globalmoto_kveten





Téma: Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
 
2.10.2015 v 10:41
Po změně zaměstnání jsem se rozloučil se služebním autem a potřeboval bych něco koupit. Cena tak do 180 tis. Kč, roční nájezd 20-25 tis. km, denně max. 60-100 km + letní, zimní dovolená (lyže). Je mi jedno nafta/benzín, na karoserii (kombi, sedan, hatchback, liftback) mi nijak zvlášť nezáleží, ale vzhledem k tomu, že jezdíme často ve čtyřech, potřeboval bych dostatečný kufr i na delší cesty. Něco od r.v. 2008, co bude vypadat celkem k světu, bude spolehlivé a vydrží alespoň 6-8 let. Co byste poradili (pokud vyloučíme Peugeoty, Citroeny, Renaulty, Dacie...)? Japonce mám naopak rád, ale nebráním se v podstatě ničemu, co bude mít hlavu a patu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 11:27 | Nahoru | #1

Dawe02 píše: 2LEKO> stava/ stavalo se to hlavne v Nemecku a hlavne vykonnym sedanum, nedlouho po koupi. A6, E class i Passat, business man si koupi novy dalnicni korab a hrne to pres 200km/h. Potom rychle natankovani a uz neodjede. Typicky najeto pod 10 000km, casto do 5000km.
Diesel s VNT turbem potrebuje od plneho dlouhotrvajiciho zatizeni cca 40-50 sekund nez dostatecne vychladne. Zalezi na vzdalenosti od katu.
Takovy dalnicni sjezd, kdyz jdes pozdeji na brzdy trva cca 20-30 sec. Takze dalsich 20s pockat se vyplati. U benzinu je to trochu rychlejsi.
Mame za to ale ze trva 3-5 opakovani, nez se to stane fatalnim (nez se karbonove usady navrstvi a vymezi radialni vuli v lozisku za studena.

edit: elektricke dochlazovani olejem pomaha jen z casti, je potreba zabranit i salani zpet z katu a to bez behu motoru nelze.



nezpochybňuji to chlazení jako i ohřev...ale mě pořád není jasné kde "lítate" dlouhodobě rychlostma kolem 200 km/h...jako to,že ihned po tom je to riziko třeba toho sjezdu k pumpě...marně pátrám až na pár vyjímek,kde je to možné u nás ve dvoustovce to napálit ihned k pumpě...třeba v Německu jsou de facto skoro všechny na dlouhých a pomalých sjezdech..a u nás lítat kolem dvoustovky jde o život...a nevěřím,že někdo odsud čeká na pumpě 5 min.až to vychladne!

a když vezmu moje auta tak i tak, ta dvoustovka je těsně za polovici otáček třeba v dalníčním režimu,takže se to vyložně "netočí"...a technické a krátké úseky na blbnutí,síce turbo točí,ale taky ihned potom chladí..prostě ta realita mě připadá trochu jiná než teoretické "zážitky"!..neznám nikoho komu turbo odešlo a jsou to "paliči" a i atypická sportovní auta!
















Naposledy editováno 09.10.2015 11:32:07

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč

9.10.2015 v 11:45 | Nahoru | #2
2LEKO> Nevim co ti na to napsat. Sdilim moje zkusenosti z reality, zadnou teorii. A nepisu jen o CR. To ze ty nevis o takto porouchanych turbech neznamena ze nejsou. Proste nevis vse - nemas dostatecny rozhled. Zminena porucha je druha nejcastejsi na diesel VNT a jedna se o stovky kusu rocne.
K tomu dochlazovani, psal jsem 20 sekund dochladit po sjezdu. Nikoliv 5 minut.
Recnick otazka. Jak vis ze se turbo v polovine rpm vylozene netoci? Krom toho ze to neni pravda, tak vztah otacek a teploty neni jednoduchy, spise se jedna o relaci nez funkci.

Edit: k tem 200km/h. Nepamatuju si cestu do zapadnich Nemec ( delal jsem jich driv kolem 20 rocne do Lippstadtu, Neckarsulmu, Wolfsburgu, Mnichova, Stuttgartu a mnoho do Francie) kdy bych nejel vyznamnou cast cesty pres 200km/h GPS. Typicky Norimberk a nebo na severu Kassel. Je pravda ze jezdim rychle kdyz specham, ale nejsem evidentne sam. No a ty 20-30 sekundove sjezdy na odpocivadla nebo pumpy je realita, meril jsem to v ramci vysetrovani tech poruch. Oddelal jsem takto sam dve auta abych to potvrdil.

Naposledy editováno 09.10.2015 11:59:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist