Téma: To se zase fízlové předvedli...
 
27.1.2014 v 02:34
Nevychovaný fracek vběhne pod auto a opicajtka Gabriela Holčáková má tu drzost to komentovat slovy

Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.



To by se zas jeden poblil

2 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 09:52 | Nahoru | #1
Vypocet viz Kohlstein - zrychleni 0,27G zhruba odpovida autu ktere ma 0-100 za 10s …. Takze je videt, ze je to hodne vyrovnane, s lehcim prevodem vyjde cyklistovi zrychleni vyssi, jen bude i na tech 20kmh muset radit. Na silnicnim kole jde do pedalu dostat i vetsi sila nez kolik je dano hmotnosti jezdce - da se zaprit do riditek.

Auto co ma 0-100 za 10s zase neni zadnej extra zavodak….

Experiment mi nedela problem, myslim, ze cyklistu dostanu libovolne vykonneho i z nuly i se svym vydechlym volhem. (Predek uz mam rozmlacenej a mam problemy s ulitym startem )

Naposledy editováno 04.08.2021 09:55:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

4.8.2021 v 10:52 | Nahoru | #2
assassin> jak uz jsem naznacil - jednoducha teorie tady nedava moc smysl. Zrychleni ani cyklouna ani auta neni konstantni ani po tech prvnich par sekund. Krivka vykonu neni stejna u cyklouna a u auta, zanedbavame valive odpory (odpor vzduchu asi lze pri rozjizdeni na tech prvnich metrech zanedbat). Kohlstein vychazi z nejakych odhadnutych podminek a hodnot ...

btw: nedalo mi to a trosku jsem googlil jestli existuji nejake relevantni experimenty co se tyce vykonu cyklouna v ruznych fazich jizdy a narazil jsem i na exkurz do fyzikalni problematiky cyklistiky od Fillera . To se pak clovek uz nedivi nicemu.
A asi i vim, kde se vzala ta uchylna myslenka, ze je cykloun na rozjezdu rychlejsi nez auto - zastanci cyklistiky operuji s kratkodobym vykonem cyklisty max 1700W ... ale uz se nezminuji, ze je to hodnota, zjistena u spickovych drahovych cyklistu pri sprintu. Umirneni cyklouni maji experimentalne zjistenu max hodnotu pri rozjezdu 200W (wattmetrem - nevim jak to vypada ani jak to funguje). Lance Armstrong pry daval na rozjezd v casovce kratkodobe 800W (nepisou zda cistej nebo nastrelenej).

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) To se zase fízlové předvedli...

9.8.2021 v 21:08 | Nahoru | #3

assassin píše: Vypocet viz Kohlstein - zrychleni 0,27G zhruba odpovida autu ktere ma 0-100 za 10s …. Takze je videt, ze je to hodne vyrovnane, s lehcim prevodem vyjde cyklistovi zrychleni vyssi, jen bude i na tech 20kmh muset radit. Na silnicnim kole jde do pedalu dostat i vetsi sila nez kolik je dano hmotnosti jezdce - da se zaprit do riditek.

Auto co ma 0-100 za 10s zase neni zadnej extra zavodak….

Experiment mi nedela problem, myslim, ze cyklistu dostanu libovolne vykonneho i z nuly i se svym vydechlym volhem. (Predek uz mam rozmlacenej a mam problemy s ulitym startem )


Abych taky přispěl k off-topic. 100km/h je necelých 28m/s. Jakýkoliv běžný předohrab se dostává na běžném asfaltu na mez adheze při zrychlení do 0,3G, tedy ať se nám to líp počítá při zrychlení 2,8m/s/s. Z toho vyplývá, že běžný předohrab musí být na mezi adheze celou dobu zrychlování, aby se dostal na magických 10s. Přepočítáno na sílu, tunové auto (včetně řidiče) nedá větší tah, než 2800N, a z toho při 28m/s je největší použitelný výkon na kolech 78kW. Jinými slovy, když bude mít předohrab v papírech 100kW/tunu, na stovku to bude zrychlovat stejně, jako 150kW/t nebo klidně 300kW/t.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist