Téma: To se zase fízlové předvedli...
 
27.1.2014 v 02:34
Nevychovaný fracek vběhne pod auto a opicajtka Gabriela Holčáková má tu drzost to komentovat slovy

Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.



To by se zas jeden poblil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:32 | Nahoru | #1

Pher píše: splasenytrubky> blíž jsem to nezkoumal, rozdíl v zatížení kola tam je obrovský, rozdíl v plošném zatížení by mohl být mnohem nižší.
Hůř odvádí teplo?
To spíš díky stáří a únavě materiálu víc tepla tvoří a hůř ho snáší?


Stejné tření při jízdě, kterým vzniká stejné teplo, se absorbuje do menší hmoty (ojetá pneu - podstatně méně gumy), čili ta se přitom více zahřívá.
Co je zatížení kola? Rozhodující je nejen tlak na plochu, ale i velikost styčné plochy. I když je tam větší tlak, tak musíš odvést vodu i ze středu kola. A když není kudy, tak prostě plaveš, a kolik je tlak v tunách není v tu chvíli úplně směroplatné, jak by řekla stará Blažková. Tu vodu to prostě nestihne z plochy kola bez dezénu vytlačit, má to svoje limity, je důležité, kolik té vody je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:39 | Nahoru | #2

splasenytrubky píše: Stejné tření při jízdě, kterým vzniká stejné teplo, se absorbuje do menší hmoty (ojetá pneu - podstatně méně gumy), čili ta se přitom více zahřívá.

Ale také se rychleji ochlazuje - méně gumy při (skoro) stejném povrchu, ne? (jsem zlej, já vím)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

11.10.2016 v 22:42 | Nahoru | #3
splasenytrubky> zabředáváme dost do fyziky, ale řeč byla o výbuchu předního kola. Tam bych to tření dlouhodobě neviděl, spíš teplo vzniklé stlačováním při rotaci.
Teplo se odvádí povrchem do vzduchu, tak tam rozdíl moc nevidím. Větší hmota se možná projeví při prudkém zabrždění, ale zase při tepelný vodivosti gumy....
Plošný zatížení nějaký vliv mít bude, do nějaký rychlosti to tu vodu pod kolo nepustí? Rozdíl bude určitě v přítlaku a pak v odvodu vzorkem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist