globalmoto_kveten





Téma: To se zase fízlové předvedli...
 
27.1.2014 v 02:34
Nevychovaný fracek vběhne pod auto a opicajtka Gabriela Holčáková má tu drzost to komentovat slovy

Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.



To by se zas jeden poblil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:04 | Nahoru | #8551
splasenytrubky> A v tomhle případě ty sjeté pneumatiky způsobily kolizi se sovou? Asi jo, nějakou nehodu přece musely způsobit. ...bych je pokutoval, svině jedny sjetý!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:05 | Nahoru | #8552

Pher píše: Číkus> právě...
Ještě bych chápal, kdyby to do auta nasypal ze předu, kdyby na něj řidič najížděl...


To by se dalo mluvit o nutné obraně. Samozřejmě v případě, že to nešlo řešit jiným způsobem (třeba uhnout za fízlkáru).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:08 | Nahoru | #8553

assassin píše: Porad si myslim, ze sjete penumatiky nemusi byt duvodem nebezpeci pro ostatni ucastniky silnicniho provozu - jak jsem naznacil, mam sjety pneu, jezdim o to pomaleji a opatrneji


A ty jezdis s nakladnim autem ? . Podobni experti nam tu pak blokuji s prvim snehem kopec ve Vysokove na Nachod. Jedou tak pomalu a opatrne az zastavi a zablokuji oba jizdni pruhy mezinarodni komunikace....

Naposledy editováno 11.10.2016 21:09:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:11 | Nahoru | #8554

assassin píše: Porad si myslim, ze sjete penumatiky nemusi byt duvodem nebezpeci pro ostatni ucastniky silnicniho provozu - jak jsem naznacil, mam sjety pneu, jezdim o to pomaleji a opatrneji


A když ti bouchne přední guma, případně ti to na mokru nezatočí nebo dostaneš aquaplaning, tak se ti určitě stane až budeš na silnici úplně sám, a ani za tebou nebo v protisměru nikdo nepojede, abys ho s tím svým neovladatelným krámem v tu chvíli nezabil viď. Něco je buzerace, ale něco je prostá fyzika. Měl jsem tě vcelku za vždycky racionálně uvažujícího, tohle je přece pod tvojí lajnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:11 | Nahoru | #8555

SVSkritek píše: A ty jezdis s nakladnim autem ? . Podobni experti nam tu pak blokuji s prvim snehem kopec ve Vysokove na Nachod. Jedou tak pomalu a opatrne az zastavi a zablokuji oba jizdni pruhy mezinarodni komunikace....



Mno nejezdim, ale ja si na snih taky obuju zimaky.
To by mozna meli pokutovat i tebe jako ridice bmw ne? U nas nasnezi a bawa tu brzdi provoz, je to asi jako kdyby "normalni" auto melo sjete pneu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:13 | Nahoru | #8556

Číkus píše: splasenytrubky> A v tomhle případě ty sjeté pneumatiky způsobily kolizi se sovou? Asi jo, nějakou nehodu přece musely způsobit. ...bych je pokutoval, svině jedny sjetý!


o sově nebyla řeč, nad tou tu onanuješ zase jen ty. Viz příspěvek assasinovi, opisovat ti to nebudu.

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:15 | Nahoru | #8557

splasenytrubky píše: A když ti bouchne přední guma, případně ti to na mokru nezatočí nebo dostaneš aquaplaning, tak se ti určitě stane až budeš na silnici úplně sám, a ani za tebou nebo v protisměru nikdo nepojede, abys ho s tím svým neovladatelným krámem v tu chvíli nezabil viď. Něco je buzerace, ale něco je prostá fyzika. Měl jsem tě vcelku za vždycky racionálně uvažujícího, tohle je přece pod tvojí lajnou.



Aquaplaning a nezatoceni je vec rychlosti - oboji uz jsem zazil na fungl novejch pneu.
Fyzika je takova, ze ja na sjetejch nebo levnejch pneu jezdim pomaleji, jakmile obuju zanovni hypersuper pneu, zrychlim klidne o 50procent - tzn snazim se to "riziko"'drzet porad "stejne"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:18 | Nahoru | #8558

assassin píše: Mno nejezdim, ale ja si na snih taky obuju zimaky.
To by mozna meli pokutovat i tebe jako ridice bmw ne? U nas nasnezi a bawa tu brzdi provoz, je to asi jako kdyby "normalni" auto melo sjete pneu :)


Me ne , ja mam trvalou 4x4, sice je to normalne naprd ale v zime uz se par lidi s koncernem nachytalo, kdyz se za mnou nekam pustili do kopce, kde to jeste nebylo poradne projete

Naposledy editováno 11.10.2016 21:20:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:18 | Nahoru | #8559
splasenytrubky> Ale to je co by kdyby. Bouchnout může i nová pneu, podobně s adhezí a aquaplaningem. Ano, zvyšuje to šanci na průser. Ale to i ten chybějící trojúhelník, kterým pak neoznačíš místo nehody, nebo chybějící lékárnička, když pak nemáš škrtidlo na ošetření vážně zraněného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:20 | Nahoru | #8560

Číkus píše: To by se dalo mluvit o nutné obraně. Samozřejmě v případě, že to nešlo řešit jiným způsobem (třeba uhnout za fízlkáru).



To už je trochu širší téma.
Ani za tou fízlkárou nemusí být v bezpečí.
A pokud se rozhodneš zaútočit zbraní (autem) na fízla (kohokoliv), musíš být připraven nést následky.
Já bych před svým autem asi s plným zásobníkem neuskočil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:24 | Nahoru | #8561

Pher píše: To už je trochu širší téma.
Ani za tou fízlkárou nemusí být v bezpečí.
A pokud se rozhodneš zaútočit zbraní (autem) na fízla (kohokoliv), musíš být připraven nést následky.


Souhlas.

Já bych před svým autem asi s plným zásobníkem neuskočil...


Nejsem si jist, zda tu větu chápu. Mít v ruce odjištěnou libovolnou zbraň, raději se pokusím autu uhnout/uskočit, málo co skutečně zastaví auto (ač třeba spolehlivě zabije řidiče).

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:26 | Nahoru | #8562

SVSkritek píše: Me ne , ja mam trvalou 4x4, sice je to normalne naprd ale v zime uz se par lidi s koncernem nachytalo, kdyz se za mnou nekam pustili do kopce, kde to jeste nebylo poradne projete



Ahaaa ty mas tohoe nestesti :) tak to se mi ten vtipek moc nepovedl :(

Kamose takhle nachytal typek co jel pres pole/les az na vyhlidku - s E30 - on v te dobe jeste neznal 325ix :)

Naposledy editováno 11.10.2016 21:28:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:30 | Nahoru | #8563
Číkus> to je vyloženě osobní. Uskočit až s prázdným.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:33 | Nahoru | #8564
Pher> Chápu pointu, ale hrdinů je plný hřbitov.

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:40 | Nahoru | #8565

Číkus píše: splasenytrubky> Ale to je co by kdyby. Bouchnout může i nová pneu, podobně s adhezí a aquaplaningem. Ano, zvyšuje to šanci na průser. Ale to i ten chybějící trojúhelník, kterým pak neoznačíš místo nehody, nebo chybějící lékárnička, když pak nemáš škrtidlo na ošetření vážně zraněného.


Co se týká technického stavu, přes tři věci u mě nejede vlak: brzdy, pneumatiky a řízení. To jsou věci které ohrožují toho kdo řídí a i stejně tak i ostatní, co jsou na silnici s tebou. Ve zbytku lze polemizovat o míře buzerace a smysluplnosti. Lékárničku při nehodě oceníš, ale jestli je prošlá není pro prvozásah vůbec důležité, vše lze z ní nějak nahradit na dobu těch pár minut, než dorazí rychlá při život zachraňujících operacích. Zabezpečení místa nehody lze víceméně nahradit jakýmkoliv předmětem na vozovce v dostatečné vzdálenosti před nehodou, stačí že zvýší pozornost přijíždějících, jestli je to trojúhelník není rozhodující. Ale 95% lidí stejně není většinou při nehodě schopno stejně racionálního úsudku, takže je skoro jedno, jestli tuhle výbavu mají nebo ne, protože ji nejsou schopni stejně správně použít a zmatkují až do příjezdu záchranářů. Kdo racionálně uvažuje, obejde se i bez ní, ale to se pozná teprve až to nastane. Nejdůležitější je spíš si při pohybu okolo nehody alespoň obléct reflexní vestu, zpomalovat auta abys nerozšířil řady obětí nehody a zavolat pomoc, je to tak, říkejte si co chcete.

Naposledy editováno 11.10.2016 21:42:48

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:42 | Nahoru | #8566
Číkus> ne jen hrdinů
Každopádně střelba po ujíždějícím autě je pokus o vraždu a žádným vymáháním zákona to nelze ospravedlnit.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:48 | Nahoru | #8567

assassin píše: Porad si myslim, ze sjete penumatiky nemusi byt duvodem nebezpeci pro ostatni ucastniky silnicniho provozu - jak jsem naznacil, mam sjety pneu, jezdim o to pomaleji a opatrneji



Cece jsou.
Jel jsi nekdy s necim fakt tezkym? Ja jo, mam s nakladaky osobni zkusenost. A muzu ti z vlastni zkusenosti rict, ze tam kde u osobniho auta citis, ze to neco dela, u neceho co bych prirovnal k vlaku na asfaltu to nepoznas. Je to jako sjet si z kopce na kole a Goldwingu. Pruser nastava kdyz potrebujes at ti auto sedi (staci prudky brzdeni) a na sjetych gumach jsi proste v hajzlu. Nejenze nezabrzdis, navic se okamzite utrhnes a auto ti leti kam setrvacnost cely napravy kaze.
Nechci resit kauzu sestrelenyho ptaka, tu mam na praku, jen je sporny aplikovat "jezdim s osobakem" na tezkej nakladak.

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:52 | Nahoru | #8568

PetrXX píše: Cece jsou.
Jel jsi nekdy s necim fakt tezkym? Ja jo, mam s nakladaky osobni zkusenost. A muzu ti z vlastni zkusenosti rict, ze tam kde u osobniho auta citis, ze to neco dela, u neceho co bych prirovnal k vlaku na asfaltu to nepoznas. Je to jako sjet si z kopce na kole a Goldwingu. Pruser nastava kdyz potrebujes at ti auto sedi (staci prudky brzdeni) a na sjetych gumach jsi proste v hajzlu. Nejenze nezabrzdis, navic se okamzite utrhnes a auto ti leti kam setrvacnost cely napravy kaze.
Nechci resit kauzu sestrelenyho ptaka, tu mam na praku, jen je sporny aplikovat "jezdim s osobakem" na tezkej nakladak.



Jo, je fakt, ze jsem si neuvedomil, ze je rec o nakladaku a jako vedle prudim, ze neni mozne srovnavat motorku a auto tak to tady sam delam - sypu popel na hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:52 | Nahoru | #8569
PetrXX> ...a do toho ti tvrdí experti ve sdělovacích prostředcích, že díky zatížení na kolo u nákladáků aquaplaining neexistuje

To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 21:56 | Nahoru | #8570
Chudák sova.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:11 | Nahoru | #8571
splasenytrubky> Já se také snažím mít zejména brzdy, pneu a řízení v dobrém (nebo ještě lepším - nad rámec zákonných povinností) stavu. Ale podobně jako lze nahradit škrtidlo např. opaskem nebo trojúhelník něčím jiným (běžně mám u sebe minimálně dvě svítilny), lze nedostatečný vzorek na gumách nahradit větším předvídáním (nižší rychlost, větší odstup a podobně).

Pher> Nejen hrdinů. Ale já bych se raději trvalému bydlišti na krchově ještě nějaký čas vyhnul. Ohledně střelby na ujíždějící auto se shodneme.

PetrXX> S náklaďákem jsem nikdy nejel, nemám zkušenost. Věřím, že to bude o mnoho složitější než s osobákem. Na druhou stranu, není tedy naprosto zvrácené, že jak náklaďák tak osobák musí jet v obci maximálně 50 km/h?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:12 | Nahoru | #8572

Pher píše: PetrXX> ...a do toho ti tvrdí experti ve sdělovacích prostředcích, že díky zatížení na kolo u nákladáků aquaplaining neexistuje


To je samozřejmě hloupost. Samozřejmě že tam to riziko je, jen je vzhledem k rychlostem (nikoliv k zatížení) nižší. Sjetá guma je u náklaďáku nebezpečná ale i za tepla a sucha. Hůř odvádí teplo a proto je tam větší riziko, že bouchne. A kdo to u náklaďáku na předku nezažil, nebo alespoň neviděl, tak si tady může klidně plácat co chce.

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:14 | Nahoru | #8573

PetrXX píše: Cece jsou.
Jel jsi nekdy s necim fakt tezkym? Ja jo, mam s nakladaky osobni zkusenost. A muzu ti z vlastni zkusenosti rict, ze tam kde u osobniho auta citis, ze to neco dela, u neceho co bych prirovnal k vlaku na asfaltu to nepoznas. Je to jako sjet si z kopce na kole a Goldwingu. Pruser nastava kdyz potrebujes at ti auto sedi (staci prudky brzdeni) a na sjetych gumach jsi proste v hajzlu. Nejenze nezabrzdis, navic se okamzite utrhnes a auto ti leti kam setrvacnost cely napravy kaze.
Nechci resit kauzu sestrelenyho ptaka, tu mam na praku, jen je sporny aplikovat "jezdim s osobakem" na tezkej nakladak.


Děkuji, přesně tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:17 | Nahoru | #8574
splasenytrubky> blíž jsem to nezkoumal, rozdíl v zatížení kola tam je obrovský, rozdíl v plošném zatížení by mohl být mnohem nižší.
Hůř odvádí teplo?
To spíš díky stáří a únavě materiálu víc tepla tvoří a hůř ho snáší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:23 | Nahoru | #8575

Číkus píše: splasenytrubky> Já se také snažím mít zejména brzdy, pneu a řízení v dobrém (nebo ještě lepším - nad rámec zákonných povinností) stavu. Ale podobně jako lze nahradit škrtidlo např. opaskem nebo trojúhelník něčím jiným (běžně mám u sebe minimálně dvě svítilny), lze nedostatečný vzorek na gumách nahradit větším předvídáním (nižší rychlost, větší odstup a podobně).

Pher> Nejen hrdinů. Ale já bych se raději trvalému bydlišti na krchově ještě nějaký čas vyhnul. Ohledně střelby na ujíždějící auto se shodneme.

PetrXX> S náklaďákem jsem nikdy nejel, nemám zkušenost. Věřím, že to bude o mnoho složitější než s osobákem. Na druhou stranu, není tedy naprosto zvrácené, že jak náklaďák tak osobák musí jet v obci maximálně 50 km/h?


Hele, ty z principu nesouhlasíš s jakýmkoliv omezením, čili u tebe je to vlastně jedno. Stále jen předpokládáš, že fyzikální omezení vyplývající z technického stavu lze kompenzovat vyšší opatrností ... bla bla bla. U pneumatik to pro mě platí jen pro případ dojetí do nejbližšího pneuservisu, u brzd a řízení vůbec.
Ano, bavíme se od začátku o náklaďácích, ty jsi snad ten článek, na který odkazuješ, vůbec nečetl. Nicméně pro osobáky to mám já nastaveno stejně. Rozdílné nastavení rychlosti podle hmotnosti vozidla v obci je nerealizovatelná a debilní úchylárna, to by nemohlo fungovat. Používá se to zcela výjimečně, a prakticky se to pak stejně nedodržuje.

1 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:27 | Nahoru | #8576
Mozna sem trochu mimo, tak me nekdo kdyztak opravte...

Ale aquaplannig je defakto proste ztrata treni mezi vozovkou a gumou... Treci sila zavisi jen na koeficientu treni a pritlacne sile (imho lze nahradit tihovou silou. Ta se se sjetou gumou prakticky nemeni. V principu se spis domnivam, ze s opotrebovanim gumu klesa schopnost odvadet vodu. A tim upravovat k lepsimu stavu koeficient treni..

Na plosnem zatizeni tedy imho nezalezi...

Za me osobne jsem s kamionem nejezdil. Ale pravda je ze sem jednou musel zajed do kopce na dilnu s dodavkou na sjetych gumach na snehu a proste to neslo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:32 | Nahoru | #8577

Pher píše: splasenytrubky> blíž jsem to nezkoumal, rozdíl v zatížení kola tam je obrovský, rozdíl v plošném zatížení by mohl být mnohem nižší.
Hůř odvádí teplo?
To spíš díky stáří a únavě materiálu víc tepla tvoří a hůř ho snáší?


Stejné tření při jízdě, kterým vzniká stejné teplo, se absorbuje do menší hmoty (ojetá pneu - podstatně méně gumy), čili ta se přitom více zahřívá.
Co je zatížení kola? Rozhodující je nejen tlak na plochu, ale i velikost styčné plochy. I když je tam větší tlak, tak musíš odvést vodu i ze středu kola. A když není kudy, tak prostě plaveš, a kolik je tlak v tunách není v tu chvíli úplně směroplatné, jak by řekla stará Blažková. Tu vodu to prostě nestihne z plochy kola bez dezénu vytlačit, má to svoje limity, je důležité, kolik té vody je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:34 | Nahoru | #8578
splasenytrubky> To jako že pod auto jedoucí do nejbližšího pneuservisu neskáčou zástupy maminek s kočárky a neútočí na něj aquaplaning, zatímco u auta jedoucího kamkoli jinam je to jinak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:36 | Nahoru | #8579

Twister píše: Mozna sem trochu mimo, tak me nekdo kdyztak opravte...

Ale aquaplannig je defakto proste ztrata treni mezi vozovkou a gumou... Treci sila zavisi jen na koeficientu treni a pritlacne sile (imho lze nahradit tihovou silou. Ta se se sjetou gumou prakticky nemeni. V principu se spis domnivam, ze s opotrebovanim gumu klesa schopnost odvadet vodu. A tim upravovat k lepsimu stavu koeficient treni..

Na plosnem zatizeni tedy imho nezalezi...

Za me osobne jsem s kamionem nejezdil. Ale pravda je ze sem jednou musel zajed do kopce na dilnu s dodavkou na sjetych gumach na snehu a proste to neslo...


To co píšeš, platí za statických podmínek, ano to je fyzika. Nikoliv ale při dynamických podmínkách, kdy se k tomu přidá vliv rychlosti proudění odváděné vody, a ten je mezi lineárním a turbulentním značný. Při stojícím vozidle ještě nikdy nikdo aquaplaning neviděl ani na slickách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:39 | Nahoru | #8580

Číkus píše: splasenytrubky> To jako že pod auto jedoucí do nejbližšího pneuservisu neskáčou zástupy maminek s kočárky a neútočí na něj aquaplaning, zatímco u auta jedoucího kamkoli jinam je to jinak?


Ne, nejsi takový kretén, abys nepochopil, že to co jsem měl na mysli je jen o nechození se džbánem pro vodu, abys nebyl bez uší. Maminky s kočárky si nech pro Humly a jim podobné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist