1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Dawe02 píše: 2LEKO> stava/ stavalo se to hlavne v Nemecku a hlavne vykonnym sedanum, nedlouho po koupi. A6, E class i Passat, business man si koupi novy dalnicni korab a hrne to pres 200km/h. Potom rychle natankovani a uz neodjede. Typicky najeto pod 10 000km, casto do 5000km.
Diesel s VNT turbem potrebuje od plneho dlouhotrvajiciho zatizeni cca 40-50 sekund nez dostatecne vychladne. Zalezi na vzdalenosti od katu.
Takovy dalnicni sjezd, kdyz jdes pozdeji na brzdy trva cca 20-30 sec. Takze dalsich 20s pockat se vyplati. U benzinu je to trochu rychlejsi.
Mame za to ale ze trva 3-5 opakovani, nez se to stane fatalnim (nez se karbonove usady navrstvi a vymezi radialni vuli v lozisku za studena.
edit: elektricke dochlazovani olejem pomaha jen z casti, je potreba zabranit i salani zpet z katu a to bez behu motoru nelze.
nezpochybňuji to chlazení jako i ohřev...ale mě pořád není jasné kde "lítate" dlouhodobě rychlostma kolem 200 km/h...jako to,že ihned po tom je to riziko třeba toho sjezdu k pumpě...marně pátrám až na pár vyjímek,kde je to možné u nás ve dvoustovce to napálit ihned k pumpě...třeba v Německu jsou de facto skoro všechny na dlouhých a pomalých sjezdech..a u nás lítat kolem dvoustovky jde o život...a nevěřím,že někdo odsud čeká na pumpě 5 min.až to vychladne!
a když vezmu moje auta tak i tak, ta dvoustovka je těsně za polovici otáček třeba v dalníčním režimu,takže se to vyložně "netočí"...a technické a krátké úseky na blbnutí,síce turbo točí,ale taky ihned potom chladí..prostě ta realita mě připadá trochu jiná než teoretické "zážitky"!..neznám nikoho komu turbo odešlo a jsou to "paliči" a i atypická sportovní auta!
Naposledy editováno 09.10.2015 11:32:07
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
K tomu dochlazovani, psal jsem 20 sekund dochladit po sjezdu. Nikoliv 5 minut.
Recnick otazka. Jak vis ze se turbo v polovine rpm vylozene netoci? Krom toho ze to neni pravda, tak vztah otacek a teploty neni jednoduchy, spise se jedna o relaci nez funkci.
Edit: k tem 200km/h. Nepamatuju si cestu do zapadnich Nemec ( delal jsem jich driv kolem 20 rocne do Lippstadtu, Neckarsulmu, Wolfsburgu, Mnichova, Stuttgartu a mnoho do Francie) kdy bych nejel vyznamnou cast cesty pres 200km/h GPS. Typicky Norimberk a nebo na severu Kassel. Je pravda ze jezdim rychle kdyz specham, ale nejsem evidentne sam. No a ty 20-30 sekundove sjezdy na odpocivadla nebo pumpy je realita, meril jsem to v ramci vysetrovani tech poruch. Oddelal jsem takto sam dve auta abych to potvrdil.
Naposledy editováno 09.10.2015 11:59:52