globalmoto_kveten





Téma: To se zase fízlové předvedli...
 
27.1.2014 v 02:34
Nevychovaný fracek vběhne pod auto a opicajtka Gabriela Holčáková má tu drzost to komentovat slovy

Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.



To by se zas jeden poblil

1 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...

3.8.2021 v 21:40 | Nahoru | #21151
Tady bych se keruta zastal, to zrychleni z nuly je u kola opravdu vyssi… ale opravdu jen do nakejch cca 20ti - s modernima autama ani ne. A to rozhodne nestaci na celou krizovatku. Malokdo se v aute na semaforech rozjizdi na max… moderni auta s automatem a 4x4 umi vystrelit opravdu rychle a co teprve elektriky kdyz jsem jezdil po praze s pujcenym x1 s obyc 28i tak jsem musel casto ubirat kvuli motorkari, protoze se tak rychle nedokazal rozjet .. a to je blby kadernicky bawo

Naposledy editováno 03.08.2021 21:44:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

3.8.2021 v 21:48 | Nahoru | #21152
assassin> no právě, to je asi "pracovní" deformace...vždy koukám a sleduji semafor a případné spoluzávodníky...je třeba využít každé šance na trochu srandy...oboustranné samozřejmě...:)
Často vím, že jsem bez šance, ale sranda musí být...

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

3.8.2021 v 21:56 | Nahoru | #21153
kokonhead> Me bavilo zavodit s jednickovym golfem… tech 800kg delalo divy

To se zase fízlové předvedli...

3.8.2021 v 22:24 | Nahoru | #21154


na to fakt někdo sedne.......

To se zase fízlové předvedli...

3.8.2021 v 22:26 | Nahoru | #21155
Vzpomnel jsem si na barona prasila

1 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...

3.8.2021 v 23:17 | Nahoru | #21156
Podle téhle logiky bude dítě na dětském furtšlapu (odrážedle, tříkolce) akcelerovat rychleji než dospělý cyklista na normálním bicyklu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 00:31 | Nahoru | #21157
Číkus> Kterou teorii jsi na to aplikoval?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 00:42 | Nahoru | #21158
assassin> Že když jsi lehčí, stačí Ti méně výkonu, abys měl lepší akceleraci než někdo výkonnější ale těžší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 00:46 | Nahoru | #21159
Číkus> To ale neni jen o hmotnosti. F = m x a. Vidis tam nekde vykon? Vyjadri a dosad silu pro kolo a pro auto (prepocet z momentu) pro rychlosti blizke nule vyjde zrychelni opravdu vyssi pro kolo… muzem klidne napocitat nejaky konkretni priklad, u kola to bude docela easy, u auta bude potreba sehnat prevodove pomery …

U kola i odstrkovadla je problem, ze ten pomerne velky moment respektive pomerne velkou silu jsi schopen udrzet pouza v male rychlosti..

Podobnej priklad je zrychleni z nuly u veslic, i to odstrkovadlo bude v rychlostech cca do 4kmh lepsi nez vetsina aut… odstrkovadlo se startem "z bloku" tzn naka zarazka pro nohy bude znuly opravdu rychlejsi nez kolo. Kolo, auto a podobne vehikly jsou limitovane prenosem sily trenim guma/asfalt … v realnych podminkach to dela kolem 1G a je fuk jakej mas vykon…

Naposledy editováno 04.08.2021 00:53:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 00:58 | Nahoru | #21160
assassin> Jenomže výkon je ta veličina, o kterou jde. Resp. poměr výkonu a hmotnosti. Napřevodovat si můžeš libovolně obrovský výkon, ale pokud nemáš dostatečný výkon, bude jen při malých otáčkách.

Ano, v rychlosti blízké nule, ale ne na dráze měřené v metrech nebo dokonce desítkách metrů. O nějakém ujíždění na křižovatkách nemůže být vůbec řeč.

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 06:08 | Nahoru | #21161

1100Virago píše: Číkus: Souhlas, ale až tak po prvních dvou metrech a nesmí to být kloboukář nebo ženská. V mnou popisovené konfiguraci to zvládnou i oni

A cyklista nejrychleji vystartuje, když ho před sebou hrne nárazník

ženská? Jak která. Kdybys viděl jak jezdí moje dcera... M A jak má ráda cyklisty....

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 08:13 | Nahoru | #21162

assassin píše: Číkus> To ale neni jen o hmotnosti. F = m x a. Vidis tam nekde vykon? ...

Ja jo, ty ne?.
Chapu a naucil jsem se zit s tim, ze nachazis nejake zvrhle poteseni v zastavani se nekoho, kdo vi vsechno o vsem (akorat teda nevi, ze je blb - ale to zase vi vetsina ostatnich, nastesti) ale ohybat fyziku proste nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 08:54 | Nahoru | #21163
Číkus> Ano to jsem psal, jde o par metru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:22 | Nahoru | #21164

assassin píše: Číkus> Ano to jsem psal, jde o par metru.



Ale bezecdovrchu tvrdil : " je to do tech cca 30km/h naprosto rozhodnuta bitva.." to bude asi vic nez par metru ...

Ja myslim ze by to chtelo pokus .

1 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:36 | Nahoru | #21165
Po lopatkách: Obvod kola u bicyklu je asi 2m. S převodem to nebudeme přehánět, dal bych mu tam pro ten odpich 2:1, s cílovou rychlostí 70(otáček klik/min)x2x2=280m/min, tj. 4,7m/s, tj. 17km/h. Cyklouš je schopen zatížit kliku max. vlastní vahou, než se mu podaří zacvaknout druhou hnátu, takže ten moment na pedále bude max. 80kgx10x0,18m=144Nm. Na zadním kole 72Nm. Na obvodu kola s průměrem 0,64m to vyvine sílu 225N. Takže cyklouš je schopen v tomto převodu a při maximálce 17km/h dosáhnout zrychlení 225/800 =0,28g
Edit - těch 0,28g je špička, jak bude mít nohy v úvrati, tak nic. Asi by se dalo počítat s efektivní hodnotou 0,7x0,28=0,2g
Edit 2 - ještě váha kola a bidonu, valivý odpor - snížil bych to zrychlení o 20%

Naposledy editováno 04.08.2021 09:41:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:38 | Nahoru | #21166
gugo> Takovych pokusu lze v Praze udelat cestou do prace nepocitane. Jeste jsem neprohral. Ale je pravda, ze jsem to nezkousel na semaforu s "prioritou cyklkistu" a ze zasadne, pokud se ocitnu na pole position, zajizdim az do ty krabicky s namalovanym kolem - abych eliminoval pokusy premotivovanych opruzenych sourku se mnoou zavodit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:40 | Nahoru | #21167
Medved> Nojo ale to jsi nebyl na pole position s kerutem.... ten by ti to do 30kmh nandal i na kolobezce

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:41 | Nahoru | #21168
gugo> Jo tak to je klasika, kerut. Ja psal, ze vyssi akcelerace vychazi vyssi na prvnich par metrech, muj odhad je do 20kmh…

Ale to uz tu psali dalsi, zalezi na vykonnosti cyklisty i auta. Kerut ma nejspis z provozu pocit, jak mu to jede… jenze on malokdo zrychluje z krizovatky na max…

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:44 | Nahoru | #21169

Kohlstein píše: Po lopatkách: Obvod kola u bicyklu je asi 2m. S převodem to nebudeme přehánět, dal bych mu tam pro ten odpich 2:1, s cílovou rychlostí 70(otáček klik/min)x2x2=280m/min, tj. 4,7m/s, tj. 17km/h. Cyklouš je schopen zatížit kliku max. vlastní vahou, než se mu podaří zacvaknout druhou hnátu, takže ten moment na pedále bude max. 80kgx10x0,18m=144Nm. N azadním kole 72Nm. Na obvodu kola s průměrem 0,64m to vyvine sílu 225N. Takže cyklouš je schopen v tomto převodu a při maximálce 17km/h dosáhnout zrychlení 225/800 =0,28g
Edit - těch 0,28g je špička, jak bude mít nohy v úvrati, tak nic. Asi by se dalo počítat s efektivní hodnotou 0,7x0,28=0,2g

Jen tak zbezne ... chybi ti tam hmotnost kola (cyklista bude rozhybavat nejakych 10kg navic, tedy zrychleni bude mensi), na druhou strany, cilova frekvence slapani 70/min pri rozjezdu na lehky prevod je slaba i na rekreacniho opruzeneho sourka. Vypocty jsem nekontroloval.

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:46 | Nahoru | #21170

gugo píše: Medved> Nojo ale to jsi nebyl na pole position s kerutem.... ten by ti to do 30kmh nandal i na kolobezce

To nerozporuji.

2 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:52 | Nahoru | #21171
Vypocet viz Kohlstein - zrychleni 0,27G zhruba odpovida autu ktere ma 0-100 za 10s …. Takze je videt, ze je to hodne vyrovnane, s lehcim prevodem vyjde cyklistovi zrychleni vyssi, jen bude i na tech 20kmh muset radit. Na silnicnim kole jde do pedalu dostat i vetsi sila nez kolik je dano hmotnosti jezdce - da se zaprit do riditek.

Auto co ma 0-100 za 10s zase neni zadnej extra zavodak….

Experiment mi nedela problem, myslim, ze cyklistu dostanu libovolne vykonneho i z nuly i se svym vydechlym volhem. (Predek uz mam rozmlacenej a mam problemy s ulitym startem )

Naposledy editováno 04.08.2021 09:55:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 10:52 | Nahoru | #21172
assassin> jak uz jsem naznacil - jednoducha teorie tady nedava moc smysl. Zrychleni ani cyklouna ani auta neni konstantni ani po tech prvnich par sekund. Krivka vykonu neni stejna u cyklouna a u auta, zanedbavame valive odpory (odpor vzduchu asi lze pri rozjizdeni na tech prvnich metrech zanedbat). Kohlstein vychazi z nejakych odhadnutych podminek a hodnot ...

btw: nedalo mi to a trosku jsem googlil jestli existuji nejake relevantni experimenty co se tyce vykonu cyklouna v ruznych fazich jizdy a narazil jsem i na exkurz do fyzikalni problematiky cyklistiky od Fillera . To se pak clovek uz nedivi nicemu.
A asi i vim, kde se vzala ta uchylna myslenka, ze je cykloun na rozjezdu rychlejsi nez auto - zastanci cyklistiky operuji s kratkodobym vykonem cyklisty max 1700W ... ale uz se nezminuji, ze je to hodnota, zjistena u spickovych drahovych cyklistu pri sprintu. Umirneni cyklouni maji experimentalne zjistenu max hodnotu pri rozjezdu 200W (wattmetrem - nevim jak to vypada ani jak to funguje). Lance Armstrong pry daval na rozjezd v casovce kratkodobe 800W (nepisou zda cistej nebo nastrelenej).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 11:01 | Nahoru | #21173
Medved> Jo tak samo jde o velmi zjednodusenej model - tima obvykle kerut operuje a ja se s nim obvykle hadam, ze ten zjednodusenej model se od skutecnosti vyrazne lisi.

Ja si myslim, tzn netvrdim, ze to tak je na 100%, ze kolo z nuly zrychli na prvnich par metrech rychleji, nez vetsina aut/ridicu … ale bude to otazka prvnich cca 3 metru.

Nedavno se mnou nakej cykloun takhle zavodil v podbabe, ja o tom nevedel a rozjizdel jsem se normalne svizne, tak jako vzdy kdyz se naseru na svetlech dopredu pred auta, cca 2-3metry na me udelal ikdyz jsem jel na motorce. Rozjizdel jsem se svizne, ale ne jako na sprintu..

Kazdopadne operovat pouze vykonama taky neni uplne spravne, protoze jsem sprintoval s 90kW motorkou i proti autum se stovkama kW a na 1/8mile nemel sanci nikdo…

Naposledy editováno 04.08.2021 11:03:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 11:53 | Nahoru | #21174

assassin píše: Ja si myslim, tzn netvrdim, ze to tak je na 100%, ze kolo z nuly zrychli na prvnich par metrech rychleji, nez vetsina aut/ridicu … ale bude to otazka prvnich cca 3 metru.



Spíš tak centimetrů, možná i milimetrů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 11:57 | Nahoru | #21175
Číkus> Tak to muzem nekdy zkusit, po par pivech kolo vozim v kufru skoro porad…. V asii jsem uz taky dlouho nebyl

Naposledy editováno 04.08.2021 11:57:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 12:18 | Nahoru | #21176
assassin> Nemáš šanci porazit ani etalon dýchavičnosti mezi křápy z Boleslavi, typ Felicia 1,9D. Takhle dokáže zrychlovat na jednotlivé rychlostní stupně, po započtení všech odporů, ztrát a setrvačností. Když ta věc nechá na startu roztočit setrvačník, tak se bude z gum kouřit ješte na další křižovatce:

Odsud to je - https://docplayer.c...ristika-vozidla.html

(reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 12:44 | Nahoru | #21177
assassin> Ja netvrdim, ze to je o vykonu. Ty vykony jsem tam nastrilel pro predstavu. Jedina rozhodujici velicina zde je zrychleni. Podle mnne o tom, kdo bude rychlejsi na prvnich par metrech rozhodne reakcni doba (vcetne toho, zda bude mit cykloun naslapnuto a spravne prehozeno vs. zda bude mit ridic zarazeno a nebude cumet na slapky na chodniku).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 12:51 | Nahoru | #21178
Kohlstein> V tom grafu je ale maximum zrychleni bud na urovni nebo pod tim cos spocital u toho cyklouna ne? Navic jsi tam pocital prevod pro max 20kmh, to uz je podle me dost tezkej.

Jinak jo, s roztocenym motorem pak dokaze kouřit prednima kolama kde co… ale pro max zrychleni to asi nebude extra výhra

Naposledy editováno 04.08.2021 12:52:35

To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 13:05 | Nahoru | #21179
Jeste zapocitejte jestli si pumpickar nedal den pred tim lusteniny a teply chleb To taky pomuze ve zrychleni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 13:31 | Nahoru | #21180

assassin píše: Kohlstein> V tom grafu je ale maximum zrychleni bud na urovni nebo pod tim cos spocital u toho cyklouna ne? Navic jsi tam pocital prevod pro max 20kmh, to uz je podle me dost tezkej.

Jinak jo, s roztocenym motorem pak dokaze kouřit prednima kolama kde co… ale pro max zrychleni to asi nebude extra výhra


Měl bys se rozhodnout, jestli jdeš s námi nebo proti nám .
Běžný cyklouš dá 0,17g max. s cílovou rychlostí do 20km/h, přičemž nad 10km/h už to bude ještě slabší. S převodem 1:1 pak může na prvních 3 metrech předvádět divy, ale na 20m nemá šanci ani ten Armstrong.
Navrhuju dát na řidítka telefon s akcelerometrem a předhodit sem trochu cykloreality proti jinému měření autoreality.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist