globalmoto_kveten





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 17:49 | Nahoru | #1
assassin ma pravdu s automotivem. Jeste jsem se z pozice tier 1 dodavatele za 7 let s pozadavkem na nejake kurvitko nesetkal. Ono to s ISO TS ani jinak nejde. Trend jde prave naopak, pozadavky na garantovanou zivotnost komodit i produktu prokazatelne rostou. K tem elytum, to je prece zname dilema kde balancuje designer mezi ambient teplotou a vzdalenosti od vykonoveho prvku. Jsi dal, nizsi teplota ale vyssi EMC radiated a conducted emise....a parazitni ESR jako bonus.

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 22:26 | Nahoru | #2
Dawe02> Je to dokázané spoustou let praxe, že elytům horko zkrátka škodí a snižuje životnost, "povídačka" to nebude. Problém je tam ale i s tím nedostatečným dimenzováním - a když se k tomu přidá čínské nadsazovaní údajů oproti realitě, je vymalováno hned a není se co divit, že třeba v DVB-T konvertoru (tam to vídám poslední dobou nejčastěji) to po 2 letech provozu práskne, vylítnou pojistky v půlce baráku a po rozebrání je bouchlý buď vstupní elyt, nebo šváb ve zdroji. A i když rozeberu nějaký funkční, po půl roce provozu, stejně už jsou všechny elyty ve zdroji tak nafouklé, že má člověk strach to znovu zapnout. Viz výše - dle výpočtu potřebuju např. 470M/15V - tak osadím 2G2/35V, nebo raději 50V a funguje to navěky. Kdežto číňan tam prdne 470M/16V, který má reálně sotva 380M a s bídou vydrží 15V... a je otázkou chvíle, než to práskne. Další problém je v tom, že v SPS zdrojích jsou elyty namáhané daleko více, jak v klasice, takže tím spíše je třeba dát pozor na adekvátní dimenzování a ohledně zatížení i parazitního ESR je lepší dát více menších elytů paralelně. A argument (v kterém tu jinak kolegové samozřejmě mají pravdu), že "by to bylo moc drahé", mně tady moc neštymuje, poněvadž rozdíl ceny běžných elytů zmíněných hodnot je prakticky zanedbatelný.

K autům - docela nedávno se dost řešili odcházející přístrojovky na nějakém žabožroutu a příčina byla v tom, že nebylo nijak řešené větrání v jejich jímce, takže eln. v se přístrojovce prostě "upekla". A v tom už je trestuhodné zanedbání při návrhu a rozumný člověk se dokáže sakra ozvat, bude-li po něm chtít opravna platit celou přístrojovku novou. Že jsou dnes budíky vesměs elektromechanické, je pravda, ovšem třeba tachec, nebo otáčkoměr s impulsním snímáním jde vyřešit s primitivní a snadno opravitelnou elektronikou, kdežto display, navíc krmený zákaznickým (=nesehnatelným) švábem, jen tak někdo neopraví. Ano, elmech. přístroje možná vyjdou dráž, ovšem leckdo rád dá přednost klasice a navíc použít číslicový display pro indikaci rychlosti, natož otáček, je ptákovina největšího kalibru. Ten, kdo navrhoval palubku Twinga, evidentně nikdy sám neřídil.

Jinak ano - rozhodně raději dám "míč" za auto s jednoduchou konstrukcí a výbavou, které ale vydrží 50 let provozu, než auto za půl míče, které oproti prvnímu bude "luxusní pojízdný obývák", ale za deset let provozu do oprav narvu cenu dalšího takového auta a za dalších 5 let už stejně jezdit nebude. Něco podobného, jako tady někdo před časem řešil pořízení čínského elektroskútru za 80000,- a jak rychle vystřízlivěl, když mu bylo vysvětleno, že tolik peněz u benzinového skútru nepropálí ani za 5 let a navíc, za těch 5 let ten elektroskútr už dávno jezdit nebude. Takže nižší celkové náklady na pořízení a provoz pak budou přesně u toho opačného, než u čeho by člověk logicky čekal.
Ale zpět k sekačce - rozhodně od prodejce není kulantní, že není štonc zajistit adekvátní servisní zázemí a už vůbec nedodá díly, které jsou na první pohled poddimenzované a zakrátko odejdou. V tom je jasná vychcanost spoléhající na to, že málokdo si dnes umí opravit motor a tak bude mít prodejce zisk z prodeje nové sekačky. Mimochodem, dal jsem nedávno odkaz na toto vlákno na jedno elektrikářské fórum (skupinu) a tam jeden kolega zmínil, že konečně ví, proč mu prodejce při výběru sekačky doporučoval raději motor SV, než OHV. Očividně to byl jeden z těch slušných.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist