globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
12.9.2021 v 10:09
Nebavím se o čekejch kopečkách pár set metrů, ale třeba o vyšších horách, kde jedete po polňačkách dlouhý minuty než klesnete, nebo je nějakej horší úsek kde je lepší brzdit motorem než brzdama, kvůli klouzavýmu podkladu.

HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.

Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.

Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.

Blokovaní uživatelé: MedWed
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 19:32 | Nahoru | #241
Kdyby to vydrželo aspoň 20-25 tak bych byl spokojenej. To je tak na jednu sezónu když se víc jezdí a jak jsem pochopil, tyhle haj tech vidle to chce stejně jednou za rok rozebrat vyčistit a povyměňovat co je potřeba. Chápu, že stará kvalita je pryča nic s tím nenadělám.
To dloubadlo na bordel si určitě koupím, teď jen jakej neoprén a jestli vůbec a kam cpát volej nebo vazelínu a kam ne, když budeme chtít životnost těsnění jednu sezónu.

Tím už budou takový ty běžný mouchy na mým stroji odstraněný a bude zase nějakou dobu klid.

Mimochodem, nevíte, jestli je možný nějak nahrát do hq701 2021 euro5 palivovou mapu na 80 oktanovej benzín ?
Že bych měl na řidítkách to přepínadlo na 80 a 95 oktanovej benzín, místo 1 a 2 co tam mám současně. nebo jestli by k ecu nešel přidat přepínač pod sedlo jako byl dřív. Byly tam snad 4 režimy včetně 80 oktanovýho.

Naposledy editováno 06.10.2021 19:34:51

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 20:02 | Nahoru | #242
stara kvalita... ach jo.

ja 701 moc neznam, uz se vrtam vyhradne v ostrejch - ale predpokladam, ze je to trochu podobny. Starsi ostry ktm/hqv mely selector switch, bylo tam nekolik pozic pro volbu mapy. s priplatkovym prepinacem na riditkach to prepinalo zvolenou mapu na tom selectoru a zakladni mapu. od cca 2016 jsou dve mapy na riditkach v zakladu a funguje to jinak.

na stary hqv mam tool na upravu map, ale neni to tak easy - jednotka musi byt otevrena, na to je zas jinej tool kterej maj jen v KTM.

u novejch ostrejch je to problematictejsi, na to tool nemam.. ale poridil jsem si 2017 takze to pres zimu rozlousknu...

701/690 maj trosku jinej system nez ostry - melo by se v tom jit povrtat pres tune ecu - na to vybaveni mam, ale jeste jsem to nezkousel. kazdopadne predpokladam, ze pujde upravit jedna z map, ale moznosti budou omezene. co se horsiho paliva tyka, tak bych jen posunul komplet predstihovou mapu o par stupnu a hotovo...

kazdopadne naky takovy palivo se nebude libit katalyzatoru a dost mozna dalsim komponentum...

Naposledy editováno 06.10.2021 20:03:15

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 20:16 | Nahoru | #243
Tuneecu umí R/W map KTM jen do 2013, novější umí jen diagnostikovat.

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 21:29 | Nahoru | #244
Ok, takze na 701 s tim nedokazu nic ani teoreticky

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 22:37 | Nahoru | #245
Na tigrovi sem najezdil celkem asi 6 tisíc na 80 oktanovým benzínu bez jakejchkoliv změn, ani moc neklepal ale po 60 tisících mi začal žrát litr a půl oleje na tisíc km. Jinak spotřeba benzínu nestoupla. Tak nevím jestli to bylo tím, nebo něčím jiným. Tady se mi to nechce riskovat, páč motor ktm je rád, že se vůbec točí

A šla by tam dát jednotka jako je na starejch modelech s přepínačem, nebo jsou i jiný čidla ?
Stejně si chci koupit náhradní na cesty.

Naposledy editováno 06.10.2021 22:38:19

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 22:39 | Nahoru | #246
No, LOF mapa se u starší verze 690 liší v podstatě jen v nižším předstihu v oblastech pro míň než 6% plynu a otáčky nad 3500 rpm a pak pro víc jak 35% otevření plynu pod 3500 rpm. Novější verze motoru bude díky vyšší kompresi a objemu určitě háklivější takže odhaduju že nouzově bez LOF mapy bude nejspíš nejlepší zvolit soft mapu, nebrzdit motorem s plně zaklapnutym plynem nad 3000rpm a neakceleracovat na víc než 30% plynu pod 4000rpm.

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 23:08 | Nahoru | #247
Tak to je hotovo. To se nedá dodržet když takhle jezdíš celý dny. No a co teda nějakej oktan sajrajt kterej zvýší číslo. Pomohlo by to ?

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 07:19 | Nahoru | #248
ale jistě že existují možnosti

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 08:52 | Nahoru | #249
ono je to ještě složitější v tom, že se liší i jednotlivé ročníky

690 2008-2011 a pak 690 2012-2013 - dvě jednotky laditelné i doma přes TuneECU
od 2014 už je změna v jednotce (je jen jedna) a to už je komplikovanější

první 701/2017 - vychází z 690 - motor, rám i stejná jednotka - tedy také má selektro map pod sedlem (ten jde i vytáhnou na ven - je to jednoduchý selektro a podle hodnoty odporu jednotka nastaví mapu)

701/2018-2019 (?) - už jiný motor, rám i jednotka - už chybí selektor - tedy žádná uživatelská možnost volby mapy

701/2020- EURO5 a opět nová jednotka a FW čili zase o trochu jiné než předchozí

co se nízkého oktau týče - taky bych bral nějaký ten octane booster + snaha o šetrnou jízdu

1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 16:23 | Nahoru | #250
kolik je potřeba toho oktan bustru na tisíc kilometrů aby udělal z 80 ky 95-ku abych toho nevezl dva litry

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 19:19 | Nahoru | #251

ZdendaZB píše: kolik je potřeba toho oktan bustru na tisíc kilometrů aby udělal z 80 ky 95-ku abych toho nevezl dva litry


Nelze jednoduše stanovit. Jednak záleží na složení benzínu, druhak na typu a koncentraci aditiva. Navíc to nebejvá lineární záležitost takže to taky může znamenat že z 80 pujde udělat 85 přidáním 0,5% aditiva ale pro zvýšení na 90 už bude třeba jít na 1,5% a 95 nepujde dosáhnout vůbec (ostatně proto se uvádí že to zvýší o cca 5).
Takže třeba Wynns uvádí 5ml/l a zvýšení o 5 (nejúčinější by bylo asi tetramethylolovo, tam by taková koncentrace stačila s "vnímavým" benzínem na nárůst z 80 někam přes 100 a v případě mizernýho benzínu aspoň na 90, jenže dneska to bude někde na seznamu prekursorů pro teroristický útoky).

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 19:34 | Nahoru | #252
takže reálně na 100l potřebuju litr a půl aby to tak nějak vůbec pomohlo
to je docela kvantum a když to neseženeš na místě tak to stejně nepomůže, protože kdo by se s tím tahal

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 19:54 | Nahoru | #253
Ty procenta jsou na hmotnost, na 100l je to cca 0,5l. To se chce mrknout do návodu té které konkrétní vodičky.

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

7.10.2021 v 19:57 | Nahoru | #254
Tak teda když mi to bude brát 6 litrů průměrně, tak na 100 litrů ujedu asi 1500km a to by se asi dalo vzít.
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 0 Dnes v 10:22 ZdendaZB
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 29 Dnes v 10:18 ZdendaZB
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro ondrej-ek 13 Dnes v 10:14 ZdendaZB
Na sever do tajgy a tundry Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 1 Včera v 08:41 ZdendaZB
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 41 Včera v 07:18 ZdendaZB


TOPlist