globalmoto_kveten





Téma: jakej kchár za malej peníz?
 
6.5.2014 v 21:10
zdar ve spolek. skro všichni jezdíme mimo motorky i plechovkou. mě se podařilo dostat z domu hustopyčowoe kruto kchár Fobia 2002 1,4MPi 44kW + LPG social edišn a za ztržený peníz 50+ nějakej skromnej doplatek, dejme tomu max 15-20k bych potřeboval náhradníka. Sem rozpatlanej z LPG takže bych rád něco uspornýho, ale ne uplný netáhlo (tzn volba padá na TDi / HDi). Chtěl bych něco krapet většího ale zas ne žádnýho mastodonta, na skříně máme transita. spíš tak jako pro budoucího malýho motorkáře a motorkářku. Provoz je denně do arbajtu 15-20km jedna cesta , jak kdy. to by ta ropa mohla snést. cca 1x týdně 70-120km výlet jedna cesta k rodičům dle aktuálního rozpoložení paňmámy. Původně jsem koukal na Galaxy/Sharan/Alhambra, ale zdá se mi to na doprácování už krapet moc. takže teď slintám po Berlingu a Partnerech. 4asto se vozej dva psi velikosti menšího vlčáka, jezdí se na chajdu (2x pes + vše potřebné na týden včetně vody). Myslim si že zrovna tihle dva adepti by se s tím popasovali lépe než dobře. Máte z těma verglama zkušenosti? Rodičové maj mladší a starší berlingo 98 a 2001 ovšem v beneli, ale zdají se to být spolehlivý a hlavně hodně variabilní auta. Nějaký typ na podobný auto + jak už jsem psal zkušenosti se zmíněnejma motorizacem? Asi bych snesl i 1.9D, ale to by musel bejt nějakej enormně výhodnej kauf. tzn primárně asi ta 2.0HDi nebo 1.9Td. že píšu jak dement vím, přijde mi to vtipný.
dík

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 08:58 | Nahoru | #61
Kangouš je kára, mam ve firemáku podobnou motorizaci (1.5dCi 50kW, akorát to má turbo) a kupodivu je to pěkně živý. Pravda, je to ve sportovnim provedení dvou sedaček, posilovače a stěračů. To je asi tak všechno co tam je (klimatizace jako každoročně nefunguje). Jezdí to kolem 4 na sto a na dálnici to těch 130 peláší. Já jsem s tím spokojenej

https://www.dropbox....m09ku4k/CAM00358.jpg

Naposledy editováno 07.05.2014 08:59:13

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:00 | Nahoru | #62
co takova zafira? scenik? zatim se mi ale fakt nejvic zamlouva partner/berlingo, ptz to neni dlouhy jak kamion a pritom je tam kupa hranatyho prostoru. neni nic horsiho nez kulatej kufr...

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:04 | Nahoru | #63
Ja ako socka drtím staré diesle a neviem, kde vznikol ten mýtus o drahých opravách. Rozvody stoja rovnako ako na benzín, filtre stoja rovnako ako na benzín, čo iné chcete riešiť? Raz za 200 000km žhaviče a trysky? Trysky som vyriešil tým, že jazdím pravekým komôrkáčom, takže sada stála 120 EUR od Bosch, ale už aj priamovstrekové sa dajú kúpiť po 160 eur, to je 640 za celú sadu. To sa ušetrí na rozdiele v spotrebe oproti benzínu po 25000 km. A trysky minimálne 100 000 km vydržať musia.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:06 | Nahoru | #64

bigbou píše: assassin> Ne ne je to jejich motor mají ho už asi 100 let. S Audi a WV to memá nic společného naštěstí



Volvackej je az motor co znacej jako d5 neb 2.4d ..... Ty predchozi petivalce 2.5 byly urcite audi - davali se jak do 850 (s tou sem chvili jezdil s timhle motorem) a i do v70.

Comatik: jo v tyhle vykonovy variante asi jen audi... Ale jinak je skoro ve vsem - transporter,passat atd...

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:08 | Nahoru | #65

jean192 píše: Ja ako socka drtím staré diesle a neviem, kde vznikol ten mýtus o drahých opravách. Rozvody stoja rovnako ako na benzín, filtre stoja rovnako ako na benzín, čo iné chcete riešiť? Raz za 200 000km žhaviče a trysky? Trysky som vyriešil tým, že jazdím pravekým komôrkáčom, takže sada stála 120 EUR od Bosch, ale už aj priamovstrekové sa dajú kúpiť po 160 eur, to je 640 za celú sadu. To sa ušetrí na rozdiele v spotrebe oproti benzínu po 25000 km. A trysky minimálne 100 000 km vydržať musia.



No stary diesely tak drahej provoz nemaj, ale rec je spis o novejsich ... Malokdy nekdo schani auto 20let stary (aby melo atmosferu a komurky)

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:16 | Nahoru | #66
Assassin, a čo také okrem trysiek a možno čerpadla by sa tak mohlo pokaziť navyše proti benzínu? Pokiaľ ten motor nemá 400 000 km natočených v meste, tak je to prašť jak uhoď. Okrem mňa majú všetci v okolí priamovstreky a zle dopadlo len Mondeo, na ktoré tie vstreky stáli rovnako ako bola hodnota auta. Ale zas ford vymysleli preto, aby opel nebol najhoršie nemecké auto.
Švagor má natočených za 4 roky 200 000 km na priamovstrekovom motore, celkovo 370 t. a menil akurát RJ a 3x váhu vzduchu. Pri dlhodobej spotrebe podľa PP 4,7L sa mu zaplatilo na spotrebe v porovnaní s benzínom celé auto.
A nemám 20 ročnú atmosféru, Volvo sa držalo tých primitívov do roku 2000.

Naposledy editováno 07.05.2014 09:19:31

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:17 | Nahoru | #67
koupit auto kdyz ma clovek prachy neni zadny umeni

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:19 | Nahoru | #68
Galaxy/Sharan/Alhambra jsou kurvítka, dle dlouhodobých testů TUV v německu jedny z nejnespolehlivějších aut = nebrat. Partner/Berlingo asi nejsou špatný, ale mají strašně krátkej kufr oproti třeba kombíku. Ano dohání to výškou, ale kolik věcí můžeš vršit do metru? Výhodou jsou šoupací zadní dveře.
Já bych doporučil kombíka s rovnejma pátejma dveřma, za mě Opel Astra Caravan...

Naposledy editováno 07.05.2014 10:11:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:24 | Nahoru | #69

jean192 píše: Assassin, a čo také okrem trysiek a možno čerpadla by sa tak mohlo pokaziť navyše proti benzínu? Pokiaľ ten motor nemá 400 000 km natočených v meste, tak je to prašť jak uhoď. Okrem mňa majú všetci v okolí priamovstreky a zle dopadlo len Mondeo, na ktoré tie vstreky stáli rovnako ako bola hodnota auta. Ale zas ford vymysleli preto, aby opel nebol najhoršie nemecké auto.
Švagor má natočených za 4 roky 200 000 km na priamovstrekovom motore, celkovo 370 t. a menil akurát RJ a 3x váhu vzduchu. Pri dlhodobej spotrebe podľa PP 4,7L sa mu zaplatilo na spotrebe v porovnaní s benzínom celé auto.
A nemám 20 ročnú atmosféru, Volvo sa držalo tých primitívov do roku 2000.



a co třeba turbo? a nebo spojka-nemyslím jen lamelu,dízly mají dvouhmotný setrvačník.

pro ty co radí dízlové volva a podobné super auta-dejte si tu práci a koukněte třeba do www.autokelly.cz,kolik stojí dvouhmotný setrvačník + lamale,přítlačák a ložisko.....

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:27 | Nahoru | #70
Dolph, dvojhmota odchádza hlavne pre chybu medzi sedačkou a volantom. A okrem pár ichtylov to každý nahrádza druhovýrobou s klasickým usporiadaním. A spojka má rovnakú životnosť ako benzín. A hlavne u nových áut má dvojhmotu aj benziňák.
Keby som na to mal, tak mi diesel nesmie do baráku, ja to rapkanie nemôžem vystáť. Zlatý benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:32 | Nahoru | #71

Dolph-cz píše: a co třeba turbo? a nebo spojka-nemyslím jen lamelu,dízly mají dvouhmotný setrvačník.

pro ty co radí dízlové volva a podobné super auta-dejte si tu práci a koukněte třeba do www.autokelly.cz,kolik stojí dvouhmotný setrvačník + lamale,přítlačák a ložisko.....



Já mám dvouhmotu i na benzínu,teď sem dělal spojku,ne že by byla v hajzlu,ale prošlapl sem to prasátko,takže převodovka ven,práce na 2 dny.Spojka v 200tkm cca na pulce,ale než na to spolíhat,kor když je př venku.Spojka mě vyšla na 13ku s prací-tj lamela,koš + ložisko s prací...dvouhmota je jinde,tam se jedna o částku kolem 18tkč...
Ale tomu se ani u novějších nevyhneš.Švára teď měnil ba A4ce spojku s dvouhmotou a sehnal přes známosti matroš za 19,takže nemyslím že by to byl nějakej extra rozdíl

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 09:42 | Nahoru | #72
assassin> No jo vlastně máš pravdu. Tak hluboce jsem se nad tím nezamýšlel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 10:17 | Nahoru | #73
assassin> Rozvody jsem měnil při 240, to je jasné, ale to je věc, kterou musíš dělat pravidelně u každého motoru. A s tím výfukem, když koupíš nějaký obyčejný, tak je za dva až tři roky díravý, jak ústa staré ženy... Ale je fakt, že teď jsem se díval na ty ceny a není to taková hrůza jako kdysi.

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 10:22 | Nahoru | #74
Hele pokud se už koukáš po krabicích berlingo a spol,tak mrkni na doblo panorama,malibu. motory 1,6 16V nebo lépe 1,9 jdt. Otec má doma od nova a spokojenost veliká. Teď mám objednaný nový doblo combi maxi 2.0 multijet - jako rodinný stěhovadlo.:o)

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 10:26 | Nahoru | #75
mira-xj> nj, novy...

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 10:31 | Nahoru | #76
zas se mi to nenacetlo. mame jeste filcku 1.9D skoro nic to nezere, je to nesmrtelny, ale jak by to hejbalo s berlingem? odpada turbo zere to i bioropu za 30... asi uberu naroky no... past vedle pasti

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 10:38 | Nahoru | #77
Taky bych se koukl po v70... jinak z domu právě půjde partner, 08, 1.6 HDi 66kW, 185tkm, 5dv, ale je to ještě tak +20-25 nad tvůj limit. Osobně jezdím na starším japonci 1.6 s plynem a na tom HDi neshledávám pražádných pozitiv i tu v70, krom snad zmíněné D5, bych radši hledal s plynem, ale jinak samozřejmě každého věc.

E: Ještě mechanik, co na mi na tom partneru dělal zadní nápravu, protože u řidiče už byly ložiska po smrti a mě se to doma nedařilo rozdělat, tak říkal, že když HDi, tak 2.0, jinak ruce pryč celkem kontraproduktivní, když bych rád udal tu 1.6 HDi...

Naposledy editováno 07.05.2014 10:40:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 11:38 | Nahoru | #78

COMATIK píše: Já mám dvouhmotu i na benzínu,teď sem dělal spojku,ne že by byla v hajzlu,ale prošlapl sem to prasátko,takže převodovka ven,práce na 2 dny.Spojka v 200tkm cca na pulce,ale než na to spolíhat,kor když je př venku.Spojka mě vyšla na 13ku s prací-tj lamela,koš + ložisko s prací...dvouhmota je jinde,tam se jedna o částku kolem 18tkč...
Ale tomu se ani u novějších nevyhneš.Švára teď měnil ba A4ce spojku s dvouhmotou a sehnal přes známosti matroš za 19,takže nemyslím že by to byl nějakej extra rozdíl



jasne,ale bavíme se o autě za 70 litrů-a dvouhmoty na benzínu jsou vynález podstatně novějších vozů...

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 11:41 | Nahoru | #79

jean192 píše: Dolph, dvojhmota odchádza hlavne pre chybu medzi sedačkou a volantom. A okrem pár ichtylov to každý nahrádza druhovýrobou s klasickým usporiadaním. A spojka má rovnakú životnosť ako benzín. A hlavne u nových áut má dvojhmotu aj benziňák.
Keby som na to mal, tak mi diesel nesmie do baráku, ja to rapkanie nemôžem vystáť. Zlatý benzín.



nesouhlasím,dvouhmota běžně odchází mezi 200-300tis.km při normálním zscházení,když ji trápíš,tak i podstatně dříve.

co se týká náhrady za jednohmotu-tak zaprvé to o moc levněji nevyjde a navíc se po záměně často začne ozývat(chrastit) převodovka a celkové chování motoru pak stojí za hovno.

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 11:43 | Nahoru | #80
Jean: no konecna pro starej diesel je podle me kdyz odejde cerpadlo - stoji jako motor. Vstriky nejsou levny. Castejs je na dieselech dvojhmota - taky neco stoji. Egr ventily se serou pomerne tradicne, ted na tech novejsich dpf filtry taky levna legracka.....

Volvo do roku 2000 asi ani nemelo svuj diesel, tzn velky volva mely petivalec od audi a u malejch jako v40 se tam davalo kde co, treba u te v40 konkretne tam byla i 1,9 z renaultu laguny - to zrovna vyhra neni.

Jinak ono moc dieselu s realnou dlouhodobou spotrebou do 5ti litru nejezdi (treba 205ka jo, ale to neberu jako auto)
Takze z rozdilu nasetrit na dvouhmotu - to uz pak musi clovek najet 40tis za rok...
Ostatne ono benzinovy auto ekvivaletni k dieselu se spotrebou pod 5litru taky nejzdi za 15 ... Ale klidne za 6-7 ...

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 11:44 | Nahoru | #81

Bafan21 píše: assassin> Rozvody jsem měnil při 240, to je jasné, ale to je věc, kterou musíš dělat pravidelně u každého motoru. A s tím výfukem, když koupíš nějaký obyčejný, tak je za dva až tři roky díravý, jak ústa staré ženy... Ale je fakt, že teď jsem se díval na ty ceny a není to taková hrůza jako kdysi.



No muj benzinak ma rozvod rezetem a moc casto se nemeni, vyfuk mam puvodni z roku 95 :)

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 11:49 | Nahoru | #82

Dolph-cz píše: jasne,ale bavíme se o autě za 70 litrů-a dvouhmoty na benzínu jsou vynález podstatně novějších vozů...



A Volvo V40 1.9T4 rv 2000 je loňská novinka?já za něj těch 70 před 5ti rokama jako dovoz dal.A dvouhmotu má od výroby.Takže V70 může bejt klidně mladší než můj 14ti leté švéďák

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 11:56 | Nahoru | #83
Comatik: u tebe je to tim silnym motorem - vrcholovy motorizace holt maj svoje... Ja mam taky na benzinaku z roku 95 dvouhmotu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:05 | Nahoru | #84
assassin> přesně tak,bavím se jak každej straší kolik co stojí apod. přitom neznám ani jednoho člověka,co by dvouhmotu kdy měnil(až na šváru co se teprv chystá)
Chápu že když někdo holt nemá kačáky a shání káru za 7 pětek,výměna spojky+dvouhmoty za 20+ vypadá hrozný nepoměr.Jenže aut z tohoto roku bude po vrakáčích xx což myslím nebude problém sehnat.
Nemluvě o tom,že když dnes koupíš auto za 50-70,za 3-4 roky je neprodejný,to tak nechat klukum na rozbití nebo poslat na díly.
Pokud plánuje že mu nějakej ten rok bude sloužit bez větších investic,musí koupit co nejjednodušší motor čerpadlo-tryska
Pokud je schopnej se snížit až k feldě-za mě nejlepší možnost,vše stojí hubičku,jen ten výkon a komfort není
Akorát si nedovedu představit rodinný vejlety v kombíku s vořechama v kufru s vykonem 44KW bez turba,páč to vůbec nejede
E:tak sem si to blbě přečetl,bavilo se o 1.9D mě to bylo hned divný

Naposledy editováno 07.05.2014 12:13:58

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:13 | Nahoru | #85
Jawasaki>Jen pro zajímavost (pokud to není tajné), kolik ta Fábka měla nalítáno, že ji čekaly zásadní investice?

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:18 | Nahoru | #86
dle tacho 200 kolik v realu tezko hadat

jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:20 | Nahoru | #87
mohu doporučit Ford Fusion za těch 50-70tis kč,máme ho v práci chudák má už přes 300 najeto dvě bouračky z toho jedna přes střechu a furt jezdí na motor se za těch 300tis ještě nešáhlo a to dostává jako služebák pěkně zabrat.A když máš takhle omezenej rozpočet tak benzín,ojetá nafta už pak přelézá do investic,

http://www.sauto.cz/...15500896?goFrom=list

Naposledy editováno 07.05.2014 12:20:46

1 reakcí na tento příspěvek jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:27 | Nahoru | #88
co tady tak ctu tak bud koupit feldu nebo pridat 200k ptz za moje penize se evidentne slusnej naftak koupit neda...

(reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:29 | Nahoru | #89
Jawasaki>OK, dík.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej kchár za malej peníz?

7.5.2014 v 12:31 | Nahoru | #90

Jawasaki píše: co tady tak ctu tak bud koupit feldu nebo pridat 200k ptz za moje penize se evidentne slusnej naftak koupit neda...

za tvoje peníze se dá koupit dost slušný kolo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist