globalmoto_kveten





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

8.5.2015 v 18:52 | Nahoru | #1
J.M.K.: Tak Lakatoš je konstrukce pěkně letitá a taky musíš rozebírat kvůli jedné trubky celýýý traktóóór!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

8.5.2015 v 21:44 | Nahoru | #2

1100Virago píše: J.M.K.: Tak Lakatoš je konstrukce pěkně letitá a taky musíš rozebírat kvůli jedné trubky celýýý traktóóór!!!



To konstruoval slovak ... tam je duvod pomerne jasnej :)

JMK: hele pochybuju ze tyhle spotrebice nekdo opravuje, to se meni kus za kus - cela logistika nahradnich dilu, skoleni lidi atd by to dostala na cenovou uroven tech drazsich stroju - tohle se proste zboucha za par supu bez myslenky na servis a pak se bud zamitne reklamace nebo vymeni. Rozhodne to podle me neni delano jak ty rikas - aby se to schvalne rozbilo - vymyslet to tak aby se to rozbilo po zarucni dobe je narocnejsi nez to vymyslet tak aby to fungovalo, to by se nevyplatilo. Tyhle levny krapy se proste bouchaj tak nejak bez vyvoje, jak to prijde pod ruku...
Mam moznost trochu se podivat do vyvoje v automotive a ty predstavy ze tam nekdo schvalne vymejsli kurvitka aby na tom vic vydelal je nesmysl - proste jen neni cas, prostor a finance na to to dotahnout k dokonalosti a ty systemy uz jsou tak slozity, ze tam proste nektery chyby vznikaj uz proste jen protoze ze statistickeho duvodu musi.
Kdyby v tech autech nic nebylo a na vyvoj by nebyla jen nekolikaleta smycka tak by to slo udelat "bulletproof" ale takovy auto dneska nikdo nekoupi, bylo by stejne drahy jako soucasnej hitech krap a nic by neumelo - nekoupil bys ho ani ty - sam jsi priznak zes koupil accenta protoze proti skodovce mel vybavu atd nekde jinde a to jsi nejzpatecnictejsi clovek co "znam" ...

To samy je s tima spotrebicema, jde navrhnout nakej kram na zahradu vo vydrzi, startuje, nepotrebuje udrzbu - ale na nej nebudes mit. Trh hleda rozumnej kompromis. Ja jsem si schopnej na nektery prace koupit naradi o kterym vim ze je kram a pocitam s tim ze po praci ho zahodim, levna aku vrtacka, levna flexa - kdyz tim doma rezu dlazbu, prece nezkurvim origo "flex" uhlovku za 15tis....

Osobne bych jednou za dva roky oddelal krap za dvojku nez si na 15 let koupil nakej profi nesmysl za 100tis ... Jestli teda nezahradnicis ve velkem a nezivi te to...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist