Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
DMC.motobiker píše: Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!
Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...
posledni veta je trosku ulet.. ja kdyz zvedam na zadni TL tak na dvojaka spojkuju a mam tam v podstate plnej kotel, ze by mi stacilo protocit plynem a pustit spojku nehrozi:) a 996 mi prisla ze nejede o nic lepe.. leda ze by ta 916 byla jina raketa nez 996 s cimz bych nepocital:)
Vrknuti jsem se taky docetl az tady to sme na tom stejne
Ja to pouzivam u BMW protoze ten jednobuch taky umi pekne brzdit motorem, ale je mu zase celkem fuk kam az ho vytocim pri tom pridani, protoze si to nejak pochyta. No a u hondy je to vicemene k nicemu, protoze ten I4 na to nejak nereaguje a nema tendence moc brzdit spis skoro vubec.
Stejne je tohle nejvic potreba u V2 kde ta brzdna sila uz muze delat bordel. Ja kdyz jsem zacinal tak jsem "nevrkal" a taky to slo jen s tim je to proste u toho jednobuchu prijemnejsi a ja rad prijemnou jizdu