Mark.Pear píše: A k tomu zapojeni s OZ. Obvod by sice fungoval, ale dochazelo by ke kmitani obvodu v dusledku odpojeni zateze od zdroje a naslednemu zvyseni napeti na baterii. Obvod postrada hysterezi.
Co zas meleš? Samozřejmě by rozpínací prvek odpojil i ten vyhodnocovací obvod, potom by se to už nahodilo zase až při dalším připojení k zásuvce.
kerut píše:
ovsem to nabijeni a kapacity ? jakoze 3 mob. telefény seberou motobaterce 6Ah ?? ..doporucuju zopaknout zakladku, a pro ruzna napeti priste scitat ve spravnych jednotkach (Wh)
Pravda, pravda. Takhle to fakt nejde. Popel na hlavě.
Ale 2 Ah by to se ztrátama mohlo dát
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
Naposledy editováno 06.04.2018 22:56:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
prodamCBR píše: Napeti na altiku maji vsechna novejsi auta (rozumej priblizne od roku 2000) 14 az 14,5 voltu na volnobeh. Uplne v poho z nich dostanes na volnobeh klidne nekolik desitek A a s prehledem dobijes akumulator bez jizdy.
Jo, jenže u těch úplně nejnovějších s intelYgentním řízením dobíjení už člověk neví, jestli má zrovna altík prázdniny nebo musí rychle do práce dobít baterii, která se díky honbě za malým CO2 delší dobu nedobíjela a je na hranici kolapsu
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
Bohus> jj, ono z pohledu principu je to prakticky detail (byt teda podstatnej) a na tom ze ta baterka tam neni na "ždímání do mrtě", a na tomze idealne funguje (a hlavne se doziva rozumnyho veku) pri provozu kolem 70-90% kapacity, kdy se z ni nastartuje a pak dal uz jen stabilizuje napeti - se urcite shodnem
Naposledy editováno 07.04.2018 04:09:15
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
Naposledy editováno 07.04.2018 07:01:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Naposledy editováno 07.04.2018 15:17:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Naposledy editováno 07.04.2018 15:24:41
...a pro pokles (nedejboze pod 10V) dlouhodobym malym proudem (nabijenim mobilu, napajenim imobilizeru) se vetsinou nepouziva watchdog/jistic, nybrz mozek:
Ještě k odčerpaným kapacitám. Pokud se dříve používaly lineární analogové stabilizátory, tak to odpovídalo odebíranému proudu, protože rozdíl napětí se protopil na regulátoru. Dnes už přístroje dokáží nabíjet třeba jeden článek proudem 3A a z 12 V baterky nemusí brát ani 1 A. Jó doba pokročila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
BohusStejskal píše: Proudy? Já bych počítal spíš kapacity.
Hrubým odhadem...
Nabitá motobaterie- 12Ah?
mínus
3xmobil- 6Ah?
Interkom- 1Ah?
Kamera- 2Ah?
Karimatka- 0,5Ah?
Ztráty nabíjením- 20%?
No nevím, nevím...
Já bych taky počítal kapacity, ale ne přes Ah (ampérhodiny), ale pomocí Wh (watthodin). Ah jsou Ti totiž k hovnu, když porovnáváš kapacity při různým napětí... Tak si to přepočítáme, co?
mobil, 3.8V * 2Ah * 3 mobily = 22.8Wh (3.8V protože dnes skoro všichni výrobci baterky přebíjí na vyšší napětí)
interkom 3.7V * 1Ah = 3.7Wh
Kamera 7.4 * 2Ah = 14.8Wh
Karimatka bude nafouknutá za kolik? Pět minut? Řekněme, že čerpadlo má odběr 50W? 50W / 12 (což je pět minut, tedy jedna dvanáctina hodiny) = 4Wh
Zaokrouhleno a sečteno: 23 + 15 + 8 = 46Wh. Připočteme ztráty a ať jsme konzervativní, řekněme těch Tvých 20%, což nám hodí lehce pod 65Wh.
A 12Ah olověná baterie má kolik Wh? Budeme opět konzervativní a řekněme, že má prostě 12V, i když všichni víme, že nabitá má víc. 12V * 12Ah = 144Wh.
Takže kde vidíš ten problém?
EDIT: Nepouštím se do vaší osobní bitvy, jen bych rád uvedl ta čísla na pravou míru. Samozřejmě se počítá se spínanými regulátory napětí. Jestli někdo používá lineární, je to blbec (nezáleží na tom, jestli výrobce nebo uživatel).
Naposledy editováno 08.04.2018 12:50:49
Naposledy editováno 08.04.2018 20:21:13
Pavouk106 píše: Já bych taky počítal kapacity, ale ne přes Ah (ampérhodiny), ale pomocí Wh (watthodin). Ah jsou Ti totiž k hovnu, když porovnáváš kapacity při různým napětí... Tak si to přepočítáme, co?
mobil, 3.8V * 2Ah * 3 mobily = 22.8Wh (3.8V protože dnes skoro všichni výrobci baterky přebíjí na vyšší napětí)
interkom 3.7V * 1Ah = 3.7Wh
Kamera 7.4 * 2Ah = 14.8Wh
Karimatka bude nafouknutá za kolik? Pět minut? Řekněme, že čerpadlo má odběr 50W? 50W / 12 (což je pět minut, tedy jedna dvanáctina hodiny) = 4Wh
Zaokrouhleno a sečteno: 23 + 15 + 8 = 46Wh. Připočteme ztráty a ať jsme konzervativní, řekněme těch Tvých 20%, což nám hodí lehce pod 65Wh.
A 12Ah olověná baterie má kolik Wh? Budeme opět konzervativní a řekněme, že má prostě 12V, i když všichni víme, že nabitá má víc. 12V * 12Ah = 144Wh.
Takže kde vidíš ten problém?
EDIT: Nepouštím se do vaší osobní bitvy, jen bych rád uvedl ta čísla na pravou míru. Samozřejmě se počítá se spínanými regulátory napětí. Jestli někdo používá lineární, je to blbec (nezáleží na tom, jestli výrobce nebo uživatel).
Jenom takový detail, akumulátory na bázi lithia v telefonech, kamerách atd. se nabíjejí většinou na napětí 4,2 V na článek, takže si ten výpočet trochu oprav, další věc je fakt, že některé motocykly mají akumulátor třeba jen 8 Ah a to už jsme na hodnotě menší než 50 % zbývajícího náboje, která už nemusí u olověného akumulátoru, nějakou dobu používaného zaručit to, že nastartuje motor.
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
Chlapi. V příspěvku 62, jsem přiznal že jsem se sekl, tak co furt...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
BohusStejskal píše: Pavouk, Prodam, Maxipes:
Chlapi. V příspěvku 62, jsem přiznal že jsem se sekl, tak co furt...
Pardon, já to dočetl až po tom mym sáhodlouhym přepočtu
za uznání chybky
Maxipes_Fík: Li-ion v mobilech se dnes nabíjí už i na 4.4V (což z pohledu bezpečnosti vidím jako zbytečně nebezpečné... proto se taky nafukujou, bouchají a hoří...). Protože to je ale daný v jejich vlastnostech, tak během vybíjení se jejich napětí mění až k řekněme celkem nízkým 3.4V, někdy dokonce ke 3.0V. Zpočátku mají "rychlej" pokles k cca 3.7V, kde se dlouhou dobu drží a pak mají další rychlej pokles k tolika, co jim zařízení dovolí (v mobilech bych se nedivil těm 3.0V jen kvůli tomu, aby mohl výrobce napsat o 100mAh vyšší kapacitu... že si zkurvíš baterku za pár měsíců, to je mu jedno). Proto se taky při výpočtech nepočítá se 4.2V, ale s jakousi střední hodnotou napětí Li-ion akumulátoru, za kterou se bere 3.7V - tedy napětí, při kterym baterie operuje dlouhou dobu. To je mimo jiné na řadě baterií také napsáno (nebo třeba u foťáku či kamery dvojnásobek - 7.4V). Mám tu třeba baterii Samsung, která má na sobě napsáno 3.8V a max. 4.4V (po ukončení nabíjení; jsou to debilové, pak se diví, že to hoří...). Ve foťáku používám originál Panasonic a nějakou noname a obě mají napsáno 7.4V, i když po nabití mají daleko přes osm voltů. Proto se nedá Li-ion většinou použít napřímo připojená - nemá pevný napětí, takže zpočátku může 4.2V na napájení stačit, ale u vybité baterie už 3.5V lektronice stačit nemusí. Li-ion tedy prochází častou nějakou řadou měničů napětí tak, aby z toho na konci vylezlo nějaký vhodný pevný napětí - tím pádem pak nevadí, že se napětí baterie mění. Vím, o čem mluvím, hrabu se v tom roky.
Můj výpočet zahrnul 12Ah motobaterii. Pokud jsi to nebyl schopný přečíst, nemůžu Ti pomoct. Pro kapacitu baterie ve své motorce si to může jednoduše vynásobit každý.
Máš pravdu, že pokud by to byla třeba 8Ah a měla už pár let nebo nebyla naplno nabitá, může jí všechno zmíněný dostat do stavu, kdy už na natočení motoru šťáva prostě nebude. Musí se s tím počítat, když se baterce dává víc zabrat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
vilemx píše: Jo, jenže u těch úplně nejnovějších s intelYgentním řízením dobíjení už člověk neví, jestli má zrovna altík prázdniny nebo musí rychle do práce dobít baterii, která se díky honbě za malým CO2 delší dobu nedobíjela a je na hranici kolapsu
S tim mas zkusenost nebo si to cucas z prstu? Neznam auto co by baterku nechalo vybit do smrti, nez opet zacne nabijet - spis naopak, pokud je baterka v horsi kondici tak tyhle udelatka (treba i start stop) nejsou vubec aktivovana...
Kerut: kdysi sem daval dawe02 mereni proudu z nabijeni uplne mrtve baterie konstantnim napetim - desitky amper tam tekly opravdu kratkej cas, baterka rychle vyskoci na vyssi napeti a pak uz samo ten proud neni nijak zvlast velkej - myslim ze altik v modernim aute je dost tvrdej zdroj aby dodal proud takovej aby udrzel prave tech cca 14V - samozrejme, ze se takhle baterka za 10minut nijak extra nedobije
Dolph: my vozime na letiste 120Ah baterku z naky velky UPS - jinak by ty auta vrcely trvale
Zlesa píše: Tak když je tady elektrodiskuze tak bych toho využil Chtěl bych se zeptat jestli někdo víte na základě jaké hodnoty se mění barvy na RGB led páscích?? Dlouho mi vrtá v hlavě taková kravinka udělat si podsvícení okolo budíků, kde by se měnila barva na základě otáček?? tzn třeba do 10tis zelená a pak plynulý přechod k červené??
V dnesni dobe je blbost to delat jinak nez procesorem - jako vstup vezmes signal do otackomeru (nejakej obdelnik) a pak uz to je program na par radku. Asi by pro tebe bylo slozity to postavit rovnou na nakym samotnym procesoru ala atmel/PIC takze asi vzit nejake mensi arduino, na to je milion tutorialu jak zpracovat vstupy, vystupy atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Na těch akumulátorech je většinou napsáno jmenovité napětí, na některých možná i napětí, které se nesmí při nabíjení překročit. Nabíječky těchto článků nebo baterií jsou v naprosté většině konstruované jako zdroj konstantního napětí s proudovým omezením, bavíme se tady o jejich nabíjení a to probíhá tak, že po připojení nabíječky stoupá napětí na článku nebo baterii při konstantním proudu do dosažení maximálního napětí a potom se nabíjí při tomto napětí přičemž proud pomalu klesá.
Jestli odhaduješ účinnost těch čínských nabíječek a celého nabíjecího procesu na 80 %, tak jsi hodně velký optimista.
To že Tvůj výpočet zahrnul 12 Ah motobaterii jsem nijak nezpochybnil, jen jsem poznamenal, že se používají i menší kapacity.
Asi se shodneme, že nabíjet z malé startovací baterky přes noc hromadu krámů je blbost, když je možnost většinu těch krámů nabíjet za jízdy a na ty ostatní si pořídit pořádnou powerbanku a tu taky nabíjet za jízdy, než si zbytečně zkracovat životnost baterky v motocyklu a ještě se strachovat, jestli ráno půjde nastartovat.
P.S. když se v tom hrabeš roky, tak jak je možné, že Ti připadá divná ta skutečnost, že dvoučlánková baterie Panasonic do fotoaparátu má po nabití přes 8 V, když 2x4,2V=8,4V ? olověná šestičlánková baterie má na sobě napsáno 12 V a nabíjí se třeba na 14,8 V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
assassin píše: S tim mas zkusenost nebo si to cucas z prstu? Neznam auto co by baterku nechalo vybit do smrti, nez opet zacne nabijet - spis naopak, pokud je baterka v horsi kondici tak tyhle udelatka (treba i start stop) nejsou vubec aktivovana...
Někde jsem o tom četl článek, že je to strašná prasárna, baterka se dobíjí při brždění motorem nebo když už je v ní tak malý náboj, že by už nenastartovala, musí se tam dávat drahé AGM baterky, když chce někdo ušetřit a dá si do tak strašně chytrého auta klasický olověný akumulátor, tak ho tato prasárna odkrágluje během půl roku. Ale byl to jen článek, vlastní zkušenost s tím nemám.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Maxipes_Fík píše: Někde jsem o tom četl článek, že je to strašná prasárna, baterka se dobíjí při brždění motorem nebo když už je v ní tak malý náboj, že by už nenastartovala, musí se tam dávat drahé AGM baterky, když chce někdo ušetřit a dá si do tak strašně chytrého auta klasický olověný akumulátor, tak ho tato prasárna odkrágluje během půl roku. Ale byl to jen článek, vlastní zkušenost s tím nemám.
no oni casto ty clanky pisi lidi co neznaj rozdil mezi napetim a proudem .... samo ze to auto nevybije baterku do stavu, ze skoro nenastartuje. jak rikam, baterku testuje a pokud neni v ok kondici tak nepoustiu ani rekuperaci ani start stop atd....
ze tam kvuli start stop systemu apod je "lepsi" baterka je fakt. pokud si ale nekdo koupi bmw s effecient dynamics a pak nema na baterku a zkousi tam nabastlit neco jineho nez tam ma byt.......
assassin píše: Pokud si ale nekdo koupi bmw s effecient dynamics a pak nema na baterku a zkousi tam nabastlit neco jineho nez tam ma byt.......
Jo, vídávám to na silnicích. BMW za x milionů, kola za 100 tis., kůže za to samé, ale telefon drží na uchu, protože si nepřiplatil za handsfree.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Maxipes_Fík píše: assassin>
Našel jsem ten článek
Jj klasika, koupim si za par supu ojeté auto "po řediteli" co stalo nove mega a vic a divím se, ze to ma drahej provoz. Nasledne zacnu šířit po netu moudra :D
To ze novy auta maji nároky na baterky vyssi a i tam baterky min vydrží je fakt, ale je to tim, ze tam je spousta udelatek co lidi dnes "potrebuji"...
Mito7: spis nema jen telefon pripojenej - ja nekdy taky bt vypinam a pak zapomenu zaplnout a volám bez HF, to same kdyz v aute casto nekoho vozis a nechces aby hovor vsichni okolo slyšeli...