globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350-Dva karburátory
21.2.2011 v 17:27
Potom co sem si pročetl přechozí forum na toto téma jsem se rozhodl radši založit jiný.
Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.

-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?

Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...

Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 21:15 | Nahoru | #181
c.j.> Toto je opravdu mýtus.Jako že to na silnici nejede?

Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 21:22 | Nahoru | #182
Jede, ale s těmi vibracemi je nereálné na tom něco ujet.. K tomuto nesmyslnému řešení jsem se odhodlal ve chvíli, když jsem měl bloky tak vymlácené, že čelo kliky už nešlo utěsnit.. Motorka na volnoběh na stojanu cestovala po celé garáži Prostě je to nevyvážené jak prase, člověku vypadnou i plomby ze zubů Odspoda to pojede lépe, ale logicky to umře brzo jako jednoválec.. Navíc starty nic moc.. Měl jsem orig karbec, jen přetryskovaný, chtěl oyb to větší difuzor, ale na odzkoušení stačí i orig, tohle je hodně sado maso řešení

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 21:36 | Nahoru | #183
Takže ty jsi použil bloky s vymlácenými uloženími ložisek a divil ses že to vibruje?
Já jen zopakuju pár vět co tu píšu furt dokola:
Můj jednohup nevibroval o moc víc než klasická střídačka.
Karburátor musí mít logicky dvojnásobný průměr difuzoru,přetryskování je v podstatě k hovnu,když přes něj nedostaneš víc vzduchu.
S motorkou jsem dal naprosto bez problému trasu z domu do Olomouce(cca 120km) a oproti dvaapůli jsem necítil žádný nárůst únavy z vibrací.
Motor jezdil přibližně dva roky,než jsem přestal mít nervy na to jezdit na třiapůli s papírama z dvaapůli.Do motoru jsem nemusel.
Ano,průběh bude jednoválcový,ale to člověku co využívá jen spodní polovinu otáčkového spektra vůbec nevadí.

Naposledy editováno 30.03.2012 21:37:49

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 22:01 | Nahoru | #184

Anti píše: Takže ty jsi použil bloky s vymlácenými uloženími ložisek a divil ses že to vibruje?



Jo

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

31.3.2012 v 02:40 | Nahoru | #185
Anti: Neřekl jsem, že to nebylo nebo nejde, mýtus je to, že to byl najednou jiný motor.
Vím, žes o tom psal a nemá cenu opakovat. Fyzikálně vzato, výpočet točivého momentu motoru nepočítá s veličinami "jednohup" "dvojhup". Takže normálně vzato, nemá to na to vliv. Připouštím, že něco jako jev big bang existuje, ale pochybuju o využitelnosti na motoru typ kývačka, 638, kde úpravy -+ 10 procent dosáhneš i jinak, navíc +-10% u takového motoru není 20 koní. Já na vojně jel na kývačce vojenské a nechápal jsem, jak tahala ruce, ani můj odřený bok to nechápal, a jednohup to nebyl zcela jistě takže třeba to jelo i tak.
A nesmysl to je proto, páč se to neosvědčilo ani neujalo atd atd.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

31.3.2012 v 13:04 | Nahoru | #186
laďa prášil> Ještě jednou a pomalu - zcela se změní záběrová charakteristika motoru, ne až tak jeho výkon či krouticí moment. Ta "charakteristika" je poněkud odlišný průběh obou veličin v závislosti na otáčkách, jejich velikost se moc nezmění, ale vzájemně posune. A to je to jádro pudla, víš?
Přečti si můj příspěvek a pochopíš (snad), proč se to tak tenkrát dělalo (technické problémy - pevnost pístů, vyšší střední pístová rychlost u velkého jednoválce...), aby se dosáhlo oné kýžené záběrové charakteristiky jednoválce.
Žádný mýtus, jen prostý fakt.
A sám si nakousl "big bang". Proč jedni jo a proč druzí ne?
Motor s razantním záběrem musí mít navrch na technické trati.
Jen tak mimochodem - z třipade můžeš udělat normální dvouválec, falešný jednoválec i falešné véčko.
Všechny tyto motory se svým charakterem dosti výrazně liší.

Naposledy editováno 31.03.2012 13:06:04

Jawa 350-Dva karburátory

31.3.2012 v 13:08 | Nahoru | #187
Ještě jeden přípodotek - proč Aprilia udělala endurové (motardové) véčko?
Určitě né z plezíru.
Z dvouválce lze dostat vyšší špičkový výkon a uspořádáním válců vhodný průběh krouťáku.
No a že je véčko štíhlé, to už je jen takový bonus.

Naposledy editováno 31.03.2012 13:12:26

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

31.3.2012 v 18:37 | Nahoru | #188
Zdenale, ještě jednou a pomalu: ZCELA se nic neznění tím, že čep jedné ojnice otočíš o 180 stupňů. Prostě zcela se určitě nic nezmění a pokud se něco změní víc než málo, tak spíš víc vlivem jiného sání které stejně každý předělá nebo jiných přidružených úprav. Samozřejmě výhoda víceválců pro dosažení vyšších otáček a tím vyššího výkonu je jasná. Jestli jsem připustil big bang jev, tak jenom proto, abych připustil, že k určité malé změně tím může dojít, to se nedá vyloučit. Poněkud odlišný průběh - máš pravdu, s tím se dá souhlasit Apriliu bych sem asi netahal, důvodů proč udělali dvouválec bylo asi víc, jeden z nich byl, že víceválec nebyl zakázaný a vymohli si dodržení tohoto pravidla. Nejde ovšen srovnávat jednoválec a dvouválec, tady jde o dvouválec a dvouválec a Zcela se nic nemění ani u čtyřtaktů, výrazněji snad tak u 270, což by byl 2T 90, kde jistý vliv má jiné vyvážení motoru s ohledem na odlišný pohyb pístů a jejich rychlost, což ani to u jednohupa není.
Pokud bys vyrobil zkušební motorovou jednotku, věř mi, že by se potvrdilo, co říkám. No, škoda že se jawa nedostala k tříválcu.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

1.4.2012 v 08:29 | Nahoru | #189
laďa prášil> Od koho by jsi tento fakt akceptoval?Kdo by ti musel potvrdit co tu píšeme?

Jawa 350-Dva karburátory

1.4.2012 v 13:36 | Nahoru | #190
Iljušin měl v kanceláři fotku čmeláka a pod ním text, že podle všech známých pravidel aerodynamiky tenhle tvor nikdy nemůže lítat.
A když jsme u něj, tak v té předválečné době se přemýšlelo, jak zvýšit odolnost letounů proti střelám. Všichni špekulovali a došli k závěru, že takový vergl s efektivní ochranou nemože vzlétnout.
Iljušin postavil IL-2.
Šedivá je teorie, ale zelený je strom života.
Jawa dělala letecký motor a mám takové tušení, že i tříválec.
Něco takového jsem viděl na Blaníku...ale nejsu si moc jistý.
Čtyřválec jsem viděl v muzeu, ale tohle byl tří...

Naposledy editováno 01.04.2012 13:46:12

Jawa 350-Dva karburátory

2.4.2012 v 08:22 | Nahoru | #191
No, včera jsem to napsal, ale nějak se to neuložilo a nešli mi ani motorkáři.
Samozřejmě jsem čekal vaše reakce. Vážím si vaší praxe, taky nemám rád, když ně někdo přesvědčuje o tom, že dva karburátory nemají smysl a na takové motorce neseděl.
Co by mě přesvědčilo? Ale dyť si jezděte na čem chcete kluci..
Existuje matesův graf jednohupa, má Mt níž a řekněme plnější křivku, jedná se o motor na socialistik dragster, má tedy i další úpravy. Osobně si myslím, že vyladěním motoru+sání+výfuk by se dalo dosáhnout to stejné.. neboť tento motor je konstrukčně tak primitivní, že je velký prostor ke změně. Čili jestli měl 30 Nm při 3500 místo 4000 není ZCELA jiné, ale jde o výsledem dosažitelný zřejmě i jinak na normální klice. 15 koní na zadním kole taky není nic extra. Teoreticky kdyby připojil k motoru velký setrvačník a vytočil motor a využil na 200 m sprint, získal by možná ještě vetší Mt... Mimochodem, zvuk motoru dost hrozný, aspoň subjektivně, proti radostnému roztleskávání klasické 534.
Mo prostě vliv uspořádnání motoru bez dalších úprav je minimální, pokud jde o vyvážení, měl by být 2v paralelně chodící dokonce lépe vyvážený, neź klika normální jawy, protože nepůsobí žádné síly druhého řádu...
Mě dělá motor to, že když pustím řídítka, rozkmitají se. Myslel jsem, že je to přední gumou, ale když motor vypnu, jede jak po kolejích. Asi na tom něco bude.
Śturmovika bych sem asi nepletl, prostě dali tam 500 kilo pancíře a neunesl 1000 kilo bomb ale jenom 500. Ještě bys mě nakonec přesvědčil, že to byl nejlepší letoun II.WW...
No, z fyzikálního hlediska bych to přirovnal k autu, které jede bez motoru z kopce a narazí do zdi a ke stejnému autu, které jede ze stejného kopce pozpátku a narazí do zdi. Výsledek prostě nebude zcela jiný. A třeba erko pojede z kopce pozpátku možná ještě rychleji.
No, nechme planých debat, mimochodem, mě o krouťák nízko zatím nikdy nešlo a moje motorka je přesně taková...

Jawa 350-Dva karburátory

2.4.2012 v 12:42 | Nahoru | #192
Chtěl jsem nějak ozřejmit tuto zdánlivě nelogickou věc.
Ale byla to velmi důležitá (i když krátká) cesta k velkému dvoudobému jednoválci.
Dnes už není problém postavit spolehlivý dvoudobý motor s vrtáním přes 80mm, stejným zdvihem a s otáčkami nejvyššího výkonu kolem 7.000/min.
Tenkrát prostě byly problémy s pevností pístu velikosti "pixle od barvy", jeho zadíráním, spolehlivou funkcí pístních kroužků (velký válec=velké díry) a pod.
A "normální" dvouválec svým charakterem pro jízdu v terénu nebyl moc vhodný, některým jezdcům (podle tehdejších pramenů) to vadilo do té míry, že se zkusilo tohle.
Ejhle, fungovalo to.
V opravdovém terénu se mě s tím kombajnem jelo líp.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

2.4.2012 v 15:11 | Nahoru | #193
jasně, v té době to bylo hledání řešení, chápu jak to myslíš, nebyly matroše, nebyly technologie, nechápu, že si to dneska někdo touží udělat na ježdění, je to stejně bizarní, jako křížit jezevčíka s malamutem jenom pro pocit, že to nikdo nemá. A pak tvrdit, jaká je to skvělá pes. Zajímavé, kolik se toho nakecalo kolem jednohupu, ale třeba výfukovou přívěru na jawu nikdo nevymyslel a přínos pro krouťát by byl podobný - stejný - lepší.
Nejlepším řešení pro hledání krouťáku je koupě suzuki GT 750

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

2.4.2012 v 16:17 | Nahoru | #194
laďa prášil>Možná nechápeš že si to někdo může dělat dneska na ježdění,to ti nikdo nebere.Nicméně ty především popíráš odlišnost projevu takto upraveného motoru.I když ti x lidí napíše,že rozdíl je opravdu citelný,budeš mlít jak kafemlejnek dál.
Já se téměř pevně rozhodl.Mám doma torzo 350 kývačky s vybraným sáním(byl to taky jednohup) a myslím že ho přivedu k životu a poté navštívím Štenberk.Až se svezeš možná pochopíš.
Nejlepším řešením při hledání pocitového krouťáku je velký obsah na válec,o což šlo nepřímo i v případě úprav na jednohupa.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

2.4.2012 v 17:34 | Nahoru | #195
Ale chápu. Prostě jede to hůř, ale náš pocit, že líp. Já myslel, že už ho máš, tak to dodělej a dojeď, uděláme change, vyměníme dojmy zkušenosti. Prostě... z hlediska fyziky rotující kliky je to +- fuck, jak zapaluje. Proto taky vzorce na výpočet toto nijak nezohledňují a změny jsou způsobené něčím jiným: poměry v sání, tlaky v klikové skříni... To je všecko. Kdyby to fungovalo jako princip, někdo by to použil pro 3 nebo 4 válec jednohup, dělali by asi autokrosový warťáky jednohupy atd.. prostě to tak není nebo je jen pocitově a to je celkem k ničemu.. Leda pro radost, jinak říkám nesmysl. A i to záýodní použití bych bral s rezervou: Když Franta Štastný jezdil s velkou nádrží TT, taky to prezentovali jako že spočítali že ušetří čas za tankování a ve skutečnosti nemohli zastavit v depu, protože by motorku nepustili dál kvůli oleji, co z toho odcházel. Takže bůhví. Prostě se to neosvědčilo, neprosadilo a kdo chce, ať tak jezdí. Jestli tvrdili že dvouhup měl brutální nástup výkonu a malý krouťák, mohla to vyřešit těžší klika třeba nebo setrvák, regulace zapalování. Byl to prostě pokus a tak nějak u toho zůstalo. Čest jednohupu

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

3.4.2012 v 09:00 | Nahoru | #196
laďa prášil> Na výfukovou přívěru má Jawa několik patentů .
Jak píšeš, ve výpočtech je to jedno - to je ta teorie - ale v praxi je to holt jinak.

Jawa 350-Dva karburátory

3.4.2012 v 09:14 | Nahoru | #197
V praxi je to dojem Zdenále, protože fyzikální zákony tak nějak platí.
Já jsem myslel realizovat přívěru na seriový motor. Pokud jde o patenty jawa uplatněný na speciálech, nebo neuplatněný vůbec, mám celkem přehled. To víš, Automobily mám doma všecky ročníky... teda aspoň do doby, kdy to za něco stálo.

Jawa 350-Dva karburátory

3.4.2012 v 10:46 | Nahoru | #198
To nepopírám.
Ale když tady byla řeč o Aprilii, tak u ní konkrétně se dost laborovalo s úhlem vidlice. Tím právě "dolaďovali" průběh krouťáku.
Teoreticky by to na něj nemělo mít vliv, ale není to pravda.
Pro technický rozvoj je sice třeba technických znalostí, ale je také užitečné mít nějakou vizi a sem tam neuškodí ani bláznivý nápad, který je někdy k ničemu, ale někdy ne...

Jawa 350-Dva karburátory

3.4.2012 v 12:31 | Nahoru | #199
Dolaďovali, jo? Hm, tak dobře. Já myslel že dozadu už to sklonit nešlo a dopředu už by to bylo nevýhodně velké... Tak spíš je to možné maximum místo výhodných 90st.

Jawa 350-Dva karburátory

3.4.2012 v 14:49 | Nahoru | #200
Žeby ten konstruktér kecal ?

Jawa 350-Dva karburátory

3.4.2012 v 20:00 | Nahoru | #201
No právě.... Nikdo neřekne, kurňa, jak jsme to chtěli, tak to tam nevešlo, spíš řekne hledali jsme optimum a nalezli, je to perfektní, nejlepší, kupujte, to je přece normální a nevím, čemu se divíš

Jawa 350-Dva karburátory

4.4.2012 v 09:09 | Nahoru | #202
No ale my jsme spolu probírali technické věci.
Protože o téhle závislosti vím, tak jsem se ptal, jak se s tím vyrovnával on.
Samozřejmě, že se něco udělá "na prkně", ale rozhodující jsou jízdní zkoušky.
Nevysypu tady z rukávu konkrétní hodnoty, ale jiný úhel vidlice má Harley, jiný čopřík Honda 125, jiný malé Virago, Hyosung...
Závisí to i na objemu a na poměru vrtání/zdvih.
Kdyby hodnota 90st. byla ideální, tak ji mají všechny motory...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

4.4.2012 v 14:00 | Nahoru | #203
ale 90 JE ideální , mluvime li o V2, stejně jako 72 mluvíme-li o V10

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

4.4.2012 v 15:41 | Nahoru | #204
laďa prášil> Dyk si psal,že je to jedno ...

Jawa 350-Dva karburátory

4.4.2012 v 16:10 | Nahoru | #205
V 90 je ideální z hlediska vyvážení posuvných sil, příznivé je, že jeden píst má maximální rychlost a druhý v tom okamžiku je v horní dolní úvrati. Protože jsou ojnice obvykle na jednou čepu vedle sebe v minimální vzdálenosti nebo dokonce v ose, nepůsobí žádné síly druhého řádu. No ale zase jsou jiné problémy vyplývající z V. Jedno to je z hlediska toho, že řadový motor by nebyl ZCELA jiný kvůli pořadí zapalování, to máš pravdu. To by bylo +- jedno.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

19.4.2012 v 21:38 | Nahoru | #206
c.j.> Zdravim. Chtěl bych se zeptat na to uložení motoru na 638 ve předu na silentbloky. Mám v plánu si to udělat, ale mam strach že to ty vybarce moc nesníží, když ten motor je uchycen vzadu na pevno. Je to znatelné snížení vibrací? Jaké silentbloky jsou nejvhodnější? Máš to na motorce? Nešlo by to vyfotit? Díky

Jawa 350-Dva karburátory

20.4.2012 v 07:27 | Nahoru | #207
Měl jsem to na jawě, kterou mi ukradli.. Mám jen tohle foto.. Odstranilo to hlavně vibrace nad 4tis ot/min.





Jawa 350-Dva karburátory

4.5.2012 v 16:56 | Nahoru | #208
Pak ale velice rád prdne karter vzadu kde to nepruží..nestojí to za ty komplikace pokud by motor nebyl na silentblokách všude

Jawa 350-Dva karburátory

4.5.2012 v 19:56 | Nahoru | #209
Vydržel 80tis km a stále neprdnul

Nicméně má nová jawa má vibrace minimální, teda mnohem nižší.. Takže problém evidentně ve vyvážení kliky a pístů..

Jawa 350-Dva karburátory

4.5.2012 v 19:58 | Nahoru | #210
Motory vzadu praskají rády, ale z důvodu ťukance na předek.. Každá druhá jawka, která byla bouraná na předek má kartry vzadu u horního úchytu prasklé..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3881, 3882] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116460 Včera v 23:11 Borntobewild
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist