HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
pak bych chápal, že vypínat zapalování ne
jinak by to asi nevadilo
a kdo tvrdí, že jednička stačí ubrzdit motorku tak asi nejel z prudkýho kopce, protože tam se to rozjíždí i na jedničku jak divý
jinak placenej adventure mototréning určitě a někde na pískovně a před tím motorku polepit tuarégama, relý a dakar nápisama a všude namontovat různý chrániče vod touratechu a wunderlichtu, bez toho takovej pravej adventure tréning vůbec nemá cenu hele nic proti, ale to co je za vide z adventure tréningů je docela k smíchu, to je pro úplný začátečníky
jo a bez bundy bmw, nebo něčeho podobně značkovýho tam ani nejezdit jako divák
jako účastnit se těchhle parodií, no to bych se asi styděl a ještě se nechat nahrávat jak tam nesmyslně padám, fakt super to jsou naprostý amatéři, hlavně jak najíždí na vrchol toho písku
nebo tohle, hned na začátku ten hup a hlavně ve stupačkách a pak spadne na úplný rovině, to je jako divadlo nebo to myslí vážně ?
Evidentně jsi nepochopil o čem to video je. Učí se tam jak odložit motorku na rovine, ve výjezdu, při sjezdu, atd. A co pak s ní udělat dále. Takže padají schválně.
Naposledy editováno 14.09.2021 15:10:28
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
můj původní dotaz byl, jestli to vadí motoru nebo ne, načež jsem se dozvěděl jako vždy plno "mouder o technice ježdění" včetně couvání s invertovaným motorem z kopce,
taky to nikomu nenutím, klidně ať si všichni jezdí prudký kamenitý sjezdy ve stupačkách a pod plynem, to jsem taky psal, mě je fuk, jestli se někdo kvůli tomu pak vyklopí nebo ne, to nemá cenu prožívat, protože móda je móda, s tím nic neuděláš, ale popravdě, prudkej kamenitej sjezd a přidání plynu pro nabrání rychlosti nemyslíš vážně, že ne (neber to, že z tebe dělám blbce, blbec buď seš, nebo ne a všechno ostatní je irelevantní když ti v takový situaci ustřelí přední kolo a nevyrovnáš to řidítkama nebo opdrazem nohou od země tak ležíš, plyn, neplyn, protože jak přidáš tak tě to hodí na další kámen, nebo vyčnívající skálu a pád bude ještě horší
hele asi se každej bavíme o něčem jiným, je sjezd a sjezd a je kamenitá cesta a kamenitá cesta, to je úplně zbytečný, závěr je takovej, že motoru to nevadí a hotovo, takže vím, že prudký kopce můžu zcouvat a neřešit to
a ano, můj způsob jízdy je pomalu a bezpečně, klidně nohy na zemi a motorku i protlačit, když se bojím, že bych spadl, ale nikomu to proboha živýho , že se rouhám, nenutím, jen jsem se pozastavil na nesmyslným padáním ostatních v situacích kdy se ani spadnout nedá
no nic, kdo ví o čem mluvím tak stejně mlčí, protože se místní taškařice zúčastnit nehodlá, aby si neutrhl vostudu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
PetrL3 píše: Tak já bych bez postávání ve stupačkách nemohl pokračovat v jízdě ani na silnici po nějakých 300 km
Stáří je svině a začíná po třicítce.
a nezkoušels pohodlný sedadlo třeba ?
nebo změnit stroj, nějakej krujzr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
doufám, že se nepočítáš mezi lidi, ze který dělám blbce, jako jiní ale asi to fakt nechápu
proč se mám učit padat a odhazovat takovou velkou a těžkou motorku, místo toho, abych se na ní naučil jezdit tak, abych nepadal ? co to je za praštěnej nápad ?
když chci padat s motorkou tak si pořídím vostrý 100 kilový enduro nebo krosku, kterejm to moc nevadí, ale padat s těma gigantama kde se pořád něco ulamuje a ohejbá je fakt na hlavu
s velkou cestovní motorkou se mám naučit jezdit tak, abych nepadal a je jedno jestli jsem za barákem v lese, nebo někde na balkáně, nebo nedejbože dál
ale asi moje úvaha postrádá logiku, jako vždy
Protože se každý při tomto typu cestování dostane do situace, kdy už není jiné východisko než motorku odložit a je dobré kupředu umět jak ji odložit a co nejmíň poškodit motorku a sebe. A co pak s tou odloženou motorkou v kopci dělat.
Pochopitelně, dlouhodobým ježděním na to přijdeš sám. To máš jako se zvedáním motorky ze země, někdo na to přijde sám a někomu se to musí ukázat.
No a pochopitelně na tom kurzu se i učí jak ten kopec vyjet aniž by k této situaci došlo, toto je jen malá část tohoto kurzu a taky užitečná.
Naposledy editováno 14.09.2021 16:35:26
ZdendaZB píše: a nezkoušels pohodlný sedadlo třeba ?
nebo změnit stroj, nějakej krujzr
Kvůli kolenům, ne jen prdel. Prostě nic mi neudělá tak dobře jako se narovnat chvíli jet ve stoje. Pohodlnější touratech sedlo mám, ale nepoužívám ho, je zase širší, všech o má svoje plus a mínus. Na každý motorce mi to po určitý době začne bejt míň pohodlný, ale s 400 kg cruiserem bych nemohl zajet k chatě v každém kempu, nevyjel bych pak do kopce po štěrku a tak. Je to o kompromisu.
Naposledy editováno 14.09.2021 16:38:46
já ti nevím, ale když se naučíš postupně-dobře jezdit mimo silnice a dáváš si pozor a nehraješ si na relý dakar tak padat nemusíš, ale tomu stejně nikdo nebude věřit (není to moderní, nepadat) (spadnutí když stojíš na místě, třeba při otáčení v lese, kde to je křivolaký a hrbolatý a seš línej slézt z motorky, se nepočítá a tam se taky není co učit, protože tě to prostě zavalí i kdybys byl houdiny, spíš to chce pořádný chrániče kolen a mx boty, aby ti to nezmáčklo nohu, nebo něco nezlomilo)
podle mě teda, motorku, kterou v kopci sám nezvedneš tak to znamená, abys tam nejezdil sám, nebo pořídil lehčí stroj a pak není o řešit
motorku musíš postavit na kola i kdyby byla obrácená vzhůru nohama
bavíme se teda o cestování mimo dobrý cesty kde bys mohl čekat x hodin než někdo pojede nebo půjde kolem (moderní výraz pro mizerný cesty je těžkej a drsnej offroad, terén SG5 a výš )
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
a taky mám širší sedadlo, o 3cm a taky je o 3cm vyšší, sice to tlačí trochu do stehen když seš ve stupačkách, nebo máš nohy na zemi delší dobu ale na cesťáku to nevadí, zato to pohodlí, to je lahoda když jedeš x hodin denně a neřešíš zadek
A k padání, když někdo začíná v dospělosti, tak má začít na lehčí motorce a trénovat na polňačkách a v lese za barákem až se naučí jezdit. A teprve až bude zkušenej tak si pořídit 250 kilovej ingot a s ním se někam vydat. A ne si přece koupit ingota a učit se padat, protože neumí jezdit. To je přece úplně navopak.
Naháč je nízkej a ve výjezdech je lepší jak enduro. Odpichuješ se nohama jak na fechtlovi (tím nechci říct, že je naháč fechtl) To je jak nízkej krujzr na prašný cestě, když to umíš tak jede do těch zatáček líp jak boxer nebo podobnej velkej cestovní enduro stroj.
A ještě tak pro pobavení no a možná se i omylem někdy něco dozvíš, ale to jen fakt omylem
Naposledy editováno 14.09.2021 21:20:30
ZdendaZB píše: než se zřítíš do srázu tak je to dobrej způsob
Ehm, no, jednou se mi to stalo, více než hodinu jsem tu motorku tahal zpět, navíc v místě bez signálu, když jsem už hodiny nepotkal jinou duši . Naštěstí jsem měl Spot, tak to nebylo tak moc o hubu. On i když je to krpál dolů, tak položená motorka má překvapivě malou tendenci se někam řítit. Jen je potřeba nesnažit se to zachránit a okamžitě ji položit, zaprvné se tak jezdec vyhne zranění sebe, protože v takové situaci je drobné zranění na noze konečná a ještě se motorce nic nestane, protože jen lehla.
Navic tvoje diskuze vypada tak, ze kdokoliv s tebou nesouhlasi tak mu zacnes vysvetlovat, ze se plete.
Ztracim prehled v tom mnozstvi temat co jsi zalozil, ale jeden priklad za vsechny - znam par lidi co na velkejch endurech jezdi a uci. Proto jsem na ne odkazoval. Ty na to odpovis, ze nikdo z nich neuci jezdit v terenu, protoze jsi to nenasel na videu na jutubu
Naposledy editováno 14.09.2021 21:32:20
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Když se bavíme o brždění motorem a někdo tam napíše, že přidá plyn z kopce, po fakt prudký kamenitý cestě, tak s tím se nedá souhlasit. Máš na motorce brašny, nějaký doplňky, docela dost kilo navíc a seš rád že se na tý motorce udržíš, protože kola podkluzujou, na cestě je štěrk, mezi tím kameny, vobčas trčí skála a ty do toho přidáš plyn. Tak co se asi stane, během chvíle prostě spadneš.
A ještě s pár takovejma situacema jsem nesouhlasil. A to ze mě dělá mistra světa ? To přece není hádka ale diskuze. Nikde jsem nepsal, že jedině já to dělám správně, ale že podle uvedenýho návodu to prostě nepude.
Pak jsem psal, že je kravina učit se padat na motorce, ale místo toho se naučit pořádně jezdit a nepadat. A že by se mělo začínat s menší a lehčí motorkou, kór mimo dobrý cesty. To ze mě zase dělá mistra světa ?
No a co jsem se díval na videa a pak se ptal lidí, co se zúčastnili nějaký takový školy, jestli se učili jezdit kamenitý sjezdy nebo výjezdy ala tet černá hora. A všichni se nezávisle na sobě shodli na tom, že nic takovýho se tam neučili. To je jediný o čem jsem mluvil. Nikde jsem nepsal, že se neučí jezdit v terénu. Protože terén je dneska všechno kromě asfaltu.
Takže opět se překrucuje a a vkládá do mých úst, to co jsem nikdy neřekl. Ale to je tady se vším. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
Kdo je soudnej tak uzná, že učit se padat na motorce je fakt nesmysl. Místo toho si pořídí lehčí aby nepadal, nebo když chce velkou a těžkou tak přece nepojede tam, kde bude padat. To sme se už vopravdu zbláznili ?
Naposledy editováno 14.09.2021 21:44:25
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Takže tady u nás se budu učit zahazovat velkou a těžkou motorku, pak pojedu do černý hory a tam budu trénovat v praxi včetně toho padání a zahazování ? To jako vážně ?
Přece každej kdo se trochu snaží a něco si přečte, na něco se podívá a pak sám polehoučku trénuje za humnama se to musí naučit snad sám ne. A pak když do tý hory dojede, tak mu cesty nebudou dělat žádný větší problémy a padání bude zbytečný.
Hele asi nemám moderní myšlení, že ke všemu nepotřebuju nějakýho kauče, guru, mistra a další pomocníky a nemusím se účastnit kurzu na kdejakou kravinu.
Naposledy editováno 14.09.2021 21:54:32
Asi tak dobrej jako ty nejsem. Jezdim na velkejch motorkach pres 20let. 3roky zpatky jsem si cuchnul k motorkam jako ke sportu a zjistil jsem, ze jsem se sam doted nenaucil temer nic.
Sice jsi nemoderni a nepotrebujes zadnyho radce, ale zalozil jsi na internetovem foru uz nekolik temat kde jak sam rikas se na neco "ptas"
Pises o tom, ze se na neco ptas, ze diskutujes - a cokoliv ti napisu, tak to otocis, ze je to blbost a proc ti takovou kravinu radim. Takze za me, koncim - ty si poradis se vsim sam.
Naposledy editováno 14.09.2021 22:15:03
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Hele o že sem nemoderní a nepotřebuju žádnýho sobního rádce a guru a kurzy, neznamená že vím všechno. Právě naopak, vím toho docela málo a proto se ptám. Navíc škola hrou a o tom to je taky
Já vůbec nejsem dobrej terénní jezdec v dnešním slova smyslu, už jsem to několikrát psal. Můj problém je v tom, že se hrozně bojím, abych nespadl, něco si nezlomil, nerozbil stroj, někdo do mě nenajel. Proto jezdím fakt pomalu a vopatrně. A asi i kvůli tomu někde neprojedu tak elegantně jako vostatní. Asi bych to shrnul tak, že z padání mám fakt docela vážnej strach a proto tomu všechno přizpůsobuju-prostě nepadat, co nejmíň věcí na motorce a co nejníž.
Naposledy editováno 14.09.2021 22:20:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
assassin píše: ZdendaZB> To, ze se budes nekde ucit zahazovat motorku jsem psal ja? Ja uz si to spatne pamatuju…
Tys to nepsal, ani to netvrdím. Byla to jen reakce na tu enduro školu kde se to učí. Prostě mě to překvapilo a zaskočilo, protože sem nečekal, že se může učit něco takovýho
Hele a nic proti tobě neotáčím. jen upřesňuju a navíc jak se diskutuje na více frontách tak za chvíli nikdo pořádně nechápe o čem je řeč. Ty témata se tak nějak prolínají a je v tom chaos.
Naposledy editováno 14.09.2021 22:22:47
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Nejvíc mi pomohla změna stroje na lehčí a to fakt hodně. A ani to zvednutí sedadla o 10cm není tak hrozný jak sem čekal. Docela mě to potěšilo.
ZdendaZB píše: Hele já už se posouvat dál nepotřebuju. Zůstanu tam kde sem bez padání a budu dál jezdit pod svoje možnosti. Ještě párkrát na balkán a stroj budu mít v ruce a můj strach opět o něco klesne.
Nejvíc mi pomohla změna stroje na lehčí a to fakt hodně. A ani to zvednutí sedadla o 10cm není tak hrozný jak sem čekal. Docela mě to potěšilo.
sice,když máš ujet 10 tisíc po silnici na víceválci, tak to je jiná liga než na jednoválci, ale kvůli terénu se ti to stejně nakonec nevrátí, lepší drkotat dýl po silnici a pak tolik netrpět než naopak
a hlavně, když jezdíš sám, tak 235 kilo nebo 170kilo při zapadnutí,nebo průjezdu špatným brodem je úplně nepředstavitelnej rozdíl ve váze, kdo nezažil, tak vůbec nechápe o co se jedná
Naposledy editováno 14.09.2021 22:48:44
S tím přidáním plynu pro vyrovnání pádu mě zaráží, že to podáváš, jako bych radil dát tomu plný knedlík a letět z kopce s motorem v omezovači. Ne, mnohdy stačí jen kratičký, ale zato silný prvotní impulz, aby padající motorku narovnal nebo převrátil, aby spadla na opačnou (pro daný moment výhodnější) stranu ke svahu a ne z něj. Myslel jsem, že tyhle a podobné fígle znáš. Možná to i děláš. Jenže podvědomě, tak si to ani neuvědomuješ. Když jsem kdysi dělal Bum-bác školu, bylo pro mě velice složité rozklíčovat všechny tyhle zautomatizované a podvědomě dělané reakce, abych mohl daný postup popsat, nedej bože pomalu a názorně předvést. Typický příklad je debata o kontra řízení. Věc tak samozřejmá, přesto fůra lidí si to odmítá připustit.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Já chápu na co je přidání plynu, to je jasný, ale tohle sem psal k tématu ohledně brždění motorem a spíš už v situaci, kdy jedeš vopravdu tak pomalu, protože ti hrozí, že můžeš reálně spadnou díky podklouznut, brzdíš sice vopatrně, ale motorka prostě klouže. Jde do smyku a nic se s tím nedá dělat. Musíš ji pomaloučku popoštět, cesta je hnusná, kameny, písek, štěrk, trocha bláta, no to nejhorší co existuje na cestě.
Drkotání na volnoběžnou jedničku je moc rychlý, no jak to popsat, prostě "extrémní" sjezd po fakt hnusný cestě, přičemž máš připravený nohy, abys je dal na zem, případně se odrazil.
Ty máš na mysli něco jinýho, kdy ti ten plyn pomůže, snad, pokusíš se narovnat motorku. To ale přitom nesmíš koupit šutr, protože jinak letíš a je to ještě horší.
Kontrarejd, myslíš takovou myšku při pomalý jízdě, chceš rychle doprava, tak nejdřív cukeš doleva a ono tě to setrvačností šoupne na druhou stranu. To dělám automaticky vo tom se nedá přemejšlet.
Hele do žádný školy sem na to nechodil, videa nesledoval, spíš sem to časem tak nějak zautomatizoval a ani nevím jak se ty fígle jmenujou.
I když párkrát už jsem dostal vystřeleným šutrem od kola auta do boty, nebo kolenního chrániče a docela to byla rána. Jednou jsem měl i malou podlitinku přes plastovej chránič, eště štěstí, že to neletělo vejš, to by už bylo docela nebezpečný. Ale nejhorší jsou klacky, když se někde proplejtáš a nevšimneš si nebo seš unavenej. To se pak docela hodí a stačí jet i pomalu. Kdepak, bez chráničů bych nikam nejel.
Kdybych padal, tak bych to bral jako nepřizpůsobení svejch schopností terénu, ale když jsem pořád v sedle, tak si myslím, že to zas tak nepřeháním. Takže zas tak moderní nejsem. jezdím pod svoje možnosti = nepadám.
Naposledy editováno 14.09.2021 23:48:41
z toho jakej kopec jde jeste v pohode sjet nechapala treba zuza (novackova) - jede ted v enduru evropu, sestidenni atd... muzes kouknout na youtube na videa, treba zjistis, ze jezdi taky hovno teren
a jeste jedno male zjisteni, kolo nebrzdi motorem vubec
Naposledy editováno 14.09.2021 23:53:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 0 | Dnes v 10:22 ZdendaZB |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | Dnes v 10:18 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 13 | Dnes v 10:14 ZdendaZB |
Na sever do tajgy a tundry Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | Včera v 08:41 ZdendaZB |
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 41 | Včera v 07:18 ZdendaZB |