globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka jde hrozně do otáček
4.10.2014 v 15:20
Ahoj všem...

stala se mi taková příhoda. Dneska rano jsem jel na jawa pérák... a najednou to zacalo chcipat a nešlo to do otáček.. tak jsem rozebral karburátor a zjistil jsem že jehla se asi po čase uvolnila z držáku (tam jak se nastavuje vyska jehly) a zůstala spadla dole v karburatoru...

Jehlu jsem opravil.... nasadil zpet..nakopnu to a najednou motorka řve jak utržena ze retezu... nevim cim to je... plynove lanko jsem prochazel chodi.....soupatko chodi... z ostatnim sroubama na karburatoru jsem zkousel tocit sem tam... a porad kdyz to nakopnu tak to jde strasne hned do otacek... mam to ted po renovaci... a dost me to štve nesetkal se nekdo s necim podobnym?..díky moc za odpověd

Lukas

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 15:33 | Nahoru | #1
Dal jsi jehlu zpátky na stejný zářez? Jestli máš moc chudou směs, tak by se to takhle mohlo chovat, zkus tu jehlu zvednout.

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 15:34 | Nahoru | #2
Zkoušel jsem ji dát uplně nahoru i uplně dolu...a chová se to pořád stejně... chytne to na první naslapnuti...ale jak to chytna chova se to jako bych držel plnej plyn....

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 16:34 | Nahoru | #3
Takové nekontrolovatelné vybíhání otáček u dvoutaktu (nereagující na štelování karbce) prakticky vždy způsobí falešný vzduch. Buď odešlo gufero pod dynamem, nebo spíš bude v háji těsnění mezi karbcem a hrdlem na motoru, když to začalo blbnout po demontáži karbce. A nebo třeba seknutý plovák a nízká hladina v karbci - i na takto ochuzenou směs motor někdy takto reaguje.

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 16:44 | Nahoru | #4
no takto... karburator jsem cely nesundaval... jenom lako s vickem a se šoupatkem.. opravil jehlu... dal zpatky...a tohle to dela... k plovaku jsem nelezl... jak maji byt zasroubovany ty dva sroubky..? ten vice vlevo je na vzduch a ten pravo?.. Těsněním by to take nemelo byt... jak rikam karburator jsem cely nevyndal....

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 16:54 | Nahoru | #5
Jeden šroub je doraz šoupátka, druhý je šroub přídavného vzduchu bohatosti směsi pro volnoběh. Ten sroub přídavného vzduchu by měl být po zašroubování nadoraz povolený cca o 1,5 otáčky. A máš šoupátko dole? Není zaseknuté nahoře? Sundej filtr a radši se podívej. Jestli to není tou jehlou ani přídavným vzduchem volnoběhu, tak to bude někde sát falešnej vzduch, což pak ochuzuje směs a dvoutakt se pak roztáčí.....

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 17:32 | Nahoru | #6
Ted jsem to byl znovu kontrolovat...šoupatko dole je...ale ne uplne ..ale to by asi ani nemelo byt... pod plynem se normalne hybe.... a kdyz to natočím..tak to vystřelí jak raketa... je divny ze by demontaží jehly a znovu namontovani zapricinilo falesnej vzduch...zkusil jsem i odpojit lanko...a chytne to taky a hned to jde do otacek... zvlastni... delam s tim uz tolik casu.. a porad nic..

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 18:17 | Nahoru | #7
Veris na Mikulase s certem? Asi NE, vid!
Tak ver tomu ze zazraky se nedejou a saje ti to falesnej vzduch. Sundej karbec, vzdyt to jsou jen dva srouby a podivej se na prirubu. Bud bude prskla a nebo ti odeslo gufirko pod dynamem jak tady nekdo psal. jinudy to falesnak sat nemuze.

Naposledy editováno 04.10.2014 18:18:31

Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 18:33 | Nahoru | #8
Ok zkusím to......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 19:58 | Nahoru | #9

sered píše: Veris na Mikulase s certem? Asi NE, vid!


Cože oni neexistují? To snad nééééééééé

(reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 20:25 | Nahoru | #10

ZombiRider píše: Cože oni neexistují? To snad nééééééééé



Jo oba existuji. A zpusobuji vysoky otacky u starejch 2T

Naposledy editováno 04.10.2014 20:25:56

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 23:05 | Nahoru | #11
Hele, zombíku, nestřelilo ti to než to zdechlo? Mohlo to vystřelit to gufero.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

4.10.2014 v 23:21 | Nahoru | #12
splasenytrubky> Že by směs ve válci práskla v momentě, kdy je otevřený přefuk? Nesetkal jsem se s tím, ale možné to každopádně je. Ale viděl jsem kluka J250/559, která mu běžela jako nafťák a nezhasla ani po sundání fajfky, musel nakonec motor udusit přes kvalt a spojku. Nejpíš měl v hlavě kupu karbonu, nebo přehřátou svíčku. A kolegoj motor u dvanácettrosky při skoro každém vypnutí po snížení otáček ještě několikrát blafnul a převalil se. Ale ty trpěly na samozápaly normálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 09:08 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: splasenytrubky> Že by směs ve válci práskla v momentě, kdy je otevřený přefuk? Nesetkal jsem se s tím, ale možné to každopádně je. Ale viděl jsem kluka J250/559, která mu běžela jako nafťák a nezhasla ani po sundání fajfky, musel nakonec motor udusit přes kvalt a spojku. Nejpíš měl v hlavě kupu karbonu, nebo přehřátou svíčku. A kolegoj motor u dvanácettrosky při skoro každém vypnutí po snížení otáček ještě několikrát blafnul a převalil se. Ale ty trpěly na samozápaly normálně.


Mě se to jednou stalo na kejvačce a to gufero mi při tom fakt vylezlo, zničilo mi potom i rotor dynama (prodřelo se o něj vinutí), ale to je už 30 let. Nestřelilo to za jízdy, ale při startování, pak to chytlo a rotor šel do kytek. Ten motor na péráku je až na to, že kejvačka měla automat, prakticky totožný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 11:34 | Nahoru | #14

splasenytrubky píše: Mě se to jednou stalo na kejvačce a to gufero mi při tom fakt vylezlo, zničilo mi potom i rotor dynama (prodřelo se o něj vinutí), ale to je už 30 let. Nestřelilo to za jízdy, ale při startování, pak to chytlo a rotor šel do kytek. Ten motor na péráku je až na to, že kejvačka měla automat, prakticky totožný.

když tu zabíháte do detailů, tak poloautomat ¨

a dle mě tam autor to šoupě nasadil opačně a seká se mu o ten kolík kterej tam je a nedovírá to... nebo to tam prostě skonil jinak, ale prostě mu to jen nedovírá pokud ten karbec vůbec nesundával... Nehledal bych v tom zásahy z hůry a vystřelený gufera, hlavní problém je podle mě mezi karburátorem a botama montéra

(reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 12:54 | Nahoru | #15

Koštěbuch píše: když tu zabíháte do detailů, tak poloautomat ¨

a dle mě tam autor to šoupě nasadil opačně a seká se mu o ten kolík kterej tam je a nedovírá to... nebo to tam prostě skonil jinak, ale prostě mu to jen nedovírá pokud ten karbec vůbec nesundával... Nehledal bych v tom zásahy z hůry a vystřelený gufera, hlavní problém je podle mě mezi karburátorem a botama montéra


nojo, poloautomat no....
To šoupě jde nasadit obráceně? To už si nepamatuji, každopádně se mi to nikdy nestalo. Mělo by být nasazené skosenou stranou k filtru.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 14:59 | Nahoru | #16
jojo šoupě jde nasadit i obracene....

Už jsem na to přišel...... měl jsem špatně pootočené šoupátko....dá se tam dát i o 90° jinak.... a nespadne tolik dolů... není to o moc ale jde to.... takže zahada vyřešena... Takova pitomost ze me to nenapadlo driv... Díky všem za rady

(reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 15:04 | Nahoru | #17

Balista píše: jojo šoupě jde nasadit i obracene....

Už jsem na to přišel...... měl jsem špatně pootočené šoupátko....dá se tam dát i o 90° jinak.... a nespadne tolik dolů... není to o moc ale jde to.... takže zahada vyřešena... Takova pitomost ze me to nenapadlo driv... Díky všem za rady


pitomost je to většinou až jako první v řadě. Tak ať péroš vrčí.

(reakce na) Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 15:09 | Nahoru | #18

Koštěbuch píše: když tu zabíháte do detailů, tak poloautomat ¨

a dle mě tam autor to šoupě nasadil opačně a seká se mu o ten kolík kterej tam je a nedovírá to... nebo to tam prostě skonil jinak, ale prostě mu to jen nedovírá pokud ten karbec vůbec nesundával... Nehledal bych v tom zásahy z hůry a vystřelený gufera, hlavní problém je podle mě mezi karburátorem a botama montéra


Koštěbuchu, je vidět, že se v tom asi denně vrtáš. Na tyhle blbiny jsem už úplně zapomněl.

Motorka jde hrozně do otáček

5.10.2014 v 15:12 | Nahoru | #19
Koštěbuch poklona ... Díkes všem

Motorka jde hrozně do otáček

6.10.2014 v 09:37 | Nahoru | #20
Kdyby jste mě neměli klucí :) jinak sem zkusil v některých jikovech to šlo, v některých to zase nešlo třeba na pincku to myslím nešlo... tam byl malej zdvih a nenašroubovalo by se víčko, stejně tak na babetě. Sem rád, že sem pomoh
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin


TOPlist