Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
DMC.motobiker píše: No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!
K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...
Cekal jsem jestli to budu muset psat prvni ;)
Jeste bych dodal, ze u motorky se meziplyn dat neda (pokud neradime z 2 na 1), tohle je jen vrknuti nebo jak rikaji panove co mluvy s bramborou v puse Hoax up
U I4 temer k nicemu v normalnim pasmu otacek, no a u jednobuchu celkem prijemna zalezitost protoze motorka toliko nebrzdi prudce motorem. U V2 to bude asi nejvyraznejsi, poreferuju az se na nejakym svezu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
FishX3 píše: DMC.motobiker> Pravdu je , že když se řešilo opotřebení řetězu ve smyslu sil co ho vytahají, tak největší vliv má brzdění motorem - neboli největší síly.
Jo a když vytočím 4, podřadím na 2 a pustim spojku, tak mne ma vlastni motorka přejede.
nesmysl, pri brzdeni motorem jsou urcite sily mensi nez pri max akceleraci... ale je jsou o rad mensi proti silam ktery na rtez pusobi pokud je moc napnutej a motorka propruzi, nebo treba kdyz uz maj retezovky nespravnej tvar zubu ....
Jinak meziplyn je něco jiného, ale to nehme stranou.
Kdo chce se to naučí během odpoledne. Pak to člověk dělá bez uvědomění. U 4 válce je to skoro zbytečné, ale při pořádné vichřici otáček se to hodí. Jo a je to efektní Prsty bych neřešil. Každý má svoje držení. Já třeba plyn držím palcem a ukazováčkem, prostředníček a prsteníček na brzdě. Na spojce ukazováček a prostředníček. Nevím jak to má být učebnicově, ale tohle sedí mě A jinak spojka, vrk plyn, a kvalt. Když se jede rychleji někdy plyn ani nepouštím a spojka si pěkně sklouzne ... všechno najednou
Naposledy editováno 24.03.2011 09:14:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
DMC.motobiker píše: Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!
Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...
posledni veta je trosku ulet.. ja kdyz zvedam na zadni TL tak na dvojaka spojkuju a mam tam v podstate plnej kotel, ze by mi stacilo protocit plynem a pustit spojku nehrozi:) a 996 mi prisla ze nejede o nic lepe.. leda ze by ta 916 byla jina raketa nez 996 s cimz bych nepocital:)
E: A taky trochu přeháním , to se musí!
Naposledy editováno 24.03.2011 15:04:34
Vrknuti jsem se taky docetl az tady to sme na tom stejne
Ja to pouzivam u BMW protoze ten jednobuch taky umi pekne brzdit motorem, ale je mu zase celkem fuk kam az ho vytocim pri tom pridani, protoze si to nejak pochyta. No a u hondy je to vicemene k nicemu, protoze ten I4 na to nejak nereaguje a nema tendence moc brzdit spis skoro vubec.
Stejne je tohle nejvic potreba u V2 kde ta brzdna sila uz muze delat bordel. Ja kdyz jsem zacinal tak jsem "nevrkal" a taky to slo jen s tim je to proste u toho jednobuchu prijemnejsi a ja rad prijemnou jizdu
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
kawajawa píše: jen pro info: meziplyn bez neutrálu je HOVADINA a řikejte si co chce te, jediný proč se to dělá je aby se nekouslo zadní kolo, ale s meziplynem to nemá nic společnýho takže zdaní lechčiho zařazení nižší rychlosti je jen placebo efekt (komentáře jsem nečetl).
Komentare si cist mel, na tom uz jsme se shodli
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
na jeden zátah málokdy a když už, tak právě s klasickým meziplynem: na neutrál, pustit spojku, plynem zvednout točky, spojka a řadím za jedna..
u Suzuki to bylo skoro fuk, tady je ten skok celkem velkej a přes ten neutrál to není uplně sametový, když se snažím nacpat to tam na jedno vyspojkování..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
350.632 píše: BagoBorec> má pravdu ten chlapec
při podřazování je potřeba meziplynje to nesynchronizovaná převodovka jako např u vejtřasky
nevim proč, ale začínáš mi malinko vadit.. co názor to perla..
já sem taky občas za idiota, ale u tebe se to stává pravidlem..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
BagoBorec píše: problém je v tom, že u vejtřasky se jedná o meziplyn jako takový - čili roztočení převodovky na neutrál.Ale co je to u motorek?
přesně to samý2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Jde a pak ti ustřelí zadek a máš hnědou skvrnu na kombi stalo se mi to asi dvakrát omylem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
350.632 píše: přesně to samý
ty jsi byl dlouho na sluníčku, že? To není fichtl kde je 1 neutrál 2 ,,falešnej" neutrál 3.
už se prober a přestaň srovnávat jabka a hrušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
nigga píše: Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů
Jde a pak ti ustřelí zadek a máš hnědou skvrnu na kombi stalo se mi to asi dvakrát omylem
jde, když tam klapneš kvlat mírně do plynu. Měl jsem husaberga 650 na motárdech a spojku jsem měl na rozjezd a zastavení. Ale takovy ježdění docela žere zadní gumu :)
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
nigga> nahoru mi to jde v pohodě (plnej kotel rychle uberu přeřadí a zas plnej), ale dolů je to horší je to takový uskákaný, né že by to nešlo ale není to ono, ale i přesto řadím se spojkou (nebo si to aspoň myslim minimálně mě cuknou prsty )
ohledně těch převodovek se tady dohadujete docela zbytečně
1. úplně jiné konstrukce
2. úplně jiný účel použití meziplynu/vrknuti/protočení