paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 350-Dva karburátory
21.2.2011 v 17:27
Potom co sem si pročetl přechozí forum na toto téma jsem se rozhodl radši založit jiný.
Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.

-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?

Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...

Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

31.3.2012 v 02:40 | Nahoru | #1
Anti: Neřekl jsem, že to nebylo nebo nejde, mýtus je to, že to byl najednou jiný motor.
Vím, žes o tom psal a nemá cenu opakovat. Fyzikálně vzato, výpočet točivého momentu motoru nepočítá s veličinami "jednohup" "dvojhup". Takže normálně vzato, nemá to na to vliv. Připouštím, že něco jako jev big bang existuje, ale pochybuju o využitelnosti na motoru typ kývačka, 638, kde úpravy -+ 10 procent dosáhneš i jinak, navíc +-10% u takového motoru není 20 koní. Já na vojně jel na kývačce vojenské a nechápal jsem, jak tahala ruce, ani můj odřený bok to nechápal, a jednohup to nebyl zcela jistě takže třeba to jelo i tak.
A nesmysl to je proto, páč se to neosvědčilo ani neujalo atd atd.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

31.3.2012 v 13:04 | Nahoru | #2
laďa prášil> Ještě jednou a pomalu - zcela se změní záběrová charakteristika motoru, ne až tak jeho výkon či krouticí moment. Ta "charakteristika" je poněkud odlišný průběh obou veličin v závislosti na otáčkách, jejich velikost se moc nezmění, ale vzájemně posune. A to je to jádro pudla, víš?
Přečti si můj příspěvek a pochopíš (snad), proč se to tak tenkrát dělalo (technické problémy - pevnost pístů, vyšší střední pístová rychlost u velkého jednoválce...), aby se dosáhlo oné kýžené záběrové charakteristiky jednoválce.
Žádný mýtus, jen prostý fakt.
A sám si nakousl "big bang". Proč jedni jo a proč druzí ne?
Motor s razantním záběrem musí mít navrch na technické trati.
Jen tak mimochodem - z třipade můžeš udělat normální dvouválec, falešný jednoválec i falešné véčko.
Všechny tyto motory se svým charakterem dosti výrazně liší.

Naposledy editováno 31.03.2012 13:06:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3904, 3905] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 117132 Dnes v 17:17 Sema
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist