Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.
To by se zas jeden poblil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...
Twister píše: Mozna sem trochu mimo, tak me nekdo kdyztak opravte...
Ale aquaplannig je defakto proste ztrata treni mezi vozovkou a gumou... Treci sila zavisi jen na koeficientu treni a pritlacne sile (imho lze nahradit tihovou silou. Ta se se sjetou gumou prakticky nemeni. V principu se spis domnivam, ze s opotrebovanim gumu klesa schopnost odvadet vodu. A tim upravovat k lepsimu stavu koeficient treni..
Na plosnem zatizeni tedy imho nezalezi...
Za me osobne jsem s kamionem nejezdil. Ale pravda je ze sem jednou musel zajed do kopce na dilnu s dodavkou na sjetych gumach na snehu a proste to neslo...
To co píšeš, platí za statických podmínek, ano to je fyzika. Nikoliv ale při dynamických podmínkách, kdy se k tomu přidá vliv rychlosti proudění odváděné vody, a ten je mezi lineárním a turbulentním značný. Při stojícím vozidle ještě nikdy nikdo aquaplaning neviděl ani na slickách.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...
splasenytrubky píše: To co píšeš, platí za statických podmínek, ano to je fyzika. Nikoliv ale při dynamických podmínkách, kdy se k tomu přidá vliv rychlosti proudění odváděné vody, a ten je mezi lineárním a turbulentním značný. Při stojícím vozidle ještě nikdy nikdo aquaplaning neviděl ani na slickách.
Myslim ze jsme si uplne nerozumneli. Chtel jsem svym prispevkem vyslovit domenku ze riziko aquaplanningu lze snizit 2 zpusoby. Vetsi pritlacnou silou a lepsim koeficientem treni (spravna funkce pneumatiky v podobe odvadeni vody). Na plosnem zatizeni tedy riziko aquaplaningu nezavisi. Tzn. Kdybys mel na kamionu o 15 sjetych gum vic, nijak si nepomuzes...