Uvažuji o pořízení funglovky starší motorky . První v řadě na které jsem uvažoval byl royal einfield, líbil by se mi i ural ale tam je trochu jinde cena a nakonec jsem zjistil, že se dá stále koupit i jawa 350/640 ve více v verzích (naháč, vojenská i klasická s hranatým světlem a polokapotou a dokonce i replika 634) . Tak mě napadlo, že bych šel snad i do jawky. Tak si říkám jak na tom asi budou s kvalitou, už by to mohla být v celku vychytaná motorečka, když už se dělá tak dlouho, ne? Nebo mohla jít kvalita materiálů dolů, aby se ušetřilo pár kč? Taky se divím, že se u nás moc nových jawek neprodalo (nebo alespoň já žádnou novou snad neviděl), je to tím, že se o tom, že se ještě vyrábí tak málo ví, nebo je k tomu nějaký důvod? Ono přece jenom nějakých 64tis kč není zrovna moc za nový stroj, navíc když je retro tak v kurzu (alespoň se mi zdá že je). Díval jsem se i na nové retro motorky, ale to není to co zrovna hledám a třeba nová čtyřtaktní jawa 350 néééé, nějak mi je proti srsti, to 100x raději klasickou třiapůli
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
"Sere se" jak? V čem? Co jsem četl, tak vape by mělo neduhy s elektrikou a startováním, které byly největší slabinou vyřešit. Že "nejede" mi nevadí, s tím počítám, stačí mi pohodová jízda, rychlost s R6 mám už dost, takže mi do 125km/h co je udávaná bude stačit
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
Navíc mám pocit, že Ti uniká legislativa.Novou Jawu, protože je to dvoutakt přihlásíš pouze na staré papíry jako přestavbu.
Já si koupil starou a dal dohromady.
právě s toho mám strach, s těch dílu z ciziny, jestli to je fakt taková hrůza
Pár motorek už projeté mám, pár už jsem i měl er5, transalp, cbr600, r6 no a teď bych rád nějakou klasiku (ne nový moderní stroj ve starém kabátě) a jawka by se mi líbila
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
Frantacz píše:
Navíc mám pocit, že Ti uniká legislativa.Novou Jawu, protože je to dvoutakt přihlásíš pouze na staré papíry jako přestavbu. Já si koupil starou a dal dohromady.
.
Já bych chtěl novou, protože bych chtěl mít stroj poprvé v životě od novoty
Naposledy editováno 24.10.2017 18:09:29
http://www.motorkari...5D=16.36118698120117
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
jawa46 píše: to s těmi papíry vím.
Já bych chtěl novou, protože bych chtěl mít stroj poprvé v životě od novoty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
jawa46 píše: to s těmi papíry vím.
Já bych chtěl novou, protože bych chtěl mít stroj poprvé v životě od novoty
tak to je absolutně zásadní informace, doteď jsem nechápal, proč nekoupíš cajkovou poctivou ( 80er ) 634 ( vyjde nastejno ) nebo nějakého klasického japonce ( při tvých požadavcích na jízdu ( ccm/kw ) opět ve stejné cenové relaci. A hodnotu by neztráceli. Ale plně chápu, nová je nová ( jednou jsem novou měl ).
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
Jinak, to, že je nová, neznamená, že je vychytaná, výrobní postupy jsou stále stejné, jako před desítkami let - takže např. ty prasácky obrobené kartery si časem doladíš sám, vyvalíš clonu, přetryskuješ karb, když budeš mít štěstí neprasknou ti špice v kole, ložiska krku a kyvky časem necháš předělat z kluzných na valivá, elektrika je tuším už celkem v poho neb to nemá alt, ale VAPE a brzdy jsou funkční.
Mít japonce a zbytečné prachy, asi bych do ní i šel
Naposledy editováno 24.10.2017 21:15:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
nemako píše: kup si enfielda,je to super stroj a jede tak asi stejně,jako ta jawa. jedinej rozdíl je v tom,že jede celou cestu
einfield byl první o čem jsem uvažoval, ale čím víc se dívám na ty jawky, tak se mi líbí čim dál tim víc1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
fockewulf píše: jawa46> jestli máš japončíka, tak do té jawy klidně jdi, Sucháč na tom objel v podstatě celý svět. Všichni tady pořád kecají o srdíčku a o emocích-většinou u strojů, co mají nějaké výrobní vady, typicky KTM, BMw a podobné takže jawa je 100% čistá emoce aneb není umění projet zatáčku 150 na japoncovi, nýbrž 100 na vlnící se jawě
Jinak, to, že je nová, neznamená, že je vychytaná, výrobní postupy jsou stále stejné, jako před desítkami let - takže např. ty prasácky obrobené kartery si časem doladíš sám, vyvalíš clonu, přetryskuješ karb, když budeš mít štěstí neprasknou ti špice v kole, ložiska krku a kyvky časem necháš předělat z kluzných na valivá, elektrika je tuším už celkem v poho neb to nemá alt, ale VAPE a brzdy jsou funkční.
Mít japonce a zbytečné prachy, asi bych do ní i šel
japončík půjde z domu, právě kvůli tomu, že mě už nebaví, takže by Jawka byla můj jediný motocykl.
jo ty emoce, je fajn, že nebudu muset jet zatáčky abych měl trochu adrenalinu a emocí 150, ale jen 100, o to mi právě jde teda pokud nebudu chtít jet jen kochací jízdou, což bude většina času, protože to chci hlavně na výlety po Československu
Jinak díky za výčet chyb, je fajn že to jsou věci, které se snad dají vychytat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
GL1 píše: tak to je absolutně zásadní informace, doteď jsem nechápal, proč nekoupíš cajkovou poctivou ( 80er ) 634 ( vyjde nastejno ) nebo nějakého klasického japonce ( při tvých požadavcích na jízdu ( ccm/kw ) opět ve stejné cenové relaci. A hodnotu by neztráceli. Ale plně chápu, nová je nová ( jednou jsem novou měl ).
kdybych si chtěl kupovat veterána, nebo youngtimera, tak bych šel nejspíš úplně do něčeho jiného, ale já bych rád nový stroj se starší technikou a co by se mi líbilo je Royal Einfield (je teda dražší, ale líbí se mi) , Ural (tam se už ale finančně nevlezu) a Jawa (tam beru jako výhodu že je česká, takže sem patří a nebude problém se servisem a že si snad něco opravím i sám, navíc možnost doplňků jako pav nebo i sajdkara se kterýma bych se skoro vlezl se do ceny einfieldu, teda ne že bych je teď potřeboval, třeba časem)1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
jawa46 píše: japončík půjde z domu, právě kvůli tomu, že mě už nebaví, takže by Jawka byla můj jediný motocykl.
jo ty emoce, je fajn, že nebudu muset jet zatáčky abych měl trochu adrenalinu a emocí 150, ale jen 100, o to mi právě jde teda pokud nebudu chtít jet jen kochací jízdou, což bude většina času, protože to chci hlavně na výlety po Československu
Jinak díky za výčet chyb, je fajn že to jsou věci, které se snad dají vychytat
jestli chceš vidět, jak má vypadat evoluce JAWY, tak koukni k jeníkovi minimálně tohle mělo vyjíždět z továrny jako sériovka
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
za skoro stejný prachy pořídíš tohle: www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/yuki/yuki-250i-manxcafe-kavarensky-povalec-z-vychodu-37527.html a je to (bohužel pro patrioty) lepší ve všem...
PetrL3 píše: Máš pravdu, že nová je nová. U 350 to znamenalo, že má bebíčka, který budeš muset napřed vychytat, takže je to naopak k horšímu, než u "normální" motorky. Ale třeba budeš mít kliku.
s tím tak nějak počítám, pak ale věřím, že by to mohl být spolehlivý dělník na mnoho letcallowsick píše: Jawu jen z nostalgie... dneska navíc Jawy přestaly bejt levný, podpora továrny nulová a přístup takovej, že by jim člověk ty prachy prostě nedal.
za skoro stejný prachy pořídíš tohle: www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/yuki/yuki-250i-manxcafe-kavarensky-povalec-z-vychodu-37527.html a je to (bohužel pro patrioty) lepší ve všem...
Naposledy editováno 25.10.2017 12:55:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
fockewulf píše: jawa46> jestli máš japončíka, tak do té jawy klidně jdi, Sucháč na tom objel v podstatě celý svět. Všichni tady pořád kecají o srdíčku a o emocích-většinou u strojů, co mají nějaké výrobní vady, typicky KTM, BMw a podobné takže jawa je 100% čistá emoce aneb není umění projet zatáčku 150 na japoncovi, nýbrž 100 na vlnící se jawě
Jinak, to, že je nová, neznamená, že je vychytaná, výrobní postupy jsou stále stejné, jako před desítkami let - takže např. ty prasácky obrobené kartery si časem doladíš sám, vyvalíš clonu, přetryskuješ karb, když budeš mít štěstí neprasknou ti špice v kole, ložiska krku a kyvky časem necháš předělat z kluzných na valivá, elektrika je tuším už celkem v poho neb to nemá alt, ale VAPE a brzdy jsou funkční.
Mít japonce a zbytečné prachy, asi bych do ní i šel
Jen poopravím, protože jsi trochu špatně informován.
Kartery se dnes obrárí na CNC , tj. kvalita je lepší, jen se můžeme dohadovat o tom, jestli to zbytečné je nebo není.
Karburátory jsou již Tchajwanská náhrada (když budeš mít štěstí), jinak se jednu dobu montovala náhrada Čínská, která neměla přechodový systém a moc dobře to nejzdilo (tuším už se od toho odsoupilo). V motoru jsou dovozové převodovky kdo ví odkud, které často o dost více hučí, jak původní. Ojnice jsou také jiné, jsou lehčí (není tam lisované pouzdro, ale jehly jednou přímo v nacementovaném povrchu ojnice), což se může projevit ve vyvážení a hlavně nemají tříděné rozměry pístních čepů, tj. některé motory mohou lehce zvonit.
Nejsem si jist, zda se změna uložení překlopila i do 640, ale u Retra je krk uložen v kuželíkách a kyvka v jehlách. Pokud se to do 640 nepřekopilo, tak zkus zažebrat přímo v Jawě, zda to umí udělat i do rámu J 640 a podle mě ano (jen musí chtít), protože v těchto místech jsou rámy vlastně stejné, takže je to otázkou pouze svařovny. Jinak přestavba normálního rámu a kyvky doma na toto není moc možná, protože v místě kyvky je ten rám širší nebo užší, to si nepamatuji a v krku je kratší a převrtaný na jiné rozměry + trubka dolních brýlí je tuším delší a má jinde díru na zámek (je jiná, jen si nepamatuji jak ).
Přední vidlice i brzdy jsou slušně funkční (vidle je tuhostně o dost lepší), ale jakmile bys chtěl náhradní gufera nebo gumičky, tak nastane asi velký problém. Dále budíky oproti původním PAL za moc nestojí atd. Zato přední Retrácké světlo je super (je od něj něco vidět, narozdíl od původního). Má to komplet elektriku VAPE (megnetovou).
Chci tím říci, že ta nová J 640 je v některých věcech lepší a v jiných bohužel horší (a navíc potřebuješ papíry). Já když jsem tyto "retro myšlenky" řešil (chtěl jsem J 634), tak jsem koupil po dílech skoro celý nový podvozek na Retro, motor jsem dal vlastní po GO (z původní výroby), vidli a brzdu původní, sedlo a výfuky Retro (výfuky a kolena jsou kvůli zvýšeným držákům jiné a sedlo je delší), nádrž jsem měl původní a kastlíky jsem koupil, protože jsem to stavěl jako Oilmastera, takže nádržka na jednu stranu a kastlík na druhou. Celkem mě to vyšlo i na dobré peníze, protože i papíry jsem měl vlastní a využil jsem toho, co doma bylo... ale každopádně jsem sestrojil motorku z toho, co považuji za nejlepší.
Howgh a teď do mě !
Sofía píše: Jen poopravím, protože jsi trochu špatně informován.
Kartery se dnes obrárí na CNC , tj. kvalita je lepší, jen se můžeme dohadovat o tom, jestli to zbytečné je nebo není.
Karburátory jsou již Tchajwanská náhrada (když budeš mít štěstí), jinak se jednu dobu montovala náhrada Čínská, která neměla přechodový systém a moc dobře to nejzdilo (tuším už se od toho odsoupilo). V motoru jsou dovozové převodovky kdo ví odkud, které často o dost více hučí, jak původní. Ojnice jsou také jiné, jsou lehčí (není tam lisované pouzdro, ale jehly jednou přímo v nacementovaném povrchu ojnice), což se může projevit ve vyvážení a hlavně nemají tříděné rozměry pístních čepů, tj. některé motory mohou lehce zvonit.
Nejsem si jist, zda se změna uložení překlopila i do 640, ale u Retra je krk uložen v kuželíkách a kyvka v jehlách. Pokud se to do 640 nepřekopilo, tak zkus zažebrat přímo v Jawě, zda to umí udělat i do rámu J 640 a podle mě ano (jen musí chtít), protože v těchto místech jsou rámy vlastně stejné, takže je to otázkou pouze svařovny. Jinak přestavba normálního rámu a kyvky doma na toto není moc možná, protože v místě kyvky je ten rám širší nebo užší, to si nepamatuji a v krku je kratší a převrtaný na jiné rozměry + trubka dolních brýlí je tuším delší a má jinde díru na zámek (je jiná, jen si nepamatuji jak ).
Přední vidlice i brzdy jsou slušně funkční (vidle je tuhostně o dost lepší), ale jakmile bys chtěl náhradní gufera nebo gumičky, tak nastane asi velký problém. Dále budíky oproti původním PAL za moc nestojí atd. Zato přední Retrácké světlo je super (je od něj něco vidět, narozdíl od původního). Má to komplet elektriku VAPE (megnetovou).
Chci tím říci, že ta nová J 640 je v některých věcech lepší a v jiných bohužel horší (a navíc potřebuješ papíry). Já když jsem tyto "retro myšlenky" řešil (chtěl jsem J 634), tak jsem koupil po dílech skoro celý nový podvozek na Retro, motor jsem dal vlastní po GO (z původní výroby), vidli a brzdu původní, sedlo a výfuky Retro (výfuky a kolena jsou kvůli zvýšeným držákům jiné a sedlo je delší), nádrž jsem měl původní a kastlíky jsem koupil, protože jsem to stavěl jako Oilmastera, takže nádržka na jednu stranu a kastlík na druhou. Celkem mě to vyšlo i na dobré peníze, protože i papíry jsem měl vlastní a využil jsem toho, co doma bylo... ale každopádně jsem sestrojil motorku z toho, co považuji za nejlepší.
Howgh a teď do mě !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
jawa46 píše: einfield byl první o čem jsem uvažoval, ale čím víc se dívám na ty jawky, tak se mi líbí čim dál tim víc
enfielda koupíš,v pohodě přihlásíš a jezdíš. s tím dvoutaktním divočákem na kdo ví jakejch papírech tě za chvíli nikam nepustěj. já bych do toho nešel. ale tvoje prachy,tvoje rozhodnutí. on i takovej triumph dělá hezký klasický motorky1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
nemako píše: enfielda koupíš,v pohodě přihlásíš a jezdíš. s tím dvoutaktním divočákem na kdo ví jakejch papírech tě za chvíli nikam nepustěj. já bych do toho nešel. ale tvoje prachy,tvoje rozhodnutí. on i takovej triumph dělá hezký klasický motorky
tohose bych zrovna nebál ale rozhodnuto ještě zdaleka nemám1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?
jawa46 píše: tohose bych zrovna nebál ale rozhodnuto ještě zdaleka nemám
já mám trošku averzi k těm posmrtnejm křečím jawy,to je pravda.nemako píše: já mám trošku averzi k těm posmrtnejm křečím jawy,to je pravda.
klasická dvoutaktní 350 se mi líbí a tak se na ni ptám co mám čekat taky se mi třeba nelíbí nová 350ohc ... mám averzi k čínským motorkám, čoprům, skutrům... a taky jim to nechodím komentovat, když krom toho nemám nic k věciTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |