bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 09:55 | Nahoru | #6301

Palomoto píše: Když ze 701/690 uděláš ochraněbou a i na cestovno upravenou motorku, tak máš skoro váhu KTM 790 a je to vyšší koza s méně použitelným motorem. Tudy cesta nevede, vyzkoušeno
Tak aktulně jedině čekání na tu 390



no skoro....jen s rozdílem několika desítek kg ...vyzkoušeno na 50tis km s 690/701

ač mi 790/890 přijde jako nejlepší motorka v dané kategorii s výborným těžištěm a hodně schopná v terénu tak pod 200 kg se reálně nedostaneš
nastrojená 701 včetně zbytností jako jsou zadní nosiče jsem na 160 kg

na 390 Adventure jsem taky zvědav

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 10:46 | Nahoru | #6302

Palomoto píše: Když ze 701/690 uděláš ochraněbou a i na cestovno upravenou motorku, tak máš skoro váhu KTM 790 a je to vyšší koza s méně použitelným motorem. Tudy cesta nevede, vyzkoušeno
Tak aktulně jedině čekání na tu 390


Tak to bych si tvrdit netroufl, jednu vlastním a druhou sem projel a 50 kilo váhy v neprospěch 790 je znát hodně.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 11:33 | Nahoru | #6303
Prosím větší kubatury nad 400cc raději probírejte ve vláknech Zdendy a jeho sk kolegy. Nebo se objeví i zde a budou 4stránky zapleveleny. Díky
Stačí, že tu dáváme i silniční cendurka s kapotáží a "poloostré" dualsporty (mimochodem to ajp290 takový výkon mít nebude, když vychází z čínské 19kw dvěpade).

Pro Viléma: tohle tříkilo by mohlo trochu chránit od počasí. Ve východní evropě se prodávalo dřív než v eu a cena pěkná (honda zase podražila, ale už aspoň někdo píše rovnou skladem). Ovšem na dálkové cestování to určitě nebude, spíš dojíždění:

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 12:26 | Nahoru | #6304

Honza-TA950 píše: no skoro....jen s rozdílem několika desítek kg ...vyzkoušeno na 50tis km s 690/701

ač mi 790/890 přijde jako nejlepší motorka v dané kategorii s výborným těžištěm a hodně schopná v terénu tak pod 200 kg se reálně nedostaneš
nastrojená 701 včetně zbytností jako jsou zadní nosiče jsem na 160 kg

na 390 Adventure jsem taky zvědav



Počkat, na 160 jsi ve chvíli, kdy tam naliješ benzín a olej. Ta motorka není žádné pírko, je jen o trochu lehčí než DR 650.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 17:05 | Nahoru | #6305
Zrovna teď vymýšlím uchycení stanu na XRV. Vůbec si ani nechci představit, kam by se vešel na malou dvěpade. Je to válec 18x55 cm a 3,5 kg :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 17:13 | Nahoru | #6306
vilemx> no jo, když to je těžko...pokud jezdíš ve dvou - nejspíš nemůžeš mít dvěpade motorku a pokud sám - nepotřebuješ přece takovou obludu stan

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 18:44 | Nahoru | #6307
bledemon> Motorka jako taková hezká, ale všiml sis co tam mají za gumy?
Předek 3-21 Ok to ještě jde, ale 5/10-18 vzadu je katastrofa.

Naposledy editováno 17.01.2023 18:45:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 19:21 | Nahoru | #6308
Wenca24> Jezdím na motorce sólo (proto by mi stačilo nějaké dvěpade třipade), ale stan vozím pro víc lidi.

Naposledy editováno 17.01.2023 19:22:52

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 19:49 | Nahoru | #6309
vilemx> OK...i tak to jde ale řešit...ona třeba ta tristovka od Honda sice je celá štíhlejší a subtilnější, ale rám (napr. oproti starymu Alpu) zas o tolik menší není...tzn. dát ten valec to zešikma podél šikme vzpěry podsedlovky asi pujde i tam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 20:47 | Nahoru | #6310

Frantacz píše: Tady máte AJP s 30kW



aby se někdo zbytečně nenamlsal - jako majitel musím podotknout, že 30kW ani náhodou.. Mnohem reálněji zní 21kW, které uvádějí k PR5 (stejný motor).. takže vzhledem k nějakým změnám v sacím traktu a vstřikování, tak možná maximálně 30HP.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 21:39 | Nahoru | #6311
EnduroOnRoad> A s tím kitem skoro 190 000,To je dost na poločínu..
+ Koukám hmotnost mokrá bude tak maximálně jen o 10 kg nižší než u crf 300
+ Sedlo 95 cm, pro starší hobíky a menší lidi je to blbě

Naposledy editováno 17.01.2023 21:48:47

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.1.2023 v 22:38 | Nahoru | #6312
Fyro>
jj, levný to fakt neni. Čínskej je tam hlavně motor a ten je slušnej, koneckonců byl a je v několika jinejch nečínskejch motorkách, co si tak vzpomínám na ty známější - Fantic, GasGAs. Jako s tim kitem je to už celkem dost jiná muzika, krouťák se zvedne brutálně, já jsem velmi spokojen. Jako fakt je, že jsem si na tom hodně musel předělat /dodělat k obrazu svému, výrobce bych za spoustu věcí zbičoval, ale stejně bych neměnil, protože jsem nenašel plnohodnotnou náhradu, když to potřebuju krom drsnějšího ofroudování i na běžný ježdění po městě a nechci v tom mít každejch pár mth ruce a peněženku.
Nevim kolik váží CRF300, ale já jsem svýho mazlíka vážil a je to přesně 135kg s plnou nádrží a plně nastrojenej.. (to je taky na hony vzdálená hodnota těm vysněným katalogovým).
A 10kg rozdíl je v týhle hmotnostní kategorii v terénu hodně. Co já bych občas v některých situacích v terénu dal za mínus 10kg. A vysoký to je, to je fakt, ale já mám rád z motorky rozhled, hlavně v provozu, tak mi to nevadí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 06:42 | Nahoru | #6313
vilemx> Jenom tě upozorním. Jestli vozíš na Africe 30 kg zavazadla, tak to na takové motorce ani nezaregistruješ, ale jestli 30 kg hodíš na lehkou 300ku, tak se ti pojede o hodně hůř něž bez bagáže. Ta bagáš strašně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Já si beru opravdu jenom to nejnutnější a třeba stan už vůbec nevozím (v případě deště spím pod střechou nebo nouzově pod plachtou).
Tak ať potom nejsi překvapený, že když si lehkou motorku nabalíš jak Afriku, tak to bude s největší pravděpodobností dost na hovno.

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 08:04 | Nahoru | #6314
AJP bych určitě nedoporučil někomu kdo má nájezd x tisíc km/rok, to by taky mohlo být brzo po zábavě. Ojetý a to i celkem málo bývaly tak za půlku a majitelé určitě ví proč

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 08:48 | Nahoru | #6315
Palomoto> Jo, chvíli jsem to měl - úplně nadšenej jsem z toho nebyl. Asi tomu nelze upřít offroad schopnosti oproti všem dalším 250cc dualům, ale pro mě spíš zklamání + servis převodovky. Motorka přitom byla nezničená a najeto dle tacho 4200 km.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 08:50 | Nahoru | #6316
Palomoto> Na tom niečo je. Ja mám tiež informácie, že PR5ky sa často kazia (od niekoho, komu ich rukami už prešlo viac).

EDIT: Jazdilo sa na nej lepšie než CRF alebo WR, možno iba SWM-ká sa im vyrovnali, ale s tou spoľahlivosťou neviem, neviem...

Naposledy editováno 18.01.2023 08:51:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 15:43 | Nahoru | #6317
Fic6> Upozorňovat mě nemusíš, citlivost v ovladatelnosti i dynamice lehkých motorek na bagáž je samozřejmost. Proto vím, že malý objem s výkonem kolem 20 kW pro mě nemá význam.
Naštěstí 30 kg vybavení nevozím. Tedy kdysi na jednu dovču jo, ale to bylo poprvé a snad naposledy.

Jo a měl bych dotaz, kdo byl na čtvrtlitrech v dunách. Urve ten malý motůrek ten obrovský odpor písku v kombinaci se strmým stoupáním? Nebo díky o dost nižší hmotnosti se kola tak neboří, takže ten odpor není moc velký? A na kolik se zvedne spotřeba?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 17:40 | Nahoru | #6318

Palomoto píše: AJP bych určitě nedoporučil někomu kdo má nájezd x tisíc km/rok, to by taky mohlo být brzo po zábavě. Ojetý a to i celkem málo bývaly tak za půlku a majitelé určitě ví proč



Já jsem před několika lety koupil ojetou PR4 za krásnou cenu a nemohu si ji vynachválit .

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 17:43 | Nahoru | #6319

vilemx píše: Fic6> Upozorňovat mě nemusíš, citlivost v ovladatelnosti i dynamice lehkých motorek na bagáž je samozřejmost. Proto vím, že malý objem s výkonem kolem 20 kW pro mě nemá význam.
Naštěstí 30 kg vybavení nevozím. Tedy kdysi na jednu dovču jo, ale to bylo poprvé a snad naposledy.

Jo a měl bych dotaz, kdo byl na čtvrtlitrech v dunách. Urve ten malý motůrek ten obrovský odpor písku v kombinaci se strmým stoupáním? Nebo díky o dost nižší hmotnosti se kola tak neboří, takže ten odpor není moc velký? A na kolik se zvedne spotřeba?



V dunách jsem s tím nebyl, ale několik pískoven jsem projel a je to znát. Utáhne to, ale když to porovnáš s ostrou, které dáš plný knedl a ona vyletí, to ani náhodou, takže musíš postupovat dost takticky, protože zastavit také nemůžeš. Já mám výhody váhy i s navěšenou motorkou kolem 110kg, takže ji alespoň velmi snadno vytáhnu .

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 18:28 | Nahoru | #6320


vilemx> pisek znam jen z pískoven nevelké plochy. Ale o sněhu a dlouhých sjezdovkovitých kopcích prašanu vím víc :).

Jednoznačně chybí výkon. Potřebuješ mít na zadním kole rychkosti, které to jede rádo po silnici bez odporu. To ale platí i u jiných strojů, které prostě nemají např cca 40kw a víc nebo dobrý poměr váha výkon. Naspojkuje se člověk a pak stejně narazí na rychlostní strop, kdy udržení rychlosti je klíčem překonání takových překážek.

K tomu ajp? Nejedná se náhodou o jinou katetorii moto než pr5? Řekněme ostřeji laděné?

Pr5 je hezky vypadajicí eloxovaná hujda. To je lepší vzít jakýkoli 4t závodní a i to bude mít delší život ( při klasice servisní). Ty servisni úkony ala dualsport, na které pr5 láká, vůbec nekorespondují s životností té motorky jako celku. Na lowcost vyskočení za barákem dobrý. Pokud na tom odjezdíš 2tis ročne a nebudeš z toho dělat něco, co není. To ale nově příchozem do offroad světa nevysvětlíš :).Ale stejně jen přestupná stanice.

Tlumiče z extremky bych ale na bejby wr bral :)

Naposledy editováno 18.01.2023 18:42:34

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.1.2023 v 18:37 | Nahoru | #6321
Já PR5 detailně neznám, naštěstí na SPR je už dost věcí řešeno jinak, ale věřím že nějaké problémy s nimi mít lidi můžou, protože stále je tam x věcí, které když se včas nepoladí, tak je to časovaná bomba.
Já výrobní průsery na svojí spr postupně odhalil (doufám, že už všechny) a většinu si jich i včas poladil, takže výdrž mám zatím nad očekávání slušnou - aktuálně se dostávám k 22 000km/650mth, s tím že do teď nastaly pouze tyto problémy: 1x problém s poškrábaným povrchem na vačce sacích ventilů (výrobní vada - zjištěno náhodně při kontrole ventilů), 1x selhání originálního regulátoru/usměrňovače (výrobní debilita - strašnej shit, nic horšího tam dát nemohli, muselo to přijít), problém s dobíjením (dementní lowcost konektory), propálená parabola světlometu (debilita výrobce Polisport, že nenechal víc místa mezi H4 a plastovou parabolou), uhlíky starteru (běžné opotřebení - natočil jsem kvůli testování startů jako jinej za 10 let). Jinak kupodivu původní spojka (lamely, plechy i pružiny stále v horních hodnotách tolerancí), kupodivu i původní řetězovka (nyní vyměněn řetěz a kolečko - to mělo už orlí zoubky, řetěz byl kupodivu ČZ a dal by dalších několik tisíc minimálně).
V př. tlumičích jednou měněn olej, gufera i stíráky původní, zadní tlumič původní (ok), původní ložiska v kolech (ok) - ale to jen díky včasnému předělání distančních kroužků, přední osy a gufer, přepáčko 2x kontrolováno a domazáno (ok), jednou dotažen povolený krk řízení, ložisko ok.
A to motorku provozuju dost bezohledně stále v horní polovině otáčkoměru, akcelerační pumpička si krom kritických pasáží v terénu neodpočine a mnohokrát moto nevybíravě padla nebo i letěla vzduchem bez jezdce.
Odolnost plastů, rámu a podvozku je nevídaná.
Nicméně bez mých dodělávek bych už asi velmi pravděpodobně dávno kvůli různým důležitým "drobnostem" nejezdil, to je fakt..
Je to hodně smutné, protože kdyby výrobce pár věcí trošku předělal a dopiloval (jsou to převážně fakt drobnosti, ale je jich dost), nestálo by ho to ani moc nákladů navíc a spolehlivost by stoupla o 100%.
Je jasný, že ne každý uživatel si to je schopen/ochoten vyšlechtit, zvlášť při tý dnešní ceně..

A ktěm dunám - potvrzuju z pískoven, jak je to kypré a eště třeba navíc do prudkýho výjezdu, začne jít do tuhýho, a dosáhnout/udržet pořádnou rychlost vyžaduje výkon, kterej běžný dualsportový 250 nemají. Vono na jedničku krokem to fakt jezdit nejde, musí tam bejt pořádná hybnost.

edit - počet mth

Naposledy editováno 28.01.2023 23:59:01

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 12:37 | Nahoru | #6322
Tak věci nečekaně nabraly rychlý spád a dnes mě opustila od novoty koupená CRF 250 L. Ani jsem ji neprodával, ale týpek co přijel se ségrou koupit WR-X mě nakonec ukecal a CRF šla do světa taky . Takže mi během 14 dní vykoupili půlku motoparku.

Šla pryč za 105 000 Kč, najeto 5500 km

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 12:39 | Nahoru | #6323
mRKEF> co přikoupíš?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 12:41 | Nahoru | #6324
mRKEF> no pěkně

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 13:15 | Nahoru | #6325
Tak v první řadě potřebuju v garáži udělat nějaký resty :D :



Pak jsem se byl podívat na to WR-R co se tady prodává na inzerci, to modrý - to si zřejmě koupím . To svoje složím dokupy a asi pošlu do světa a tím zůstane jen jedno moto. No a taky mě ještě láká zkusit CRF300L. Uvidíme, kam mě cesty boží zavedou. Ještě mám i svrbění koupit nějaký ostřejší auto, jelikož tenhle bod jsem si zatím nikdy nesplnil. Líbí se mi kundaj i30n.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 16:47 | Nahoru | #6326
mRKEF> Na kundaj se vyser, do garáže se Ti stejně nevejde . Dej vědět, až budeš mít to nový WR-R v garáži, moc rád se přijedu kouknout. A musíme vykoumat, kde nás nechaj zkusit to 3kilo

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 17:18 | Nahoru | #6327
Na ostrý auto bych se vys.al, pokud s tím nechceš jezdit na okruh...na nase cesty to moc není..pořád dojíždis auta co tě zdrzujou.. je jich daleko víc než vhodných míst na předjíždění..

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 19:10 | Nahoru | #6328

Wenca24 píše: Na ostrý auto bych se vys.al, pokud s tím nechceš jezdit na okruh...na nase cesty to moc není..pořád dojíždis auta co tě zdrzujou.. je jich daleko víc než vhodných míst na předjíždění..


Naprostý souhlas, z vlastní zkušenosti potvrzuju

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.1.2023 v 20:20 | Nahoru | #6329
Klíčem k úspěchu je předjet 15m kamion na 8 metrech, to je celé .

Peníze z prodeje všechny odevzdam doma paní, ať s nimi naloží podle svého nejlepšího vědomí.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.1.2023 v 11:14 | Nahoru | #6330
Velká škoda, holt doba menším objemům nepřeje
https://motosvet.cz/...valcova-690-tka.html
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist