globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příprava na velké cestovní enduro
7.8.2012 v 01:05
Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše názory na to jak přejít ze silnice do lehčího terénu. Alpy jsou fajn, ale rád bych na motorce pojezdil i země s horší infrastrukturou (Rumunsko, Ukrajina, Maroko, a tak). Jednou bych si rád pořídil třeba R1200GS, ale vzhledem k tomu kolik ta mašina stojí bych se na ní v terénu nechtěl učit. Mají např. smysl lehká 250ccm endura jako KLX250, WR250 nebo CRF250L? Co se mě týká (186/105/39) tak jsem spíš turista než závodník a žádné crossové ambice nemám. Dík za názory.

Uzavřeno 18.08.2012 v 17:17 uživatelem PILS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 15:21 | Nahoru | #31
luk76> No kdyby za něj chtěli půlku toho co chtějí tak to zas tak neřeším, ale takhle si o tom potřebuju popřemýšlet. Přeci jen je to spousta peněz za které už se dá pořídit ledacos .... třeba kabriolet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 15:41 | Nahoru | #32
PILS> Tak ja myslim ze jestli chces neco kupovat z 2. ruky, tak pockej do podzimu ted jsou cenyn nahore. Idealne listopad-unor nejlepsi doba na nakupovani.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 15:54 | Nahoru | #33

gugo píše: PILS> Tak ja myslim ze jestli chces neco kupovat z 2. ruky, tak pockej do podzimu ted jsou cenyn nahore. Idealne listopad-unor nejlepsi doba na nakupovani.



Nemáš pravdu pane, i když sou máše dražší okolo sezóny, je lepší je koupit v době, kdy na ní budeš jezdit. Kvůli skrytým vadám. KOupíš si ji v zimě, pak vyjedeš a už solíš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 15:57 | Nahoru | #34

dejavu píše: Nemáš pravdu pane, i když sou máše dražší okolo sezóny, je lepší je koupit v době, kdy na ní budeš jezdit. Kvůli skrytým vadám. KOupíš si ji v zimě, pak vyjedeš a už solíš...


Ty uz si nekdy videl ze by ti nekdo vratil penize za "skrytou vadu" ? Ktera se ti projevi po 1000 cech km ?? Ja tedy ne. Nemluvim o tom ze projet motorku je treba pri koupi, ale to se da delat i v zime.

2 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 15:58 | Nahoru | #35
650 v akci


No hoši, mezi nama, nebylo by vám 1200GS za čtvrt kule líto?

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:00 | Nahoru | #36
na nauceni jsou urcite vhodny masiny jako napr. Kawa KLE, stary Pegasa od Aprilie, Hondy TA nebo AT, (Super)Tenere, Suzuki BIG, ... zalezi na preferencich.
jsou cenove relativne dostupny, na vychod se s nima da doject a co ty vis - treba si zvyknes a jinou chtit nebudes

samozrejme jit do 1200GS rovnou je taky mozny. pokud ti nevadi, ze z toho sem-tam pri padu muzes neco ulomit, jdi do ni. v tom pripade zkus jeste popremejslet o KTM 950 nebo novej SuperTenere (myslim to vazne ), zajimavy alternativy a vydrzi Ti snad uz naporad

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:01 | Nahoru | #37
gugo> Pokud máš dobře napsanou smlouvu a známého právníka tak je to určo lepší. Nicméně mi nepřijde rozumné koupit mašinu, když ju pořádně neprojedu - teda poud nejsu takový eskymák jak ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:06 | Nahoru | #38

dejavu píše: 650 v akci


No hoši, mezi nama, nebylo by vám 1200GS za čtvrt kule líto?



bylo by

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:06 | Nahoru | #39
Já bych taky řekl, že motorku je lepší koupit, když na ní můžeš jezdit. Jednak kvůli případné záruce a taky je naprd mít hračku a nemoct si s ní hrát. Kdybych teď narazil na nějakou supr nabídku tak bych to zvážil, ale spíš to nechám na jaro .... alespoň budu mít přes zimu o čem přemýšlet

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:20 | Nahoru | #40
dejavu> Tak a teď budu celej smrdět od hoven woe

Pils-> tak každý ti poradil něco, ale já být na tvém místě, tak alespoň zatím to bmw neberu. Ono to je taky celkem těžká mrcha a moc zábavy si s tím taky neužiješ. Vzal bych opravdu nějakou 650,700,750,800 a opravdu teprve uvidíš, nakonec se ti třeba ani do nějakejch brodů a rizika chtít nebude a půjdeš úplně jiným směrem. Uvidíš po čase, zkušenostech a výletech a jestli máš nějakou bandu, tak okoukneš co mají oni a co by se ti tak asi líbilo a co je tvůj styl a směr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:36 | Nahoru | #41

shantis píše: bylo by



Ani prd! by dostala za usi...

Příprava na velké cestovní enduro

7.8.2012 v 16:39 | Nahoru | #42
za 130 uz mas 950ADV

Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 06:37 | Nahoru | #43
Sme ti teda poradili, co?

2 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 06:40 | Nahoru | #44
A tož sa dobře kóké, jaxi to my afrikánci užíváme. Baworáci si to šetří Třeba pak budeš mít jasno.



Naposledy editováno 08.08.2012 06:43:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 11:31 | Nahoru | #45
dejavu> Jen jestli tě nepustil před sebe proto, že točil to video
Jinak já tu diskuzi pro sebe hodnotím jako přínosnou. Vzhledem k tomu, že se s tím nechci motat jen za barákem, ale i vyjet někam dál bych to viděl na transalpa. Nechám to, ale asi až na jaro.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 16:07 | Nahoru | #46

PILS píše: dejavu> Jen jestli tě nepustil před sebe proto, že točil to video
Jinak já tu diskuzi pro sebe hodnotím jako přínosnou. Vzhledem k tomu, že se s tím nechci motat jen za barákem, ale i vyjet někam dál bych to viděl na transalpa. Nechám to, ale asi až na jaro.



LOL, strýcu, to nésu já, já mám černošku :) Ale TAčko určo nebude špatný směr, věř mi ;)

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 18:52 | Nahoru | #47
Nechci ti vnucovat svůj názor, ale..

Pokud chceš šmejdit v terénu s mastodontem, je to naprosto něco jiného, než-li řádit na nějaké lehké koze. Chceš do budoucna GS tak bych začal v této třídě, váhové kategorii. Myslím, že ideální je pořídit na začátek velkého Biga, Superteneru, TA a pokud zbydou prachy, tak třeba Afriku. Už mají dostatek výkonu na přesuny a přesto je možné s nimy na pořádných gumách řádit v offu.
Každopádně začátky endura se někdy rovnají nenávisti ke stroji. Odkládat mašinu budeš často a velice se budou hodit padáky. I když si myslím, že to mám trochu zmáklé, tak se nikdy neubráníš pádům. Nauč se v klidu na staré vráně, kterou pořídíš do 50 tyček, obuj jí na chlupatý, pořádně se oblékni a jdi do toho. Začni polňačkama ve stupačkách a postupně si nakládej těžší pasáže. Jak píše Shantis - občas něco zanecháš někde v šotolině. Plasty lze svařit, zlomené zrcátko vyměníš, ale nebude to tak bolet tvou peněženku. Pokud začneš GSem, strach o tvou investici ti nedovolí jít dál. Znám pár borců co se pouští do velkých akcí s mašinama za ranec, ale na to musí být Tvá kešeň připravená. Osobně se mi daří likvidovat mou tenerku těžším offem a GSo bych tam v životě nevytáh. Nenaučil bych se zacházet v terénu. Je pravdou, že to je o hlavě a gumách.
Ještě k Tvým obavám koupy staršího stroje. Spousty borců tyhle babičky opečovávaj a některé jsou ve špičkovém stavu i když mají 20 let za sebou. Některé ani nevědí co terén znamená. Vrcholem offu je pro někoho suchá polňačka. Při koupy je dost znaků na rozeznání, která byla huntovaná a která lítala pouze po asfaltu ( silniční gumy, gumy na stupačkách..). Najdi nezhuntovanou, popř. bude chtít nějaký spotřebák, ale to tě stejně nemine (v terénu spotřebák odchází mnohem rychleji) a vyraž. Užiješ si takový prdele, že už se ti nebude chtít mrdat po asfaltu !

Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 20:43 | Nahoru | #48
Váha, váha, váha! Učit se v terénu s krávou je dle mého hovadina. Návyky s lehkou motorkou (do 180kg) se pak zúročí při tahání 220kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 21:04 | Nahoru | #49
bonnyes> Muhuhehe, tys pobavil - ale máš recht! Slovo od slova. Ale PILSon už je stejně rozhodlej, takže ho letos s Urkvelem už asi nikde nepotkáme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 21:22 | Nahoru | #50
dejavu> pěkná Afrika, chlape. Vím jaké jsou začátky, tak jsem chtěl přihodit kousek rozumu. Každopádně víkend strávený na sváření plastů jsem měl raději prosouložit.. ztráta času

Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 08:37 | Nahoru | #51
PILS :: Ja tento podzim kupuju Transalpa 600, hlavne na jezdeni do prace a na vylety. Precti si recenze uzivatelu z tadyma, timto kupem urcite neprohloupis. Posledni na cem jsem jel byla Jawa 250 sport a na alpika jsem natřepaný. Nepotřebuju nic co balí holky a žere malý děti. Potřebuju něco za rozumný peníz a s čím ještě poznám nějaký ten kout naší země i mimo ni.... Hlavni vyhody podle mě - držák - náklady, spotřeba, pohodlí. Ovšem toto všechno mám jen nastudované, realita bude až na podzim

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 09:58 | Nahoru | #52
Tak názorů až po půdu Parametrů je víc než dost:600plus,cena,odolnost,spolehlivost.Koupit si něco na "naučení" je dobré ,ale ne na Rumunsko atd.Oprav na starem stroji je až až,když koupíš za "pade".Je to riziko pokažené dovolené.Nechci se tu nikoho dotknout,protože je to složité.
Osobně bych volil moto v dobré kondici tak 80tis na naučení tak 3sezony dost pojezdit,zjistit jestli budeš víc mastodontit i do ostřejšího terénu,NEBO budou finance na adventure šteky do dálek pro kochču šotolinových cest v zahraničí a tím mít i čas.Co tě chytí ukáže čas co ti bude sedět.Já moc času nemám a finance však to znáte.Doporučoval bych tyto kritéria,spolehlivost,pohodlí,vinikající poměr duálnosti,spotřeba,kultivovanost,osvědčenost modelu.Jednoznačně malé GS 650 Dakar.Na naučení jedna sezona nestačí než si ujasníš své limity a přejdeš na velké GS.Přeju dobré rozmotání z našich názorů a rad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 12:26 | Nahoru | #53
uzzy> Souhlas. Peníze jsou až na prvním místě, ale člověk musí najít i ten čas. Motorka za 50 tis by na učení byla fajn, ale měl bych strach s tím jet někam dál. Navíc vzhledem k tomu, že assistenci jde (alespoň u hondy) zřídit na motorku do 10 let tak uvažuju o motorce max 5 let staré. Sám jsem zvědavej kam se mi to posune ... jestli spíš turistika a občas nějaká šotolina nebo spíš se vyřádit někde kousek za barákem. Zatím bych si myslel, že to bude spíš ta první varianta, ale zas na polykání kilometrů mám VFR1200. Zatím to vypadá na transalpa, ale přijde mi, že tam je dost plastů, kterým to moje učení asi moc dobře dělat nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 12:44 | Nahoru | #54

KubaLC8 píše: Ani prd! by dostala za usi...



Přesně tak, je to jenom motorka, tak bych jí stejně naložil

Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 13:14 | Nahoru | #55
Já za sebe bych ti radil XF 650 Freewind Někomu se ten jednoválec nelíbí, ale já pro něj mám prostě slabost... 180 kg, takže není tak těžká na ovládání a případný zvedání, do terénu je ten jednobuch ideální, a pokud nejsi střelec, a stačí ti cestovka okolo 100km/h tak je i suprově pohodlná a hltání kilometrů není problém Koukni mi do profilu, mam tam něco málo o ní

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 16:18 | Nahoru | #56

bonnyes píše: dejavu> pěkná Afrika, chlape. Vím jaké jsou začátky, tak jsem chtěl přihodit kousek rozumu. Každopádně víkend strávený na sváření plastů jsem měl raději prosouložit.. ztráta času



Joooj, jak říkáš, není nad taků peknů jebačku

Naposledy editováno 09.08.2012 16:18:25

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 16:21 | Nahoru | #57

Petr-RSV píše: Přesně tak, je to jenom motorka, tak bych jí stejně naložil



No kdybysme natáčeli ty tvoje kaskadérské kúsky, tak by po cestě jezdily jen samé endura :D To tvoje HP tě musí milovat ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 16:23 | Nahoru | #58
PILS> Hele, jen tak mezi náma, už sis na nějakou tu kobylu vylezl? Jestli z ní třeba dosáhneš a tak?

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

9.8.2012 v 17:32 | Nahoru | #59
dejavu> Jednou na prodejne prave na tom GS. Motorka mi prisla mohutna, ale stafle jsem nepotreboval

Příprava na velké cestovní enduro

10.8.2012 v 06:36 | Nahoru | #60
Hele píšou AT TA co takhle KLE.Je lehká 6 kvaltu a koupíš ji za hubičku.V terenu stou její váhou to sní určitě zvládneš.Koníku má jak AT 650.Já jsem sváteční jezdec a troufnu s sní i mimo polnačky do lesa a brody.Když jsem sní ze začátku padal tak jsem vždy sehnal za babku plasty z ojetiny a jezdil dál.Dá se sehnat od nějakých 22 býku.Zaty hrachy TA a AT neseženeš.Zkus mrknout na videa co se s KLE dá vše projed,já jsem sní moc spokojený.
Téma je zamknuto


TOPlist