globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozoberám nepolený motor
3.4.2023 v 20:30
Dobrý deň, momentálne rozoberám ešte nepolený motor z Jawy 350/640 Basic rok 2001 s nájazdom 13 800km. Nieje to kvôli závade, ale mám v pláne spraviť zlícovanie kanálov valcov a taktiež kartrov + nejaké úpravy mazania hlavných ložísk kľuky. Ak by vás čokoľvek zaujímalo, píšte. Všetko nafotím.

Naposledy editováno 03.04.2023 20:31:47
Předchozí
1 2
Následující

Rozoberám nepolený motor

3.4.2023 v 20:51 | Nahoru | #1

Rozoberám nepolený motor

3.4.2023 v 21:03 | Nahoru | #2
Smysl? Když to prodáš, tak si budeš moct vybrat z hromady motorek která to nepotřebuje a funguje,ne?

2 reakcí na tento příspěvek Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 08:11 | Nahoru | #3
Keď ja tak nejak po dokonalej motorke netúžim

(reakce na) Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 10:03 | Nahoru | #4
misooo4623> Budeš toužit hned po první sezoné na nečem co nejede, vibruje, žere trávu okolo silnice a sere se .D
zlatý japonec

(reakce na) Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 10:28 | Nahoru | #5

misooo4623 píše: Keď ja tak nejak po dokonalej motorke netúžim


Já chápu že si chceš hrát, nevím ale proč s něčím totálně bezcenným, mně se taky líbí vrtat ve staré technice takový auto V8 s turbokompresorem a sekvenčním řazením stojí za ten čas, ale v tomto se vrtal každej puberťák v 80-90letech když slintal nad obrázkem pořádné motorky a stejně to bylo k ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 10:49 | Nahoru | #6
Jestli je to origo motor..tak bych se pro zajímavost zeptal..
jaký tam dávají:
-písty (a s klecí nebo na jehlách?)
-ojnice
-ložiska
-pokud vypreparuješ kliku a budeš si jistej, že jsi ji nic neudělal tak kolik hází..
-co tam dali za vidličky
-jestli už je osekanej spojkovej koš
atd.
S tím nájezdem by to mělo být smozřejmě ještě všechno v perfektním stavu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 12:05 | Nahoru | #7
Wenca24> odpoviem zatiaľ k tomu, k čomu som sa dostal. Piesty sú Almet, ihly sypané, dokonca piestne krúžky majú zalapované hrany, ojnice sú bez vnútorného ložiskového krúžku v hornom oku, ako CKR ale bez popisu. Samozrejme všetko vymyjem a nafotím

Naposledy editováno 06.04.2023 06:41:49

1 reakcí na tento příspěvek Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 13:17 | Nahoru | #8
Čím a kolik mažeš? Když vidím ty písty.

(reakce na) Rozoberám nepolený motor

4.4.2023 v 15:53 | Nahoru | #9
mira008> jazdil som na červený dolmar 1:50, z toho sú krúžky také zalepené, teraz jazdím na odporúčanie bývalého majiteľa Motul 510 1:50 s prísadami pre čistenie motora.



Naposledy editováno 04.04.2023 15:53:55

Rozoberám nepolený motor

5.4.2023 v 10:26 | Nahoru | #10
též jsem si myslel jak to bude perfektní

(reakce na) Rozoberám nepolený motor

5.4.2023 v 10:28 | Nahoru | #11
misooo4623> Jasný..já nespěchám
díky.

1 reakcí na tento příspěvek Rozoberám nepolený motor

5.4.2023 v 20:12 | Nahoru | #12
všechny kanály jsem vyleštil....jako první jsme odbrousil různé nálitky a hrbolky která jsou tam z výroby..a nebylo jich málo.... / malou bruskou s ohebným nástavcem / pak jsem to odrbal 150 brusným papírem a pak jsem to leštil hrubší a jemnější brusnou pastou bruskou s filcovým válečkem...jawa je dávno pryč ale pamatuji jezdila dobře když jsem správně seřídil předstih

Naposledy editováno 05.04.2023 20:14:35

Rozoberám nepolený motor

5.4.2023 v 21:04 | Nahoru | #13
Leští se jenom výfukové aby se mín usazoval karbon. Ostatní se jenom odstraní makro nerovnosti, a slícují, turbulence u stěn jsou žádoucí. Extra aktivní jedinci je dokonce jemně pískují pro dosažení tohoto efektu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozoberám nepolený motor

5.4.2023 v 21:04 | Nahoru | #14
CRF1000>

jawa je dávno pryč ale pamatuji jezdila dobře


Někdy si ji zkus od někoho půjčit, po pár metrech tě ta nostalgie pustí. Měl jsem 632 na které jsem stočil závaží na klice, předělal zapalování na odstředivou regulaci,napasoval karburátor s větším difuzérem a obohacovačem , sice to jelo líp, ale při dnešních možnostech bych se na to vykašlal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozoberám nepolený motor

6.4.2023 v 20:41 | Nahoru | #15

Fullnull píše: CRF1000>
Někdy si ji zkus od někoho půjčit, po pár metrech tě ta nostalgie pustí. Měl jsem 632 na které jsem stočil závaží na klice, předělal zapalování na odstředivou regulaci,napasoval karburátor s větším difuzérem a obohacovačem , sice to jelo líp, ale při dnešních možnostech bych se na to vykašlal.



Čau, taak tak, nostalgia jeto. Ja som si takto kúpil kedy to bolo , kua ten čas letí, asi osem rokov dozadu, Jawu 350-638. Za mlada som jazdil na 634-ke, tak som si kúpil tú Jawu vo forme puzzle. Potom som dotiahol Yamahu RD 350 YPWS LC, tiež vo forme puzzle. Keď som to všetko poskladal, tak ma skoro jeb..lo. Tá Jawa bola dokonca o pár rokov maldšia ako tá Yamaha, obidve 350-tky, obidve 2T , ale Jawa 24 koní a tá Yamaha 62 koní, Jawa 4 kvalty , Yamaha 6 kvaltov, proste hnus velebnosti na čom sme jazdili. Škoda písať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozoberám nepolený motor

6.4.2023 v 22:39 | Nahoru | #16
krokoš> Jj, díky tomu a představě dostupného veterána, kterého si můžu levně renovovat si ty krámy asi drží i cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 07:53 | Nahoru | #17
Fullnull> presne hnusné píčoviny, ale nechcem uraziť kolegov čo na tom jazdia. No v roku pána 1977 keď som sadol na Jawu 250 tak som z toho rýchlo zliezol. Už vtedy to bolo v riti. Úbohé hnusné píčoviny. Trapné. Aj v tedajšej dobe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 09:25 | Nahoru | #18
krokoš> Naštěstí si dnes každý může vybrat co chce, já osobně jsem to měl v době když jsem neměl na nic lepšího a netuším co by se muselo stát abych to provozoval v době, kdy jsou mraky lepších za stejnou cenu, fakt tomu nerozumím a to se týká většiny komunistických krámů ze 70-80 let, to že s některýma chtěl někdo bez změny konkurovat světu po revoluci svědčí o schopnostech lidí ve vedení těch firem, osobně mě třeba sere jak dopadl Liaz, proti zkostnatělé Tatře, kterou podržela poptávka po jednoduchosti a blbuvzdornosti armádních a hasičských aut, kde nemusel nikdo investovat do větších změn.
P.s. Tohle mě potom opravdu pobaví (sorry za fakt off topic)

Naposledy editováno 07.04.2023 09:46:14

(reakce na) Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 09:52 | Nahoru | #19
Fullnull> poptávka=dopyt bol zo ZSSR , dokonca na štítkoch na Jawách , na Tatrách a tiež na našich strojoch CLH 250 a ostatných z našej produkcie bol nápis Zdélano v CCCP, teda bolo to v azbuke. Do dnes majú cestovatelia problém vysvetliť ľuďom za rubežom, že to neboli sovietske výrobky. teda do dnes už nie , ale to platilo do vojny.

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:03 | Nahoru | #20

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:05 | Nahoru | #21

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:10 | Nahoru | #22

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:12 | Nahoru | #23

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:16 | Nahoru | #24

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:18 | Nahoru | #25
Ľavý valec

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:19 | Nahoru | #26
Pravý valec

Rozoberám nepolený motor

7.4.2023 v 22:32 | Nahoru | #27
Vôľa v zámku piestneho krúžku ľavého valca umiestneného v hornej tretine valca 0,65mm.
Vôľa v zámku krúžku pravého valca 0,55mm.
Poliť motor nakoniec nebudem, odliatky sú na tom lepšie ako na 638 motoroch z osemdesiatych a začiatku deväťdesiatych rokov.
Osová vôľa predlohového hriadeľa 0,4mm.
Pri skladaní som podložil spojkový koš 0,4mm vymedzovacou podložkou kvôli dorovnaniu ozubenia s pastorkom.
Samozrejme pri skladaní sa dala nová reťaz, na valcoch som odbrúsil v kanáloch prečnievajúci hliník, zrazil hrany kanálov, takisto som zlícoval otvory medzi sacím medzikusom a valcami. Tiež som zrovnal váhu piestov.

Rozoberám nepolený motor

8.4.2023 v 16:51 | Nahoru | #28
Uz zhuba dvacet let, jsem na pochybách, jestli se mají přepoušťěcí kanálky leštit. Střižným hranám taky nevytváříš super tuper elepsouid, od vačky odvozenej náběh... .
Před tím, 15 let: vylešti všechno, tím své práce začni.
....
Takže: jen abyses při tom leštění nevycukal natolik, že na podstatnější zásahy ti nezbyde energie.

Rozoberám nepolený motor

9.4.2023 v 18:50 | Nahoru | #29
Neleštil som nič, ako bolo spomenuté, v saní a prefukoch sú malé turbulencie žiadúce, takže išlo čisto o odbrúsenie nedokonalosti odliatkov.

1 reakcí na tento příspěvek Rozoberám nepolený motor

10.4.2023 v 08:53 | Nahoru | #30
Čau, paráda, ako sa tomu venuješ. Ja som si nosil na prednášky karbec a ten som leštil. Teda ja som pracoval na 634-ke. Potom som ten motor dal kamošovi, vyleštený , lebo ja som si kúpil fungeľ nový s oilmasterom. kamoš ma s tým motorom predbehol ako nič, nemal som šancu, Dobre som ho porobil.

PS: držím palce a nech ti Jawa slúži.

Naposledy editováno 10.04.2023 08:55:05
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Jawa 350/640 Jawa 350/640 barticek88 11 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf


TOPlist