globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 22:51 | Nahoru | #91

BorekS píše: XTeZeto> kterou myslíš za 360 tis. ? XTZ 1200 ?

ju starší ročník,ta nová je za 400

Naposledy editováno 25.11.2014 22:55:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 22:52 | Nahoru | #92
XTeZeto> a kolik se prodávala XTZ 750 když byla nová? 250 tis před 20 lety? to není moc velkej rozdíl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:01 | Nahoru | #93

BorekS píše: XTeZeto> a kolik se prodávala XTZ 750 když byla nová? 250 tis před 20 lety? to není moc velkej rozdíl...

to jo no. Ale myslím že těma high technologiema se ta cena zbytečně navyšuje. Bohužel je to novej trend téhle doby.

Naposledy editováno 25.11.2014 23:02:28

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:03 | Nahoru | #94
mno kazdorocni vanocni slib ne ja bych byl rad kdyby z jawy neco vypadlo bohuzel jestli to nekdy vyjede tak to bude minimalne 10 let stary a cena bude asi taky vysoka takze se stejne moc zakazniku nenajde

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:05 | Nahoru | #95
Tu bych v lese odložit nechtěl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:08 | Nahoru | #96
XTeZeto> stačí zainvestovat a totálně zrepasovat XTZ. Budeš mít co chceš a ostudu si určitě neuděláš...

A všichni budem napjatě očekávat co do příštího podzimu vypadne z Jawky

Adenium Evo II 1200ccm ???

Mimochodem: Adenium - pouštní růže (jedovatá)

Naposledy editováno 25.11.2014 23:11:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:12 | Nahoru | #97
BorekS> není potřeba nic repasovat. A to co vypadne z Jawy jsem psal v příspěvku č.33.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:13 | Nahoru | #98
Představa místního fandy mašin.

Naháč:
Motor 1200ccm. Výkon přes 150 HP. Krouťák 200nm. Twin. Celková hmotnost 180 Kg. Podvozek Ohlins. Brno za 2 minuty. Design Tamburini. Cena 150 tis.

Enduro:
Jako naked,ale lehčí, vícenásobný vítěz Dakaru v sérii, ztrapní KTM i BMW, cena jako naháč.

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:16 | Nahoru | #99

XTeZeto píše: to co vypadne z Jawy jsem psal v příspěvku č.33.



To mě rozveselilo

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:18 | Nahoru | #100

Marex píše: Představa místního fandy mašin.

Naháč:
Motor 1200ccm. Výkon přes 150 HP. Krouťák 200nm. Twin. Celková hmotnost 180 Kg. Podvozek Ohlins. Brno za 2 minuty. Design Tamburini. Cena 150 tis.

Enduro:
Jako naked,ale lehčí, vícenásobný vítěz Dakaru v sérii, ztrapní KTM i BMW, cena jako naháč.





Třeba právě na to v Brodcích chystají tu fabriku, copak víš, proč to tak tají...

Když to tak bude, budou dělat velký série

Naposledy editováno 25.11.2014 23:20:12

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

25.11.2014 v 23:31 | Nahoru | #101
No musíme doufat že z Jawy nebude nakonec toto.



(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 06:43 | Nahoru | #102

XTeZeto píše: No musíme doufat že z Jawy nebude nakonec toto.



By mě zajímalo zda-li tam prodávají kůžičky

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 07:02 | Nahoru | #103

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 09:05 | Nahoru | #104

GeorgePanek píše: ze z teto fabriky nevylezlo za poslednich dvacet let nic konkurence schopneho



nemá tam bejt spíš 50 ??

Naposledy editováno 26.11.2014 12:16:05

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 10:44 | Nahoru | #105

Che píše: má tam bejt spíš 50 ??



ještě bych přidal...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 11:24 | Nahoru | #106
Diky LOTRovi za priblizeni situace. Ma skepse je ted jeste vetsi nez dosud.
Shrnul jsi to tak, ze nemate nic, nemate podvozek, nemate vzhled, nemate brzdy, motor se PORAD testuje.

Amen s Jawou.

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 11:26 | Nahoru | #107

seikos píše: V průběhu příštího roku, zřejmě na konci léta nebo na podzim, představíme zcela nový typ motocyklu s litrovým motorem. Zhruba za dva roky by měl následovat další, tentokrát s motorem o zdvihovém objemu válců 1200 cm3



Jako bych tohle už někdy četl. Vloni? Předloni? Předpředloni? Haha. Vždy na podzim tvdí že s tím přijdou na jaře. Teď na podzim tvrdí že příští rok na podzim.
Před dvěma roky tvrdíli že chtějí konkurovat Diavelu. Ale zapomněli říct jaké modelové řadě, protože než s tím přijdou, Diavel už bude ve čtvrté generaci

jsou to trapáci a všichni vědí proč to dělají. Protože každý rok si potřebuji sáhnout do rozpočtu na státní dotaci. O žádnou motorku nejde. Jde jen o to něco dělat a po státu za to něco chtít



(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 12:36 | Nahoru | #108

KubaLC8 píše: Diky LOTRovi za priblizeni situace. Ma skepse je ted jeste vetsi nez dosud.
Shrnul jsi to tak, ze nemate nic, nemate podvozek, nemate vzhled, nemate brzdy, motor se PORAD testuje.

Amen s Jawou.



Přesně, pokud vlastně zatím víte TO, že nevíte nic a teprve jste ve fázi pokus - omyl, testovat to pak budou v praxi zákazníci... tako se máme opravdu na co těšit...ať je to aspoň trochu hezký...

Jinak nechápu proč Jawa "nezkouší" výrobu něčeho lehčího, frčej kafáče, retro....v tomhle se má Jawa čeho chytit, třeba začít novým Kalifem obsahu cca 800 ccm....

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 12:51 | Nahoru | #109

KubaLC8 píše: Diky LOTRovi za priblizeni situace. Ma skepse je ted jeste vetsi nez dosud.
Shrnul jsi to tak, ze nemate nic, nemate podvozek, nemate vzhled, nemate brzdy, motor se PORAD testuje.

Amen s Jawou.



Asi tak...hele LOTR co vlastne mate hotovy? Pochopil jsem to tak ze mate tedka dodelanej motor...to vam trvalo jak dlouho? 5,6 nebo 8 let? A ted teda koumate jakej sklon ma mit vidlice. A co riditka uz jse se rozhodli, nebo az za rok nebo 2?

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 13:20 | Nahoru | #110
motorbreath> Přesně tak, není třeba něco prodejného vyrábět, stačí dostatečně dlouho budit dojem, že brzy tomu tak bude a žít z grantů a dotací min. průmyslu. Jen vzpomeňte na slavné MIDALU s 2,5 nebo jak velikým objemem narvaným do naháče. Taky nejprve tvrdily, že staví nový Goldwing, hrozba, že by pak možná museli zainvestovat do seriové výroby ale vedla k přehodnocení konceptu do silničky s nesmyslnými parametry a výrobě 3 ks celkem.To postačilo na několik let dotací a Jawa už takto existuje řadu let. Jawa taky mluvila o rozvinutí dávné vlastní koncepc cest.endura z boxerem bez vyvažováku. A že něco ve stylu XRV 750 a BMW R100GS na tech. úrovni 1150GS na trhu zatraceně chybí, tam je prostor k úspěchu na trhu!

Naposledy editováno 26.11.2014 13:24:54

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 13:28 | Nahoru | #111
Jestli dostali grant, pak nějaký výstup z toho asi být musí. Což mi přijde jako jediný důvod celé té komedie. Jawa dnes těžko může zplodit něco kloudného, natož třeba i komerčně úspěšného. Opak by byl velkým překvapením. Na Sportardu se tedy nejezdí špatně, co je na něm také z Jawy...ale za tu cenu se asi moc neprodává. Nebo ano?
Nádrž pod sedlem? Ano, to je v pořádku. Ale ta motorka jinak takřka nemá šanci (možná se se šancí ani nepočítá), a to ještě nevyjela z továrny. Ani ji nemusím vidět.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 13:55 | Nahoru | #112
jen tu zmíním analogii s MZ... dokud dělala dvoutakty, tak pohoda, těch ETZ lítá po německu možná víc, jak jawek tady. Poté to tam zavřeli a přestěhovali výrobu do Turecka, kde ještě oživili ETZ300 Kanui (to samý co ETZ251 akorát s větším vrtáním a jinejma budíkama + pár dalších drobností). Dále udělali pár verzí motorek, do kterých dávali nějakej motor rotax 500ccm (myslím že se používal v nějakých yamahách apod). Přičemž rám neustále vycházel z ETZ a dodělali na to jen omáčku okolo. Pak spáchali vývoj toho litra (řadovej dvouvál) komplet po svým... byly z toho dvě verze - naháč a sport. Šlo to do prodeje, něco málo se prodalo ale z daleka to nepokrylo náklady na vývoj a výrobu. Dnes produkujou nějakou motorovou koloběžku a snad nějaký drobný stroje pro zahrádkáře.
Už se těším, až si koupím za pár let třeba zahradní sekačku Jawa

Naposledy editováno 26.11.2014 13:56:51

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 14:51 | Nahoru | #113

seikos píše: tady je blbý, že se to vpodstatě učíte. Abyste řešily úhly rámu, že se vám rám ohýbá v terénu, aby to dostatečně chladilo, to jsou základní věco každého většího výrobce motorek. Což vy ani náhodou nejste. Musíte se to naučit. Bohužel za peníze, které jsou jak všichni víme odkud. Alespoň z veliké části.
Myslím že největší váš problém je vaše PR. Ty nekonečné sliby sjou fakt trapný. Veliké sliby (konkurenta Diavelu apod.) přináší veliká očekávání. A analogicky veliké zklamání. Vaše PR oddělení by radši mělo držet hubu, nechat vás techniky dodělat vaši práci a až to bude hotovo, tak to pak pustit cíleně do světa.
A ne něco vypustit 5 let předem a pak 2x do roka každý rok slibovat jaro/podzim - jaro/podzim

nojo, jenomze to by o Jawe nebylo slyset a ty deseti- no, dnes uz spis stamiliony krun, za ktere by mohl nekdo opravdu udelat neco smysluplneho by do Tynce netekly tak hladce ... coz by se asi tem, ktere to slusne zivi (m.j. i to piar oddeleni), vubec nelibilo.
Kdo si mysli, ze z Tynce jeste nekdy vyjede konkurenceschopna motorka, je chapanim reality zhruba na urovni duchodcu, kteri narvali miliony do druzstevni zalozny za slib 15% zisku ... a dostali prekvapive hovno.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 15:32 | Nahoru | #114
Srovnání Jawy 350 s MZ 250 - svezl jsem se na obou po sobě a Jawa 350 je proti MZ 250 luxusní kočár. MZ měla výhodu jízdně jen v pětikvaltu, který také skutečně potřebovala. Motor měl větší vibrace, než J350, muselo se podřazovat častěji, špičku sice měl, ale jinak celkem vadnul. Ovladatelnost horší, než u Jawy. Ani jedna motorka tedy žádná sláva, ale Jawu s pětikvaltem, klapkou, případně nikasilem, primárem ozubenými koly a pořádnou kyvkou bych mohl. Dalo by se na tom jezdit a myslím, že by se i prodávala. Mohla by i zůstat vzduchem chlazená - pro jednoduchost. Dvoudobý dvouvál není špatná koncepce, dnes není neřešitelné vstřikování a omezení škodlivin ve spalinách.
Než vyvíjet tisícovku, bylo lepší navázat na dobrou tradici, dnes tedy ve čtyřtaktu, třeba dvouválcovou 350 (názvuky na silniční úspěchy) nebo dvouválcovou 500 (připomínka často vzpomínaného sériového půllitra). Při stejné koncepci se daly vytvořit dva tři objemy (ještě jeden vyšší) a vznikla by ucelená ředa s různým zaměřením (naháč, polokapota, cestovní enduro, street...). Leccos se dalo...

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 16:25 | Nahoru | #115
Když už se tady řeší tento tunel na dotace. Myslím, že by nebylo naškodu si připomenout to co se ve výrobě motorek v česku, v porevoluční době, povedlo a kam to došlo či nedošlo.

Blata: Povedené minibajky včetně vlastních motorů + 125 enduro a motard se čtyřtaktním motorem snad (?) z Itálie.
Zda Blata vyrábí , co a kolik ať napíše někdo kdo o tom ví.

VM Motor: 610 čtyřtakt postaven na základě motoru Praga. Hodně dobrý počin (ale už asi 5 let starý) za 150 tisíc vybavený komponenty top značek. Asi se to neujalo(?)

FGR: Dotace od MP asi 20 mega. Midalu 2500 je hotová a pojízdná věc (není problém ji tady unás potkat na silnici), dle mého, zpracováním kousek na hodně dobré světové urovni. Že to nemá komerční úspěch je věc jiná. Jen úvaha. Jak by to dopadlo bejt toho motoru jen půlka?!

JAWA: Myšleno ta plochodrážní - už druhé zmrtvýchvstání - teď snad úspěšné.

Pokud jsem na někoho zapoměl tak mě doplňte.

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 16:29 | Nahoru | #116
Spíš by měli dělat nějakej Retro styl, takže vlastně pořád to stejný .)

Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 16:45 | Nahoru | #117
Itall> dvoutakt je dneska nesmysl, leda nějaká 50tka či kroska. V cestovní ani sportovní třídě je to beznadějné. A to z několika důvodů:
1) pokud budeš snižovat emise, půjde dolů i výkon a neuděláš s tím nic. Vstřikování ano, ale potřebuješ trochu rozsáhlejší elektroniku, na kterou by v Týnci koukali jako na sci-fi.
2) Jestli má být konkurence schopná, musí odpovídat výkonem (a samozřejmě dalšími věcmi) a to je to, proč dneska dvoutakty jako třeba cesťáky nikdo nedělá. Potom to totiž žere nezřízeně jako tank. Takže taková klasika 350/640, 19 kW/cca 5000 ot./m, si vezme na 100km do 5 litrů, pokud by to reálně mělo třeba 40 kW a víc, tak to bude žrát klidně 15 litrů (a víc).
3) Mentalita dnešních lidí je už jinde než před dvaceti a více lety. Dvoutakt už prostě nefrčí, protože to smrdí, řve to, žere to atd.
4) Měl jsem v rukou motor ze skůtru (peugeot?) se vtřikováním, výfukovou přívěrou, klapkou, "oilmastrem" a kde jakou píčovinou. Jenomže takový motor už ztrácí svojí výhodu oproti čtyřtaktu - jednoduchost.
Takže za mě, dvoutakt hodit do kontejneru nebo si ho šetřit pro nějaké čistě teréní enduro, ale s kejvačkou díru do světa neudělají a vyvíjet dvoutakt je ještě horší než čtyřtakt.
Ono vůbec management v Jawě je nějak mimo. Chtějí dělat 1000 a 1200, kde je obrovská (největší) konkurence a chtějí do toho vlítnout po hlavě, bez žádných zkušeností. Kdyby se zaměřili třeba na objemy 50 (do 45 km/h), 125, 250/350, 450, prostě nějakou vlajkovou loď, co se bude prodávat a z čeho továrna bude žít, tak jako všichni ostatní, litry si můžou dělat bokem. Příklad: kolik asi tak volkswagen prodá phaetonů a kolik golfů? Ten phaeton je sice luxusní reprezentační auto, ale prodá se jich pár a stěží si na sebe vydělá. Pošlete to prosím někdo řediteli JAWY...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 17:33 | Nahoru | #118

(reakce na) Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 19:19 | Nahoru | #119
Dráťa> JJ je tam i o návratu 350, opět slibotechna

1 reakcí na tento příspěvek Jawa litr - vypadá to, že jsme se dočkali.

26.11.2014 v 19:24 | Nahoru | #120
Dráťa už si na ní dělá místo v garáži.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist