1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
Ahoj, zkusil jsem a nic. Navíc mi motka začala při vrknutí plynem chcípat, po nastartování nedrží volnoběh a za jízdy při prudké akceleraci cuká, jako kdyby jsi se učil rozjíždět autem. Ta motorka je pro Hondu hrob a ostuda. Je to vrak. Měl jsem 20 let staré GS a prodal jsem ho proto, abych se o něj nemusel starat. Velká, opravdu velká chyba. Na něm jsem řešil běžné opotřebení provozem, nic víc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jak tak čtu tvé příspěvky, asi spojíme proti Hondě síly. Včera jsem s nimi jednal. Řekli mi, že to střílení je normální (to je hloupost) a ostatní je problém, o které vědí a řeší ho v záruce. Také mi sdělili, že u jedné motorky hledali důvod toho střílení, vyměnili co se dalo a motorka střílí pořád. Jsem připravený to dohnat do extrému a v případě, že se nedohodneme na záruční opravě a odstranění problémů, budu věc řešit soudní cestou. Je to sice běh na dlouhou trať, ale už jsem to absolvoval a vždy jsem vyhrál.
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Mám ještě verzi bez ABS, najeto do zimy cca 16500.
Občasné chcípání nebo "pohupování" otáček při studeném motoru také znám. Chcípla párkrát, jednou to ale udělala i za jízdy

Při poslední letošní cestě na začátku listopadu nechtěla po nastartování vůbec držet, jakmile jsem pustil startér, chcípla. Dokud jsem jej držel, tak ne. Dělala to ale i na ohřátém motoru, tak jsem uvažoval, jestli to nemůže být baterkou. Když tu čtu jiné příspěvky, obávám se, že to bude také v přepínači. Uvidím, co to udělá na jaře, zkusím taky vyčistit to odvětrání a případně protočit plyn na sucho.
Plexi mám od Ermaxu a spokojenost, i když jak je vyšší, turbulence chytá. To je ale nemoc většiny turistických plexi a navíc to pociťuji jen občas a zpravidla tak alespoň nad 140 km/hod., takže to je výjimečně.
Řetěz jsem zatím nedopínal, našteloval mi ho v penuservisu, když jsem měnil gumy.
Škubání v malé rychlosti dolaďuji spojkou, přeci jen se ten motor chová jako typické Véčko, ač je to řaďák

Světla mi zatím dostačují ty dvě, které Afra má. Na starých Afrikách mi svítilo jedno nebo obě, ale v obou případech to bylo na hov.., nová svítí výborně.
Stupačky mi nevadí, pro přítulku jsem koupil komfortní (s gumou), což bude asi jediná naše investice do stupaček. Místo toho jsem zainvestoval do přeedělání sedla, protože to origo mi nesedělo. Teď je to super, zadek nebolí a mám vzadu opěru, což se v zatáčkách, obzvlášť ve stoupání, hodí.
Jsem s Afrou max spokojený, jen musím zjistit, proč na konci sezóny stávkovala. Jestli to byl protest proti zazimování nebo co



1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
s vyjadrením, že aj ked nemuseli urobili to k spokojnosti zákazníka, a na Afrike je iné radenie rýchlostí. Radičku treba viacej dotláčať, lebo radiaca vidlička
najprv preradí a potom je tam zámok, ktorým sa rýchlosť uzamkne. Tolko k ich vyjadreniu. S vybavením som bol max. spokojný a moto zatial šlape, ale stihol som nabehat iba 500km.
Naposledy editováno 05.12.2017 09:21:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

Mám verzi euro 3 manuál vyrobenou někdy v 2/16
Jedinej a dost vekej problém je bohužel šlendrián českých servisů(myslím tím origo servisů a dealerů honda). Vysvětlím...
Při koupi motorky na můj dotaz ohledně výměny oleje mi bylo německým majitelem(Oberahrain u Landshutu) sděleno že honda předepisuje pouze a jenom 10w30 a pokud možno originál a že oni dávají výhradně toto už kvůli záruce(a specielně mluvil o verzi DCT) u které by mohly nastat problémy s hydraulikou řazení!! a následné ztráty záruky.
Toto jsem si potvrdil i následným prostudováním servisního manuálu,ale nepřikládal jsem tomu prozatím zvlášní pozornost.!!
První výměnu oleje na cca 1000-1500km jsem tedy musel absolvovat v čechách protože k prodejci to mám cca 430km a už bych to výrazně přetáhl.
Po první výměně oleje u Honda dealera(kvůli záruce)a přes můj apel a nesouhlas tam dali sudový motul 5100 10W40 !!!(prý to dávaj do všeho)!!!
K mé smůle bylo venku ten den velké vedro (30-35st.) a tak rozdíl nebyl po prvních metrech tak patrný .
s pribývajícími kilometry jsem však došel k závěru, že motorka nějak špatně zrychluje na 5 a 6. st.(ten den jsem ujel asi 120km)
Další den ráno po nastartovánípři cca20 st. motorka začala střílet do sání ,dunět a vibrovat!!! jako motor z lokomotivy po přidání na cca. 2500ot !!!
Vzpoměl jsem si okamžitě na soudruha z NDR

Výměna proběhla již u mne v garáži za Castrol racing 10w30(jediný okamžitě sehnatelný normy JASO MA2.)
Motor od té doby fungoval na výbornou (jízda solo vyššími rychlostmi) než přišel výlet do alp ve dvou!!
Kombinace vysoké teploty a zátěže nechutnala ani tomuto oleji,po zastavení a rychlém výjezdu na passo rachotila pro změnu převodovka, jako když je po smrti.
Vzpoměl jsem si podruhé na soudruha z Bavorska, a při cestě zpět jsem se u něj zastavil a zkonzultoval výměnu oleje , a po krátkém družném hovoru mi ukázal na regál ELF-total, který mezitím pořídil jako alternativu k originálu s malým rozdílem v ceně, a skutečně je honda přebalený total elf Maxitech 10w30 api SJ!!! a jaso MA.!!!
Po další výměně na cca 4500!! je po problémech(nemám problém jet dlouhodobě mezi180-200 a spotřeba oleje neznatelná.
Tot moje anabáze a zatím jediný problém s motocyklem, který je již vyřešen!!
Tuto zimu budu trochu tunit a na jaře mne čeká nové obutí,,
Takže moje rada afrikářům!!! pokud vaše problémy začali po první garančce zjistěte kdo tam co nalil a bezvýhradně trvejte na 10w30 jaso MA!!( rozdíl také poznáš mezi 100-160 na 6.stupen.
případné dotazy a zkušenosti rád zase sdělím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe


Možná i ten problém s řazením může souviset s tím olejem!!! s jeho hustotou.Proto jim tam skáče ten neutrál..nebo třeba ne.
Koukni do manuálu ke svý crf(nevím jakou máš) ale jestli tam je jenom 10w30 tak tam nedávej 40 a natož 50.. on totiž jedinej kdo může tratit pri případnejch záručních opravách je výrobce.a proto doporučuje striktně co má otestováno!!.prohledal jsem všechny světový fora o hondách a opravdu používaj jeden typ 10w30 jaso MA.
a MA2 tam skoro neni ,je to cca od roku 2010. co to dávaj asi do všech vodníků..
To střílení do sání přisuzuji asi!!!!! malé vůli na sacích ventilech, která je daná z výroby, protože tam jsou hrníčky s podložkama, a je možné , že tlustý film z hustého oleje nadzvedává sací ventily, ale to je jen a jen moje teorie, nic víc. možná kdyby byla větší vůle tak by to zkouslo i tento olej.(hustší).
Ještě k tomu chcípání po startu, stane se to tak 2krát za rok a mám zato, že to dělá při přechodu z různych oktanových čísel benzínu z 95 na shell racing102 tak.
pokud jezdím třeba 4 nádrže 95ku tak to nedělá.
Jinak s tim olejem to zkus a pak dej vědět, pokud máštedy tento problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

Výrobce oleje asi taky není důležitej, podle mne pro motor je důležitá ta viskozita a pro převodovku nějaká přísada, která mi je neznámá.Nepřál bych ti slyšet, co to bylo za zvuk(vylágrovaná převodovka). Hnus, dodneška mne to straší..
Jinak motul dělá taky 10w30 jak v řadě 5100 tak 7100 aba maj oproti elfu trochu vyšší rozsah viskozity ale jsou už v nový normě MA2..Nevím , nezkoušel jsem,...
Pak jsem našel ještě cepsa a repsol v 10w30 aba jsou (španělsko).
Jinak ta motorka na ten 10w40 fakt nejela... jsem zvyklej ji točit až k omezovači(pokud si chci zablbnout) prostě nechtěla do otáček!! víc ale jezdím cestovním tempem a to pružný zrychlení(byl taky sakra rozdíl). Kdo je zvyklej jezdit kochačku tak to nepozná...
Pokud moje zkušenost někomu pomůže, budu jedině rád..




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jouda21 píše: ...Výrobce oleje asi taky není důležitej, podle mne pro motor je důležitá ta viskozita a pro převodovku nějaká přísada, která mi je neznámá.Nepřál bych ti slyšet, co to bylo za zvuk(vylágrovaná převodovka). Hnus, dodneška mne to straší..
Pokud by tomu opravdu tak bylo, že to chce jen a pouze 10W-30 a MA, tak to by byl další přešlap při konstrukci a výrobě téhle motorky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Naposledy editováno 20.12.2017 13:14:26
Jouda21 píše: vilemx> ten olej je normálně dostupnej všude na světě a dolévat ho netřeba, ......., a benzín to papá 91 a vyšší to právě abys mohl i do nehostinných oblastí..
Hmm, 10W-30 MA mají fakt všude? To jako třeba v Albánii, Maroku nebo na Ukrajině normálně přijedu k větší benzínce a bez problémů koupím?
Věřím, že nová motorka olej nevezme. Ale pochybuji, že až bude mít 100.000 km (což u motorky pro cestování bude za chvíli), tak nebude nutné po pár tisících dolévat. Stejně tak v případě nějaké lapálie, kdy olej vyteče buďto při převrácení nebo poškozením karteru či olej. vedení. A taht s sebou celý výlet pixlu oleje jen proto, aby bylo na případné dolévání, tak větší opruz jsem neviděl.
K těm 91 oktanům - dle mého názoru je jakákoliv oblast pro motorku nehostinná, když tam mají na stojanu napsáno Premium quality u toho číslovku 86.

Naposledy editováno 20.12.2017 14:19:35
Nerovnomernosti volnobehu maj i nektery novy auta. Podle me to muze bejt vedome chudou smesi, aby motor splnoval emisni normu.
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Ne všechny hrubší gumy jsou homologované na rychlost nad 180. Také jsem slyšel, že v případě nehody pojišťovna může dělat problémy jen proto, že na motorce s maximálkou 200 máte gumy do 170.
Jinak nám všem v příštím roce přeji nerozsekat své stroje a hlavně ne sebe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Pochopím pokud bude potřeba dolít někde na cestě , nebo při té havárii někde v tramtárii.. pak má člověk jiné priority a důležité je dostat sebe a motorku zpět dom.pak tam
naliješ třeba cokoli.
Ale vědomě tam dávat něco, co tam evidentně zatím nepatří..!!??(až bude mít naj. 200000 tak třeba) ... a navíc výrobce vůbec nepřipouští v návodu jinou variantu..
Zajímalo by mne, jestli má někdo problémy s motorem a se střílením, kdo jezdí na originál olej(10w30).??
POkud ano!, tak bude asi opravdu problém někde jinde...
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jouda21 píše: ahoj,akorát nechápu pořád ,co je k tomu vede a kdo jim to poradil a s jakými argumenty,že tam daávají tu10w40!!!(honda servisy v čr) asi jsem buď nechápavý a nebo mi něco uniklo?...
Uniklo ti to, že 10W-40 je asi nejpoužívanější olej. Takže v servisu ho mají sud za pár kaček litr s obrovskou marží a kvůli pár CRF nebudou načínat malou flašku, na které takový vejvar není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
vilemx píše: Uniklo ti to, že 10W-40 je asi nejpoužívanější olej. Takže v servisu ho mají sud za pár kaček litr s obrovskou marží a kvůli pár CRF nebudou načínat malou flašku, na které takový vejvar není.
Tak třeba ktm lc8 jede na 10W50 a myslím, že má psanej jaso ma2.
Myslím, že hlavní problém je právě v tom univerzálním sudovém oleji, který používají jak jako motorovej olej do aut, moto-převodovej do motorek a snad i jako spojkovou a brzdovou kapalinu. Pak není divu, že motor nebo dct (mam dojem, že Jouda21 psal o crf1000 s automatem) nefunguje, jak má.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
překódování zámků kufrů Honda CRF1000L Africa Twin | Hopppy | 7 | 15.4.2025 v 20:34 MMARTINK |
Kosovo - typy na trasy, místa k náv... Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 18 | 5.4.2025 v 12:09 -MP- |
Sedlo Africa Twin 2016 Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Twin | korela | 18 | 4.4.2025 v 21:17 Ivos |
Kódy v TP Honda CRF1000L Africa Twin | Hůlis | 11 | 4.4.2025 v 12:15 TomasRA |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 70 | 14.3.2025 v 20:10 tom_nesquik |