globalmoto_kveten





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko

9.5.2015 v 14:06 | Nahoru | #1
JMK: jo jenze ty konektory jsou pomerne drahy, stejne tak je pomerne narocny navrhnout pristroj tak aby slo vse snadno rozebrat a dostat se na dily tak aby se nerozebiralo nic dalsiho - opet davas za priklad levnej smejd kde nikdo nic takoveho neplanoval, nedaval tam proto zadne konektory atd.
To s tima elektrolytama je podle ma taky urban legend, ze je to tak nabrzeny "schvalne" ...
No to by me zajimalo jestli bys to snadno opravitelny, ciste mechanicky a spolehlivy auto co nic nema koupil za cenu luxusniho auta - tzn treba milion a pul - protoze tolik by proste stalo....

PpII : ale vzdyt to lidi chtej, zakaznik tlaci na to aby si koupil auto za 199tis a to proste nejde udelat jinak nez ze se stale optimalizuje, setri se na materialu, na nutne technologii atd.
Kdyz budes mit na trhu stavajici bmw rady 5 za dejme tomu milion, a mercedesa kterej bude mit vse stejne, ale vyvoj bude mirenej na max spolehlivost, vyroba nebude setrit na vyobnich technologiich a materialech a bude stat 3miliony - myslis ze se najde dost lidi ktery si za pocitove stejny auto ty 2mice priplati? Nenajde a o tom to je.

(reakce na) Kurvítko

9.5.2015 v 14:28 | Nahoru | #2
assassin> ona ta elektrolyticka urbanlegend nebude daleko od pravdy.
Jen se muzeme domnivat, jaky podil na tom ma dlouhodoby trend miniaturizace a zlevnovani + kam az se posouva psychologicka hranice spolehlivosti, vs skutecny umysl delat si trh pro budouci produkci...
S priklady z autom.prumyslu bych byl opatrny. Ceny urcuje zejmena obchodni politika. Vychytat nejake bolistky by bez vetsich poblemu slo. Jenze proc by to delali, kdyz se to stejne prodava

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

10.5.2015 v 00:53 | Nahoru | #3
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:59:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist