bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přerušení napájení při poklesu napětí
 
1.4.2018 v 20:06
Existuje nějaká jednoduchá a prostorově nenáročná možnost jak na motce automaticky přerušit obvod při poklesu napětí pod určitou hodnotu?

1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí

10.4.2018 v 21:20 | Nahoru | #1
Pavouk, Prodam, Maxipes:
Chlapi. V příspěvku 62, jsem přiznal že jsem se sekl, tak co furt...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

11.4.2018 v 07:57 | Nahoru | #2

BohusStejskal píše: Pavouk, Prodam, Maxipes:
Chlapi. V příspěvku 62, jsem přiznal že jsem se sekl, tak co furt...


Pardon, já to dočetl až po tom mym sáhodlouhym přepočtu
za uznání chybky

Maxipes_Fík: Li-ion v mobilech se dnes nabíjí už i na 4.4V (což z pohledu bezpečnosti vidím jako zbytečně nebezpečné... proto se taky nafukujou, bouchají a hoří...). Protože to je ale daný v jejich vlastnostech, tak během vybíjení se jejich napětí mění až k řekněme celkem nízkým 3.4V, někdy dokonce ke 3.0V. Zpočátku mají "rychlej" pokles k cca 3.7V, kde se dlouhou dobu drží a pak mají další rychlej pokles k tolika, co jim zařízení dovolí (v mobilech bych se nedivil těm 3.0V jen kvůli tomu, aby mohl výrobce napsat o 100mAh vyšší kapacitu... že si zkurvíš baterku za pár měsíců, to je mu jedno). Proto se taky při výpočtech nepočítá se 4.2V, ale s jakousi střední hodnotou napětí Li-ion akumulátoru, za kterou se bere 3.7V - tedy napětí, při kterym baterie operuje dlouhou dobu. To je mimo jiné na řadě baterií také napsáno (nebo třeba u foťáku či kamery dvojnásobek - 7.4V). Mám tu třeba baterii Samsung, která má na sobě napsáno 3.8V a max. 4.4V (po ukončení nabíjení; jsou to debilové, pak se diví, že to hoří...). Ve foťáku používám originál Panasonic a nějakou noname a obě mají napsáno 7.4V, i když po nabití mají daleko přes osm voltů. Proto se nedá Li-ion většinou použít napřímo připojená - nemá pevný napětí, takže zpočátku může 4.2V na napájení stačit, ale u vybité baterie už 3.5V lektronice stačit nemusí. Li-ion tedy prochází častou nějakou řadou měničů napětí tak, aby z toho na konci vylezlo nějaký vhodný pevný napětí - tím pádem pak nevadí, že se napětí baterie mění. Vím, o čem mluvím, hrabu se v tom roky.

Můj výpočet zahrnul 12Ah motobaterii. Pokud jsi to nebyl schopný přečíst, nemůžu Ti pomoct. Pro kapacitu baterie ve své motorce si to může jednoduše vynásobit každý.

Máš pravdu, že pokud by to byla třeba 8Ah a měla už pár let nebo nebyla naplno nabitá, může jí všechno zmíněný dostat do stavu, kdy už na natočení motoru šťáva prostě nebude. Musí se s tím počítat, když se baterce dává víc zabrat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist