globalmoto_kveten





Téma: Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
 
2.10.2015 v 10:41
Po změně zaměstnání jsem se rozloučil se služebním autem a potřeboval bych něco koupit. Cena tak do 180 tis. Kč, roční nájezd 20-25 tis. km, denně max. 60-100 km + letní, zimní dovolená (lyže). Je mi jedno nafta/benzín, na karoserii (kombi, sedan, hatchback, liftback) mi nijak zvlášť nezáleží, ale vzhledem k tomu, že jezdíme často ve čtyřech, potřeboval bych dostatečný kufr i na delší cesty. Něco od r.v. 2008, co bude vypadat celkem k světu, bude spolehlivé a vydrží alespoň 6-8 let. Co byste poradili (pokud vyloučíme Peugeoty, Citroeny, Renaulty, Dacie...)? Japonce mám naopak rád, ale nebráním se v podstatě ničemu, co bude mít hlavu a patu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 12:16 | Nahoru | #1
Dawe02> dotaz..mám Pontiaca 1978 6.6 L 8 válec ..údajně 310 PS....je v tom "mineral" olej..a je mi tvrzeno, abych ho tam používal..máš nějaké vysvětlění proč?







Naposledy editováno 09.10.2015 12:22:27

(reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 12:26 | Nahoru | #2
2LEKO> LEKOUSI nevim, ten motor neznam, na me moc stary. Nejsem tribotechnik, ale duvodu muze opravdu par byt.
Predne viskozita za tepla. Mineraly maji jinou charakterisiku zmeny viskozity s teplotou i kdyz oznaceni je stejne. Treba ten motor zkratka potrebuje viskoznejsi olej za tepla, ale ne moc viskozni za studena a takovy synteticky multigrade se v Evrope spatne shani. Treba ma vetsi vule (vacky, ventily, pisty) nebo limitujici konstrukci cerpadla ci nejakeho kritickeho kanalu. Dalsi duvod muze bych chemicka agresivita syntetickych oleju, ktera je obecne vyssi a pokud ten motor ma nekde tesneni nachylne k degradaci, muze to taky byt duvod. Otazku rozpousteni starych karbonovych usad nebudu rozebirat, nevim jak relevantni to u velkoobjemoveho stareho benzinu muze byt. Jen dohady.

Naposledy editováno 09.10.2015 12:29:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist