Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.
To by se zas jeden poblil
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
1 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...
Edit - těch 0,28g je špička, jak bude mít nohy v úvrati, tak nic. Asi by se dalo počítat s efektivní hodnotou 0,7x0,28=0,2g
Edit 2 - ještě váha kola a bidonu, valivý odpor - snížil bych to zrychlení o 20%
Naposledy editováno 04.08.2021 09:41:47
Kohlstein píše: Po lopatkách: Obvod kola u bicyklu je asi 2m. S převodem to nebudeme přehánět, dal bych mu tam pro ten odpich 2:1, s cílovou rychlostí 70(otáček klik/min)x2x2=280m/min, tj. 4,7m/s, tj. 17km/h. Cyklouš je schopen zatížit kliku max. vlastní vahou, než se mu podaří zacvaknout druhou hnátu, takže ten moment na pedále bude max. 80kgx10x0,18m=144Nm. N azadním kole 72Nm. Na obvodu kola s průměrem 0,64m to vyvine sílu 225N. Takže cyklouš je schopen v tomto převodu a při maximálce 17km/h dosáhnout zrychlení 225/800 =0,28g
Edit - těch 0,28g je špička, jak bude mít nohy v úvrati, tak nic. Asi by se dalo počítat s efektivní hodnotou 0,7x0,28=0,2g