globalmoto_kveten





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 11:01 | Nahoru | #1
assassin> Ano, Accenta jsem koupil, poněvadž byl k sehnání v nejvyšší možné výbavě za cenu, za jakou byla dostupná ta nejoškubanější ochcávka. Že byl lepší a hezčí ohledně vzhledu, ergonomie a salon vlastnil majitel dílny, kterého léta znám, bylo podružným důvodem. Hlavně šlo ale o ty finance - nebudu přeci platit totéž za auto, které bude pro mě mít daleko menší užitnou hodnotu. Mimochodem, je úsměvné, jak při prezentacích vozů je vždy ukazována palubka v max. výbavě - přitom v reálu typicky u "trojkové" Fabie vypadá palubka v základní verzi úplně jinak - od pohledu horší, jak u Trabantu. V tom vidím klamání zákazníka.
Ale zpět ke "kurvítkům" - je to sice zlidovělý pojem, ale věci v tom smyslu nesporně existují a nejde jen o to, proč je konkrétně zde motor v té sekačce konstruován tak s prominutím dementně a přitom bez důvodu. Zhotovení klasického válcového čepu vahadel je snazší a odpadla by i ta vodicí platle. Ve svém oboru to vidím dnes a denně, jak jsou schválně narvané elyty těsně u chladičů, které topí, že na nich neudržíš ruku. Nota bene jsou hodnoty poddimenzované, což destrukci jen urychluje. Třeba mně dle výpočtu vyjde 470M/15V, osadím 2G2/35V a je to navěky (navíc rozdíl v ceně součástek je pranepatrný). Číňan osadí 470M/16V a za dva měsíce prásk!!! Nedávno jsem měl v rukou měnič, kde byl odpor dimenzovaný na 2W a přitom reálně na něm byla ztráta cca 3.6W dle měření. Že měl 0.5mm odstup od kondu, snad nemusím podotýkat. A toto vše právě těžko budou náhody. Nebo si zkus rozebrat třeba VCR Phillips VR 742. LKT jako vyšitý - pro výměnu jedné součástky úplně všecko musíš rozdělat a tím hůř, když všechny kšandy jsou natvrdo zaletované, konektor tam nenajdeš. Kolega sběratel, co má v Práglu opravnu staré elektroniky a dělá do toho přes 30 let, mně přímo sdělil, že tento VCR se pokoušel také rozebrat a po čase marné snahy "z něj kladivem nadělal 20 malých magneťáků a vysypal do šmelcu". A když i zkušeného opraváře, co jako jeden z mála v republice dovede opravit a zrenovovat třeba Teslu 4001A a podobné historické typy, to dokázalo takto vytočit, tak si snad dovedeš představit, o čem je řeč.

Ještě k autu - asi se budeš divit, ale klidně bych koupil auto, které na dnešní zvyklosti teoreticky "nic neumí" - stačí, když pojede, bude svítit, brzdit, topit, hodí se i A/C (ale i ta se obejde bez eln.). Motor může fungovat bez eln. a bez serva na řízení a brzdách se též klidně obejdu. A veškeré ostatní eln. pičičandy jsou pro schopného řidiče rovněž zbytečné, jen zvyšují pravděpodobnost poruchy a opravy jsou drahé - před pár dny jsem viděl stránky s nabídkou oprav přístrojovek a abych dával 7000Kč jen za výměnu displaye u A4 - takové auto mi nesmí přes práh, zlaté mechanické budíky. Hlavní pro mě bude, aby to auto bylo funkční, spolehlivé a snadno opravitelné. Takové, kde stačí prdnutí jednoho čipu v přístrojovce a v moment je vůz nepojízdný, má pro mne hodnotu nula nula prd.

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 13:25 | Nahoru | #2
J.M.K.> dovolim si dve poznamky. Ventilove vahadlo tvorene 2 plechovymi vylisky je proste levnejsi nez jakykoliv obrabeny dil. (+nejaky ten spojovak, co drzi vahadlo...)
Zapomen dneska na svoji predstavu analogovych budiku. Uz leta to byva el.motor ukolovany z rj a to je opet mnohem drazsi nez sklenena placka+par svabu. Bohuzel
Zbytek souhlas. Kdyz mi odesel zdroj od ntb IBM, pri pitve jsem se nestacil divit. Fakt zraly poslat na konstruktera minimálně Gestapo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist