globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

19.12.2017 v 19:59 | Nahoru | #1
NemaLbc> ahoj,jsem tu novej a nestíhám číst ty negativa na novou afru... za mne teda výsostná spokojenost, ke dnešnímu dni najeto celkem 13000km(loni7500 plus zbytek letos,pořízeno v D v červnu 2016.
Mám verzi euro 3 manuál vyrobenou někdy v 2/16
Jedinej a dost vekej problém je bohužel šlendrián českých servisů(myslím tím origo servisů a dealerů honda). Vysvětlím...
Při koupi motorky na můj dotaz ohledně výměny oleje mi bylo německým majitelem(Oberahrain u Landshutu) sděleno že honda předepisuje pouze a jenom 10w30 a pokud možno originál a že oni dávají výhradně toto už kvůli záruce(a specielně mluvil o verzi DCT) u které by mohly nastat problémy s hydraulikou řazení!! a následné ztráty záruky.
Toto jsem si potvrdil i následným prostudováním servisního manuálu,ale nepřikládal jsem tomu prozatím zvlášní pozornost.!!
První výměnu oleje na cca 1000-1500km jsem tedy musel absolvovat v čechách protože k prodejci to mám cca 430km a už bych to výrazně přetáhl.
Po první výměně oleje u Honda dealera(kvůli záruce)a přes můj apel a nesouhlas tam dali sudový motul 5100 10W40 !!!(prý to dávaj do všeho)!!!
K mé smůle bylo venku ten den velké vedro (30-35st.) a tak rozdíl nebyl po prvních metrech tak patrný .
s pribývajícími kilometry jsem však došel k závěru, že motorka nějak špatně zrychluje na 5 a 6. st.(ten den jsem ujel asi 120km)
Další den ráno po nastartovánípři cca20 st. motorka začala střílet do sání ,dunět a vibrovat!!! jako motor z lokomotivy po přidání na cca. 2500ot !!!
Vzpoměl jsem si okamžitě na soudruha z NDR a začal schánět 10w30..
Výměna proběhla již u mne v garáži za Castrol racing 10w30(jediný okamžitě sehnatelný normy JASO MA2.)
Motor od té doby fungoval na výbornou (jízda solo vyššími rychlostmi) než přišel výlet do alp ve dvou!!
Kombinace vysoké teploty a zátěže nechutnala ani tomuto oleji,po zastavení a rychlém výjezdu na passo rachotila pro změnu převodovka, jako když je po smrti.
Vzpoměl jsem si podruhé na soudruha z Bavorska, a při cestě zpět jsem se u něj zastavil a zkonzultoval výměnu oleje , a po krátkém družném hovoru mi ukázal na regál ELF-total, který mezitím pořídil jako alternativu k originálu s malým rozdílem v ceně, a skutečně je honda přebalený total elf Maxitech 10w30 api SJ!!! a jaso MA.!!!
Po další výměně na cca 4500!! je po problémech(nemám problém jet dlouhodobě mezi180-200 a spotřeba oleje neznatelná.
Tot moje anabáze a zatím jediný problém s motocyklem, který je již vyřešen!!
Tuto zimu budu trochu tunit a na jaře mne čeká nové obutí,,

Takže moje rada afrikářům!!! pokud vaše problémy začali po první garančce zjistěte kdo tam co nalil a bezvýhradně trvejte na 10w30 jaso MA!!( rozdíl také poznáš mezi 100-160 na 6.stupen.
případné dotazy a zkušenosti rád zase sdělím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

19.12.2017 v 21:32 | Nahoru | #2
Jouda21> Prostě se mi nechce věřit, (tím nemyslím, že kecáš), že by ten motor byl taková fajnovka, co by fungovala jen na jeden jediný olej. Nemůže být příčinou nějaký šotek v odvětrání karteru, tedy souvislost množství oleje, jeho momentální tekutosti, napěnění, atd., protože špatné starty se u CRF řeší vypouštěním kondenzátu z přepadu odvětrání motoru? Takže třeba tam toho 10W-40 bylo moc, prostor pod písty se nestačil odvětrávat a odpor sežral nějaký ten koník?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist