globalmoto_duben_nolan





Téma: Novou jawu 350/640?
Zdravím všechny
Uvažuji o pořízení funglovky starší motorky . První v řadě na které jsem uvažoval byl royal einfield, líbil by se mi i ural ale tam je trochu jinde cena a nakonec jsem zjistil, že se dá stále koupit i jawa 350/640 ve více v verzích (naháč, vojenská i klasická s hranatým světlem a polokapotou a dokonce i replika 634) . Tak mě napadlo, že bych šel snad i do jawky. Tak si říkám jak na tom asi budou s kvalitou, už by to mohla být v celku vychytaná motorečka, když už se dělá tak dlouho, ne? Nebo mohla jít kvalita materiálů dolů, aby se ušetřilo pár kč? Taky se divím, že se u nás moc nových jawek neprodalo (nebo alespoň já žádnou novou snad neviděl), je to tím, že se o tom, že se ještě vyrábí tak málo ví, nebo je k tomu nějaký důvod? Ono přece jenom nějakých 64tis kč není zrovna moc za nový stroj, navíc když je retro tak v kurzu (alespoň se mi zdá že je). Díval jsem se i na nové retro motorky, ale to není to co zrovna hledám a třeba nová čtyřtaktní jawa 350 néééé, nějak mi je proti srsti, to 100x raději klasickou třiapůli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2017 v 13:51 | Nahoru | #1

fockewulf píše: jawa46> jestli máš japončíka, tak do té jawy klidně jdi, Sucháč na tom objel v podstatě celý svět. Všichni tady pořád kecají o srdíčku a o emocích-většinou u strojů, co mají nějaké výrobní vady, typicky KTM, BMw a podobné takže jawa je 100% čistá emoce aneb není umění projet zatáčku 150 na japoncovi, nýbrž 100 na vlnící se jawě

Jinak, to, že je nová, neznamená, že je vychytaná, výrobní postupy jsou stále stejné, jako před desítkami let - takže např. ty prasácky obrobené kartery si časem doladíš sám, vyvalíš clonu, přetryskuješ karb, když budeš mít štěstí neprasknou ti špice v kole, ložiska krku a kyvky časem necháš předělat z kluzných na valivá, elektrika je tuším už celkem v poho neb to nemá alt, ale VAPE a brzdy jsou funkční.

Mít japonce a zbytečné prachy, asi bych do ní i šel



Jen poopravím, protože jsi trochu špatně informován.

Kartery se dnes obrárí na CNC , tj. kvalita je lepší, jen se můžeme dohadovat o tom, jestli to zbytečné je nebo není.
Karburátory jsou již Tchajwanská náhrada (když budeš mít štěstí), jinak se jednu dobu montovala náhrada Čínská, která neměla přechodový systém a moc dobře to nejzdilo (tuším už se od toho odsoupilo). V motoru jsou dovozové převodovky kdo ví odkud, které často o dost více hučí, jak původní. Ojnice jsou také jiné, jsou lehčí (není tam lisované pouzdro, ale jehly jednou přímo v nacementovaném povrchu ojnice), což se může projevit ve vyvážení a hlavně nemají tříděné rozměry pístních čepů, tj. některé motory mohou lehce zvonit.

Nejsem si jist, zda se změna uložení překlopila i do 640, ale u Retra je krk uložen v kuželíkách a kyvka v jehlách. Pokud se to do 640 nepřekopilo, tak zkus zažebrat přímo v Jawě, zda to umí udělat i do rámu J 640 a podle mě ano (jen musí chtít), protože v těchto místech jsou rámy vlastně stejné, takže je to otázkou pouze svařovny. Jinak přestavba normálního rámu a kyvky doma na toto není moc možná, protože v místě kyvky je ten rám širší nebo užší, to si nepamatuji a v krku je kratší a převrtaný na jiné rozměry + trubka dolních brýlí je tuším delší a má jinde díru na zámek (je jiná, jen si nepamatuji jak ).

Přední vidlice i brzdy jsou slušně funkční (vidle je tuhostně o dost lepší), ale jakmile bys chtěl náhradní gufera nebo gumičky, tak nastane asi velký problém. Dále budíky oproti původním PAL za moc nestojí atd. Zato přední Retrácké světlo je super (je od něj něco vidět, narozdíl od původního). Má to komplet elektriku VAPE (megnetovou).

Chci tím říci, že ta nová J 640 je v některých věcech lepší a v jiných bohužel horší (a navíc potřebuješ papíry). Já když jsem tyto "retro myšlenky" řešil (chtěl jsem J 634), tak jsem koupil po dílech skoro celý nový podvozek na Retro, motor jsem dal vlastní po GO (z původní výroby), vidli a brzdu původní, sedlo a výfuky Retro (výfuky a kolena jsou kvůli zvýšeným držákům jiné a sedlo je delší), nádrž jsem měl původní a kastlíky jsem koupil, protože jsem to stavěl jako Oilmastera, takže nádržka na jednu stranu a kastlík na druhou. Celkem mě to vyšlo i na dobré peníze, protože i papíry jsem měl vlastní a využil jsem toho, co doma bylo... ale každopádně jsem sestrojil motorku z toho, co považuji za nejlepší.

Howgh a teď do mě !

(reakce na) Novou jawu 350/640?

25.10.2017 v 14:25 | Nahoru | #2

Sofía píše: Jen poopravím, protože jsi trochu špatně informován.

Kartery se dnes obrárí na CNC , tj. kvalita je lepší, jen se můžeme dohadovat o tom, jestli to zbytečné je nebo není.
Karburátory jsou již Tchajwanská náhrada (když budeš mít štěstí), jinak se jednu dobu montovala náhrada Čínská, která neměla přechodový systém a moc dobře to nejzdilo (tuším už se od toho odsoupilo). V motoru jsou dovozové převodovky kdo ví odkud, které často o dost více hučí, jak původní. Ojnice jsou také jiné, jsou lehčí (není tam lisované pouzdro, ale jehly jednou přímo v nacementovaném povrchu ojnice), což se může projevit ve vyvážení a hlavně nemají tříděné rozměry pístních čepů, tj. některé motory mohou lehce zvonit.

Nejsem si jist, zda se změna uložení překlopila i do 640, ale u Retra je krk uložen v kuželíkách a kyvka v jehlách. Pokud se to do 640 nepřekopilo, tak zkus zažebrat přímo v Jawě, zda to umí udělat i do rámu J 640 a podle mě ano (jen musí chtít), protože v těchto místech jsou rámy vlastně stejné, takže je to otázkou pouze svařovny. Jinak přestavba normálního rámu a kyvky doma na toto není moc možná, protože v místě kyvky je ten rám širší nebo užší, to si nepamatuji a v krku je kratší a převrtaný na jiné rozměry + trubka dolních brýlí je tuším delší a má jinde díru na zámek (je jiná, jen si nepamatuji jak ).

Přední vidlice i brzdy jsou slušně funkční (vidle je tuhostně o dost lepší), ale jakmile bys chtěl náhradní gufera nebo gumičky, tak nastane asi velký problém. Dále budíky oproti původním PAL za moc nestojí atd. Zato přední Retrácké světlo je super (je od něj něco vidět, narozdíl od původního). Má to komplet elektriku VAPE (megnetovou).

Chci tím říci, že ta nová J 640 je v některých věcech lepší a v jiných bohužel horší (a navíc potřebuješ papíry). Já když jsem tyto "retro myšlenky" řešil (chtěl jsem J 634), tak jsem koupil po dílech skoro celý nový podvozek na Retro, motor jsem dal vlastní po GO (z původní výroby), vidli a brzdu původní, sedlo a výfuky Retro (výfuky a kolena jsou kvůli zvýšeným držákům jiné a sedlo je delší), nádrž jsem měl původní a kastlíky jsem koupil, protože jsem to stavěl jako Oilmastera, takže nádržka na jednu stranu a kastlík na druhou. Celkem mě to vyšlo i na dobré peníze, protože i papíry jsem měl vlastní a využil jsem toho, co doma bylo... ale každopádně jsem sestrojil motorku z toho, co považuji za nejlepší.

Howgh a teď do mě !

super, to je odpověď kterou jsem chtěl slyšet, moc díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist