bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přerušení napájení při poklesu napětí
 
1.4.2018 v 20:06
Existuje nějaká jednoduchá a prostorově nenáročná možnost jak na motce automaticky přerušit obvod při poklesu napětí pod určitou hodnotu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

11.4.2018 v 08:50 | Nahoru | #1
Pavouk106>
Na těch akumulátorech je většinou napsáno jmenovité napětí, na některých možná i napětí, které se nesmí při nabíjení překročit. Nabíječky těchto článků nebo baterií jsou v naprosté většině konstruované jako zdroj konstantního napětí s proudovým omezením, bavíme se tady o jejich nabíjení a to probíhá tak, že po připojení nabíječky stoupá napětí na článku nebo baterii při konstantním proudu do dosažení maximálního napětí a potom se nabíjí při tomto napětí přičemž proud pomalu klesá.
Jestli odhaduješ účinnost těch čínských nabíječek a celého nabíjecího procesu na 80 %, tak jsi hodně velký optimista.
To že Tvůj výpočet zahrnul 12 Ah motobaterii jsem nijak nezpochybnil, jen jsem poznamenal, že se používají i menší kapacity.

Asi se shodneme, že nabíjet z malé startovací baterky přes noc hromadu krámů je blbost, když je možnost většinu těch krámů nabíjet za jízdy a na ty ostatní si pořídit pořádnou powerbanku a tu taky nabíjet za jízdy, než si zbytečně zkracovat životnost baterky v motocyklu a ještě se strachovat, jestli ráno půjde nastartovat.

P.S. když se v tom hrabeš roky, tak jak je možné, že Ti připadá divná ta skutečnost, že dvoučlánková baterie Panasonic do fotoaparátu má po nabití přes 8 V, když 2x4,2V=8,4V ? olověná šestičlánková baterie má na sobě napsáno 12 V a nabíjí se třeba na 14,8 V

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 08:57 | Nahoru | #2

Maxipes_Fík píše: Pavouk106> Asi se shodneme, že nabíjet z malé startovací baterky přes noc hromadu krámů je blbost, když je možnost většinu těch krámů nabíjet za jízdy a na ty ostatní si pořídit pořádnou powerbanku a tu taky nabíjet za jízdy, než si zbytečně zkracovat životnost baterky v motocyklu a ještě se strachovat, jestli ráno půjde nastartovat.

P.S. když se v tom hrabeš roky, tak jak je možné, že Ti připadá divná ta skutečnost, že dvoučlánková baterie Panasonic do fotoaparátu má po nabití přes 8 V, když 2x4,2V=8,4V ? olověná šestičlánková baterie má na sobě napsáno 12 V a nabíjí se třeba na 14,8 V


Určitě se shodneme Vždycky bude lepší nabíjet za jízdy.

Mě to divný nepřipadá, ale ostatním by mohlo, když baterka na sobě má napsáno 7.4V a přitom má přes 8V.

K tomu prvnímu ostavci, kterej necituju (kvůli rozsahu příspěvku). S 20% ztrátama jsem počítal, protože s ním počítal předchozí řečník - jen jsem to převzal a udělal přepočet na Wh - včetně těch 20% ztrát. Správně jsi pojmenoval jmenovité a maximální napětí, díky. Jak by bylo krásně, kdyby výrobci udávali obojí, předešlo by se zbytečným vysvětlováním laikům (tím myslím lidi, který to jen používají a nezajímají se víc, ne Tebe nebo další lidi přes baterky na tomhle foru)

Assassin: O HV Li-pol jsem netušil. Mají vyšší napětí jen o ty řekněme dvě desetiny? Zase je mi divný, že by do mobilů (což je de facto rozpočtovka) dávali nějakou vyšši/asi dražší technologii. Hodím Ti ještě PM ohledně LiFePO4.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist