bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přerušení napájení při poklesu napětí
 
1.4.2018 v 20:06
Existuje nějaká jednoduchá a prostorově nenáročná možnost jak na motce automaticky přerušit obvod při poklesu napětí pod určitou hodnotu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

11.4.2018 v 07:57 | Nahoru | #1

BohusStejskal píše: Pavouk, Prodam, Maxipes:
Chlapi. V příspěvku 62, jsem přiznal že jsem se sekl, tak co furt...


Pardon, já to dočetl až po tom mym sáhodlouhym přepočtu
za uznání chybky

Maxipes_Fík: Li-ion v mobilech se dnes nabíjí už i na 4.4V (což z pohledu bezpečnosti vidím jako zbytečně nebezpečné... proto se taky nafukujou, bouchají a hoří...). Protože to je ale daný v jejich vlastnostech, tak během vybíjení se jejich napětí mění až k řekněme celkem nízkým 3.4V, někdy dokonce ke 3.0V. Zpočátku mají "rychlej" pokles k cca 3.7V, kde se dlouhou dobu drží a pak mají další rychlej pokles k tolika, co jim zařízení dovolí (v mobilech bych se nedivil těm 3.0V jen kvůli tomu, aby mohl výrobce napsat o 100mAh vyšší kapacitu... že si zkurvíš baterku za pár měsíců, to je mu jedno). Proto se taky při výpočtech nepočítá se 4.2V, ale s jakousi střední hodnotou napětí Li-ion akumulátoru, za kterou se bere 3.7V - tedy napětí, při kterym baterie operuje dlouhou dobu. To je mimo jiné na řadě baterií také napsáno (nebo třeba u foťáku či kamery dvojnásobek - 7.4V). Mám tu třeba baterii Samsung, která má na sobě napsáno 3.8V a max. 4.4V (po ukončení nabíjení; jsou to debilové, pak se diví, že to hoří...). Ve foťáku používám originál Panasonic a nějakou noname a obě mají napsáno 7.4V, i když po nabití mají daleko přes osm voltů. Proto se nedá Li-ion většinou použít napřímo připojená - nemá pevný napětí, takže zpočátku může 4.2V na napájení stačit, ale u vybité baterie už 3.5V lektronice stačit nemusí. Li-ion tedy prochází častou nějakou řadou měničů napětí tak, aby z toho na konci vylezlo nějaký vhodný pevný napětí - tím pádem pak nevadí, že se napětí baterie mění. Vím, o čem mluvím, hrabu se v tom roky.

Můj výpočet zahrnul 12Ah motobaterii. Pokud jsi to nebyl schopný přečíst, nemůžu Ti pomoct. Pro kapacitu baterie ve své motorce si to může jednoduše vynásobit každý.

Máš pravdu, že pokud by to byla třeba 8Ah a měla už pár let nebo nebyla naplno nabitá, může jí všechno zmíněný dostat do stavu, kdy už na natočení motoru šťáva prostě nebude. Musí se s tím počítat, když se baterce dává víc zabrat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

11.4.2018 v 08:50 | Nahoru | #2
Pavouk106>
Na těch akumulátorech je většinou napsáno jmenovité napětí, na některých možná i napětí, které se nesmí při nabíjení překročit. Nabíječky těchto článků nebo baterií jsou v naprosté většině konstruované jako zdroj konstantního napětí s proudovým omezením, bavíme se tady o jejich nabíjení a to probíhá tak, že po připojení nabíječky stoupá napětí na článku nebo baterii při konstantním proudu do dosažení maximálního napětí a potom se nabíjí při tomto napětí přičemž proud pomalu klesá.
Jestli odhaduješ účinnost těch čínských nabíječek a celého nabíjecího procesu na 80 %, tak jsi hodně velký optimista.
To že Tvůj výpočet zahrnul 12 Ah motobaterii jsem nijak nezpochybnil, jen jsem poznamenal, že se používají i menší kapacity.

Asi se shodneme, že nabíjet z malé startovací baterky přes noc hromadu krámů je blbost, když je možnost většinu těch krámů nabíjet za jízdy a na ty ostatní si pořídit pořádnou powerbanku a tu taky nabíjet za jízdy, než si zbytečně zkracovat životnost baterky v motocyklu a ještě se strachovat, jestli ráno půjde nastartovat.

P.S. když se v tom hrabeš roky, tak jak je možné, že Ti připadá divná ta skutečnost, že dvoučlánková baterie Panasonic do fotoaparátu má po nabití přes 8 V, když 2x4,2V=8,4V ? olověná šestičlánková baterie má na sobě napsáno 12 V a nabíjí se třeba na 14,8 V
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist