světu, bude spolehlivé a vydrží alespoň 6-8 let. Co byste poradili (pokud vyloučíme Peugeoty, Citroeny, Renaulty, Dacie...)? Japonce mám naopak rád, ale nebráním se v podstatě ničemu, co bude mít hlavu a patu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 14:51 | Nahoru | #61

assassin píše: Treba dvojhmota - na budiku ukazatel spotreby a jede kolem 1500 ve snaze jet za 4litry ...
Ono ja mel sluzebni passat s timhke motorem a na palubce mi to ve strahovskym tunelu ukazovalo ze mam dat 6ku - mirne do kopce, po prerazeni asi 1200otacek - to se te dvouhmote urcite moc libi...



Ciwe kdo to byl kdo říkal že jezdí s e36 padesátkou na bůra? To musí točit kolik, 1200?

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 14:52 | Nahoru | #62

Creck píše: Tak zalezi jesli to koupila a vysypala na opravach na ktere predchozi majitel jebal ze jo. Jinak 40 klacku za rok mi neprijde nijak zavratna castka.



Protože ty jseš buržoazní zbohatlík a měli by tě víc zdanit

1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:08 | Nahoru | #63
Co něco takovýho ? Ročníky od 2004 výš mají vyřešený problémy z přelomu milénia. S pryžema od 17" výš sedí i v zatáčkách pěkně i se sériovým podvozkem. Ohromný to je, pohodlný, bezpečný, výbava většinou vysoká. Za tvých 180 by se dal najít slušnej kus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:25 | Nahoru | #64

FiZzeR píše: Ciwe kdo to byl kdo říkal že jezdí s e36 padesátkou na bůra? To musí točit kolik, 1200?



Chces srovnavat benzinovej radovej sestivalec s ctyrvalcovym TDi? Samo ze ho takhle netrapim do kopce... Jo a taky tam prijde jednohmota.... To uz daily car nebude....

Naposledy editováno 07.10.2015 15:25:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:28 | Nahoru | #65

tomasd. píše: od 2004 výš mají vyřešený problémy z přelomu milénia.



myslíš tyhle problémy

Po Saabu jsem chvíli koukal taky, pak mě to přešlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:40 | Nahoru | #66

Dawe02 píše: Zdaleka ne kazde. Nezavisle olejove cerpadlo maji jen premiovky. Vodou chlazene turbinove skrine jsou vyjimka.
Navic to dochlazovani nepomaha uplne ne na vsechny poruchove mechanismy.

Edit: ja dochlazuju poctive! Diesel 20 sekund a benzin 30s :)



...v jakém režimu ..myslím otáčky x rychlost x vzdálensot ,bych musel jet,abych to turbo poškodil ,když dojedu třeba na benzinku,kde prakticko skoro vždy a všude se těch cca posledních 500m musí jet zvolna,jasně vyjímky jsou,....a tím pádem systém start -stop,který je skoro už u všech "lepších" aut,je destrukční!

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:45 | Nahoru | #67

assassin píše: Chces srovnavat benzinovej radovej sestivalec s ctyrvalcovym TDi? Samo ze ho takhle netrapim do kopce... Jo a taky tam prijde jednohmota.... To uz daily car nebude....


Tím spíš že je to benzín, ne?

... nezapomeň si posichrovat matku na olejovým čerpadle

1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:49 | Nahoru | #68
LEKO: no na dalnici to na benzinku moc nejde dojet volneji - tam jedes 50 poslednich par metru - to je par sekund. Myslim ze to chce aspon tech pul minuty vrcet na volnobeh - ja se snazim na benzinkach na dalnici nebrat - jezdit tak abych vystacil s tim co natankuju pred cestou a na odpocivadlech to nechcipam, nebo po cca 2-5min behu na volnobeh.

Jestli nejezdis 200 a pak brzdy na sjezdu a stop, tak to do nakejch 150tis km stejne nemusis resit a ty stejne asi zadny modernejsi auta s vetsim najezdem neprovozujes ne?

Startstop na tohle neni moc dobrej...

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 15:56 | Nahoru | #69

havrajz píše: myslíš tyhle problémy

Po Saabu jsem chvíli koukal taky, pak mě to přešlo...



ano, zejména tento Když půjdeš do auta 2004+ (nebo vozu staršího s novým motorem, takových případů je docela dost) a člověk ještě narazí na kus s historií po majiteli, kterej si auto hýčkal, nebo ví, kam se obrátit třeba ohledně dovozu ze Švédska nebo Švýcar...

Mimochodem z toho seznamu znám důvěrně i AR 2.0 TS - stačí, když se k tomu autu člověk chová s péčí třeba jako k motorce, leje Selenii, nevytáčí za studena a nejezdí po výmolech - poněvadž přední náprava je citlivá, to je pravda.

Samozřejmě u ojetiny je to loterie. Ale konkrétně u tý 9-5, která problémy pořešila, už o tom novináři moc nepsali. Ale to je zase o GM, jak k tý značce přistoupila i co se PR týká...

Ty auta jsou v poměru cena/výkon dokonalý právě pro tu svou pověst a nižší cenu ojetin. Přispívá tomu i to, že nejsou pro šetřílky pohonných hmot. Jedině benzín. Japon diesel 2,2 není dobrá volba, ital 1,9 nemá dost dynamiky na 1,7 tuny. Ideální 2.8T V6, tomu říkám rodinný kočár

Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 16:59 | Nahoru | #70
No a kdyz uz se tu tahaj zravy benziny ... Tak to uz by si moh skoro koupit poradny auto bmw ...

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 17:31 | Nahoru | #71

assassin píše: ...na odpocivadlech to nechcipam, nebo po cca 2-5min behu na volnobeh.



Proc tak dlouho, smim-li se ptat? Jen kvuli turbu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 17:50 | Nahoru | #72
2LEKO> stava/ stavalo se to hlavne v Nemecku a hlavne vykonnym sedanum, nedlouho po koupi. A6, E class i Passat, business man si koupi novy dalnicni korab a hrne to pres 200km/h. Potom rychle natankovani a uz neodjede. Typicky najeto pod 10 000km, casto do 5000km.
Diesel s VNT turbem potrebuje od plneho dlouhotrvajiciho zatizeni cca 40-50 sekund nez dostatecne vychladne. Zalezi na vzdalenosti od katu.
Takovy dalnicni sjezd, kdyz jdes pozdeji na brzdy trva cca 20-30 sec. Takze dalsich 20s pockat se vyplati. U benzinu je to trochu rychlejsi.
Mame za to ale ze trva 3-5 opakovani, nez se to stane fatalnim (nez se karbonove usady navrstvi a vymezi radialni vuli v lozisku za studena.

edit: elektricke dochlazovani olejem pomaha jen z casti, je potreba zabranit i salani zpet z katu a to bez behu motoru nelze.

Naposledy editováno 07.10.2015 17:52:24

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 18:25 | Nahoru | #73

sancho66 píše:
btw. koukam na toho SRADa co mas na profilu a ty vole to jsou solidni naklony, to verim, ze byl SRAD na kraji



Jo jo SRADik byl hodne stabilni, vic klopit to tenkrat uz neslo, vadila kapota.





1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 19:07 | Nahoru | #74
PetrXX: asi zbytecne dlouho podle toho co pise dawe... rozhodne jeho informace je presnejsi, ja to ciste jen odhadl .... a jo ciste jen kvuli ochlazeni turba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 20:44 | Nahoru | #75
assassin> jj, Minuta je az az. Vic neni potreba, samotneho me to hodne prekvapilo a odhadl bych to na vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 20:50 | Nahoru | #76

Dawe02 píše: assassin> jj, Minuta je az az. Vic neni potreba, samotneho me to hodne prekvapilo a odhadl bych to na vic.



jj tak to mame asi podobnej "kvalifikovanej" odhad ... taky jsem docela casto videl na takovyhle hodnoty nastavenej "turbo timer" u ruznejch upravenejch STi/evo....

tak to usetrim nakej cas, ikdyz jak jsem rikal ... snazim se netankovat na dalnici a hlavne stejne uz bude mit moje turbo svoje nejlepsi leta za sebou a driv nebo pozdeji budu muset menit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 20:55 | Nahoru | #77
assassin> mno tahle informace me stala 280 tisic, tak si toho vaz

2 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 20:56 | Nahoru | #78
A co by jsi rekl Lancii Delta? Je to spolehlive auto, vlastnin jej jiz 4 roky a pri spravne udrzbe neni problem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 21:52 | Nahoru | #79

MaPiv píše: A co by jsi rekl Lancii Delta? Je to spolehlive auto, vlastnin jej jiz 4 roky a pri spravne udrzbe neni problem...



tak na to musi bejt clovek uz hodne vystredni, me se libi kdejaka uchylarna ...ale deltu bych fakt neprekousnul...

dawe: kdyby se vzdy dalo ucit z chyb cizich..nebo za jejich penize/cas :)

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

7.10.2015 v 21:57 | Nahoru | #80

Dawe02 píše: assassin> mno tahle informace me stala 280 tisic, tak si toho vaz



Asi začínám mít rád svou línou atmosféru

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

8.10.2015 v 06:38 | Nahoru | #81

MaPiv píše: A co by jsi rekl Lancii Delta? Je to spolehlive auto, vlastnin jej jiz 4 roky a pri spravne udrzbe neni problem...



Přiznávám, že se mi tahle šílenost docela líbí a chvíli jsem nad ní i uvažoval, nedokážu ale racionálně zdůvodnit, proč je tak nějak na okraji mého zájmu...

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

8.10.2015 v 08:51 | Nahoru | #82

assassin píše: tak na to musi bejt clovek uz hodne vystredni, me se libi kdejaka uchylarna ...ale deltu bych fakt neprekousnul...

dawe: kdyby se vzdy dalo ucit z chyb cizich..nebo za jejich penize/cas :)



Čéče já bych ji kousal klidně denně Akorát mám obavu, že 180k je poněkud omezený rozpočet

1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

8.10.2015 v 09:07 | Nahoru | #83
Neni delta jako delta :)
No vzhledem k tomu jak jsi na bednu z bawa kterymu vlastne nic neni, tak z toho itala by sis to rovnou hodil :)

Naposledy editováno 08.10.2015 09:08:00

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

8.10.2015 v 09:18 | Nahoru | #84
assassin> souhlas...stejně tak není S2 jako S2

a s druhou větou taky souhlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 11:27 | Nahoru | #85

Dawe02 píše: 2LEKO> stava/ stavalo se to hlavne v Nemecku a hlavne vykonnym sedanum, nedlouho po koupi. A6, E class i Passat, business man si koupi novy dalnicni korab a hrne to pres 200km/h. Potom rychle natankovani a uz neodjede. Typicky najeto pod 10 000km, casto do 5000km.
Diesel s VNT turbem potrebuje od plneho dlouhotrvajiciho zatizeni cca 40-50 sekund nez dostatecne vychladne. Zalezi na vzdalenosti od katu.
Takovy dalnicni sjezd, kdyz jdes pozdeji na brzdy trva cca 20-30 sec. Takze dalsich 20s pockat se vyplati. U benzinu je to trochu rychlejsi.
Mame za to ale ze trva 3-5 opakovani, nez se to stane fatalnim (nez se karbonove usady navrstvi a vymezi radialni vuli v lozisku za studena.

edit: elektricke dochlazovani olejem pomaha jen z casti, je potreba zabranit i salani zpet z katu a to bez behu motoru nelze.



nezpochybňuji to chlazení jako i ohřev...ale mě pořád není jasné kde "lítate" dlouhodobě rychlostma kolem 200 km/h...jako to,že ihned po tom je to riziko třeba toho sjezdu k pumpě...marně pátrám až na pár vyjímek,kde je to možné u nás ve dvoustovce to napálit ihned k pumpě...třeba v Německu jsou de facto skoro všechny na dlouhých a pomalých sjezdech..a u nás lítat kolem dvoustovky jde o život...a nevěřím,že někdo odsud čeká na pumpě 5 min.až to vychladne!

a když vezmu moje auta tak i tak, ta dvoustovka je těsně za polovici otáček třeba v dalníčním režimu,takže se to vyložně "netočí"...a technické a krátké úseky na blbnutí,síce turbo točí,ale taky ihned potom chladí..prostě ta realita mě připadá trochu jiná než teoretické "zážitky"!..neznám nikoho komu turbo odešlo a jsou to "paliči" a i atypická sportovní auta!
















Naposledy editováno 09.10.2015 11:32:07

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 11:45 | Nahoru | #86
2LEKO> Nevim co ti na to napsat. Sdilim moje zkusenosti z reality, zadnou teorii. A nepisu jen o CR. To ze ty nevis o takto porouchanych turbech neznamena ze nejsou. Proste nevis vse - nemas dostatecny rozhled. Zminena porucha je druha nejcastejsi na diesel VNT a jedna se o stovky kusu rocne.
K tomu dochlazovani, psal jsem 20 sekund dochladit po sjezdu. Nikoliv 5 minut.
Recnick otazka. Jak vis ze se turbo v polovine rpm vylozene netoci? Krom toho ze to neni pravda, tak vztah otacek a teploty neni jednoduchy, spise se jedna o relaci nez funkci.

Edit: k tem 200km/h. Nepamatuju si cestu do zapadnich Nemec ( delal jsem jich driv kolem 20 rocne do Lippstadtu, Neckarsulmu, Wolfsburgu, Mnichova, Stuttgartu a mnoho do Francie) kdy bych nejel vyznamnou cast cesty pres 200km/h GPS. Typicky Norimberk a nebo na severu Kassel. Je pravda ze jezdim rychle kdyz specham, ale nejsem evidentne sam. No a ty 20-30 sekundove sjezdy na odpocivadla nebo pumpy je realita, meril jsem to v ramci vysetrovani tech poruch. Oddelal jsem takto sam dve auta abych to potvrdil.

Naposledy editováno 09.10.2015 11:59:52

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 12:12 | Nahoru | #87

Dawe02 píše: 2LEKO> Nevim co ti na to napsat. Sdilim moje zkusenosti z reality, zadnou teorii. A nepisu jen o CR. To ze ty nevis o takto porouchanych turbech neznamena ze nejsou. Proste nevis vse - nemas dostatecny rozhled. Zminena porucha je druha nejcastejsi na diesel VNT a jedna se o stovky kusu rocne.
K tomu dochlazovani, psal jsem 20 sekund dochladit po sjezdu. Nikoliv 5 minut.
Recnick otazka. Jak vis ze se turbo v polovine rpm vylozene netoci? Krom toho ze to neni pravda, tak vztah otacek a teploty neni jednoduchy, spise se jedna o relaci nez funkci.

Edit: k tem 200km/h. Nepamatuju si cestu do zapadnich Nemec ( delal jsem jich driv kolem 20 rocne do Lippstadtu, Neckarsulmu, Wolfsburgu, Mnichova, Stuttgartu a mnoho do Francie) kdy bych nejel vyznamnou cast cesty pres 200km/h GPS. Typicky Norimberk a nebo na severu Kassel. Je pravda ze jezdim rychle kdyz specham, ale nejsem evidentne sam. No a ty 20-30 sekundove sjezdy na odpocivadla nebo pumpy je realita, meril jsem to v ramci vysetrovani tech poruch. Oddelal jsem takto sam dve auta abych to potvrdil.



..já se nechci dohadovat a nezpochybňuji možné závady..jen mě pořád zaráží ty "závodní" zážitky ve spojení zde s pisately a nejenom o autech!..jasně že turbo točí...ale jen "plkám" o těch časech na to dochlazovaní jako o těch rychlostech a časech na určité trase ...jako i o spotřebách....to je vše...jako to,že v dnešní době i v tom Německu je problém dlouhodobě to "smažit" přes 200 km/h...to už je na tom lépe Polsko!.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 12:16 | Nahoru | #88
Dawe02> dotaz..mám Pontiaca 1978 6.6 L 8 válec ..údajně 310 PS....je v tom "mineral" olej..a je mi tvrzeno, abych ho tam používal..máš nějaké vysvětlění proč?







Naposledy editováno 09.10.2015 12:22:27

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 12:26 | Nahoru | #89
2LEKO> LEKOUSI nevim, ten motor neznam, na me moc stary. Nejsem tribotechnik, ale duvodu muze opravdu par byt.
Predne viskozita za tepla. Mineraly maji jinou charakterisiku zmeny viskozity s teplotou i kdyz oznaceni je stejne. Treba ten motor zkratka potrebuje viskoznejsi olej za tepla, ale ne moc viskozni za studena a takovy synteticky multigrade se v Evrope spatne shani. Treba ma vetsi vule (vacky, ventily, pisty) nebo limitujici konstrukci cerpadla ci nejakeho kritickeho kanalu. Dalsi duvod muze bych chemicka agresivita syntetickych oleju, ktera je obecne vyssi a pokud ten motor ma nekde tesneni nachylne k degradaci, muze to taky byt duvod. Otazku rozpousteni starych karbonovych usad nebudu rozebirat, nevim jak relevantni to u velkoobjemoveho stareho benzinu muze byt. Jen dohady.

Naposledy editováno 09.10.2015 12:29:19

Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 12:54 | Nahoru | #90
Leko: jezdim kazdy tyden do wolfsburgu a snazim se jet mimo spicku - kdyz se zadari tak drzim tech cca 180 vetsinu cesty (prumer wob praha kolem 130kmh) dalo by se i pres 200.. Ale moje auto mam maximalku nekde kolem 210 a nerad zenu stroje dlouhodobe nadoraz...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist