globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 08:31 | Nahoru | #1

DMC.motobiker píše: No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!

K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...



Cekal jsem jestli to budu muset psat prvni ;)

Jeste bych dodal, ze u motorky se meziplyn dat neda (pokud neradime z 2 na 1), tohle je jen vrknuti nebo jak rikaji panove co mluvy s bramborou v puse Hoax up

U I4 temer k nicemu v normalnim pasmu otacek, no a u jednobuchu celkem prijemna zalezitost protoze motorka toliko nebrzdi prudce motorem. U V2 to bude asi nejvyraznejsi, poreferuju az se na nejakym svezu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 14:54 | Nahoru | #2
Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!

Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 19:00 | Nahoru | #3

Skalik píše: Cekal jsem jestli to budu muset psat prvni ;)

Jeste bych dodal, ze u motorky se meziplyn dat neda (pokud neradime z 2 na 1), tohle je jen vrknuti nebo jak rikaji panove co mluvy s bramborou v puse Hoax up

U I4 temer k nicemu v normalnim pasmu otacek, no a u jednobuchu celkem prijemna zalezitost protoze motorka toliko nebrzdi prudce motorem. U V2 to bude asi nejvyraznejsi, poreferuju az se na nejakym svezu

Svatá pravda... u V2 se to snad i musi...ale prijde mi to snad automaticky...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist