globalmoto_duben_nolan





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































(reakce na) Kurvítko

20.2.2015 v 08:07 | Nahoru | #31
-HAD-> zkoukla jsem to video:žárovková konspirace,no to je dílo.

(reakce na) Kurvítko

20.2.2015 v 20:46 | Nahoru | #32

Black píše: a provadel na te sekacce nekdo nejakou udrzbu? Toho by si pri serizovani ventilu nejspis nekdo vsimnul

Nechci se te nijak dotknout a nemirim to primo na tebe ale v tomhle state je velmi oblibena cinnost srat na udrzbu a servisni prohlidky protoze: "tem zlodejum ze servisu preci nebudu platit nekrestansky penize" a pak se rozcilovat jak se to rozbilo.

Bohuzel tohle je temer standartni reseni u motoru v sekackach, centralach a malejch lodnich motoru...


Zvládnu T148, T815, 100% poctivé generálky motorů typu Favorit, Felicie, ale přiznám se, že
to, že vahadlo není na hřídeli a může se točit jak vrtule jsem fakt nečekal, a to že tomu bude bránit měkký pozinkovaný plech síly 0.8mm, už vůbec ne. Při běžném pohledu to nebylo vidět. Tyhle "mrňousové" jsou tak jednoduchý, až to dokáže překvapit Ponaučení pro příště!

(reakce na) Kurvítko

20.2.2015 v 21:08 | Nahoru | #33

Dekker.dave píše: V myčce nám odešlo jakýsi kurvítko, díky kterýmu přestávala hřát a myla spíš teplou vodou, než horkou. Přišel technik, prohlásil že kurvítko má hodnotu cca 400,- ale že musí objednat celej blok za 4500,- protože výrobce to neprodává samostatně

Bejt po mým, tak už zase meju nádobí ručně Nicméně já pán domu nejsem


Docela by mě zajímalo, co v té myčce bylo. Nevzpomeneš si? Každopádně jako servisák mohu směle říct, že nic takového, jako kurvítka v domácích spotřebičích neexistuje.
Problém je cena, ne výdrž. Zvykli jsme si na to, že jsou ty krámy levné,ale nemůžeme si zvyknout, že ta levnost je na úkor kvality, protože ničím jiným nízkou cenu nevytvoříš.
Na druhou stranu si lidi za to mohou samy, protože ignirujou dané věci a upínají se na dogmata.

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

21.2.2015 v 00:23 | Nahoru | #34
Přesně, kupa lidí argumentuje tím, že staré tatramatky vydržely v pohodě 30 - 40 i více let provozu, zato dneska to vydrží pár let... jenže si neuvědomují, že ta tatramatka ve své době stála tolik, že by dnes, přepočteno na dnešní ceny/mzdy, musela stát 60 - 80000,-. V reálu stojí pračky někdy i méně, jak půlku výplaty - tak se to notně někde projevit musí. A když pak člověk kupuje novou pračku co 5 - 8 let, ve finále za dobu životnosti té tatramatky zaplatí více, než co by ta tatramatka stála.
Docela by mě zajímalo, kdyby si nějaký pamětník vzpomněl, kolik ve své době stál robot UKS e23. Slouží nám už přes 60let bez jediné poruchy, kdežto ty dnešní plastové hračky nejen, že nesemelou/neuhnětou ani čtvrtinu toho, co ta železná želva, ale i jsou za pár let zralé do šmelcu.
Mimochodem, co jsem se v pondělí vracel z Práglu, tak někde u Tábora je u silnice velká hala (nejspíš sklad) a na zdi k silnici obří logo "ETA - tady je doma!" To už je vyloženě výsměch do tváře kupujících, užít takový lživý slogan na propagaci čínských sráčů!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

21.2.2015 v 07:49 | Nahoru | #35

J.M.K. píše: Přesně, kupa lidí argumentuje tím, že staré tatramatky vydržely v pohodě 30 - 40 i více let provozu, zato dneska to vydrží pár let... jenže si neuvědomují, že ta tatramatka ve své době stála tolik, že by dnes, přepočteno na dnešní ceny/mzdy, musela stát 60 - 80000,-. V reálu stojí pračky někdy i méně, jak půlku výplaty - tak se to notně někde projevit musí. A když pak člověk kupuje novou pračku co 5 - 8 let, ve finále za dobu životnosti té tatramatky zaplatí více, než co by ta tatramatka stála.
Docela by mě zajímalo, kdyby si nějaký pamětník vzpomněl, kolik ve své době stál robot UKS e23. Slouží nám už přes 60let bez jediné poruchy, kdežto ty dnešní plastové hračky nejen, že nesemelou/neuhnětou ani čtvrtinu toho, co ta železná želva, ale i jsou za pár let zralé do šmelcu.
Mimochodem, co jsem se v pondělí vracel z Práglu, tak někde u Tábora je u silnice velká hala (nejspíš sklad) a na zdi k silnici obří logo "ETA - tady je doma!" To už je vyloženě výsměch do tváře kupujících, užít takový lživý slogan na propagaci čínských sráčů!


Přesně, jak píšeš. Krom toho, srovnávat starou pračku, co měla 90kg a 300otáček na ždímání s dnešní pračkou, co má 65kg a má 1200otáček je taky stejné, jako srovnávat starého valivého choppera, co má při 1400ccm 30kW a závodní crossku o obsahu 85ccm, co má taky 30kW, a říkat- hele, chopperu jede motor 20 let a na crossu dělám g.o. každý rok. U toho robotu to samé. Ten starej UKS měl 200W a vážil jak cihla, kdežto nové roboty maj "závodní motory" 800-1000w i více při třetinové hmotnosti motoru. Jak to může vydržet stejně?
A zpět k těm pračkám- ano, stará tatramatka vydržela 20 a více let,ale!...
Kolikrát se za těch 20 let polámala?
Kolik se dělalo generálek, a běžných oprav?
Dneska se posere na pračce čerpadlo za litr a lidi to vyhodí, tenkrát odešla vana, ložiska, program, a majitel vzal měsíční výplatu a místo nové pračky, co by ani nesehnal, tu výplatu vrazil do G.O a nechal dát novou vanu, nový program a nová ložiska jeho 8 let staré pračky. Dnes 8 let starou pračku vyhodí a koupí novou. Proto dnešní pračky nemají ani šanci tolik vydržet, jak tehdy.
Lidský mozek má tu úžasnou vlastnost, že si pamatuje jen to pozitivní a to negativní zapomíná. Proto si dnes každý pamatuje, jak jeho stará pračka za komnoušů vydržela 20 let,ale kolik stála a koik vrazil do oprav, aby ji těch 20 let udržel při životě, to už dávno zapomněl...

(reakce na) Kurvítko

21.2.2015 v 09:18 | Nahoru | #36
prackarr: Dodám jen, že provozovat 20 let tu Tatramatku znamenalo šílenou spotřebu elektřiny a vody, zatímco moderní pračky vyperou srovnatelně kvalitně a mnohem úsporněji. Takže někdy se víc vyplatí udělat včas upgrade v podobě nákupu nového spotřebiče, než udržovat při životě ten starý.

Totéž platí pro to žárovkové spiknutí - on není problém vyrobit žárovku, která vydrží několikanásobně dýl. Ale odolnější vlákno bude silnější, čímž se sníží už tak mizerná účinnost žárovky, čili při stejném jasu bude mít vyšší spotřebu. Ušetří se na žárovce, prodělá se na spotřebě. Stejní lidí, kteří točí dokumenty o žárovkovém spiknutí by natočili dokument o spiknutí výrobců elektřiny, kdyby se vyráběly ty odolné pažravé žárovky.

Kurvítko

21.2.2015 v 12:34 | Nahoru | #37
Záleží i na četnosti použití... dali jsme T249 mini pryč až poté, co se začala imrvére povolovat matka na řemenici bubnu (a později mi jeden mechanik tvrdil, že právě ta "jisticí" podložka to povoluje) a uvažoval jsem právě nad nižší spotřebou moderní pračky. Takže tatramatka šla do šmelcu a koupila se TE855V - a tam už po měsíci začal blbnout zámek - každou chvíli nedocvakne a je třeba do víka bouchnout, aby dosedl a bimetal sepnul, jak má. Už to tak trvá skoro 10 let, tak možná to bude spíš vlastnost, než chyba. Tuším, že by se jinak musel měnit jen celý zámek, přístup na houby, tak snad ještě léta vydrží.
Ale je v baráku ještě jedna T249 a tam jsem jen jednou měnil prasklou hadici mezi vanou a čerpadlem, při nízkých otáčkách trochu pískají lágry bubnu, ale jinak funguje v pohodě a vzhledem k tomu, že se použije jednou za několik neděl, tady argument o vyšší spotřebě vcelku ztrácí význam - to by nová pračka dosloužila dřív, než by se "zaplatila".

2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

5.5.2015 v 21:25 | Nahoru | #38
Seriály mají taky pokračování, tak proč né vlákno?
Po zimě jsem vytáhl sekačku, poprvé zatáhl pomalu, na podruhé jsem trochu trhnul a naskočila jedna báseň Motor šel perfektně. Posekal jsem jsem asi 90%
zahrady, nadmíru spokojený, jak šlape. Ale z ničeho nic se zastavila. Než se domotala, vydávala zvuk jako když protočíš motor bez svíčky. Opětovný start se již nepodařil.
Podezření padlo na otevřený zadřený ventil, po odmontování krytu





bylo jasno - prasklé vahadlo ventilu.










Byl jsem rád, že to není zadřený ventil, objednám nový, výměna hračka a pojedeme dál. Obrátil jsem se na firmu, kde jsem sekačku koupil
A tady přeposílám emaily mezi mnou a servisem:

To ano ,ale díly , které se nemění skladem nedržíme.
S pozdravem



Pro mě je dostupné místo tam, kde jsem výrobek zakoupil.

Podpis
---------- Původní zpráva ----------
Od: Avenberg Servis -

Dobrý den, pokusit se díl sehnat na dostupném místě. My řešíme stress sekaček úplně stejně, pokud není snažíme se jej obstarat jinde.
Děkuji za pochopení
S pozdravem


A co máme podle vás dělat? Ta sekačka není zas tak stará, aby se hned při první závadě zahodila? Dobrá obchodní politika

Podpis

Děkuji bohužel aktuálně tento díl skladem nemáme
S pozdravem


Dobrý večer,
na opravu zahradní sekačky XL 498 zakoupené u vás (DY-18-20120478) bychom potřebovali vahadlo ventilu 2ks (viz foto)
Prosíme o informaci zda je díl k dispozici, jeho cenu, a jakým způsobem proběhne platba.

Děkujeme za informace
Podpis

Sice byli slušný, ale takhle si teda servis nepředstavuji, alespoň vím, kam příště nechodit.
Nejdříve jsem si chtěl vahadlo vyfrézovat, ale přeci jenom je to tvarovka, a dělat program na jeden kus se opravdu nevyplatí.
Hledal jsem na netu tak dlouho, až jsem našel web, kde nabízejí vahadla snad na všechna auta. Prohlížel jsem ho spíš ze zvědavosti,
dokud jsem nenarazil na plechové!!! vahadla do vozidel Jeep. To mě překvapilo, a tak jsem prohlížel dál a na konci v nezařazených jsem uviděl to plechové vahadlo z mé sekačky. Neváhal jsem a hned objednal. Reakce okamžitá (8 hodin večer!) a druhý den odpoledne bylo vahadlo doma. Výměna byla otázkou deseti minut.
Jo a cenovka vahadla 37,-Kč! teda plus poštovné (89,-) Sekačka hned naskočila a běží jak z praku Docela by mě zajímalo, kolik by si naúčtovali za tuhle opravu, ale myslím že tolik, aby se to i s poštovným nevyplatilo, a servis neobtěžovali, protože ho provozuje prodejce sekaček.





-Tak trochu literární dílo o ničem

Kurvítko

6.5.2015 v 15:21 | Nahoru | #39
Náhodou vcelku hodnotná informace a trefná ukázka toho, jak "Servisy" schválně neobstarávají díly, aby člověk musel koupit hned novou sekačku, která se posere dříve, než ta předchozí. Podobně jsem před léty řešil RMGF Panasonic RX-ES22, který nezaváděl CD (rošt se zatáhl, vteřinu to cvakalo a rošt vyjel zpátky ven). Na zaváděcím kolečku-kulise byl ulomený výstupek, zabírající do vidličky, přepínající náhon serva mezi roštem a šnekem desky se snímačem. Tedy se nepřepnul náhon, logika to brala, jako že se rošt zasekl/narazil/šprajcnul se disk a vysunula rošt opět ven. Slepení pomohlo na několik dnů, vyztužení drátkem vzhledem k rozměrům nepadalo v úvahu. Přístroj (majetek jedné zdejší ZŠ) byl ještě předtím v místním radioservisu-krámu, pověstném neochotnými debily, odtud byl vrácen neopravený z důvodu "nejsou díly - vrátit". Pak se teprve dostal ke mně. Když se oprava poškozeného kola ukázala mými prostředky kloudně neproveditelná, sehnal jsem přes známé chlapa, co potřebný díl sehnal přímo někde v Německu, vyměněno, opraveno.
Kurvítko spočívalo v tom, že i když nálitek na kolečku klidně mohl být "plného průřezu v celé výšce", tvořil jej jakýsi placatý "hříbek", spojený s kolečkem "šťopkou" o průřezu cca 2mm2. Tedy bylo otázkou času, kdy se ulomí.

Mimochodem, rozborka tohoto RMGF je také trochu LaKaToš, hlavně pro sundání horního deklu je třeba mít otevřená dvířka kazetové mechaniky, jinak dvířka drží na západkách a brání sundání deklu. Past, které si člověk na první pohled jen tak nevšimne.

(reakce na) Kurvítko

6.5.2015 v 17:51 | Nahoru | #40
-HAD-> U jaky ja to sekacky ??? jen abych se kdyztak pripravil .

Pro me je v posledni dobe nejvetsim kurvitkem pistek spojkove pumpy magura co montuje KTM. Jak ma moto najeto pres 30 tis tak novej pistek koupis za 900 a po 1-2 tkm zacne zase uchcavat. Nahrada je na svete, pomoz si sam. Kupodivu ty Okrouzky vydrzej snad vic nez ty nedostupny Vkrouzky a hlavne se to da udelat presne podle tela,..





Kurvítko

6.5.2015 v 22:02 | Nahoru | #41
tůdle jsem taky narazil na kurvítko. Po patnácti letech provozu se mi porouchala rychlovarná konvice Braun. Ulomil se tam nějakej bazmek v mechanismu spínače. Provedl jsem neúspěšný pokus o opravu a pak už následovalo ztrestání výrobku a rychlý odvoz do kontejneru na elektroodpad

Kurvítko

7.5.2015 v 23:45 | Nahoru | #42
Gugo*** Avenberg XL 498

Kurvítko

8.5.2015 v 10:20 | Nahoru | #43
v "kurvení" sekaček jsou asi experti. Podařilo se mi přetrhnout startovací šňůru na B&S. Říkal jsem si, nic se neděje, na Vari/Teře je stejný mechanismus a otázka 4 šroubů. Tady jsem musel sundat plastový kryt, pak celý díl s tím startovacím kotoučem, který tam šmejdi přidělali místo šrouby nýty. A to ještě na ten kryt připevnili šroubem hrdlo na nalévání oleje a to tam ještě úplně zbytečně chytly vedle toho šroubu takovým háčkem, takže aby se sundal kryt, musí se to hrdlo trochu pozvednout a samozřejmě dojde k vytečení trochy oleje, prostě dělané pro servis, aby mohli účtovat i vypuštění a případnou výměnu oleje.

Kurvítko

8.5.2015 v 11:57 | Nahoru | #44
To je něco podobného tento vertikutátor. V sání vzduchu do motoru je malý kousek molitanu, ten se pochopitelně po chvíli zasere prachem a když se nedá bacha, motor se neuchladí, rozpeče se plastová izolace v drážkách kotvy, "rozmatlá" se do mezery mezi kotvou a statorem a motor se "zadře". Pak je třeba kotvu opatrně vyklepnout, napečený plast vyšábrovat, složit a jede dál. Ale - aby ten pojebaný kus molitanu šel vyndat a vyfoukat.. musí dolů ten hlavní vrchní dekl. A aby ten šel dolů - musejí dolů přední kolečka, bo šrůby deklu sů pod nimi! Banální věc, která by mohla trvat, kdy hooodně, tak 5 vteřin - tady sa tím jebu několik minut zbytečně... a navíc ta konstrukce je tak debilní, že motor si cucá chladicí vzduch přímo z prostoru drátkového bubnu, takže molitan by se musel pucovat po každé půlhodině provozu. Ale nééé - nemůžou to udělat tak, aby byl pod nějakým nacvakávacím víčkem a jeho vyndání a nandání bylo otázkou pár vteřin, jako třeba výměna vzduchového filtru u motorové pily.

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

8.5.2015 v 12:11 | Nahoru | #45
J.M.K: kazda hodina vyvoje stoji balik, ne kazdej konstrukter je schopnej to co pises domyslet do detailu uz pri navrhu - takovej taky stoji balik a obvykle nekresli naky levny zahradni srace.... Takze holt - co bys chtel za 2.5tis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

8.5.2015 v 12:25 | Nahoru | #46
assassin> Přesně, ale zrovna tady je těch "nedomyšleností" jako much na kravinci. Ale je to dobrá "vychcanost" pro to, aby si případně opravna mohla naúčtovat 2 hodiny práce za věc, jaká by mohla trvat 10 minut. Mimochodem, čeká mě výběr pořádného benzinového verťáku, ale to bude, jak vidím, práce jak na kostele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

8.5.2015 v 18:52 | Nahoru | #47
J.M.K.: Tak Lakatoš je konstrukce pěkně letitá a taky musíš rozebírat kvůli jedné trubky celýýý traktóóór!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

8.5.2015 v 21:44 | Nahoru | #48

1100Virago píše: J.M.K.: Tak Lakatoš je konstrukce pěkně letitá a taky musíš rozebírat kvůli jedné trubky celýýý traktóóór!!!



To konstruoval slovak ... tam je duvod pomerne jasnej :)

JMK: hele pochybuju ze tyhle spotrebice nekdo opravuje, to se meni kus za kus - cela logistika nahradnich dilu, skoleni lidi atd by to dostala na cenovou uroven tech drazsich stroju - tohle se proste zboucha za par supu bez myslenky na servis a pak se bud zamitne reklamace nebo vymeni. Rozhodne to podle me neni delano jak ty rikas - aby se to schvalne rozbilo - vymyslet to tak aby se to rozbilo po zarucni dobe je narocnejsi nez to vymyslet tak aby to fungovalo, to by se nevyplatilo. Tyhle levny krapy se proste bouchaj tak nejak bez vyvoje, jak to prijde pod ruku...
Mam moznost trochu se podivat do vyvoje v automotive a ty predstavy ze tam nekdo schvalne vymejsli kurvitka aby na tom vic vydelal je nesmysl - proste jen neni cas, prostor a finance na to to dotahnout k dokonalosti a ty systemy uz jsou tak slozity, ze tam proste nektery chyby vznikaj uz proste jen protoze ze statistickeho duvodu musi.
Kdyby v tech autech nic nebylo a na vyvoj by nebyla jen nekolikaleta smycka tak by to slo udelat "bulletproof" ale takovy auto dneska nikdo nekoupi, bylo by stejne drahy jako soucasnej hitech krap a nic by neumelo - nekoupil bys ho ani ty - sam jsi priznak zes koupil accenta protoze proti skodovce mel vybavu atd nekde jinde a to jsi nejzpatecnictejsi clovek co "znam" ...

To samy je s tima spotrebicema, jde navrhnout nakej kram na zahradu vo vydrzi, startuje, nepotrebuje udrzbu - ale na nej nebudes mit. Trh hleda rozumnej kompromis. Ja jsem si schopnej na nektery prace koupit naradi o kterym vim ze je kram a pocitam s tim ze po praci ho zahodim, levna aku vrtacka, levna flexa - kdyz tim doma rezu dlazbu, prece nezkurvim origo "flex" uhlovku za 15tis....

Osobne bych jednou za dva roky oddelal krap za dvojku nez si na 15 let koupil nakej profi nesmysl za 100tis ... Jestli teda nezahradnicis ve velkem a nezivi te to...

(reakce na) Kurvítko

8.5.2015 v 23:28 | Nahoru | #49
a

Naposledy editováno 11.05.2015 13:59:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 11:01 | Nahoru | #50
assassin> Ano, Accenta jsem koupil, poněvadž byl k sehnání v nejvyšší možné výbavě za cenu, za jakou byla dostupná ta nejoškubanější ochcávka. Že byl lepší a hezčí ohledně vzhledu, ergonomie a salon vlastnil majitel dílny, kterého léta znám, bylo podružným důvodem. Hlavně šlo ale o ty finance - nebudu přeci platit totéž za auto, které bude pro mě mít daleko menší užitnou hodnotu. Mimochodem, je úsměvné, jak při prezentacích vozů je vždy ukazována palubka v max. výbavě - přitom v reálu typicky u "trojkové" Fabie vypadá palubka v základní verzi úplně jinak - od pohledu horší, jak u Trabantu. V tom vidím klamání zákazníka.
Ale zpět ke "kurvítkům" - je to sice zlidovělý pojem, ale věci v tom smyslu nesporně existují a nejde jen o to, proč je konkrétně zde motor v té sekačce konstruován tak s prominutím dementně a přitom bez důvodu. Zhotovení klasického válcového čepu vahadel je snazší a odpadla by i ta vodicí platle. Ve svém oboru to vidím dnes a denně, jak jsou schválně narvané elyty těsně u chladičů, které topí, že na nich neudržíš ruku. Nota bene jsou hodnoty poddimenzované, což destrukci jen urychluje. Třeba mně dle výpočtu vyjde 470M/15V, osadím 2G2/35V a je to navěky (navíc rozdíl v ceně součástek je pranepatrný). Číňan osadí 470M/16V a za dva měsíce prásk!!! Nedávno jsem měl v rukou měnič, kde byl odpor dimenzovaný na 2W a přitom reálně na něm byla ztráta cca 3.6W dle měření. Že měl 0.5mm odstup od kondu, snad nemusím podotýkat. A toto vše právě těžko budou náhody. Nebo si zkus rozebrat třeba VCR Phillips VR 742. LKT jako vyšitý - pro výměnu jedné součástky úplně všecko musíš rozdělat a tím hůř, když všechny kšandy jsou natvrdo zaletované, konektor tam nenajdeš. Kolega sběratel, co má v Práglu opravnu staré elektroniky a dělá do toho přes 30 let, mně přímo sdělil, že tento VCR se pokoušel také rozebrat a po čase marné snahy "z něj kladivem nadělal 20 malých magneťáků a vysypal do šmelcu". A když i zkušeného opraváře, co jako jeden z mála v republice dovede opravit a zrenovovat třeba Teslu 4001A a podobné historické typy, to dokázalo takto vytočit, tak si snad dovedeš představit, o čem je řeč.

Ještě k autu - asi se budeš divit, ale klidně bych koupil auto, které na dnešní zvyklosti teoreticky "nic neumí" - stačí, když pojede, bude svítit, brzdit, topit, hodí se i A/C (ale i ta se obejde bez eln.). Motor může fungovat bez eln. a bez serva na řízení a brzdách se též klidně obejdu. A veškeré ostatní eln. pičičandy jsou pro schopného řidiče rovněž zbytečné, jen zvyšují pravděpodobnost poruchy a opravy jsou drahé - před pár dny jsem viděl stránky s nabídkou oprav přístrojovek a abych dával 7000Kč jen za výměnu displaye u A4 - takové auto mi nesmí přes práh, zlaté mechanické budíky. Hlavní pro mě bude, aby to auto bylo funkční, spolehlivé a snadno opravitelné. Takové, kde stačí prdnutí jednoho čipu v přístrojovce a v moment je vůz nepojízdný, má pro mne hodnotu nula nula prd.

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 13:25 | Nahoru | #51
J.M.K.> dovolim si dve poznamky. Ventilove vahadlo tvorene 2 plechovymi vylisky je proste levnejsi nez jakykoliv obrabeny dil. (+nejaky ten spojovak, co drzi vahadlo...)
Zapomen dneska na svoji predstavu analogovych budiku. Uz leta to byva el.motor ukolovany z rj a to je opet mnohem drazsi nez sklenena placka+par svabu. Bohuzel
Zbytek souhlas. Kdyz mi odesel zdroj od ntb IBM, pri pitve jsem se nestacil divit. Fakt zraly poslat na konstruktera minimálně Gestapo

2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

9.5.2015 v 14:06 | Nahoru | #52
JMK: jo jenze ty konektory jsou pomerne drahy, stejne tak je pomerne narocny navrhnout pristroj tak aby slo vse snadno rozebrat a dostat se na dily tak aby se nerozebiralo nic dalsiho - opet davas za priklad levnej smejd kde nikdo nic takoveho neplanoval, nedaval tam proto zadne konektory atd.
To s tima elektrolytama je podle ma taky urban legend, ze je to tak nabrzeny "schvalne" ...
No to by me zajimalo jestli bys to snadno opravitelny, ciste mechanicky a spolehlivy auto co nic nema koupil za cenu luxusniho auta - tzn treba milion a pul - protoze tolik by proste stalo....

PpII : ale vzdyt to lidi chtej, zakaznik tlaci na to aby si koupil auto za 199tis a to proste nejde udelat jinak nez ze se stale optimalizuje, setri se na materialu, na nutne technologii atd.
Kdyz budes mit na trhu stavajici bmw rady 5 za dejme tomu milion, a mercedesa kterej bude mit vse stejne, ale vyvoj bude mirenej na max spolehlivost, vyroba nebude setrit na vyobnich technologiich a materialech a bude stat 3miliony - myslis ze se najde dost lidi ktery si za pocitove stejny auto ty 2mice priplati? Nenajde a o tom to je.

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 14:28 | Nahoru | #53
assassin> ona ta elektrolyticka urbanlegend nebude daleko od pravdy.
Jen se muzeme domnivat, jaky podil na tom ma dlouhodoby trend miniaturizace a zlevnovani + kam az se posouva psychologicka hranice spolehlivosti, vs skutecny umysl delat si trh pro budouci produkci...
S priklady z autom.prumyslu bych byl opatrny. Ceny urcuje zejmena obchodni politika. Vychytat nejake bolistky by bez vetsich poblemu slo. Jenze proc by to delali, kdyz se to stejne prodava

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

9.5.2015 v 16:22 | Nahoru | #54
Pher: no ja vychazim z toho ze znam cast segmentu vyvoje v automotive a rikam, ze jsem se nesetkal s tim, ze by se schvalne neco osidilo nebo udelalo schvalne forovy. Jasne jsou nastaveny mantinely - ze si najednou nemuzes primyslet dalsi 2dily navic a misto plastovejch klipu 2srouby ... Pokud teda opravdu uz jine reseni najit nejde, ale to je proste spocitany, ze auto co se prodava za pul mega musi mit stredovej tunel z PE a ne z ABS jako auto za milion, ze tam jaka na aute za milion nebude na vsech dilech tlumeni atd...

Pochybuju ze kdyz se to "u nas" takhke nedela, ze by ve vyvoji elektro meli zadani udelat to schvalne na hovno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 17:49 | Nahoru | #55
assassin ma pravdu s automotivem. Jeste jsem se z pozice tier 1 dodavatele za 7 let s pozadavkem na nejake kurvitko nesetkal. Ono to s ISO TS ani jinak nejde. Trend jde prave naopak, pozadavky na garantovanou zivotnost komodit i produktu prokazatelne rostou. K tem elytum, to je prece zname dilema kde balancuje designer mezi ambient teplotou a vzdalenosti od vykonoveho prvku. Jsi dal, nizsi teplota ale vyssi EMC radiated a conducted emise....a parazitni ESR jako bonus.

Kurvítko

9.5.2015 v 19:48 | Nahoru | #56
O nejakych prikladech kurvitek v elektronice se obcas mluvi a pise, casto slo o neco, co melo majitele dohnat k servisu, i kdyz to fyzicky pry nebylo potreba. No budiz, tohle je z doslechu a z netu.
Ze mi zacal blbnout mobil cca 14 po zaruce je pomerne zajimavejsi Po mesici ho to prestalo bavit. Bez jakehokoliv zakroku, kdyz nepocitam obcasny restart v te dobe. Nahoda???
Pomyslna? kurvitka v autech muzeme rozdelit na veci nutici navstivit servis i s blbostma, jako je vymena oleje a zarovky, a na konstrukcni navrh, ktery to slavne setreni posune za prijatelnou hranici. Viz nektere trivalce z MB, nebo spek firmy Volvo, zadni diferak na xc90 odchazejici v rozpeti 100 - 180 tkm. Jak pojmenovat takove veci? Asi nevznikly cilene, nejspis se jen vyrobce vysral na jejich zivotnost...

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 22:26 | Nahoru | #57
Dawe02> Je to dokázané spoustou let praxe, že elytům horko zkrátka škodí a snižuje životnost, "povídačka" to nebude. Problém je tam ale i s tím nedostatečným dimenzováním - a když se k tomu přidá čínské nadsazovaní údajů oproti realitě, je vymalováno hned a není se co divit, že třeba v DVB-T konvertoru (tam to vídám poslední dobou nejčastěji) to po 2 letech provozu práskne, vylítnou pojistky v půlce baráku a po rozebrání je bouchlý buď vstupní elyt, nebo šváb ve zdroji. A i když rozeberu nějaký funkční, po půl roce provozu, stejně už jsou všechny elyty ve zdroji tak nafouklé, že má člověk strach to znovu zapnout. Viz výše - dle výpočtu potřebuju např. 470M/15V - tak osadím 2G2/35V, nebo raději 50V a funguje to navěky. Kdežto číňan tam prdne 470M/16V, který má reálně sotva 380M a s bídou vydrží 15V... a je otázkou chvíle, než to práskne. Další problém je v tom, že v SPS zdrojích jsou elyty namáhané daleko více, jak v klasice, takže tím spíše je třeba dát pozor na adekvátní dimenzování a ohledně zatížení i parazitního ESR je lepší dát více menších elytů paralelně. A argument (v kterém tu jinak kolegové samozřejmě mají pravdu), že "by to bylo moc drahé", mně tady moc neštymuje, poněvadž rozdíl ceny běžných elytů zmíněných hodnot je prakticky zanedbatelný.

K autům - docela nedávno se dost řešili odcházející přístrojovky na nějakém žabožroutu a příčina byla v tom, že nebylo nijak řešené větrání v jejich jímce, takže eln. v se přístrojovce prostě "upekla". A v tom už je trestuhodné zanedbání při návrhu a rozumný člověk se dokáže sakra ozvat, bude-li po něm chtít opravna platit celou přístrojovku novou. Že jsou dnes budíky vesměs elektromechanické, je pravda, ovšem třeba tachec, nebo otáčkoměr s impulsním snímáním jde vyřešit s primitivní a snadno opravitelnou elektronikou, kdežto display, navíc krmený zákaznickým (=nesehnatelným) švábem, jen tak někdo neopraví. Ano, elmech. přístroje možná vyjdou dráž, ovšem leckdo rád dá přednost klasice a navíc použít číslicový display pro indikaci rychlosti, natož otáček, je ptákovina největšího kalibru. Ten, kdo navrhoval palubku Twinga, evidentně nikdy sám neřídil.

Jinak ano - rozhodně raději dám "míč" za auto s jednoduchou konstrukcí a výbavou, které ale vydrží 50 let provozu, než auto za půl míče, které oproti prvnímu bude "luxusní pojízdný obývák", ale za deset let provozu do oprav narvu cenu dalšího takového auta a za dalších 5 let už stejně jezdit nebude. Něco podobného, jako tady někdo před časem řešil pořízení čínského elektroskútru za 80000,- a jak rychle vystřízlivěl, když mu bylo vysvětleno, že tolik peněz u benzinového skútru nepropálí ani za 5 let a navíc, za těch 5 let ten elektroskútr už dávno jezdit nebude. Takže nižší celkové náklady na pořízení a provoz pak budou přesně u toho opačného, než u čeho by člověk logicky čekal.
Ale zpět k sekačce - rozhodně od prodejce není kulantní, že není štonc zajistit adekvátní servisní zázemí a už vůbec nedodá díly, které jsou na první pohled poddimenzované a zakrátko odejdou. V tom je jasná vychcanost spoléhající na to, že málokdo si dnes umí opravit motor a tak bude mít prodejce zisk z prodeje nové sekačky. Mimochodem, dal jsem nedávno odkaz na toto vlákno na jedno elektrikářské fórum (skupinu) a tam jeden kolega zmínil, že konečně ví, proč mu prodejce při výběru sekačky doporučoval raději motor SV, než OHV. Očividně to byl jeden z těch slušných.

2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

9.5.2015 v 22:47 | Nahoru | #58
JMK: no chtel bych te videt, jestli bys pri navrhu palubovky dokazal promyslet vsechny potrebne detaily, aby sedeli vsechny spary, vyrobni tolerance, aby to nevrzalo, neodstavalo, to vse v mrazu i horku, aby byly zajisteny vsechny potrebny vzdalenosti mezi jednotlivymy komponenty, aby to vse slo smontovat a jeste aby elektronika spravne vetrala - ja uz nektery casti pristrojovky navrhoval a divil by ses co takovejch protichudnejch pozadavku tam je a na co vse clovek zapomene ikdyz se tomu venuje na max .... Ale klidne si dal tvrdte ze to konstrukteri delaj schvalne aby se to sralo a jejich chlebodarce (kterej se je teda taky pekne snazinbrat u huby) na tom vydelal balik na opravach (ze kterejch uz ten konstrukter nema ani tuk) ...

To ze das balik za auto co vydrzi 50 let a jde snadno opravit jsi jasne prokazal nakupem accentu :)

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 23:09 | Nahoru | #59
assassin> co jsem tak videl v praxi, vysledky byvaji umerne pozadavkum. Takze pokud kreslici obrazku nekdo bude nalezite vyhrozovat, bude se taky vic snazit aby to fungovalo.
V soucasne dobe se zpetna vazba asi moc nepraktikuje. Neni se cemu divit, kazdy ma sve maslo na hlave a kazdy se boji o zidli, nehlede na vysi pozice.
Prachy za servis vydela ten, co zada tvemu sefovi praci.

1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

9.5.2015 v 23:17 | Nahoru | #60
Pher: jak jsem rikal, nikdy jsem v zadani nevidel ani naznak, ze by se neco melo osidit - naopa, spis mela automobilka prehnane naroky a neprevezmou nic co neni titop - navic pokud se dodatecne zjisti, ze se dil predelava kvuli chybe kontrukce, litaj v tom prachy - automobilka se snazi tyhle naklady dostat z konstrukcni kancelare apod....

Nerikam, ze to tak byt nemuze, ale ja se setkal jen s tim co popiisuju vyse - blaboly konspiratoru co maj na netu jasno, obvykle pochazi od cloveka co ma tutovej zdroj, znamej znamyho ma velice blizko automobilce - vozi kamionem dily do skladu a repasovany tisice tsi motoru se potajnu cpou zakaznikum do novejch aut.... Ale jo tak ja taky muzu bejt kralovsky placenej abych siril ze je vse titop a pomahal skrejt, ze tam sam ty kurvitka navrhuju :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist