globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Repliky dílů
 
6.12.2014 v 15:07
Ahoj,

kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.

Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.

Máte někdo špatné zkušenosti?

Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

15.12.2014 v 22:02 | Nahoru | #211
_zdenda_> Když jdeš do hospody taky máš sebou vlastní maso a sud s pivem?

(reakce na) Repliky dílů

15.12.2014 v 22:08 | Nahoru | #212
dave-lister> Srovnávej srovnatelné. Když přijdu za topenářem, že bych potřeboval udělat nějakou práci, tak ho platím za tu práci. Zedník mi také neprodává cihly.
Když jdu do hospody, tak si tam jdu dát jídlo/pití a za to platím.

(reakce na) Repliky dílů

15.12.2014 v 23:29 | Nahoru | #213
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:37:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

18.12.2014 v 16:16 | Nahoru | #214

DucS píše: Nemusíš se ani ptát pána od VW, stačí otevřít kapotu např VW TIGUAN a podívat se na štítky na el. svazku motoru. .



Mel jsi pravdu. Bylo mi potvrzeno ze kolem 10% z evropskeho trhu zasobuje kabelazi motoroveho prostoru Pasdec. Napr. starsi Polo. Nic to nemeni na skutecnosti ze uvaha "lokace urcuje kvalitu" je kratkozraka.
Stejne jako tvuj pohled na to hlinikove turbo. To byl prikladne pozadavek zakaznika, nikoliv snaha vyrobce turba usetrit.

(reakce na) Repliky dílů

20.12.2014 v 20:37 | Nahoru | #215

_zdenda_ píše: Jestli si nejsi schopný vydělat za svojí normální hodinovou sazbu tak by ses nad asi sebou měl zamyslet…



Já se nad sebou zamýšlet nemusím. Naštěstí zákazníky kteří si nosí vlastní díly nemám a ani o takové nestojím. Hodinová sazba ti na provoz nevydělá. Jedině snad pokud děláš doma v garáži rodičů.
Mechanik, který takového zákazníka veme, je buď chudák který nemá práci a otázka je proč ji nemá...asi za moc nestojí... a tak bere vše. Nebo tě holt oholí na něčem jiném.
U nás si řeknou někteří za výměnu donesené spojky 6000kč za práci a záruka není žádná. Co sis donesl, to tam máš.
Já toto nedělám z několika důvodů a kvůli záruce. Pokud se ti vysype u mě montovaný a koupený díl v záruce, bez keců máš nový i práci grátis. Chtěl bych vidět řešení záruky u doneseného dílu zákazníkem. Už slyším argument prodejce dílu a špatné montáži, aby se zbavil odpovědnosti a následné dohadování s mechanikem.

Naposledy editováno 20.12.2014 20:43:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

20.12.2014 v 20:49 | Nahoru | #216

Dawe02 píše: Mel jsi pravdu. Bylo mi potvrzeno ze kolem 10% z evropskeho trhu zasobuje kabelazi motoroveho prostoru Pasdec. Napr. starsi Polo. Nic to nemeni na skutecnosti ze uvaha "lokace urcuje kvalitu" je kratkozraka.
Stejne jako tvuj pohled na to hlinikove turbo. To byl prikladne pozadavek zakaznika, nikoliv snaha vyrobce turba usetrit.



Já to pozoruju spíš na novějších modelech automobilek celkově, že se jim výroba komponentů jaksi stěhuje do levnějších zemí.
To hliníkové turbo...nějak mi utíká jeho smysl. Nevýhody oproti výhodám jaksi převažují, to je aspoň můj názor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

20.12.2014 v 20:52 | Nahoru | #217

_zdenda_ píše: Jestli si nejsi schopný vydělat za svojí normální hodinovou sazbu tak by ses nad asi sebou měl zamyslet…


Proto některé servisy zavedly paketové ceny za opravy, aby prodali práci i díly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

20.12.2014 v 21:09 | Nahoru | #218

dave-lister píše: Proto některé servisy zavedly paketové ceny za opravy, aby prodali práci i díly.



Myslíš asi značkové servisy, tam je to ale trošku jinak. Chtějí se ukázat jako pěkné a kvalitnější a za cenu neznačkového servisu. Např na výměně rozvodů ve značkovém jednou ušetříš a na příštím servisu něčeho jiného ti to spočítají i s chlupama. Nebo použíjí díly ECONOMY, tj nižší kvalita.
Značkový servis má takové náklady na provoz, že se zákonitě nemůže blížit cenama neznačkovým servisům. Jedině by snad musel opravovat z náhražkových dílů /což už hodně značek dělá/ ale cena za práci je stejně výš, než u neznačkových servisů.

(reakce na) Repliky dílů

21.12.2014 v 21:45 | Nahoru | #219
DucS> co brání servisům upravit hodinové sazby tak, aby vydělali i bez přirážky na dílech? (byť bez záruky) Pokud je to "konkurenceschopnost", tak mi z toho vychází, že servis musí nakoupit díl co nejlevněji, aby měl marži co nejvyšší. Kde mám jistotu, že když si pojedu vyměnit například brzdový desky, nebudu mít na autě nejlevnější šlupky z Polska? Jak to chceš se zákazníkem řešit, až si přijde stěžovat, že je má sjetý moc brzo? O oleji ani nemluvě. A co takové opravy, kde není potřeba měnit díly? To si napočítáš několik hodin navíc, abys vydělal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

22.12.2014 v 03:33 | Nahoru | #220

DucS píše: Já to pozoruju spíš na novějších modelech automobilek celkově, že se jim výroba komponentů jaksi stěhuje do levnějších zemí.
To hliníkové turbo...nějak mi utíká jeho smysl. Nevýhody oproti výhodám jaksi převažují, to je aspoň můj názor.



Do zemi s nizsi cenou prace se automotive masivneji stehuje uz cca 15let, ale trend se zpomaluje a nekde i obraci. Castecne i prave kvuli tomu ze OEM chteji drzet kvalitu jako doma a financni vysledny efekt se snizuje ci vytraci (mzdy nejsou dominantni naklad a i v rozvojovych zemich rostou). Prikladem budiz comeback vyroby v Detroitu (Ford, Chrysler, GM).

Ohledne toho Al turba- to je treba videt v kontextu. Je to v podstate na pul cesty k integraci turba do hlavy valcu. Hlavni benefity budou vyssi termodynamicka ucinnost turbiny (eliminace svodu vykompenzuje i negaticni efekt studeneho housingu), mnohem priznivejsi zastavba a snizeni ambienetni teploty v motorovem prostoru. Cenovy benefit na system je tu ve vysledku take pres vicenaklady napr. na chladici system (vetsi chladic, vykonejsi pumpa, dochlazovani, umele nahrivani katalyzatoru, komplikovanejsi tesneni atd.). Vse tohle ma ale opet jeden motiv, upravit system tak, aby za mene penez bylo vice muziky.
Na vyrobce turba to klade nesmirne vysoke pozadavky, rozhodne nejde o prosty cost down a hloupe poznamky co tu padly jen dokazuji ze jejich pisatel nema paru oc bezi.

Naposledy editováno 22.12.2014 03:34:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů

22.12.2014 v 09:51 | Nahoru | #221
Dawe02> Asi to jednou integrují do hlaby, například VW už integroval do hlavy válců sběrné potrubí.

Repliky dílů

22.12.2014 v 10:07 | Nahoru | #222
Jojo, nissan gtr ma taky turba integrovana v odlitcich svodu - ukazkovej pripad rozpoctoveho auta kde se snazili co nejvic usetrit a jelikoz prodavaj skoro bez marze tak si musi pojistit aby se sypali co nejdrazsi dily a vydelali na servisu

(reakce na) Repliky dílů

22.12.2014 v 10:24 | Nahoru | #223
dave-lister> Jasné a VW není zdaleka sám. Dorbe každá pata gaso aplikace na které se pracuje ma integrované svody. Ten trend je jasny, u toho turba co tu bylo diskutováno si to BMW chce "osahat". Nicméně bude v tom problém IP, protože dodavatel turba jim bude muset podstoupit know-how ohledně geometrie voluty :)

Assassin> tos trefil dobře

1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů

26.12.2014 v 00:36 | Nahoru | #224
Nejsem si jistý, ale nemá už nějakej malej FORD turbo integrované do hlavy?

(reakce na) Repliky dílů

26.12.2014 v 03:01 | Nahoru | #225
radi5> ne, nema. EcoBoost maji integrovane pouze svody (na dvoulitru I4, mensi ani to ne).

Repliky dílů

26.12.2014 v 20:19 | Nahoru | #226
Aha, tak to jsem mel na mysli a spletl se.....
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist