globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přerušení napájení při poklesu napětí
 
1.4.2018 v 20:06
Existuje nějaká jednoduchá a prostorově nenáročná možnost jak na motce automaticky přerušit obvod při poklesu napětí pod určitou hodnotu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

7.4.2018 v 15:16 | Nahoru | #1
To Kerut: 10.5V se bere jako kriticka uroven pod kterou se baterka nema dostat natoz 8V. Navic kdyz z ni budes odebirat jen 1 nebo 2 A pro mobil tak to napeti se ti pak z 10 voltu uz moc nevrati. A kdyby pri 14.5 V tekla jen jedna ampera tak by vetsina lidi rano auto nenastartovala. A nejvetsi borci jsou ti kterym na zakladce davali takovej pozor ze dnes dokazou proud oddelit od napeti - jako ty proud kamarade potece podle umernosi jak hodne vybita baterie bude (rozdil napeti mezi zdroji). Takze mi baterii vybij na 10V pripoj ji na altik 14.5 V a natoc mi tu 1A ktera tam potece ty zakladko. nevadi mi kdyz nekdo neco nezna, ale kdyz nic nezna, chova se arogantne a jeste je drzej tak by mel prispivat spis na facebook nez na motorkare...

Naposledy editováno 07.04.2018 15:24:41

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

7.4.2018 v 15:38 | Nahoru | #2
prodamCBR> tak jeste jednou, aby to pochopil i debil podle napeti na svorkach nepoznas kolik tece do baterky proudu, na baterce bude pri jakymkoliv dobijeni od par set mA do desitek A "neco pres 14V",.. ve vyssich oztackach bude na beznym alternatoru na prazdno samozrejme mnohem vetsi napeti nez 14V a prave diky baterce se palubni napeti udrzi na tech 14-14,5 (proto se taky bez baterky, napr. u zavodaku, musi pouzit mnohem lepsi stabilizace nez 3f mustek).. pokles napeti na svorakch v extremu (treba pri startovani) bude uplne klidne i na tech 8V, pod 12V to bezne spadne i kdyz bez beziciho motoru pustis >100W svetel..

...a pro pokles (nedejboze pod 10V) dlouhodobym malym proudem (nabijenim mobilu, napajenim imobilizeru) se vetsinou nepouziva watchdog/jistic, nybrz mozek:

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

7.4.2018 v 15:41 | Nahoru | #3
prodamCBR> Souhlas, do vybitý baterky půjde vše co altík dá, klidně desítky ampér a to napětí může být i jen třeba 13 V, protože větší proud už altík na volnoběh nedá - samozřejmě za chviličku se zvedne a proud bude klesat. Záleží jak velká (tvrdá) baterka to je. Jinak regulované napětí mezi volnoběhem a velkýma otáčkama je při nabité baterce skoro stejné - regulátor ho drží skoro na desetiny správně. Jinak je tomu samozřejmě u nejnovějších aut s inteligentním dobíjením, kde se dějou zvěrstva.

Ještě k odčerpaným kapacitám. Pokud se dříve používaly lineární analogové stabilizátory, tak to odpovídalo odebíranému proudu, protože rozdíl napětí se protopil na regulátoru. Dnes už přístroje dokáží nabíjet třeba jeden článek proudem 3A a z 12 V baterky nemusí brát ani 1 A. Jó doba pokročila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist