globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příprava na velké cestovní enduro
7.8.2012 v 01:05
Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše názory na to jak přejít ze silnice do lehčího terénu. Alpy jsou fajn, ale rád bych na motorce pojezdil i země s horší infrastrukturou (Rumunsko, Ukrajina, Maroko, a tak). Jednou bych si rád pořídil třeba R1200GS, ale vzhledem k tomu kolik ta mašina stojí bych se na ní v terénu nechtěl učit. Mají např. smysl lehká 250ccm endura jako KLX250, WR250 nebo CRF250L? Co se mě týká (186/105/39) tak jsem spíš turista než závodník a žádné crossové ambice nemám. Dík za názory.

Uzavřeno 18.08.2012 v 17:17 uživatelem PILS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2012 v 09:25 | Nahoru | #1

PILS píše: O te hmotnosti jsem taky uz takhle premyslel. Jen si myslim, ze v terenu je ta vaha znat vic. Dalsi duvod, proc bych napred chtel neco jineho je to, ze nevim jestli opravdu budu podnikat vetsi vypravy mimo asfalf. Sice uz jsem v diskuzi driv napsal, ze asi pujdu do transalpa, ale myslenky jedou a tak uz to zas tak jasne nevidim. Rikam si, ze je to asi fajn motorka, ale tim, ze mam to vfr od hondy a fz od yamahy si rikam, ze by to mozna chtelo neco vic do terenu a min na asfalt. Napr. tenere od yamahy je sice jednovalec, ale pusobi na me odolneji proti padum a pak taky se mi libi 23 litrova nadrz a s tim spojeny dojezd. Sice to asi neni uplne to ono na delsi presuny, ale to by se dalo resit treba vlakem nebo si na to holt rezervovat vic casu. Co se tyka vyrobcu tak zadne preference nemam, ale nesel bych treba do triumphu (i kdyz se mi motorky od nich libi), protoze v okoli nemaji dostupny servis.


Tohle srovnani ti klido muzu posoudit, kamarad ma maly tenerko a obcas spolu jezdime. Delsi streku natom uplne vpohode das, ale samozrejme s mensim pohodlim (vibrace atd). Ze by si nekam dorazil pomaleji nez treba z TA nebo s Afrikou stim si starosti nedelej, ikdyz to zprevodujes do pomala mensi rozetou, v pohode dosahnes na cestovni rychlost 110 kmh.
Jinak plasty na malym tenerku praskaj jako svina a jsou drahy i s padakama.
S tema vypravama do terenu nevim jestli si uvedomujes ze to hlavni co te bude palit jsou gumy, bud to vobujes na asfalt a nebo do terenu. Kdyz to vobujes na nejaky dobry spunty aby ti to pokrylo bahno i treba mokrou travu tak ty gumy na asfaltu vydrzej velky kulovy, kdyz to vobujes na nejaky cestovni enduro gumy treba anakee nebo neco podobnyho, tak si v mokru a v bahne moc neskrtnes. Kdyz se jezdi treba UK Rumunsko apod, tak se prezouva az nekde v tamnich koncinach a nebo vlak.
Tady ti stejne napiseme tuny nazoru, kazdej jinej. Proste si neco kup a pak to bud prodej kdyz nebudes spokojenej a nebo nejak jinak dolad.
Podle me kup nejake cenduro obuj to nejak (jestli se hodlas prepravovat i po silnici) tak tam dej treba to co tam mama ja anakee2, jezdi obcas zajed do lesa a po roce si to zreviduj a uprav pode zkusenosti.
Moje zkusenosti s konfiguraci TA600 na anakee2, napr: ted jsem jezdil 2 hodiny pod Brdech, lesni cesty OK jakmile je tam trava je traba davat bacha, bahno cca 20 cm (koleje) kdyz to ma alespon nejakej podklad a kopec do sklonu 15 stupnu OK, sutry OK. Prasna lesni cesta (hrabanka) OK. Velkej problem je treba prejezd uvlacenyho pole nebo rozbahnenyho pole ve vetsi rychlosti na to je treba davat bacha, protoze ta predni guma ti prestane ve vetsi rychlosti vest a jsi vprrrrrr.eli. Takze do toho nevlitnout treba z polnacky v 50ti.
Ale myslim ze pid sebezachovy ti zezacatku nedovoli litat po polnackach 60 .
Myslim ze asi moje posledni vyjadreni k tomuto tematu, vsechno ostatni je uz jenom opakovani toho co uz bylo receno, good luck s vyberem.
Téma je zamknuto


TOPlist