-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko
Ale zpět ke "kurvítkům" - je to sice zlidovělý pojem, ale věci v tom smyslu nesporně existují a nejde jen o to, proč je konkrétně zde motor v té sekačce konstruován tak s prominutím dementně a přitom bez důvodu. Zhotovení klasického válcového čepu vahadel je snazší a odpadla by i ta vodicí platle. Ve svém oboru to vidím dnes a denně, jak jsou schválně narvané elyty těsně u chladičů, které topí, že na nich neudržíš ruku. Nota bene jsou hodnoty poddimenzované, což destrukci jen urychluje. Třeba mně dle výpočtu vyjde 470M/15V, osadím 2G2/35V a je to navěky (navíc rozdíl v ceně součástek je pranepatrný). Číňan osadí 470M/16V a za dva měsíce prásk!!! Nedávno jsem měl v rukou měnič, kde byl odpor dimenzovaný na 2W a přitom reálně na něm byla ztráta cca 3.6W dle měření. Že měl 0.5mm odstup od kondu, snad nemusím podotýkat. A toto vše právě těžko budou náhody. Nebo si zkus rozebrat třeba VCR Phillips VR 742. LKT jako vyšitý - pro výměnu jedné součástky úplně všecko musíš rozdělat a tím hůř, když všechny kšandy jsou natvrdo zaletované, konektor tam nenajdeš. Kolega sběratel, co má v Práglu opravnu staré elektroniky a dělá do toho přes 30 let, mně přímo sdělil, že tento VCR se pokoušel také rozebrat a po čase marné snahy "z něj kladivem nadělal 20 malých magneťáků a vysypal do šmelcu". A když i zkušeného opraváře, co jako jeden z mála v republice dovede opravit a zrenovovat třeba Teslu 4001A a podobné historické typy, to dokázalo takto vytočit, tak si snad dovedeš představit, o čem je řeč.
Ještě k autu - asi se budeš divit, ale klidně bych koupil auto, které na dnešní zvyklosti teoreticky "nic neumí" - stačí, když pojede, bude svítit, brzdit, topit, hodí se i A/C (ale i ta se obejde bez eln.). Motor může fungovat bez eln. a bez serva na řízení a brzdách se též klidně obejdu. A veškeré ostatní eln. pičičandy jsou pro schopného řidiče rovněž zbytečné, jen zvyšují pravděpodobnost poruchy a opravy jsou drahé - před pár dny jsem viděl stránky s nabídkou oprav přístrojovek a abych dával 7000Kč jen za výměnu displaye u A4 - takové auto mi nesmí přes práh, zlaté mechanické budíky. Hlavní pro mě bude, aby to auto bylo funkční, spolehlivé a snadno opravitelné. Takové, kde stačí prdnutí jednoho čipu v přístrojovce a v moment je vůz nepojízdný, má pro mne hodnotu nula nula prd.
Zapomen dneska na svoji predstavu analogovych budiku. Uz leta to byva el.motor ukolovany z rj a to je opet mnohem drazsi nez sklenena placka+par svabu. Bohuzel
Zbytek souhlas. Kdyz mi odesel zdroj od ntb IBM, pri pitve jsem se nestacil divit. Fakt zraly poslat na konstruktera minimálně Gestapo