1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Diesel s VNT turbem potrebuje od plneho dlouhotrvajiciho zatizeni cca 40-50 sekund nez dostatecne vychladne. Zalezi na vzdalenosti od katu.
Takovy dalnicni sjezd, kdyz jdes pozdeji na brzdy trva cca 20-30 sec. Takze dalsich 20s pockat se vyplati. U benzinu je to trochu rychlejsi.
Mame za to ale ze trva 3-5 opakovani, nez se to stane fatalnim (nez se karbonove usady navrstvi a vymezi radialni vuli v lozisku za studena.
edit: elektricke dochlazovani olejem pomaha jen z casti, je potreba zabranit i salani zpet z katu a to bez behu motoru nelze.
Naposledy editováno 07.10.2015 17:52:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Dawe02 píše: 2LEKO> stava/ stavalo se to hlavne v Nemecku a hlavne vykonnym sedanum, nedlouho po koupi. A6, E class i Passat, business man si koupi novy dalnicni korab a hrne to pres 200km/h. Potom rychle natankovani a uz neodjede. Typicky najeto pod 10 000km, casto do 5000km.
Diesel s VNT turbem potrebuje od plneho dlouhotrvajiciho zatizeni cca 40-50 sekund nez dostatecne vychladne. Zalezi na vzdalenosti od katu.
Takovy dalnicni sjezd, kdyz jdes pozdeji na brzdy trva cca 20-30 sec. Takze dalsich 20s pockat se vyplati. U benzinu je to trochu rychlejsi.
Mame za to ale ze trva 3-5 opakovani, nez se to stane fatalnim (nez se karbonove usady navrstvi a vymezi radialni vuli v lozisku za studena.
edit: elektricke dochlazovani olejem pomaha jen z casti, je potreba zabranit i salani zpet z katu a to bez behu motoru nelze.
nezpochybňuji to chlazení jako i ohřev...ale mě pořád není jasné kde "lítate" dlouhodobě rychlostma kolem 200 km/h...jako to,že ihned po tom je to riziko třeba toho sjezdu k pumpě...marně pátrám až na pár vyjímek,kde je to možné u nás ve dvoustovce to napálit ihned k pumpě...třeba v Německu jsou de facto skoro všechny na dlouhých a pomalých sjezdech..a u nás lítat kolem dvoustovky jde o život...a nevěřím,že někdo odsud čeká na pumpě 5 min.až to vychladne!
a když vezmu moje auta tak i tak, ta dvoustovka je těsně za polovici otáček třeba v dalníčním režimu,takže se to vyložně "netočí"...a technické a krátké úseky na blbnutí,síce turbo točí,ale taky ihned potom chladí..prostě ta realita mě připadá trochu jiná než teoretické "zážitky"!..neznám nikoho komu turbo odešlo a jsou to "paliči" a i atypická sportovní auta!
Naposledy editováno 09.10.2015 11:32:07