globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příprava na velké cestovní enduro
7.8.2012 v 01:05
Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše názory na to jak přejít ze silnice do lehčího terénu. Alpy jsou fajn, ale rád bych na motorce pojezdil i země s horší infrastrukturou (Rumunsko, Ukrajina, Maroko, a tak). Jednou bych si rád pořídil třeba R1200GS, ale vzhledem k tomu kolik ta mašina stojí bych se na ní v terénu nechtěl učit. Mají např. smysl lehká 250ccm endura jako KLX250, WR250 nebo CRF250L? Co se mě týká (186/105/39) tak jsem spíš turista než závodník a žádné crossové ambice nemám. Dík za názory.

Uzavřeno 18.08.2012 v 17:17 uživatelem PILS

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 18:52 | Nahoru | #1
Nechci ti vnucovat svůj názor, ale..

Pokud chceš šmejdit v terénu s mastodontem, je to naprosto něco jiného, než-li řádit na nějaké lehké koze. Chceš do budoucna GS tak bych začal v této třídě, váhové kategorii. Myslím, že ideální je pořídit na začátek velkého Biga, Superteneru, TA a pokud zbydou prachy, tak třeba Afriku. Už mají dostatek výkonu na přesuny a přesto je možné s nimy na pořádných gumách řádit v offu.
Každopádně začátky endura se někdy rovnají nenávisti ke stroji. Odkládat mašinu budeš často a velice se budou hodit padáky. I když si myslím, že to mám trochu zmáklé, tak se nikdy neubráníš pádům. Nauč se v klidu na staré vráně, kterou pořídíš do 50 tyček, obuj jí na chlupatý, pořádně se oblékni a jdi do toho. Začni polňačkama ve stupačkách a postupně si nakládej těžší pasáže. Jak píše Shantis - občas něco zanecháš někde v šotolině. Plasty lze svařit, zlomené zrcátko vyměníš, ale nebude to tak bolet tvou peněženku. Pokud začneš GSem, strach o tvou investici ti nedovolí jít dál. Znám pár borců co se pouští do velkých akcí s mašinama za ranec, ale na to musí být Tvá kešeň připravená. Osobně se mi daří likvidovat mou tenerku těžším offem a GSo bych tam v životě nevytáh. Nenaučil bych se zacházet v terénu. Je pravdou, že to je o hlavě a gumách.
Ještě k Tvým obavám koupy staršího stroje. Spousty borců tyhle babičky opečovávaj a některé jsou ve špičkovém stavu i když mají 20 let za sebou. Některé ani nevědí co terén znamená. Vrcholem offu je pro někoho suchá polňačka. Při koupy je dost znaků na rozeznání, která byla huntovaná a která lítala pouze po asfaltu ( silniční gumy, gumy na stupačkách..). Najdi nezhuntovanou, popř. bude chtít nějaký spotřebák, ale to tě stejně nemine (v terénu spotřebák odchází mnohem rychleji) a vyraž. Užiješ si takový prdele, že už se ti nebude chtít mrdat po asfaltu !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

8.8.2012 v 21:04 | Nahoru | #2
bonnyes> Muhuhehe, tys pobavil - ale máš recht! Slovo od slova. Ale PILSon už je stejně rozhodlej, takže ho letos s Urkvelem už asi nikde nepotkáme
Téma je zamknuto


TOPlist