globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 14:54 | Nahoru | #1
Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!

Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:00 | Nahoru | #2

DMC.motobiker píše: Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!

Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...



posledni veta je trosku ulet.. ja kdyz zvedam na zadni TL tak na dvojaka spojkuju a mam tam v podstate plnej kotel, ze by mi stacilo protocit plynem a pustit spojku nehrozi:) a 996 mi prisla ze nejede o nic lepe.. leda ze by ta 916 byla jina raketa nez 996 s cimz bych nepocital:)

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:04 | Nahoru | #3
DMC.motobiker> ja sem na slovo "mezyplyn" docela haklivej, malinko jsem zavodil v aute a kdo umi radit s meziplynem tak to uz je nekdo (kdyz to ma bejt rychle a jeste trefit najezd do zatacky).

Vrknuti jsem se taky docetl az tady to sme na tom stejne

Ja to pouzivam u BMW protoze ten jednobuch taky umi pekne brzdit motorem, ale je mu zase celkem fuk kam az ho vytocim pri tom pridani, protoze si to nejak pochyta. No a u hondy je to vicemene k nicemu, protoze ten I4 na to nejak nereaguje a nema tendence moc brzdit spis skoro vubec.

Stejne je tohle nejvic potreba u V2 kde ta brzdna sila uz muze delat bordel. Ja kdyz jsem zacinal tak jsem "nevrkal" a taky to slo jen s tim je to proste u toho jednobuchu prijemnejsi a ja rad prijemnou jizdu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist